woonkamer inrichting

25-01-2010 11:48 15 berichten
ik vind het erg leuk om wel es met mijn meubeltjes te schuiven.

(heb geen 'showroom' interieur of zo)

maar mijn woonkamer is qua indeling niet ideaal (vierkant, niet erg groot, halfopen keuken)

ik heb in de keuken een klein 'ontbijt' tafeltje, en in mijn woonkamer staat een flink grote tafel. hele domme vraag maar is dat niet een beetje 'dubbel', 2 tafels??

iemand nog tips en ideeen voor de inrichting van een kleine vierkante woonkamer en eventueel foto's van jullie inrichting??

thanks alvast
Alle reacties Link kopieren
Ja, die twee tafels, als je van beiden veel gebruik maakt dan is het natuurlijk niet dubbel. Ik weet natuurlijk niet precies hoe je half open keuken eruit ziet maar zou je de grote tafel niet deels in de keuken, deels in de kamer kunnen zetten (als je keuken en woonkamer L-vormig zijn kan dit namelijk vaak wel)?

Wat ik zelf ook altijd leuk vind, is om de kamer 'te delen' door middel van de bank. Dus niet je bank tegen een muur maar juist in het midden van je kamer waardoor je je woonkamer kunt scheiden in een eet- en leefdeel.

Heb zelf net een nieuw huisje gekcoht dus ik kan je geen foto's laten zien (moet het zelf nog helemaal indelen) maar heb je zelf misschien foto's van je huiskamer/keuken?
Verdeel inderdaad de kamer door de bank dwars te zetten. Daarachter zou je een "sidetable" kunnen plaatsen met een paar mooie schemerlampen erop!
Zo was het bij ons 5 jaar geleden. Ik schuif ook graag en ik houd van af en toe een ander kleurtje Maar ik heb nog geen foto van de woonkamer zoals ie nu is.
deels in keuken/kamer kan niet,

dan wordt de doorgang te smal (en daar is de deur van de trappenkast dus daar kan ik dan ook niet in...)

kamer verdelen gaat niet bij mij, tis een vieanten kamer

en te klein daarvoor... maar toch bedankt
Gebruik je die tafels ook echt dan?

Je kunt bijvoorbeeld een tafel ook tegen de muur zetten, dan aan de korte kanten 1 stoel en aan de lange kant die niet tegen de muur staat 2 stoelen. Dan staat die tafel een beetje aan de kant. Je kunt hem dan toch gebruiken en aan de muurkant kun je dan wat spullen erop zetten.

Handiger is het als jij zelf foto's plaatst van je woonkamer, aan die van ons heb je niet zoveel
quote:Missphoebe schreef op 25 januari 2010 @ 11:48:

iemand nog tips en ideeen voor de inrichting van een kleine vierkante woonkamer en eventueel foto's van jullie inrichting??

Wat is klein? Hoeveel m2 heb je? Bedoel, ik zou 16m2 klein vinden, maar misschien is voor jou mijn 22m2 woonkamer al klein, snap je?

Ik zou kiezen voor multifunctionele meubels. Heb zelf bv een tafel gemaakt van een houten pallet met wielen eronder, die stevig genoeg is om er kussens op te leggen en bij veel bezoek dienst te doen als extra zitplaats.

Of zet aan de lange kant van de eettafel een bankje neer met kussens erop. Zo'n rij hoge stoelleuningen doen een kamer kleiner lijken, een laag bankje maakt het opener. En dat kan ook makkelijk verschoven worden als er extra zitruimte nodig is.
quote:mamalelie schreef op 25 januari 2010 @ 15:06:

Gebruik je die tafels ook echt dan?

Je kunt bijvoorbeeld een tafel ook tegen de muur zetten, dan aan de korte kanten 1 stoel en aan de lange kant die niet tegen de muur staat 2 stoelen. Dan staat die tafel een beetje aan de kant. Je kunt hem dan toch gebruiken en aan de muurkant kun je dan wat spullen erop zetten.

Handiger is het als jij zelf foto's plaatst van je woonkamer, aan die van ons heb je niet zoveel

euh ja heb wel foto's maar hoe ik die moet plaatsen

woonkamer is 5 bij 5 (25m2)
2x lijkt me niet nodig...
Hoi MissPhoebe,

Het lastige met een vierkante kamer is dat je niet zo goed 'hoekjes' kunt creeren... zithoek, eethoek etc.

Al snel komen de verschillende delen door elkaar.

Je zou dit inderdaad kunnen doen door eens aan een andere indeling te denken: de bank niet met de rug tegen de muur, maar juist in de kamer met de side tabel erachter zoals hierboven beschreven.

Ook kun je hoekjes creeren door verschillende vloerbedekking te gebruiken, bijvoorbeeld een carpet in de zithoek.

Probeer anders eens de bank diagonaal te zetten... recht ervoor in de hoek (ook schuin) de TV... links en rechts van de bank een fauteuiltje... salontafel netjes tussen tafel en tv in.

Je houdt dan een iets grotere hoek over achter de bank, waar je wellicht weer de eettafel 'normaal recht' tegen de muur kan zetten.

Je zou eventueel ook achter de bank een half-hoog kamerscherm kunnen plaatsen en daartegen weer de eettafel. Je creeert dan een soort mobiele scheidingswand.

Voor een niet zo propperig effect hou je het rustig qua toeters en bellen. Twee grote vazen op de grond, in plaats van 26 plantjes etc.
Ik houd erg van plaatjes en interieur dus ik ga zo voor mij jou google-en, maar als je foto's wilt plaatsen moeten ze eerst online staan (bij mijnalbum of photobucket bijvoorbeeld).

Dan kopieer je de url (begint met http:// en eindigt waarschijnlijk op .jpg bij plaatjes, die zie je door met je rechtermuisknop op het plaatje te klikken en dan naar 'eigenschappen' te gaan).

Die link zet je tussen [ img ] en [ /img ] (maar dan zonder spaties).
This is an unacceptable timeline
Bank dwars:

Klein met open keuken:

Vierkant:

Of twee tafels dubbel is hangt af van het gebruik. Heb je ruimtetekort, dan zou ik het kleine tafeltje in de keuken weg doen. Je kunt daar dan eventueel extra kastruimte maken waardoor je in de woonkamer meer ruimte overhoudt.

Je kunt ook online een plattegrond tekenen (of in paint en dan uploaden), dat geeft ook al een beeld van de mogelijkheden.
This is an unacceptable timeline
Je kunt ook bij vt-wonen de 3D roomplanner gebruiken. Ook te krijgen via andere sites, deze is gratis. Ik heb er uuuuuuuuren mee gespeeld voordat we verhuisden.
zooo, die roomplanner is verslavend,

ken je idd uren mee spelen

thanks voor jullie tips. ben er inmiddels uit wat het leukste/beste is in mijn kamer. nu ben ik verander-moe...

nu heb ik mijn grote tafel alleen wel tegen de muur staan die ook in de keuken loopt, waar dus ook een klein tafeltje staat.

weet niet helemaal of dat logisch is, maar op deze plek staat die grote tafel wel het beste......
Zet in de keuken dat tafeltje tegen dezelfde muur aan, en doe over beide tafels dezelfde tafelloper, of stof. Zodat het net lijkt alsof je 1 tafel door de muur heen hebt staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven