Zelf konijnenhok maken. Hoe?

11-08-2010 12:40 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo konijnenliefhebbers van Viva!

Voor mijn twee keutelfabrieken ben ik op zoek naar een mooi buitenverblijf. Sinds ik verhuisd ben merk ik dat het niet meer zo praktisch is om ze elke dag binnen los te laten, dus wil ik ze graag naar buiten verhuizen. Gezien het weer lijkt dit seizoen me de meest geschikte periode om de overgang van binnen naar buiten te maken.

Alleen nu het probleem: de buitenhokken zijn zo duur! Ik heb allerlei websites en de plaatselijke discount dierenwinkel bezocht, maar voor 100 euro kan je slechts een lullig hokje krijgen. Nu zit ik me te vergapen aan mooie hokken waar een enorme ren aan vast zit van een meter of twee, dat lijkt me wel wat! Helaas heb ik geen 200-300 euro om aan zoiets uit te geven. Dus zat ik te denken, kan ik zoiets niet zelf in elkaar timmeren? Het gereedschap heb ik, alleen geen ontwerp (valt wel te maken natuurlijk), geen ervaring, geen idee welk materiaal ik het beste kan gebruiken en waar ik aan moet denken.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of praktische tips? Is het überhaupt wel haalbaar om als leek te gaan lopen timmeren? Ik zou graag jullie mening horen!

Zelf een konijnenhok maken?

Totaal aantal stemmen: 5

Nee joh, gewoon kopen (40%)
Je kan het altijd proberen (20%)
Hou ze maar gewoon lekker binnen Geen stemmen
Tuurlijk, doen! (40%)
leg er desnoods een stuk golfplaat overheen
Duidelijk! Geen open ren dus...
vergeet de drankvoorziening niet, want konijnen drinken regelmatig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven