Zieke kitten?
vrijdag 30 juli 2010 om 22:15
Een maand geleden hebben wij een kitten uit het asiel gehaald.
Omdat we vonden dat hij een vriendinnetje nodig heeft hebben we gisteren bij het zelfde asiel een vrouwtje opgehaald van volgens hun 10 weken.
Bij thuiskomst kwamen we erachter dat poes aan de diarree is , veel te licht voor 10 weken ( amper 700 gram) en ook speelt ze niet echt veel.
Volgens asiel gaan kittens alleen nagekeken en 100% gezond bij hun weg maar ik vertrouw het niet helemaal.
Ik zit nu alleen te twijfelen om morgen nog met haar naar de dierenarts te gaan of tot Maandag te wachten.
Wat denken jullie?
Omdat we vonden dat hij een vriendinnetje nodig heeft hebben we gisteren bij het zelfde asiel een vrouwtje opgehaald van volgens hun 10 weken.
Bij thuiskomst kwamen we erachter dat poes aan de diarree is , veel te licht voor 10 weken ( amper 700 gram) en ook speelt ze niet echt veel.
Volgens asiel gaan kittens alleen nagekeken en 100% gezond bij hun weg maar ik vertrouw het niet helemaal.
Ik zit nu alleen te twijfelen om morgen nog met haar naar de dierenarts te gaan of tot Maandag te wachten.
Wat denken jullie?
vrijdag 30 juli 2010 om 23:06
quote:rosanna08 schreef op 30 juli 2010 @ 23:00:
lekkere reclame voor de asiels als ze te jonge katjes en zieke katjes meegegeven
Bij ons bij het asiel hangt een hele grote poster dat ze vanwege ruimte gebrek geen katten meer kunnen opnemen.
Kittens zaten ook met een stuk of 20 in 1 verblijf waarvan er nog niks besproken was.
Zou me niet verbazen dat dat de oorzaak is van het feit dat ze laks geweest zijn met de gezondheids en leeftijds controles
lekkere reclame voor de asiels als ze te jonge katjes en zieke katjes meegegeven
Bij ons bij het asiel hangt een hele grote poster dat ze vanwege ruimte gebrek geen katten meer kunnen opnemen.
Kittens zaten ook met een stuk of 20 in 1 verblijf waarvan er nog niks besproken was.
Zou me niet verbazen dat dat de oorzaak is van het feit dat ze laks geweest zijn met de gezondheids en leeftijds controles
vrijdag 30 juli 2010 om 23:08
Ik ben zeker niet negatief over de asiels. Ik weet gewoon dat er een mogelijkheid bestaat bij het ophalen van een kitten of een hond, dat er eventueel toch wat mee kan zijn. Ik weet dat ze daar hun uiterste best doen, maar het is voor hun natuurlijk ook lastig om in te schatten wat een diertje al heeft meegemaakt. Ze kunnen natuurlijk toch wat oplopen in het asiel, wat niet meteen te zien is tijdens hun verblijf. Het inschatten van de leeftijd/weken is natuurlijk ook erg lastig.
Die van ons schatten we zelf op 8 weken (volgens het asiel moet hij al 10 weken zijn), omdat een vriendin van ons ook 1 heeft van 10 weken, maar daar past onze kitten zeker 2x in.
Die van ons schatten we zelf op 8 weken (volgens het asiel moet hij al 10 weken zijn), omdat een vriendin van ons ook 1 heeft van 10 weken, maar daar past onze kitten zeker 2x in.
vrijdag 30 juli 2010 om 23:15
Ik heb mijn katten achteraf gezien met 7 weken schat ik gekregen. Die mensen zeiden dat ze 8 weken waren, maar eentje bleek nog niet eens vast voedsel te eten toen we weer thuis waren. Is uiteindelijk wel goed gekomen, maar wat heb ik me een zorgen gemaakt. 
Nou ik hoop gauw te lezen hoe het gegaan is!
Nou ik hoop gauw te lezen hoe het gegaan is!
vrijdag 30 juli 2010 om 23:17
vrijdag 30 juli 2010 om 23:28
Borrie dat hou je soms een beetje. Mijn poes heeft na haar sterilisatie een maag darm ontsteking opgelopen en die is er nu ook nog steeds gevoelig voor. Ze is nu 7. Gelukkig houd ze ontzettend van drinken uit de badkraan of 'stiekem' uit glazen water (die ik dan neer zet
) dus kan haar wel goed aan het drinken houden.
Probeer een beetje uit te vinden hoe je hem kan verleiden om goed te blijven drinken dat scheelt al heel veel. Dan is het ook minder erg als hij een keertje diarree heeft.
Ik zit hier echt te wachten op de uitslag. Spannend.
Probeer een beetje uit te vinden hoe je hem kan verleiden om goed te blijven drinken dat scheelt al heel veel. Dan is het ook minder erg als hij een keertje diarree heeft.
Ik zit hier echt te wachten op de uitslag. Spannend.
vrijdag 30 juli 2010 om 23:36
lirio bedankt
Mijn kitten was gelukkig niet uitgedroogd omdat ie goed bleef drinken, maar inderdaad; een darmontsteking, en ik denk dat het gevoelig blijft, hij zit inmiddels op gewoon kittenvoer in plaats van speciaal dieetvoer en dat gaat goed, volgende week zijn laatste inenting, dat is uitgesteld vanwege die virussen..
zolang hij er goed uit ziet, aan blijft komen en geen bloed meer poept ben ik tevreden
(inmiddels 17 weken en 2,2 kg, met 9 weken was dat 950 gram..)
Mijn kitten was gelukkig niet uitgedroogd omdat ie goed bleef drinken, maar inderdaad; een darmontsteking, en ik denk dat het gevoelig blijft, hij zit inmiddels op gewoon kittenvoer in plaats van speciaal dieetvoer en dat gaat goed, volgende week zijn laatste inenting, dat is uitgesteld vanwege die virussen..
zolang hij er goed uit ziet, aan blijft komen en geen bloed meer poept ben ik tevreden
(inmiddels 17 weken en 2,2 kg, met 9 weken was dat 950 gram..)
zaterdag 31 juli 2010 om 00:47
Zo.
Man belde net hij was nu pas klaar bij de dierenarts.
Kitten is idd sterk vermagerd en uitgedroogd.
Ze denkt aan een infectie.
We hebben nu speciaal vloeibaar eten gekregen waarvan ze een bepaalde hoeveelheid per keer moet hebben om haar maagje en darmpjes rust te gunnen.
Ook heeft ze antibiotica en een speciaal vloeistof met glucose etc ingespoten gekregen.
Zo moeten we het van het weekend proberen en dan moet ze zoiezo Maandag terugkomen om te kijken of het beter gaat
Man belde net hij was nu pas klaar bij de dierenarts.
Kitten is idd sterk vermagerd en uitgedroogd.
Ze denkt aan een infectie.
We hebben nu speciaal vloeibaar eten gekregen waarvan ze een bepaalde hoeveelheid per keer moet hebben om haar maagje en darmpjes rust te gunnen.
Ook heeft ze antibiotica en een speciaal vloeistof met glucose etc ingespoten gekregen.
Zo moeten we het van het weekend proberen en dan moet ze zoiezo Maandag terugkomen om te kijken of het beter gaat
zaterdag 31 juli 2010 om 08:08
Lee wat zielig en wat geweldig dat je meteen naar de da bent gegaan. Echt. Ik zie het topic nu pas maar ik had dat anders ook gezegd. Ik hoop dat je kitten snel opknapt.
Ik zou maandag nog wel even het asiel bellen om te zeggen wat je da heeft gezegd. Het zou namelijk niet moeten mogen dat ze een zieke kat/kitten weggeven. Misschien is hun da op vakantie maar dan hadden ze het moeten zeggen. Je betaalt het asiel kosten (terecht) maar voor dat geld zijn ze dan wel gezond, ingeent en het hele gereutel.
Maar het belangrijkste is dat je kitten snel weer beter is. Sterkte.
Ik zou maandag nog wel even het asiel bellen om te zeggen wat je da heeft gezegd. Het zou namelijk niet moeten mogen dat ze een zieke kat/kitten weggeven. Misschien is hun da op vakantie maar dan hadden ze het moeten zeggen. Je betaalt het asiel kosten (terecht) maar voor dat geld zijn ze dan wel gezond, ingeent en het hele gereutel.
Maar het belangrijkste is dat je kitten snel weer beter is. Sterkte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 31 juli 2010 om 08:52
Ik ben net wakker en het eerste wat ik doe is natuurlijk even hier kijken. En als ik dit lees, dan ben ik echt heel blij dat jullie vannacht nog naar de dokter zijn geweest.
Het is nu belangrijk om dat vochtpijl ook goed in de gaten te blijven houden. Als ze toch weer uitdroogt dan niet tot maandag wachten met terug gaan hoor! Gewoon af en toe dat nekvelletje even optrekken om te checken of het nog goed gaat.
Ik hoop dat het lieve ding snel opknapt!!!
Het is nu belangrijk om dat vochtpijl ook goed in de gaten te blijven houden. Als ze toch weer uitdroogt dan niet tot maandag wachten met terug gaan hoor! Gewoon af en toe dat nekvelletje even optrekken om te checken of het nog goed gaat.
Ik hoop dat het lieve ding snel opknapt!!!
zaterdag 31 juli 2010 om 09:44
Goedenmorgen iedereen
Het spul wat ze Isis de poes hebben gegeven vannacht lijkt goed aan te slaan.
Ze heeft vanmorgen vlot haar eerste dosis vloeibaar voedsel opgegeten.
Ze is nog vrij lusteloos maar we mogen niet teveel in 1 keer verwachten natuurlijk.
Ben al heel blij dat ze zelf eet.
Heel erg bedankt iedereen hier voor het meeleven en de adviezen.
Het spul wat ze Isis de poes hebben gegeven vannacht lijkt goed aan te slaan.
Ze heeft vanmorgen vlot haar eerste dosis vloeibaar voedsel opgegeten.
Ze is nog vrij lusteloos maar we mogen niet teveel in 1 keer verwachten natuurlijk.
Ben al heel blij dat ze zelf eet.
Heel erg bedankt iedereen hier voor het meeleven en de adviezen.
zaterdag 31 juli 2010 om 09:57
Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
Zag net op de site dat het dierenasiel vandaag ook een paar uur open is dus die ga ik straks ook eens bellen.
Poes ligt op het moment heerlijk op schoot te spinnen.
Zit er wel even aan te twijfelen of ik Isis en haar vriendje even uit elkaar moet halen.
Gizmo onze andere iets oudere kitten wil steeds spelen maar Isis ziet dat echt nog niet zitten
Zag net op de site dat het dierenasiel vandaag ook een paar uur open is dus die ga ik straks ook eens bellen.
Poes ligt op het moment heerlijk op schoot te spinnen.
Zit er wel even aan te twijfelen of ik Isis en haar vriendje even uit elkaar moet halen.
Gizmo onze andere iets oudere kitten wil steeds spelen maar Isis ziet dat echt nog niet zitten
zaterdag 31 juli 2010 om 10:31
Het asiel bellen is wel een goed idee. Meestal hebben zij zelf een dierenarts en wellicht kan die arts de behandeling kosteloos overnemen.
Ik zou de kleine idd een beetje 'afschermen' van de grotere kitten. Dus bijv bij je op schoot houden en de ander wel laten snuffelen maar niet laten spelen. Ze echt helemaal uit elkaar houden zou ik niet doen, want ze moeten ook aan elkaar kunnen wennen.
Op zich is het trouwens wel een heel goed teken dat de oudere kitten interesse toont. Als een kat erg ziek is, zie je namelijk vaak dat gezonde katten er niets meer van willen weten. Waarschijnlijk is dat een soort zelfbescherming zodat ze geen ziekte overnemen oid.
Ik zou de kleine idd een beetje 'afschermen' van de grotere kitten. Dus bijv bij je op schoot houden en de ander wel laten snuffelen maar niet laten spelen. Ze echt helemaal uit elkaar houden zou ik niet doen, want ze moeten ook aan elkaar kunnen wennen.
Op zich is het trouwens wel een heel goed teken dat de oudere kitten interesse toont. Als een kat erg ziek is, zie je namelijk vaak dat gezonde katten er niets meer van willen weten. Waarschijnlijk is dat een soort zelfbescherming zodat ze geen ziekte overnemen oid.
zaterdag 31 juli 2010 om 10:35
Ik zou ze juist niet uit elkaar houden. Die kleine vindt Gizmo leuk en dat is juist aan te moedigen. En als ze wil spelen geeft ze het aan, en zo niet dan niet. Niet raar behandelen, dan gaat die andere haar misschien alleen maar negeren. Laat ze gewoon hun gang gaan. Dan zie je ook snel genoeg als ze zich wat beter voelt en wel wil spelen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 31 juli 2010 om 11:16
wat fijn om te lezen dat het beter met haar goed!
En dat ze uit zichzelf eet is een heel goed teken.
Ik zou ze ook niet uit elkaar houden. Ze kan ook steun hebben aan haar 'grote broer' en wat al is gezegd dat hij interesse toont is ook een goed teken.
Als een kat echt doodziek is (en wellicht overlijd) dan negeren andere katten die kat.
Een infectie kan heel naar zijn voor een kat maar met antibiotica zijn ze er meestal wel gauw weer overheen.
En dat ze uit zichzelf eet is een heel goed teken.
Ik zou ze ook niet uit elkaar houden. Ze kan ook steun hebben aan haar 'grote broer' en wat al is gezegd dat hij interesse toont is ook een goed teken.
Als een kat echt doodziek is (en wellicht overlijd) dan negeren andere katten die kat.
Een infectie kan heel naar zijn voor een kat maar met antibiotica zijn ze er meestal wel gauw weer overheen.