Zware shag geur

28-12-2013 10:21 52 berichten
Ik heb een praktisch probleempje waarbij ik jullie hulp kan gebruiken. Met oud en nieuw houden we een klein feestje bij ons thuis (vanwege onze neurotische doodsbange kat moeten we thuisblijven). Allemaal heel gezellig, maar ... 1 probleem: één van de genodigden rookt (veel) zware shag. Ik ben zwanger en ben wat gevoelig voor rookluchtjes. Sigaretten, sigaren en pijp kan ik goed mee dealen... Maar van de geur van zware shag wordt ik behoorlijk misselijk.

Nu rookt onze gast natuurlijk buiten, maar er hangt een behoorlijk penetrante geur om hem heen. Als vriend bijvoorbeeld bij hem op bezoek is geweest moeten direct zn kleren in de was en vriend onder de douche zo erg ruik je het (of: zo gevoelig ben ik op het moment voor de geur).

Hebben jullie tips?! Ik kan gasten natuurlijk moeilijk verplichten om aan het begin van de avond even goed te douchen....
Alle reacties Link kopieren
quote:ikdus2010 schreef op 28 december 2013 @ 10:39:

Hem vragen minder te roken en anders iets lichtere shag? Voor een keertje moet dat toch kunnen?

En anders zo'n spuitbus fabrese (of hoe heet dat, van die geur neutralisators) bij de deur zetten, iedere keer als hij buiten is geweest, meteen op zijn kleding laten spuiten.Serieus?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Miss.Innuendo schreef op 28 december 2013 @ 10:36:

Leg het hem uit en vraag hem die avond sigaretten te roken ipv shag. De meeste shag rokers willen de shag best een keertje verruilen voor sigaretten.Ze roken niet voor niets - zware - shag.
quote:Nouschi schreef op 28 december 2013 @ 10:42:

As ik zware shag zou roken en zou dat uiteraard buiten doen bij een zwangere dan moet dat genoeg zijn. Als er gezeik zou komen dat ik zou stinken en dat ze daar niet tegen kan nodig me dan niet uit.

Ik wil hem niet niet-uitnodigen omdat ik wat overgevoelig ben. Hij hoort er gewoon bij en is leuk gezelschap. Ik wil hem verder ook niet belasten met bijvoorbeeld spuitbussen (hoewel dat voor mij vast een oplossing zou zijn ), of hem te vragen niet/minder te roken. Hij rookt nou eenmaal, en ik wil niet van mijn probleem het zijne maken.. daar zou ik mezelf ook helemaal niet prettig bij voelen.

Misschien kan ik hem inderdaad wel vragen om een avondje normale sigaretten te roken.. Die vind ik nog best het overwegen waard.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 december 2013 @ 10:47:

[...]

Ze roken niet voor niets - zware - shag.Das ook weer waar
Ik denk dat ik eerder van die febreze zou moeten spugen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:merano schreef op 28 december 2013 @ 10:44:

Brr. Ik liep gister in een meubelzaak er daar liep ook een stel met zo'n walm om zich heen. Zou dat zware shag zijn geweest? Ik ben dus niet zwanger, maar daar ga ik ook bijna van over mijn nek.

Zouden die mensen zelf wel in de gaten hebben dat ze zo stinken?Nee.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 december 2013 @ 10:47:

[...]

Ze roken niet voor niets - zware - shag.

Nogmaals, een shag roker zal voor een avondje de zware shag best willen verruilen voor sigaretten. En ja, dat weet ik doordat wij dat hier zelf ook wel eens voorstellen.

Als ik TO was zou ik deze optie in ieder geval bespreken.

Nee heb je, ja kun je krijgen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:itsme26 schreef op 28 december 2013 @ 10:51:

Ik denk dat ik eerder van die febreze zou moeten spugenJa, voor iets dat geuren neutraliseert meurt dat ook behoorlijk.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 28 december 2013 @ 10:44:

Brr. Ik liep gister in een meubelzaak er daar liep ook een stel met zo'n walm om zich heen. Zou dat zware shag zijn geweest? Ik ben dus niet zwanger, maar daar ga ik ook bijna van over mijn nek.

Zouden die mensen zelf wel in de gaten hebben dat ze zo stinken?

Dat hoeft niet direct zware shag te zijn. Maar de mensen hebben zelf niet in de gaten dat ze zo stinken. En in hun ogen stinken ze ook niet, als ze het wel ruiken, maar ruikt het naar rook. Hun geliefde rook

Een tante van mij rookt Aldi of Lidl-shag (halfzwaar). Dat vind ik altijd meer stinken dan de sigaretten die mijn andere tante rookt (Samson of Van Nelle, geloof ik).

Zware shag vind ik altijd heel erg stinken. Dat vond ik ook toen ik zelf rookte (halfzwaar/sigaretten).

De oplossing om voor een avond sigaretten te roken wel een hele goede! ik hoop dat je er met je bezoek uitkomt, TO.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
quote:Miss.Innuendo schreef op 28 december 2013 @ 10:52:

[...]

Nogmaals, een shag roker zal voor een avondje de zware shag best willen verruilen voor sigaretten. En ja, dat weet ik doordat wij dat hier zelf ook wel eens voorstellen.

.

Zware shagrokers hebben niet allemaal dezelfde ideeën.

Maar TO zou het voor kunnen stellen.
zware shag rokers zijn vaak erg trouw aan hun zware.

mijn vader krijg je tenminste echt niet aan iets lichters.
wij slapen nooit.
Veel shagrokers houden niet van sigaretten. Ander idee: zet een vuurkorf buiten. Staan de rokers een beetje warm en de brandlucht zal de tabakslucht overheersen.
quote:merano schreef op 28 december 2013 @ 10:53:

[...]

Ja, voor iets dat geuren neutraliseert meurt dat ook behoorlijk.

Ik zie het vooral in combinatie met de oplossing van dolfje. Eerst een goede spuit frebreze en dan een kwartiertje op de tocht...

@merano, dat zou heel goed zware shag kunnen zijn

En ik denk inderdaad niet dat mensen zich realiseren hoe heftig de geur is, vooral een geur waar je zelf continu in zit ruik je op een gegeven moment gewoon niet meer. Ach... en in het geval van zware shag is dat ook maar het beste..
quote:MilaDila schreef op 28 december 2013 @ 11:04:

Veel shagrokers houden niet van sigaretten. Ander idee: zet een vuurkorf buiten. Staan de rokers een beetje warm en de brandlucht zal de tabakslucht overheersen. geen slecht idee!
van die brandertjes met geurolie.
wij slapen nooit.
Hem voor hij binnenkomt onder spuiten met febreze. Hem een extra trui mee laten nemen die hij aantrekt tijdens zijn rookpauzes en die buiten laat liggen en binnen weer 'n schone rookvrije trui aan trekt.
quote:pocketsize schreef op 28 december 2013 @ 10:49:

[...]

Hij rookt nou eenmaal, en ik wil niet van mijn probleem het zijne maken.. daar zou ik mezelf ook helemaal niet prettig bij voelen.

Hij maakt nu wel van zijn probleem het probleem van alle niet-rokers in zijn omgeving...

Kan hij niet een dagje gewoon niet roken?
Hij zal zich echt welkom voelen Elninjoo. Hij krijgt bij de deur een chemische douche en nieuwe kleren aan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:elninjoo schreef op 28 december 2013 @ 11:11:

[...]

Hij maakt nu wel van zijn probleem het probleem van alle niet-rokers in zijn omgeving...

hoe erg ik roken ook vies vind: nee dit kun je niet vragen. Je kan ook niet aan een heroinejunk vragen om gewoon even een dagje niet te spuiten. Dat is de essentie van verslaving: je kunt niet te lang zonder.

Rokers hebben zelf ook niet in de gaten dat ze stinken, dus van trui wisselen, febreze opspuiten, na het roken nog een kwartier luchten....nee dat gaan ze niet pikken.

TO moet zich maar verbijten en de man mijden.
quote:elninjoo schreef op 28 december 2013 @ 11:11:

[...]

Ik denk dat het feestje daar niet gezelliger van wordt

Nee hij is gewoon uitgenodigd, en hij moet gewoon kunnen roken. Er zijn wel meer rokers maar die roken "gewoon" allemaal sigaretten, daar wordt ik niet misselijk van.

Ik ga de vuurkorf, de gewone sigaretten, en koffiegeur even laten bezinken. Ik sta natuurlijk open voor meer tips
quote:pocketsize schreef op 28 december 2013 @ 11:16:

[...]

Ik denk dat het feestje daar niet gezelliger van wordt

Nee hij is gewoon uitgenodigd, en hij moet gewoon kunnen roken. Er zijn wel meer rokers maar die roken "gewoon" allemaal sigaretten, daar wordt ik niet misselijk van.

in dat geval zou ik hem inderdaad vooraf opbellen, en vertellen dat je door je zwangerschap om één of andere reden wel gevoelig bent aan die shag-geur, en niet aan sigarettengeur.

en of hij het héél erg zou vinden om voor één avond over te schakelen op sigaretten?

en dan geef je hem nadien een dikke zoen of warme knuffel om te bedanken dat hij zo galant is om rekening te houden met een zwangere dame
Vreselijk die lucht, heel herkenbaar.

Ik zou het gewoon aan hem uitleggen, jij vraagt er niet om dat hij rookt en hij is bij jou te gast.

Of ie misschien sigaretjes wil roken of anders wat uit je buurt wil blijven (hoe ongezellig dat misschien ook klinkt).
Ik vind die vuurkorf wel een heel goed idee!

Dikke kans trouwens dat er dan nog veel meer mensen buiten gaan staan vanwege de gezelligheid van het samen vuurtje stoken
quote:valentinamaria schreef op 28 december 2013 @ 10:59:

zware shag rokers zijn vaak erg trouw aan hun zware.

mijn vader krijg je tenminste echt niet aan iets lichters.EN het maakt niet uit, die zware shag lucht zit in zijn porien.
klopt lilalinda.

moet je nagaan dat mijn moeder een felle anti rookster is.

de geur is vaak een bron van irritatie.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven