Zware shag geur
zaterdag 28 december 2013 om 10:21
Ik heb een praktisch probleempje waarbij ik jullie hulp kan gebruiken. Met oud en nieuw houden we een klein feestje bij ons thuis (vanwege onze neurotische doodsbange kat moeten we thuisblijven). Allemaal heel gezellig, maar ... 1 probleem: één van de genodigden rookt (veel) zware shag. Ik ben zwanger en ben wat gevoelig voor rookluchtjes. Sigaretten, sigaren en pijp kan ik goed mee dealen... Maar van de geur van zware shag wordt ik behoorlijk misselijk.
Nu rookt onze gast natuurlijk buiten, maar er hangt een behoorlijk penetrante geur om hem heen. Als vriend bijvoorbeeld bij hem op bezoek is geweest moeten direct zn kleren in de was en vriend onder de douche zo erg ruik je het (of: zo gevoelig ben ik op het moment voor de geur).
Hebben jullie tips?! Ik kan gasten natuurlijk moeilijk verplichten om aan het begin van de avond even goed te douchen....
Nu rookt onze gast natuurlijk buiten, maar er hangt een behoorlijk penetrante geur om hem heen. Als vriend bijvoorbeeld bij hem op bezoek is geweest moeten direct zn kleren in de was en vriend onder de douche zo erg ruik je het (of: zo gevoelig ben ik op het moment voor de geur).
Hebben jullie tips?! Ik kan gasten natuurlijk moeilijk verplichten om aan het begin van de avond even goed te douchen....
zaterdag 28 december 2013 om 12:42
Ik vind zware shag altijd al vreselijk stinken, ook toen ik nog rookte. Maar toen ik zwanger was ging ik er letterlijk van over mijn nek. Al heel vaak in de bosjes op het station overgegeven door rooklucht 's morgens vroeg. Een paar jaar geleden ben ik weer begonnen met roken en ben nu weer gestopt. Maar ook toen ik nog rookte wil ik gewoon niet dat er in huis wordt gerookt. Ik ging zelf ook naar buiten.