Zware shag geur
zaterdag 28 december 2013 om 10:21
Ik heb een praktisch probleempje waarbij ik jullie hulp kan gebruiken. Met oud en nieuw houden we een klein feestje bij ons thuis (vanwege onze neurotische doodsbange kat moeten we thuisblijven). Allemaal heel gezellig, maar ... 1 probleem: één van de genodigden rookt (veel) zware shag. Ik ben zwanger en ben wat gevoelig voor rookluchtjes. Sigaretten, sigaren en pijp kan ik goed mee dealen... Maar van de geur van zware shag wordt ik behoorlijk misselijk.
Nu rookt onze gast natuurlijk buiten, maar er hangt een behoorlijk penetrante geur om hem heen. Als vriend bijvoorbeeld bij hem op bezoek is geweest moeten direct zn kleren in de was en vriend onder de douche zo erg ruik je het (of: zo gevoelig ben ik op het moment voor de geur).
Hebben jullie tips?! Ik kan gasten natuurlijk moeilijk verplichten om aan het begin van de avond even goed te douchen....
Nu rookt onze gast natuurlijk buiten, maar er hangt een behoorlijk penetrante geur om hem heen. Als vriend bijvoorbeeld bij hem op bezoek is geweest moeten direct zn kleren in de was en vriend onder de douche zo erg ruik je het (of: zo gevoelig ben ik op het moment voor de geur).
Hebben jullie tips?! Ik kan gasten natuurlijk moeilijk verplichten om aan het begin van de avond even goed te douchen....
zaterdag 28 december 2013 om 10:25
Helaas, dat is uitzitten... Ik kon mijn schoonvader de eerste 16 weken ook niet verdragen vanwege hetzelfde verhaal. En hij rookte netjes buiten, maar hij nam die geur op zijn kleren mee naar binnen. Ik heb het hem verteld, zo van: ik word raar van de geur van je shag. Hij begreep het, rookte minder als hij bij ons kwam en ging aan de andere kant van de kamer zitten. Hij vatte het luchtig op, ook omdat ik het luchtig bracht. Succes!
zaterdag 28 december 2013 om 10:28
Verwarming hoog en raam op een kier, geurkaarsen (je hebt speciale tegen rookgeurtjes, geen ervaring mee maar het proberen waard). Als je wel andere geuren kan verdragen dan van die geurverfrissers extra neerzetten (of in het stopcontact doen).
Wat ik tegen de verflucht deed (misschien helpt t ook bij sigarettengeur): bakjes met azijn en bakjes met gemalen koffie neerzetten. Vooral de koffiegeur overheerste waardoor ik minder last had van de verflucht.
Wat ik tegen de verflucht deed (misschien helpt t ook bij sigarettengeur): bakjes met azijn en bakjes met gemalen koffie neerzetten. Vooral de koffiegeur overheerste waardoor ik minder last had van de verflucht.
zaterdag 28 december 2013 om 10:28
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 december 2013 @ 10:23:
Niet naast diegene gaan zitten.
Dat sowieso, maar dat lost het probleem niet helemaal op
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 december 2013 @ 10:24:
Zorg dat je voor vanavond neusverkouden bent. Begin alvast met iedereen te zoenen.
Dat zijn nou originele tips-uit-de-oude-doos..
Ik weet trouwens dat het echt een heel suf probleem is heb ook helemaal niks tegen rokers, normaal is binnen roken ook prima. Maar dit is even wat minder handig.
Niet naast diegene gaan zitten.
Dat sowieso, maar dat lost het probleem niet helemaal op
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 december 2013 @ 10:24:
Zorg dat je voor vanavond neusverkouden bent. Begin alvast met iedereen te zoenen.
Dat zijn nou originele tips-uit-de-oude-doos..
Ik weet trouwens dat het echt een heel suf probleem is heb ook helemaal niks tegen rokers, normaal is binnen roken ook prima. Maar dit is even wat minder handig.
zaterdag 28 december 2013 om 10:37
Zet hem buiten op de tocht, en verplicht hem dat hij zichzelf eerst 15 minuten moet luchten voor hij weer binnen komt..
Ik zou niet weten wat je kan doen,ik werk in een openbaar gebouw en moet mensen te woord staan etc maar de shag rokers haal je er zo uit en ik vind het ook ontzettend vies en ben niet eens zwanger..
Ik zou niet weten wat je kan doen,ik werk in een openbaar gebouw en moet mensen te woord staan etc maar de shag rokers haal je er zo uit en ik vind het ook ontzettend vies en ben niet eens zwanger..
zaterdag 28 december 2013 om 10:37
quote:Miss.Innuendo schreef op 28 december 2013 @ 10:36:
Leg het hem uit en vraag hem die avond sigaretten te roken ipv shag. De meeste shag rokers willen de shag best een keertje verruilen voor sigaretten.Misschien niet als hij ze zelf moet kopen want duurder maar als To nou een pakje sigaretten voor hem koopt..
Leg het hem uit en vraag hem die avond sigaretten te roken ipv shag. De meeste shag rokers willen de shag best een keertje verruilen voor sigaretten.Misschien niet als hij ze zelf moet kopen want duurder maar als To nou een pakje sigaretten voor hem koopt..
zaterdag 28 december 2013 om 10:38
@doreia ben blij dat ik niet de enige ben! Voel me soms zo'n zeikerd met zwangerschapsgerelateerde dingetjes.
@gemalen koffie is een goede! Geurkaarsjes vind ik altijd een beetje twijfelachtig ruiken maar desperate times...
@msw... Ah je kan dat inderdaad ook anders lezen ik bedoelde de spreekwoordelijke doos
@gemalen koffie is een goede! Geurkaarsjes vind ik altijd een beetje twijfelachtig ruiken maar desperate times...
@msw... Ah je kan dat inderdaad ook anders lezen ik bedoelde de spreekwoordelijke doos
zaterdag 28 december 2013 om 10:39
Hem vragen minder te roken en anders iets lichtere shag? Voor een keertje moet dat toch kunnen?
En anders zo'n spuitbus fabrese (of hoe heet dat, van die geur neutralisators) bij de deur zetten, iedere keer als hij buiten is geweest, meteen op zijn kleding laten spuiten.
En anders zo'n spuitbus fabrese (of hoe heet dat, van die geur neutralisators) bij de deur zetten, iedere keer als hij buiten is geweest, meteen op zijn kleding laten spuiten.
anoniem_179409 wijzigde dit bericht op 28-12-2013 10:40
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
zaterdag 28 december 2013 om 10:40
Uit zijn buurt blijven
Ik werd dan tijdens mijn zwangschappen weer misselijk van de geurtjes van die geurdingen die in het stopcontact zaten. Had mijn collega van de late dienst ze heel hard gezet. Stond ik die ochtend (hartje winter) in een ijskoud huis omdat alles open moest om die geur eruit te krijgen
Ik werd dan tijdens mijn zwangschappen weer misselijk van de geurtjes van die geurdingen die in het stopcontact zaten. Had mijn collega van de late dienst ze heel hard gezet. Stond ik die ochtend (hartje winter) in een ijskoud huis omdat alles open moest om die geur eruit te krijgen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
zaterdag 28 december 2013 om 10:42
As ik zware shag zou roken en zou dat uiteraard buiten doen bij een zwangere dan moet dat genoeg zijn. Als er gezeik zou komen dat ik zou stinken en dat ze daar niet tegen kan nodig me dan niet uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 28 december 2013 om 10:43
zaterdag 28 december 2013 om 10:44
Brr. Ik liep gister in een meubelzaak er daar liep ook een stel met zo'n walm om zich heen. Zou dat zware shag zijn geweest? Ik ben dus niet zwanger, maar daar ga ik ook bijna van over mijn nek.
Zouden die mensen zelf wel in de gaten hebben dat ze zo stinken?
Zouden die mensen zelf wel in de gaten hebben dat ze zo stinken?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.