Buurjongen komt te vaak aan de deur.
zondag 8 september 2019 om 22:19
Sinds een jaar wonen wij in een nieuwbouwwoning met afgesloten parkeerplaats, achterom kijken wij uit op de tuin van de buren die in een andere straat wonen. Het is een gezin uit Syrië dat erg moeizaam Nederlands spreekt en geen contact zoekt met de buren. Als hun zoon buiten speelt houden zij op geen enkele manier toezicht, dit heeft er vaak toegeleid dat wij hem wel hebben zien vallen en naar zijn ouders hebben moeten sturen met bijvoorbeeld al zijn tanden door de lip. Ook gooit hij met bakstenen die vervolgens uit de lucht weer naar beneden vallen, heel gevaarlijk en wij spreken hem hierop aan. Ook vanwege de veiligheid van andere kinderen.
Onze 4 jarige dochter speelt graag achterom (altijd onder toezicht) met de kinderen uit de tuinen die aan elkaar grenzen. Nu is het zo dat onze buurjongen (5 jaar) die achter ons woont soms tot wel 10 keer per dag aan onze deur komt of de naam van onze dochter blijft roepen. Als het etenstijd is dan blijft hij voor onze poort zitten of zelfs bij de voordeur. Dit weekend stond hij al om 7:50 in zijn pyjama voor de deur terwijl hij duidelijk net uit bed is en zo opgestaan. De afgelopen 2 dagen stond hij nog na 20:30 en zelfs om 21 uur nog aan de deur met de vraag of onze dochter naar buiten kwam. Wij hebben nu al een aantal keer gezegd dat ze dan ligt te slapen en niet meer zo vroeg/laat langs te komen. En hij beantwoord dit met "waarom?". Verdere uitleg dringt niet tot hem door terwijl op andere momenten hij wel begrijpt wat hem vertelt wordt. Vooral overdag blijft hij dan aan de deur komen tot ze naar buiten komt en vraagt ook of hij niet naar binnen mag. Ook blijft hij door het keukenraam naar binnen kijken of uitdrukkingsloos via de poort naar binnen staren. We verzoeken hem dan vriendelijk om naar huis te gaan. Het is een jongen van 5 jaar oud die duidelijk niemand heeft die hem verteld wat gewenst en ongewenst gedrag is. Nu heb ik zelf het gevoel dat ik zijn ouders hierop moet aanspreken, maar ik heb geen idee hoe? Er is duidelijk meer aan de hand.
Onze 4 jarige dochter speelt graag achterom (altijd onder toezicht) met de kinderen uit de tuinen die aan elkaar grenzen. Nu is het zo dat onze buurjongen (5 jaar) die achter ons woont soms tot wel 10 keer per dag aan onze deur komt of de naam van onze dochter blijft roepen. Als het etenstijd is dan blijft hij voor onze poort zitten of zelfs bij de voordeur. Dit weekend stond hij al om 7:50 in zijn pyjama voor de deur terwijl hij duidelijk net uit bed is en zo opgestaan. De afgelopen 2 dagen stond hij nog na 20:30 en zelfs om 21 uur nog aan de deur met de vraag of onze dochter naar buiten kwam. Wij hebben nu al een aantal keer gezegd dat ze dan ligt te slapen en niet meer zo vroeg/laat langs te komen. En hij beantwoord dit met "waarom?". Verdere uitleg dringt niet tot hem door terwijl op andere momenten hij wel begrijpt wat hem vertelt wordt. Vooral overdag blijft hij dan aan de deur komen tot ze naar buiten komt en vraagt ook of hij niet naar binnen mag. Ook blijft hij door het keukenraam naar binnen kijken of uitdrukkingsloos via de poort naar binnen staren. We verzoeken hem dan vriendelijk om naar huis te gaan. Het is een jongen van 5 jaar oud die duidelijk niemand heeft die hem verteld wat gewenst en ongewenst gedrag is. Nu heb ik zelf het gevoel dat ik zijn ouders hierop moet aanspreken, maar ik heb geen idee hoe? Er is duidelijk meer aan de hand.
maandag 9 september 2019 om 11:29
Precies, en anders die 2 oudere kinderen wel. Vandaar mijn vraag of ze bij jouw dochter op school zitten to.
maandag 9 september 2019 om 11:31
Wat een enge situatie, ik zou ze helemaal niet meer laten spelen, zijn obsessie is niet gezond en wat nu de achterliggende reden is doet er niet zoveel toe, ik zou ze geen seconde alleen laten en voortaan alleen nog maar zeggen, nee ga naar huis, ze gaat niet spelen,dan geeft hij het hopelijk op, als ze toevallig een keer buiten speelt dan erbij blijven.
Ik had mijn dochter gelijk stevig toegesproken over dat buurjongen een beetje raar doet en dat je hem niet vertrouwd en dat als er iets is dat ze dan maar papa en mama moet gaan.
Ik had mijn dochter gelijk stevig toegesproken over dat buurjongen een beetje raar doet en dat je hem niet vertrouwd en dat als er iets is dat ze dan maar papa en mama moet gaan.

maandag 9 september 2019 om 11:36
Arm kind van de buren als ik zo lees. Krijgt nu al een stempel opgeplakt.MissMaran schreef: ↑09-09-2019 11:31Wat een enge situatie, ik zou ze helemaal niet meer laten spelen, zijn obsessie is niet gezond en wat nu de achterliggende reden is doet er niet zoveel toe, ik zou ze geen seconde alleen laten en voortaan alleen nog maar zeggen, nee ga naar huis, ze gaat niet spelen,dan geeft hij het hopelijk op, als ze toevallig een keer buiten speelt dan erbij blijven.
Een vijf jarig kind niet vertrouwen?
Wat is er allemaal zo eng aan?
TO kijk of er bemoeizorg in de buurt is die dit gezin kan helpen.
Buurthuizen weten vast wel het adres van bemoeizorg.
maandag 9 september 2019 om 11:39
Door dat volhouden en blijven aanbellen zonder consequenties en haar afzonderen uit jaloezie van andere kinderen zonder op zijn donder te krijgen leert hij ook niet wat wel en niet mag, echt een psychopaatje in de dop, papa moet elke keer de deur open en op boze toon zeggen, nee! En niet meer komen, weg naar huis.
Blijft ie het dan alsnog doen dan een emmer water erachteraan gooien, ook al is hij heel jong dit gedrag klinkt eng, liever dat hij later denkt ah ik was erg opdringerig en boze vader hielp zijn dochter want dat doen boze vaders, dan dat je een keer je dochter uit de bosjes moet vissen met hem.
Blijft ie het dan alsnog doen dan een emmer water erachteraan gooien, ook al is hij heel jong dit gedrag klinkt eng, liever dat hij later denkt ah ik was erg opdringerig en boze vader hielp zijn dochter want dat doen boze vaders, dan dat je een keer je dochter uit de bosjes moet vissen met hem.

maandag 9 september 2019 om 11:40
Ga je lekker?MissMaran schreef: ↑09-09-2019 11:39Door dat volhouden en blijven aanbellen zonder consequenties en haar afzonderen uit jaloezie van andere kinderen zonder op zijn donder te krijgen leert hij ook niet wat wel en niet mag, echt een psychopaatje in de dop, papa moet elke keer de deur open en op boze toon zeggen, nee! En niet meer komen, weg naar huis.
maandag 9 september 2019 om 11:41
Wat is er zo eng aan??

Alles, lees jij hetzelfde stukje? Als hij ook op 1 meisje fixeert in de klas de hele dag dan komt er een psycholoog op school hoor.

maandag 9 september 2019 om 11:44
Jij bent niet helemaal in ordeMissMaran schreef: ↑09-09-2019 11:39Door dat volhouden en blijven aanbellen zonder consequenties en haar afzonderen uit jaloezie van andere kinderen zonder op zijn donder te krijgen leert hij ook niet wat wel en niet mag, echt een psychopaatje in de dop, papa moet elke keer de deur open en op boze toon zeggen, nee! En niet meer komen, weg naar huis.
maandag 9 september 2019 om 11:44
ja dat gaat inderdaad een geweldig effect hebben op zijn besef van grenzen en normaal sociaal gedrag, hij zal er later dankbaar voor zijn

maandag 9 september 2019 om 11:46
Oh dan maar emmer water gooien.
Je had ook mijn eerste reactie kunnen lezen maar het is helemaal in om tegenwoordig te zeggen dat je geen mening hebt gelezen.
Misschien had je mijn eerste reactie even goed moeten lezen.
Daar stond mijn mening.
En een emmer water gooien over een kind van vijf als straf vind ik een afschuwelijk idee.
maandag 9 september 2019 om 11:46
Juist wel.

maandag 9 september 2019 om 11:47
maandag 9 september 2019 om 11:48
jouw extreme gedachten zijn lekker constructief namelijk?
je raad TO aan om een vijfjarige jongen te behandelen alsof het een zwerfkat is die niet in de tuin mag komen

maandag 9 september 2019 om 11:50
Nee hoor. Als een doodgewoon Nederlands jongetje zo overduidelijk aandacht te kort komt en niet wil luisteren zou mijn reactie precies hetzelfde zijn.
In dit geval spreken de ouders geen Nederlands en zal je dus een andere weg moeten bewandelen dan wanneer de ouders wel aan te spreken zijn maar niet willen luisteren.

maandag 9 september 2019 om 11:52
Jij vind het blijkbaar ook prima om een emmer water zomaar over je heen te krijgen als je vijf bent?
Zo op niets af?
Echt als iemand dat bij mijn kind zou flikken zou ik meteen aan de deur staan.
maandag 9 september 2019 om 11:53
Als het buiten 30 graden is en je bent waterspelletjes aan het doen, niks.
Als je het gebruikt om een kleutertje van je voordeur weg te jagen is dat behoorlijk schofterig.

maandag 9 september 2019 om 11:56