Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag kwebbeltje.
Kohaku, nog kunnen slapen uiteindelijk?
:hello: Ambra! Alles goed?

Het stormde hier behoorlijk vannacht. Meerdere keren wakker geworden daardoor dus matig geslapen.
Vroeg eruit, zoon moest naar de Uni, zorgkind naar zijn werk gebracht en man is zojuist thuisgekomen voor een weekje.
Die probeert nu te slapen, vanmiddag gaat hij met dochter op stap naar een soort paardenrace.

En ik ga zo naar de diëtist, zinloos vrees ik want ik ben denk ik nog even zwaar. Hopelijk niet nóg zwaarder geworden, dat was vorige keer echt een teleurstelling. Ik doe zo mijn best, maar blijkbaar is dat koolhydraatbeperkt het óók al niet voor mij.
Minder calorieën werkt ook niet, tenzij ik onder de 1000 ga zitten, maar zo gek ben ik niet.
Word er wel een beetje moedeloos van.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
22-10-2018 22:42
Kohaku, slik je NSAID's? Bv diclofenac, naproxen, evt brufen?
Naproxen. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Heb redelijk geslapen, wel ongelooflijk droge ogen? Dus mn hoofd doet pijn.

Fijne dag iedereen!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Goedemorgen,

:hug: voor iedereen.

Hier de vijfde nacht op rij wakker van de pijn :(

Eerst maar eens koffie.
Goedemorgen,

Lise, dat is nu flink afzien. Hopelijk verbetert het snel.

Hier waait het niet zo hard. Het is wel fris.
Succes bij de diëtiste Lientje.
Man wil ook geen hond of poes, en ik eigenlijk ook niet. Dus ik vind een uitlaathondje een prima tussenoplossing. Dan heb ik wel de lusten ;)

Hemke, ik herken wel wat je zegt. Ik heb niet zo vaak iets te vertellen, denk ik.
Ik maak niet meer zoveel mee, wat me overigens wel erg goed doet.

En nu is het wachten op Appie.

Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Dus.. heppie nieuw toppik
Was ik in het vorige nog aan het reageren, kom ik de link tegen. Even wat knippen en plakken dus:
YellowLemon schreef:
22-10-2018 15:49
Ik ben net succesvol zonder paniekaanval naar de supermarkt gegaan. Dus nu wilde ik ter beloning voor de tv neerploffen. En mijn scherm is kapoeeetttt. En dan gaan mensen vragen “heb je de stekker er al uit gehad”.

OooeeAaaaoeeaaagg. Alsof je een ziggo klantenservice belt. Als ik zeg dat het stuk is heb ik alle kabels nagelopen, en het stroom er 3 keer afgehad. Alleen het rode lampje geeft reactie. Mijn beeldscherm geeft niet eens licht meer.

Tot zover mijn eerste wereld probleem.
Top van je rondje supermarkt :yes: !

En dat van die opmerkingen, dat herken ik. Ik heb een probleem met m'n fototoestel, kom ik bij de winkel, het eerste wat ze doen is de batterij eruit halen. Joh.. :facepalm: Afijn, de dappere dodo's konden het probleem ook niet vinden, dus wordt het apparaat opgestuurd na onze minivakantie.

We gaan naar Porto, waar het morgen zonnig en 25 graden is :sun: (helaas daarna wat minder, dus ik focus op morgen)

Kohaku schreef:
22-10-2018 16:00
Wel heel goed gedaan Yellow! :hug:

Ik ben daarnet naar een tuiszorgwinkel geweest, paar verschillende wandelstokken geprobeerd, mes gekocht met een opstaand handvat en een pen waar je niet op hoeft te duwen :p

Heftig, dit soort aanpassingen aanschaffen. Toch werd ik heel blij van al die aanpassingen die er zijn! Ik gebruik tot nu toe alleen de penverdikkers.

nartjie schreef:
22-10-2018 19:53
Mijn been begint nu ook te protesteren. Af en toe flinke pijn. En ik word gek van die rot scoliose. En ik baal van mijzelf dat ik de afwas steeds laat oplopen.

Ik zette de afwas vroeger altijd eerst een tijdje in de week, dan wordt het veel makker schoon. Kun jij dat ook doen? En dan de afgewassen spullen goed stapelen op druiprek, dat het droogt aan de lucht. Eigenlijk ben je dan alleen bezig het spul uit het water te halen. :hug:

Kwebbeltje, wat goed een 9! Topper! :redrose:

Ik ben in fases aan het reageren, en ben toch nog dingen kwijt die ik wilde zeggen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
IK heb inmiddels alle opladers met apparaten op tafel liggen. (oh, de ereader nog niet :O ) Dat moet mee.
De droger draait. Was deed er gisteren langer over dan gepland, dus ik heb ook niet alles droog. Vanavond maar wat uithangen in hotel

Hier echt herfstweer. Ben blij dat we dat nog een weekje uitstellen.

Man heeft vanwege ons jubileum vandaag een hele lieve diashow op facebook gezet. :love: En ik me gisteren maar irriteren aan het geklik van de muis en dat hij per se op dát moment de externe harde schijf zo nodig moest hebben :$
(die hij overigens niet vond en die ik er zonet zo bij pakte :hihi: )
Later is nu
Pff gisteren had ik zoiets...
Ik loop zelf met een rollator, en ik kan slecht tegen prikkels. Dus vaak in een supermarkt kom ik niet. (we wonen ook niet op loopafstand van winkels)

Gisteren samen met man boodschappen gaan doen en dus een flinke voorraad. (ik zou ook bij appie kunnen bestellen maar juist omdat ik al bijna nergens kom, is het voor mij een soort van uitje)
De kassière bedoelde het heel vriendelijk, maakte een grappige opmerking over de vele boodschappen waarop ik zei dat ik helaas niet vaak naar de winkel kon.
Misschien had ze ook wel mijn rollator niet gezien want ze zei 'nou ik woon daar en daar en ik ga gewoon elke dag op de fiets overal naartoe'. Uh, ja ik kan dat dus niet. Of ik soms last van angststoornissen had? Uh nee. Hersenletsel. Oh.


Voelt toch behoorlijk ongemakkelijk. Van beide kanten denk ik. Maar dan word ik wel weer even met de neus op de feiten gedrukt, dat ik niet 'gewoon' overal heen fiets en 'gewoon' een boodschapje doe.
Dreamer: gefeliciteerd met jullie jubileum!

Ik ga straks alles even bijlezen.
Gefeliciteerd Dreamer!
@Iedereen, kan er een slotje op het oude topic?
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje :hug:
Komt even binnen dan he.

Van mij mag er een slotje, Lise
Later is nu
Ongepast van de caissière ook VGM. Ik snap dat dat hard binnenkomt.

Mijn vader appte net of ik al verschil merkte van de zenuwblokkade. Heb hem notabene drie dagen geleden nog uitgelegd dat dat pas na een paar weken is :facepalm:
Ze denken allemaal dat het een soort wondermiddel is.

Ik heb net de gaskookplaat staan boenen en besloten dat de volgende kookplaat inductie wordt. Wat een rotwerk zeg.
Verder is het lekker herfstig, daar geniet ik dan wel weer van.
Man is nog steeds ziek thuis maar verwacht donderdag wel weer beter te zijn en heeft dus alweer twee dagen volgepland. Niet heel handig, maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Of ze hopen, Lise.. niet gelijk té negatief. ;-)
(ik zou hetzelfde kunnen doen, hoopvol vragen "merk je het al???")

Ik wil ook graag inductie. De prijs hield ons de afgelopen keer tegen.
Later is nu
Nou, ik heb inductie, inderdaad heel fijn maar het wordt wel echt gloeiend heet.
Daar ben ik in het begin wel eens de mist mee ingegaan, vlam in de pan, ik wist niet dat dat kon.
Dreamer schreef:
23-10-2018 11:10
Of ze hopen, Lise.. niet gelijk té negatief. ;-)
(ik zou hetzelfde kunnen doen, hoopvol vragen "merk je het al???")

Ik wil ook graag inductie. De prijs hield ons de afgelopen keer tegen.
Ja, ze hopen het inderdaad. Maar ze hopen nog steeds dat ik over een paar weken helemaal genezen ben. Dat irriteert me, want ik ben zelf juist heel erg bezig met het accepteren dat het niet beter wordt en het zo leefbaar mogelijk maken van mijn leven in de nieuwe (huidige) situatie. Het helpt gewoon even niet maar werkt juist averechts.

In dat kader gisteravond nog een gesprekje gehad met man, die vind dat ik rustiger aan moet doen zodat ik uiteindelijk meer kan werken naar herstel. Hij was wederom even vergeten dat herstel er niet in zit, dat ik me suf train om de spieren zo sterk mogelijk te houden want aan spierkracht ontbreekt het me niet.
Hij greep terug op het advies van de chirurg om de buik- en rugspieren te trainen, maar die had niet begrepen dat ik dat toen allang deed.

Maar man geeft ook wel aan dat hij het lastig vindt omdat hij zich geen voorstelling kan maken van hoe ik me voel.
cesium24 schreef:
23-10-2018 11:18
Nou, ik heb inductie, inderdaad heel fijn maar het wordt wel echt gloeiend heet.
Daar ben ik in het begin wel eens de mist mee ingegaan, vlam in de pan, ik wist niet dat dat kon.
Dat lukt me met gas ook wel :P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelfs hier de neiging om steeds te vragen: merk je al wat Lise?
Gewoon idd uit de hoop dat je ja zegt. Omdat ik je dat gun. Kan me voorstellen dat dat voor je ouders nog extra geldt. Die zie je IRL worstelen met de pijn. Dus ik kan me wel vinden in wat Dreamer zegt.

Dreamer, veel plezier!

VGM, dat is idd een mooi voorbeeld van het onbegrip waar we tegenaan lopen.

Diëtist was niet helemaal een succes. Ik blijf vrijwel stabiel op gewicht. Wel raak ik omvang ( buik en beenvet ) kwijt. Dat is dan weer wel positief. Maar ik heb een heel raar lijf want ik verlies dus geen gewicht. Spieren kunnen het ook niet zijn want sporten staat op een laag pitje ( lees: niet) op dit moment.
Ik ben echt raar. :O
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
23-10-2018 11:30
Ik heb zelfs hier de neiging om steeds te vragen: merk je al wat Lise?
Gewoon idd uit de hoop dat je ja zegt. Omdat ik je dat gun. Kan me voorstellen dat dat voor je ouders nog extra geldt. Die zie je IRL worstelen met de pijn. Dus ik kan me wel vinden in wat Dreamer zegt.
Dit vind ik dan wel weer heel lief klinken :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oh balen Lientje. Goed dat je in elk geval érgens progressie ziet, alleen die weegschaal he :nope: :rose:

Ik ben gepakt. Heb een kleinere koffer mee dan man dacht dat ik nodig zou hebben en had nog ruimte over. Dus heb ik er nog vanalles bijin geflikkerd en nu issie vol :biggrin:

Ik wil nog wat dingen kopen in Porto, dus is goed als er ruimte over is.
Man neemt denk ik meer variatie aan kleding mee dan ik, in elk geval een extra paar schoenen. Ik heb maar 1 paar waar ik veel op kan lopen, ga er niet vanuit dat ik echt in een jurkje ga (want geen schoenen om lang op te lopen) dus was daarmee snel klaar. Misschien kan ik daar ook nog schoenen kopen :-]
Later is nu
Ik heb al járen inductie. Ook omdat ik het veiliger vind met 2 kleine kinderen. Ben er zeer tevreden over, nog nooit vlam in de pan gehad.
Goed bezig Dreamer, straks lekker genieten van je vakantie.

Ik ben op de fiets even naar de apotheek en de supermarkt geweest. Fijn om even bewogen te hebben, wel napijn.
Er stond een man achter me bij de apotheek die meteen zijn halve medische dossier met me ging delen :facepalm:

En tegenwoordig moet ik dan nog vriendelijk blijven ook :bonk:
Hier ook inductie. Vind het echt ideaal.

Hier nog steeds de vermoeidheid. Had ook moeite om me op school te concentreren, maar omdat de examens eraan komen, wil ik toch naar school blijven gaan.
Gisteren op tijd naar bed gegaan, duurde nog even voordat ik in slaap viel. Misschien toch maar even kijken voor ontspanningsthee.
Nu ook gewoon weer zo moe. Op werk ook weer extra problemen erbij, het gaat lekker daar.
Alle reacties Link kopieren
Ben je nu klaar daar kwebbeltje? Of moet je nog dingen afronden qua stage?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
23-10-2018 19:17
Ben je nu klaar daar kwebbeltje? Of moet je nog dingen afronden qua stage?
Ik stuur je even een pb Lientje.

Ik ga trouwens niets meer openbaar posten over mijn stage. Er gebeuren daar zoveel dingen op het moment en ik wil het niet openbaar hebben staan.
Lientje je hebt een pb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven