Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Wat goed dat je eerste echte werkdag meeviel, LB. En dat het ochtendritueel best goed ging.
Oh, CD, vergeet ik nog helemaal te melden dat Hansje de laatste tijd ook vaak niet te genieten is. Heb het idee dat hij iets onder de leden heeft. Ik dacht ook al aan kiezen, aangezien hij vaak met vingers in de mond zit, maar hij is ook al ruim een week enorm aan het hoesten. Of anders een ontwikkelingssprongete. Hij slaapt minder goed, wordt standaard begin van nacht wakker en wil dan absoluut niet meer in zijn bedje slapen, maar slaapt wel meteen verder in ons bed. En dan slaapt hij meestal nog flink door ook, vanochtend moesten we hem om 7.15 uur wakker maken en zondag sliep hij tot half negen.
quote:littlebeetle schreef op 20 september 2011 @ 17:13:

Oh, CD, vergeet ik nog helemaal te melden dat Hansje de laatste tijd ook vaak niet te genieten is. Heb het idee dat hij iets onder de leden heeft. Ik dacht ook al aan kiezen, aangezien hij vaak met vingers in de mond zit, maar hij is ook al ruim een week enorm aan het hoesten. Of anders een ontwikkelingssprongete. Hij slaapt minder goed, wordt standaard begin van nacht wakker en wil dan absoluut niet meer in zijn bedje slapen, maar slaapt wel meteen verder in ons bed. En dan slaapt hij meestal nog flink door ook, vanochtend moesten we hem om 7.15 uur wakker maken en zondag sliep hij tot half negen.

LB, volgens mij heb je het over de verkeerde wat je schrijft gaat toch écht over mijn zoon! Precies hetzelfde met slapen, hij slaapt al een week of twee tussen ons in, helaas. Gaat wel prima slapen, maar tegen 23u (als ik net lekker slaap meestal) wordt hij wakker, ontroostbaar huilen en helemaal overstuur, en bij ons in bed slaapt hij meteen verder, en we moeten hem 's morgens ook wakker maken.

Strange..... het zal toch wel een fááááse zijn, als ik dit zo lees bij al die kindjes. Ach ja, dan weten we ook dat het waarschijnlijk vanzelf weer overgaat, dat scheelt. Die van ons eet trouwens ook als een bootwerker, niet normaal meer die porties, soms gewoon meer dan ik. (ok, ik doe aan de lijn, maar dan nog!). En gewoon boos worden als het op is dan hoor! Verder zevert 'ie als een gek (hmmm, beetje rare woordspeling als ik het zo teruglees, maar je snapt wel wat ik bedoel), dus daar zullen ook wel kiezen aankomen denk ik, want hij mist er nog een paar. Bij tandenpoetsen overigens nog niets te zien (voor zover hij het uberhaupt toelaat om in zijn mond te laten kijken, want poetsen is dagelijks een gróót drama.
Balpen, haha, wat toevallig dat het bij jullie precies zo gaat. Echter, Hansje eet de laatste tijd heel slecht 's avonds en zevert nu juist niet zoveel meer (heeft hij 1,5 jaar heel erg gedaan)
Over tanden poetsen gesproken, zoon heeft gister voor de 1e keer 'controle' gehad bij de tandarts. En hoewel we 2 keer per dag poetsen (niet zoons favo bezigheid) moeten we toch wat beter proberen te poetsen. Vooral op de randjes tandvlees-tand. Dus zoon heeft gister een elektrische tandenborstel gekregen van Cars en nu gaat het wel een stuk beter met poetsen. Wellicht een tip voor anderen.
Pfff, slecht geslapen en hele dag zonder afspraak ofzo, en vriendlief vannacht niet thuis en morgen weer zo'n dag... Zie er een beetje tegenop... Hoop maar dat e kinderen een beetje meewerken vandaag..
Mmm, als jullie al beter moeten poetsen, Gaudi, dan durf ik er niet eens aan te denken hoe het bij ons zal gaan bij de tandarts. Wij poetsen 1x per dag en zijn blij als we uberhaupt alle tanden een keer raken. Werkt het goed met de electrische tandenborstel? Volgens een collega van manlief werd dat namelijk een grote bende en konden kinderen het ook wel eng vinden. Dat laatste zal bij uk ongetwijfeld het geval zijn, vrees ik.

Miss, wat een treurig berichtje van jou. Ik zou morgen wel wat met je af kunnen spreken, want dan ben ik vrij, maar ik kan niet naar jou, want heb een ziek ukkie thuis. En ik denk dat jij het niet redt om hier te komen, vanwege school van de grotere jongens of heb ik het mis?
Wij hebben al heel lang voor alle4 de kinderen een electrische tandenborstel en dat gaat echt prima. Ze moeten alleen even leren dat ie pas aanmag als ze hem in hun mond hebben...

Cd: ik ben natuurlijk niet echt zielig hè? Heb me maar op mijn huis gestort en ben even de bedden gaan verschonen. Tuin is nog overdekt, dus ondanks de kleine buitjes die zo nu en dan vallen, kunnen de kinderen lekker buiten spelen. Er staat daar nog een bank en die is ideaal voor hutten bouwen natuurlijk. Ga vanavond denk ik maar lekker pannenkoeken eten met het kroost, dan zijn we er toch even uit..

En morgen kan ik idd moeilijk weg. Jammer, want zou leuk zijn. Is ukkie ziek? Wat sneu!
Haha, ja zo'n electrische tandenborstel aan doen voordat hij in je mond zit is geen aanrader. Gebeurt hier nog regelmatig.

Is het nog een beetje leuke dag geworden Miss??

Ik ben moe en blijf maar moe. Lag gisteravond al om 20.00 uur in bed en na GTST gaan slapen, maar nog steeds lam. Rondje met de hond lopen zaktte me direct in de benen. Denk dus dat ik er vanavond maar weer vroeg in lig.
Zo. Heb eigenlijk prima dag gehad, kinderen heel zoet gespeeld (heerlijk samen in de tuin), vriendinnetje van oudste zoon mee. Daarna met alle4 in de auto naar pannenkoekenrestaurant. Ze hebben zich prima gedragen, lekker gegeten, ik was erg trots.

Nu even snel de ukkies in bad gedaan en die liggen lekker in bed. De grote jongens mogen zo nog even stukje robinson kijken, in hun pyjama's naast mamma op de bank.

Morgen weer nieuwe dag, iig even naar gym met S en in de midqdag komt nog een oud collega een bakkie doen.
quote:Carpe.Diem schreef op 22 september 2011 @ 10:42:

Mmm, als jullie al beter moeten poetsen, Gaudi, dan durf ik er niet eens aan te denken hoe het bij ons zal gaan bij de tandarts. Wij poetsen 1x per dag en zijn blij als we uberhaupt alle tanden een keer raken. Werkt het goed met de electrische tandenborstel? Volgens een collega van manlief werd dat namelijk een grote bende en konden kinderen het ook wel eng vinden. Dat laatste zal bij uk ongetwijfeld het geval zijn, vrees ik.Dat ze het eng vinden, was ook de reden waarom de tandarts aangaf dat het misschien nog niet zou kunnen. Maar heb 'm gewoon gekocht met de gedachte als ik 'm nu nog niet kan gebruiken dan later wel. Maar zoon vindt het schitterend en laat aan iedereen z'n nieuwe tandenborstel zien Hij kan 'm ook zelf aan en uit zetten en mag dus altijd zelf nog even poetsen als we klaar zijn. Tot nu toe gaat het goed, je poetst toch beter omdat je niet alles 'zelf' hoeft te doen, haha..
Goed Miss, dat je een lekker dagje hebt gehad, ondanks dat je het een beetje somber inzag!

Pada, misschien even bloed laten prikken? Wellicht ijzertekort oid?
Hmm pada: niet zwanger? Of anders idd eens bloed laten prikken als het zo blijft..
Nog even twee praktische vraagjes : zijn jullie kids al over naar een peuterbed? En zitten ze op de fiets al op 't achterstoeltje of nog voorop?

Dat was 't weer
Gaudi, toevallig hebben wij ook dit weekend die tandenborstel gekocht. Maar wij poetsen ook slechts eenmaal per dag terwijl we eigenlijk wel weten dat het tweemaal moet. Toch maar eens gaan invoeren. Ik moet zelf maandag naar tandarts, maar is nogal lange afspraak vanwege stuk van tand, dus neem Hansje maar niet mee dan.

Miss, fijn dat de dag toch meeviel. Kunnen soms lange dagen zijn he?

Pada, beterschap, inderdaad maar eens langs huisarts gaan.

Gaudi, hier nog geen peuterbed en ook nog op stoeltje voorop. Hij past nog prima in bed en we hebben ook een best grote fietsstoel dus gaat zeker zolang Pansje nog niet op fiets kan prima.

Over Pansje gesproken.... ze is alweer twee avonden enorm onrustig, weer een beetje terug naar af. Overdag gaan de voedingen er ook erg moeilijk in omdat ze zo onrustig is. Geen idee waar het aan ligt.
Hier ben ik ook weer eens. Te lang geleden Eerst Miss maar eens feliciteren, lekker op tijd he hahaha maar wel gemeend hoor.

Wij gaan dit lekkere weekend even naar Zeeland. Hopelijk een heerlijk weekend.

Hier alles goed maar retedruk. Wel positief hoor.

Ik val maar gewoon weer in bij alles, weet alleen niet precies wat er allemaal geschreven is.

Peuterbed heb ik eigenlijk nooit aan gedaan, ze slaapt in haar ledikant met één kant open en een bedhek ervoor. Maar als het niet anders kan, ergens anders ofzo dan in een gewoon bed. Zoals dit weekend gaan we proberen de dames in één kamer in gewone bedden te laten slapen. Indien Muk er klaar voor is krijgt ze meteen een groot bed. Maar dat is nog niet hoor.

En ze zit nog altijd voorop ook. Maar dat is meer omdat ik geen ruimte heb achterop haha. Als dat er wel is gaat ze achterop. Kan toch al beide?

Tandenpoetsen doen we inderdaad 2x per dag. Ook omdat Puk haar voortandjes niet zo goed zijn. Is geen echte reden voor volgens de tandarts, maar gewoon slecht glazuur. En we poetsen al een tijdje elektrisch. Omdat dit beter ging en omdat ik het zelf beter vind. We zijn ook aan het sparen bij het AD (tenminste mijn ouders want ik lees geen kranten haha) voor de elektrische tandenborstels van K3 haha.

Slapen is hier ook onrustig. Moeilijk in slaap te krijgen savonds, ze slaapt nog steeds laat in. Wel zijn beide dames tegenwoordig om een uurtje of half 7 wakker en dat vind ik echt heerlijk luxe. Verder is Muk vaak snachts wakker en dan wil ze inderdaad alleen maar bij mij in bed. Soms doen we dat ook en soms slaapt vriend naast haar in bed (om niet teveel aan het in bed bij ons laten wennen) Maar de nachten zijn dus vaak wel gebroken.

Voor de mensen met FB (en die het nov topic volgen haha) weten het al dat Puk afgelopen dinsdag voor het eerst is gaan wennen op de basisschool. Pffff mijlpaal hoor. Was erg leuk maar ook wel emotioneel.

Oh en ook maar meteen even de kosten van de opvang berekend (bedankt voor de link Gaudi). Ik ben echt super blij dat er eentje naar de BSO gaat haha, dat betekent dat we er een heel klein beetje op vooruit gaan. Alles beter dan achteruit natuurlijk zeker met die financien van ons op dit moment (waar nog niet veel verbetering in zit helaas)

BSO in combi met KDV loopt ook nog niet gelijk. Nu BSO op ma,di en woe dus gelukkig wel 3 dagen maar KDV op ma,woe en do. Betekent dus minder werken voor mij voorlopig. Nou ja moet maar even en dan maar hopen dat er snel plek voor Muk op dinsdag op het KDV.
Hmm, nee volgens mij niet zwanger Miss. Niet dat ik weet in elk geval.

Gisteravond om kwart over 9 in bed gegaan en nu het gevoel dat ik iets fitter ben. Kijk het van de week nog even aan, dan weet ik als het goed is ook zeker dat ik niet zwanger ben en anders inderdaad maar even bloed laten prikken. Misschien is mijn suiker ook wel niet helemaal goed, moet ik ook nodig eens laten prikken.

Scuba: mijlpaal inderdaad, naar school. Maar het went ook snel hoor, hier hebben we het ritme na 2 weken al helemaal te pakken. Balen van die verschillende dagen bij de opvang.

LB: vervelend dat Pansje weer zo onrustig is. Hoe oud is ze nu? Misschien een ontwikkelingssprongetje?
O ja, nog even de straatvragen beantwoorden:

Nog geen peuterbed, want zoon ligt daar nog in en dochter slaapt nog prima in ledikant dus we laten het nog even zo.

En ze zit nog voor op de fiets, sowieso omdat zoon meestal nog achterop zit en ik vind het ook wel erg gezellig zo voorop. Maar ze zou volgens mij ook prima achterop kunnen.
De straatvragen, haha... Zoon zit bij mij voorop en als hij bij vriend op de fiets mee gaat, achterop. Kan dus allebei.

Bij ons komt er geen peuterbed. Vind ik zonde van het geld. Zoon past nog prima in zijn ledikant, klimt daar ook niet uit en als het wel die kant op gaat kopen we een groot bed voor hem. Als daar geen hekje bij zit (ik heb er een gezien waarbij een extra plank besteld kan worden die voorkomt dat kind eruit kiepert) hebben we van m'n zus een plastic klemhekje gekregen wat je erop kunt zetten zodat het kind in kwestie er niet uit valt. Niet zo mooi maar het voldoet tegen die tijd vast.

Poetsen gaat bij ons wisselend, in die zin dat zoon soms heel erg tegenstribbelt en andere keren niet. Maar ik denk dat de tandarts zeker commentaar gaat hebben want net als CD ben ik al blij als we alle tanden en kiezen raken. Op mijn werk hebben we het AD en daar spaar ik de zegeltjes voor de Piet Piraat tandenborstel. Hopelijk werkt dat en heeft zoon niet mijn tandvleesprobleem. Liever wel mijn gebit dan dat van vriend maar ook dat zal de tijd leren.
anoniem_125578 wijzigde dit bericht op 23-09-2011 10:46
Reden: ik was niet helemaal duidelijk vrees ik
% gewijzigd
Zo, had lekker vol ochtendje. Jongens allemaal naar school en daarna met S naar peuter hm. Was leuk, ze heeft zich helemaal suf gesprongen.

Daarna even snel wat vis gehaald voor de lunch en de mannen allemaal weer opgehaald, nu even thuis op de bank (jammer geniet met wild vriendje van j, maar nou ja, het is gelukkig mooi weer dus ze kunnen zo wel even naar het veldje bij ons achter.

Hier zit S ook voorop omdat er achter geen plek is. Zodra g niet mee is, wil ze achterop.

Ze ligt nog in ledikant, vooral omdat we nog bezig zijn met de kamer van oudste, daarna is haar pippi-kamer aan de beurt. Daar krijgt ze een peutermaat bed, ligt g ook in en dat voelt iets minder verloren dan zo'n klein kindje in een groot bed.

Pada: ik blijf toch even nieuwsgierig!

Scuba: goed om weer even van je te horen!

Lb: jammer van pansje, heb je het idee dat het komt door een nader ritme (nu jij weer werkt) of was het daarvoor ook al? T is natuurlijk een faaaaaaaase, maar ja, daar schiet je niet zoveel mee op!
Wel opvallend dat meerdere kindjes wat slechter slapen. Hier leek het vannacht best goed te gaan met Hansje, totdat Pansje om de fles ging schreeuwen. Toen kreeg ik Hansje niet meer in zijn eigen bedje aan het slapen.

Ik denk niet dat Pansje onrustig is omdat ik nu weer aan het werk ben. Ze ging al bijna drie weken naar kdv voordat ik aan de slag ging en dat ging prima. Gelukkig gaan de nachten wel goed (op een nachtvoeding na)
Oei die ga ik even afkloppen LB. Zoon slaapt echt prima en dat wil ik heel graag zo houden.
Hier ook, ik heb zelfs nog nooit slaapproblemen gehad met zoon, een luxe als ik het zo lees. Snel afkloppen dus ook maar

Bedankt voor de antwoorden op de straatvragen!

Ik heb wat leuke peuterbedden gezien op MP, dus daar ben ik aan het bieden. En mijn redenering was dat een dekbedje straks voor de winter wellicht fijner is ipv slaapzak en die zijn op een gegeven moment ook te klein (gaan maar tot 104 toch?). En dekbed voor een babyledikant is er niet volgens mij. En net als Miss, vind ik een groot bed (wat ik al heb in de logeerkamer voor zoon) nu nog te groot.
Oh, sorry Plukkie en Gaudi. Hier heeft zoon over algemeen ook altijd prima geslapen, maar nu wordt hij standaard eenmaal wakker rond middernacht of in de nacht. Maar als we hem dan in ons bed nemen, slaapt hij onmiddellijk verder en zelfs langer dan voorheen. Ik wil er alleen eigenlijk weer vanaf...

Gaudi, Hansje wil niet meer in slaapzak sinds hij naar peutergroep gaat want daar slapen ze ook niet in slaapzak. Ik heb nu dus pyjama en sinds kort ook een dekbed in zijn ledikant. Gewoon van de Hema en past prima.

(by the way kwam laatst moeder tegen met haar tweelingzonen die naar zelfde kdv als Hansje gingen, met een daarvan speelde Hansje regelmatig. Die gaan nu naar jouw kdv, grappig).
Oh, dan weet ik wel wie je bedoelt, niet hele standaard namen hebben de kids toch? Grappig!

En dank voor de tip over het dekbed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven