Hoe oud was jouw kind?

22-09-2011 13:16 179 berichten

Een ouderpaar uit Venetië heeft een advocaat in de arm genomen om een 41-jarige inwonende zoon het huis uit te krijgen. De zoon heeft een goede baan, maar wil niet vertrekken vanonder de vleugels van 'la mamma'.

De ouders zeggen doodmoe te zijn vanwege de constante zorg voor hun zoon. Hij eist dat zijn eten wordt klaargemaakt, wil zijn kleren gewassen en gestreken hebben en toont geen intentie ooit op eigen benen te willen staan. Ook zou hij af en toe agressieve trekjes vertonen.

'Het gaat niet langer', aldus de vader, die zijn toevlucht heeft gezocht bij consumentenorganisatie Adico. Een advocaat van de organisatie heeft de zoon per brief gesommeerd het ouderlijk huis binnen zes dagen te verlaten. Blijft hij in gebreke, dan volgt een verzoek bij de rechter om een omgangsverbod.

Adico boekte eerder succes in een soortgelijke zaak. Nadat de zoon in die kwestie het huis had verlaten, vervingen de ouders snel alle deursloten.

Die van mij was 24. Was precies goed. Hoewel ik zielsveel van mijn jongen hou, moet ik er niet aan denken dat hij nog jaren thuis had blijven wonen.

Hoe staan jullie daar in?

Wat denken jullie dat de juiste leeftijd is voor een kind om uit te vliegen?

En, als ze al gevlogen zijn, hoe oud waren ze?
Alle reacties Link kopieren
nou we waren alledrie 18 toen we uit huis gingen. Precies goed want als we zo nu en dan weer naar huis gaan vinden onze ouders het heerlijk om voor ons te zorgen
quote:Pinkelot schreef op 22 september 2011 @ 13:20:

nou we waren alledrie 18 toen we uit huis gingen. Precies goed want als we zo nu en dan weer naar huis gaan vinden onze ouders het heerlijk om voor ons te zorgenWat leuk, zo vroeg zelfstandig. Vond je dat niet eng? Was wel spannend , kan ik me voorstellen.
Ik was 17 toen ik uit huis ging,ging prima.
Ik was geloof ik 21.
Ik was zelf 25 toen ik het huis uit ging, mijn vriend heeft tot zijn 30e thuis gewoond.
Dit schijnt wel een trekje te zijn dat vaker voorkomt bij Italiaanse jongetjes, hotel mama. Ik had hem al lang in het Canal Grande geplempt.
verba volant, scripta manent.
Ik was 21.
Ikzelf was nog nét 19 toen ik het huis uit ging. Voor mij perfect. Ik had niet langer thuis willen wonen. Mijn moeder vond dat je tot je 25e thuis mocht blijven wonen, dan moest je er uit. Ik ben het daar wel mee eens.

Ik moet er toch niet aan denken om tot mijn 40+ nog bij mijn ouders te moeten wonen... dan zou ik nu nog thuis wonen... brrr
Mijn zus was 18 en ik 21.
1 dag na mijn 20e verjaardag.

Toen zijn mijn ex vriend en ik gaan samen wonen.

Woon nu op mezelf.

M´n zus is met haar 18e het huis uit gezet. Lang verhaal. maar was wel nodig. Zij is ook gewoon netjes terrecht gekomen hoor ;)
Ik was bijna 18. Vond het prima, wilde erg graag onder mamma's vleugels vandaan. Hoewel ik wel nog jaren ieder griepje thuis heb uitgeziekt.
Ik was 18 toen mijn ouders remigreerden en ik op kamers moest. Geen idee of vroeger of later beter was geweest. Heb het niet als moeilijk of naar ervaren, maar ook niet als een enorme opluchting of iets wat ik zelf persé wilde.

Ik hoop dat m'n dochter tot haar 30e bij ons blijft wonen. Wil ze zelf ook graag. Maar goed, ze is nu 5 dus we hebben nog alle tijd om ons op een gezonde manier te hechten.
Ik was 18.
Ik was op een maand na 18 toen ik op kamers ging
quote:Flashy schreef op 22 september 2011 @ 13:23:

Ik was geloof ik 21. Dat was prima verder.

Niemand had verwacht dat ik toen ik verder ging studeren meteen mijn man zou ontmoeten en na een half jaar op kamers daar in zou trekken inmiddels ben ik bijna 26, getrouwd en wonen we in ons eigen huis ( van ons samen)

Zou er niet aan moeten denken op mijn 41e nog thuis te wonen.

Ik had ook wel op mijn 18e gewilt maar toen zat ik nog op school en heb daarna een mbo opleiding gedaan in de stad waar ik toen woonde dus was niet echt praktisch en heel erg duur( mbo beurs is niet zo hoog als HBO, en je moest wel 5 dagen in de week naar school of stage)Ik denk dat 21 wel DE leeftijd is om je vleugels uit te slaan. Ik merkte ook aan mijn zoon dat het tijd was. Als hij langer zou zijn gebleven, dan had ik hem hoogstwaarschijnlijk over het balkon gekieperd.We hebben het altijd heel goed met elkaar kunnen vinden, maar we lieten elkaar niets meer vertellen en dan is het hoog tijd, haha
Op mijn 17e ben ik 1,5 jaar 't huis uit geweest wegens opleiding/stage, maar ik veranderde van opleiding en die kon ik met de auto vanuit thuis doen dus hoefde gelukkig niet op kamers. Op m'n 25 kocht ik m'n eigen huis.
21. Uit huis gaan samenwonen. Inmiddels 19 jaar verder en nog steeds met dezelfde man :-). Maar als ik niet samen was gaan wonen, was ik toch zelfstandig gaan wonen. Het was de hoogste tijd.

Pffft, moet er niet aan denken om nu nog bij mijn moeder te wonen, zeg.
20
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:chipmunk schreef op 22 september 2011 @ 13:26:

1 dag na mijn 20e verjaardag.

Toen zijn mijn ex vriend en ik gaan samen wonen.

Woon nu op mezelf.

M´n zus is met haar 18e het huis uit gezet. Lang verhaal. maar was wel nodig. Zij is ook gewoon netjes terrecht gekomen hoor ;)Ik ben op mijn 17de het huis uit gezet, gegooid mag ik wel zeggen. Mijn moeder had er gewoon geen zin meer in, maar goed, ik ben ook gewoon netjes terecht gekomen. Ben, heel spannend, in een kraakhuisje begonnen en heb daar de tijd van mijn leven gehad. Had het niet willen missen.
ik was 23 toen ik een woning kon krijgen.. Wilde wel eerder, maar in Utrecht liggen de woningen niet voor het oprapen.. Stond al vanaf 18 ingeschreven..
quote:poldervrouw schreef op 22 september 2011 @ 13:32:

ik was 23 toen ik een woning kon krijgen.. Wilde wel eerder, maar in Utrecht liggen de woningen niet voor het oprapen.. Stond al vanaf 18 ingeschreven..Maar wel een luxe zeg, gelijk in je eigen huisje.
Mijn moeder heeft weleens gezegd dat ze me het huis uit geschopt zou hebben als ik met 21 jaar nog thuis zou hebben gewoond. (Wat overigens niks met onze verstandhouding te maken had ofzo ) Maar ik was op mijn 18e al weg en ik vond het prima.
Ik was net een maand 18 toen ik het huis uit ging. Maar ja ik ging aan de andere kant van het land studeren - had geen keus. (Okee ik had ook naar een uni dichter in de buurt kunnen gaan )
Ik was 17; vroege leerling en net klaar met het VWO vertrok ik naar een studentenflatje in Amsterdam.

Heb wel een traantje weggepinkt toen mijn ouders en broertje wegreden. Vond het toch wel even heftig!

Als je op ruim volwassen leeftijd nog steeds het ouderlijk huis niet wilt verlaten is er m.i. iets misgegaan in je ontwikkeling (losmaken van je ouders).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven