Amerikaanse schoenmaten
vrijdag 23 september 2011 om 15:30
Hoi!
Ik sta op het punt een schoen te bestellen bij shoes.com. Deze schoen is helaas alleen in Amerika te koop en niet alle Amerikaanse webshops doen aan international shipping.
Het probleem is alleen dat ik niet weet welke maat ik nu moet bestellen. Ik heb al verschillende sites geprobeerd en gekeken wat een europese maat 40 in Amerika is. De ene site zegt dat het een 9 is... andere zegt 10... weer een andere heeft het over 11.
Heeft iemand toevallig ervaring met Amerikaanse schoenmaten, of weet iemand toevallig heel zeker wat een maat 40 daar is?
Ik hoor het graag!
Dank!
Ik sta op het punt een schoen te bestellen bij shoes.com. Deze schoen is helaas alleen in Amerika te koop en niet alle Amerikaanse webshops doen aan international shipping.
Het probleem is alleen dat ik niet weet welke maat ik nu moet bestellen. Ik heb al verschillende sites geprobeerd en gekeken wat een europese maat 40 in Amerika is. De ene site zegt dat het een 9 is... andere zegt 10... weer een andere heeft het over 11.
Heeft iemand toevallig ervaring met Amerikaanse schoenmaten, of weet iemand toevallig heel zeker wat een maat 40 daar is?
Ik hoor het graag!
Dank!
vrijdag 23 september 2011 om 15:36
vrijdag 23 september 2011 om 15:42
vrijdag 23 september 2011 om 15:46
quote:minnie-mouse444 schreef op 23 september 2011 @ 15:36:
Overigens staat het hier ook !
http://www.shoes.com/en-U ... ssist.aspx?refreshCache=Y
Volgens deze tabel is 9,5 ook veertig.
Normaliter zou ik best een gokje willen wagen, maar het is voor een bruiloft en die is al vrij snel, dus het moet in 1 keer goed zijn...
Overigens staat het hier ook !
http://www.shoes.com/en-U ... ssist.aspx?refreshCache=Y
Volgens deze tabel is 9,5 ook veertig.
Normaliter zou ik best een gokje willen wagen, maar het is voor een bruiloft en die is al vrij snel, dus het moet in 1 keer goed zijn...
vrijdag 23 september 2011 om 15:50
Ik weet uit ervaring dat Amerikaanse maten, en de vertaling daarvan naar Europese maten, niet betrouwbaar is. Je kunt beter de verkoper mailen/bellen om de schoen om te meten, soms hebben ze dat ook nog op de site staan. Maar je kan er niet klakkeloos vertrouwen dat een maat 9, overeenkomt met maat 40.
vrijdag 23 september 2011 om 15:58
quote:Jorina schreef op 23 september 2011 @ 15:50:
Ik weet uit ervaring dat Amerikaanse maten, en de vertaling daarvan naar Europese maten, niet betrouwbaar is. Je kunt beter de verkoper mailen/bellen om de schoen om te meten, soms hebben ze dat ook nog op de site staan. Maar je kan er niet klakkeloos vertrouwen dat een maat 9, overeenkomt met maat 40.
Mailen/bellen is dan inderdaad mischien een beter idee.
Collega heeft zo trouwens ook eens haar voetafdruk gefaxt, gewoon om haar voet heen getekend zeg maar. Weet alleen niet meer of dat met of zonder schoen aan was.
In ieder geval kreeg ze wel de juiste maat schoenen thuisgestuurd !
Mailen/bellen is dan inderdaad mischien een beter idee.
Collega heeft zo trouwens ook eens haar voetafdruk gefaxt, gewoon om haar voet heen getekend zeg maar. Weet alleen niet meer of dat met of zonder schoen aan was.
In ieder geval kreeg ze wel de juiste maat schoenen thuisgestuurd !
zaterdag 24 september 2011 om 08:16
Ik heb maat 41 en bestel altijd maat 10. Maar goed, dan heb ik het wel over uggs. Ben overigens pas in amerika geweest en heb van een ander paar maat 11 en dat was 42. Maar goed, het verschilt wel per merk of ze ruim vallen of niet. Dat paar in maat 42 was dus echt te krap als ik die in 41 had genomen. Vind het wel een beetje ewn risico, zeker als het meteen goed moet zijn voor een bruiloft. Stel nou dat ze totaal niet lekker zitten qua model?
zaterdag 24 september 2011 om 08:46
Officieel zou maat 9 overeen moeten komen met 40, maat 10 met 41 en maat 11 is 42. Bruggetje is altijd 31 bij optellen 
Ik heb in een schoenenwinkel gewerkt en uit mijn ervaring pasten mensen met maat 40 vrijwel altijd de maat 9.
Als je zeker bent van je maat 40 (dus geen 39,5 of 40,5) kun je het er best op gokken.
Kun je ze wel retourneren?
Ik heb in een schoenenwinkel gewerkt en uit mijn ervaring pasten mensen met maat 40 vrijwel altijd de maat 9.
Als je zeker bent van je maat 40 (dus geen 39,5 of 40,5) kun je het er best op gokken.
Kun je ze wel retourneren?