Hoe trek ik kopers voor mijn huis? 4

16-07-2011 00:38 2651 berichten
Heb jij ook je huis te koop staan in deze moeilijke tijden? Schrijf met ons mee! Je kunt hier tips met anderen uitwisselen, steun krijgen als het even tegenzit, en verzoeken tot het uitrollen van bidmatjes

Kopers zijn natuurlijk ook welkom om mee te schrijven en ook als je nog niet meeschreef vanaf het begin ben je welkom.

NaamHoe lang te koop op 28-09-11Aantal kijkerssoort huisvraagprijsLisaxxxxx27 maanden26 fozziebear2 jaar34 Duifje812 jaar9 Janna219 maanden3 Aliceassen17 maanden9 Splash 6912 maanden8vrijstaand319000Kerplunk7,5 maanden6studio/app169000 Lavendelbloem6 maanden32/1 kap210000Intermoos5 maandengeen Anne755 maanden2hoekwoning 159500von Marele11 maanden 12+ rijtjeswoning267500Wendy3012 maandengeen Rattaplan5 weken12/1 kap 325000Livia207 maanden 40+ appartement 224000

Dit is het vervolg op

Deel 1

Deel 2

Deel 3
Alle reacties Link kopieren
Wat een positieve berichten allemaal! Gefeliciteerd Duifje!

Mijn bidmat heeft z'n werk dan toch maar weer gedaan. Of was het toch Jozef?

En Splash: niet wanhopen, mijn kopers deden ook pas 3 weken na hun bezichtiging hun bod. Ze gingen eerst uitgebreid hun financiën onderzoeken. Ik had de moed wat hun betreft allang opgegeven!

By the way: en wie is u, debitorcredit? Broertje van Rome0 zo te lezen?
ach boeiend wie dat is..

en nee geen PL er zijn ook nog mensen die gewoon kunnen sparen hoor
@Duifje, weet je al wanneer de overdracht is?
Heerlijk die negeer knop.
@Duifje: gefeliciteerd! Top!

Wij hebben helaas nog niks gehoord van de kijker die twee keer is geweest. We wachten het rustig af.

In ons contract van de woning staat dat de gemeente de woning terug kan kopen voor 90% van de dan geldende marktwaarde (binnen 10 jaar na koop). Ga even aan mijn makelaar op welke waarde hij onze woning taxeert. Als dat aardig hoog is, dan is dit nog best de moeite waard.

We willen hier heel graag weg nu we weten dat we een tweeling krijgen. 5000 of 10000 verlies zou jammer zijn, maar ja...
Mijn posts kun je negeren ja. De komende huizencrash in Nederland niet. En dat is niet positief of negatief maar gewoon realisme. Frappant dat hier alles in 'fijn' en 'leuk' verpakt moet worden.
dan is het toch juist slim dat als je weg wilt nu maar even je verlies te pakken aangezien het verlies alleen maar hoger zal worden?? ik snap je post niet zo goed debitorcredit

zou ook nog iets kunnen zijn abcdefg inderdaad.. maar verwacht er niet teveel van.. kan je beter misschien nog wat zakken

februari als het goed is overdracht hebben we nog ff tijd om door te sparen, 2e autootje gaat er wel uit maar wonen dan zo dichtbij het werk dat we lekker kunnen fietsen
super duifje gefeliciteerd!
thanks

wie weet hoe dat dan gaat stel wij moeten begin februari uit ons oude huis willen iets eerder ( 2 weken denk ik als het kan) in het nieuwe huis om te schilderen enzo hoe gaat dat dan bij de notaris?

Zit me net te bedenken dat NHG verhoging 1-1-12 afloopt hmm ik hoop dat ze vandaag beslissen dat het nog een jaar verhoogd wordt en anders kijken wat het scheelt en misschien kijken of we voor 1-1 al in nieuw huis kunnen
@Duifje, volgens mij heb ik ergens wat gemist. Maar hebben jullie nu al een nieuw huis?
nee dat niet gaan nu zoeken maar hebben wel 2 huizen op het oog waarvan we er 1 al een tijd geleden bezichtigd hebben.. morgen gaan we de andere bekijken
super man, heerlijk nu kun je weer voorruit!

vandaag staat onze nieuwe vraagprijs online, hoop zo dat dit resultaat heeft.
ik hoop het ook!! ga enorm voor je duimen!!
quote:duifje81 schreef op 05 oktober 2011 @ 08:37:

thanks

wie weet hoe dat dan gaat stel wij moeten begin februari uit ons oude huis willen iets eerder ( 2 weken denk ik als het kan) in het nieuwe huis om te schilderen enzo hoe gaat dat dan bij de notaris?

Zit me net te bedenken dat NHG verhoging 1-1-12 afloopt hmm ik hoop dat ze vandaag beslissen dat het nog een jaar verhoogd wordt en anders kijken wat het scheelt en misschien kijken of we voor 1-1 al in nieuw huis kunnenJe hebt net 25.000 Euro restschuld op de belastingbetaler afgewenteld en je denkt alweer aan een nieuw geleend huis. Waanzin ten top in dit land. Krediet-prinsesjes.
Restschuld afgewenteld op de belastingbetaler?

De restschuld moet gewoon afbetaald worden hoor debitorcredit! Ik heb een restschuld en elke maand betaal ik daar een enorm deel van mijn maandelijkse salaris aan af. Dus ik weet niet wat je bedoelt.
@Debitor: beter lezen. Duifje betaald die 25.000 van haar eigen spaargeld!

En wat een zure posts plaats jij de hele tijd zeg...Kun je zelf geen hypotheek krijgen/huis betalen/werkloos?
Nou inderdaad.

En debitorcredit weet niet hoeveel moeite ik ermee heb gehad om het huis te verkopen met zo'n restschuld (en de rest hier waarschijnlijk ook), maar er was helaas geen andere optie.

Dus de term 'kredietprinsesjes' schiet mij even in het verkeerde keelgat.
quote:abcdefg2009 schreef op 05 oktober 2011 @ 09:46:

@Debitor: beter lezen. Duifje betaald die 25.000 van haar eigen spaargeld!

En wat een zure posts plaats jij de hele tijd zeg...Kun je zelf geen hypotheek krijgen/huis betalen/werkloos?Ik huur particulier en weiger te kopen lenen. Ik kan er niet bij dat mensen die net 25K hebben verloren alweer denken aan de volgende lening. Als je echt poen hebt, dan neem je een hypotheek zonder NHG.
quote:kipkerrie schreef op 05 oktober 2011 @ 09:48:

Nou inderdaad.

En debitorcredit weet niet hoeveel moeite ik ermee heb gehad om het huis te verkopen met zo'n restschuld (en de rest hier waarschijnlijk ook), maar er was helaas geen andere optie.

Dus de term 'kredietprinsesjes' schiet mij even in het verkeerde keelgat.Als je met heel veel moeite je huis met restschuld weet te verkopen, dan kun je daar maar een ding uit afleiden --> je vraagprijs was nog steeds aan de hoge kant. Feitelijk verkopen jullie ook niet je huizen, maar dragen jullie je schulden over aan anderen tegen een sterk in waarde verminderend onderpand. Daaruit kun je weer afleiden dat je gewoon boven je stand hebt geleefd. En als je meteen weer voor een nieuwe hypotheek gaat, geeft dat aan dat je niet van plan bent om op je werkelijke stand te gaan leven. Vandaar --> generatie kredietprinsesjes.
@debitor: volgens mij kun jij beter je eigen topic beginnen, naamsuggestie: huurders die mensen die hun huis proberen te verkopen willen afzeiken. En laat ons dan lekker met rust!
Ons huis is een nieuwbouwwoning. Drie jaar geleden kaal gekocht voor 160.000 (vaste prijs). Keuken, badkamer, vloeren, wanden stukken, tuin en je bent 40.000 euro verder. Woning staat te koop voor 190.000. Onze vraagprijs is zeker niet te hoog voor als je ziet wat we erin geïnvesteerd hebben. Gelukkig hebben we een deel van spaargeld betaald en leiden we niet enorm verlies op de hypotheek. Het is gewoon een flutmarkt.

En we willen graag onder NHG kopen, omdat de rentes dan een stuk lager zijn. Mij boeit die garantie als je je baan kwijt raakt niet zo. Dat is in ieder geval niet mijn reden om voor NHG te kiezen.
Ten eerste: je weer niets van de achtergrondinformatie, die naar mijn idee hier wel heel belangrijk is.

Het huis is gekocht in 2007 en moest verkocht worden in 2009. Helaas zijn de prijzen drastisch gezakt. Ik had het huis liever niet verkocht, was er liever nog 30 jaar blijven wonen, maar dat kon niet.

Ten tweede: met de moeite bedoelde ik niet eens perse de moeite die het kostte om een koper te vinden, maar het feit dat ik het echt niet leuk vond dat er zo'n restschuld boven mijn hoofd kwam te hangen. Ik heb echt niet makkelijk gedacht: 'ach, geen probleem, leninkje en het is weer oogelost'. Absoluut niet!

Ten derde: jij hebt niks met mijn schuld te maken, ik betaal het netjes af, zonder dat iemand daar last van heeft (alleen ik zelf).
whahah ik ga er niet eens meer op reageren.. als iedereen zou zijn zoals debitorcredit zou het geweldig gaan met onze economie! Whahahahaha
@ Kipkerrie, ik begrijp je overwegingen en gedachtengang. Het grote probleem is dat uit jouw woorden maar weer eens blijkt hoe enorm diep de credit-lifestyle in jullie psyche zit genesteld. De prijzen zijn maar om een reden gezakt: het merendeel van de Nederlanders leeft boven haar stand.
Nee ik ga er ook niet meer op reageren. Heb w wat beters te doen eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven