Viva en Facebook
woensdag 5 oktober 2011 om 21:41
Is het toeval dat ik een van mijn vrienden op Facebook hier op de Viva als dit-vind-ik-leukerd zie staan?
Of is het soms zo dat deze vriend zonder dat ik dit van ém weet ook regelmatig op het forum te vinden is?
Ik doe niet aan duimpjes , dus mezelf zal ik niet voorbij zien komen.
Of ziet iedereen avatars van andere facebookers?
Of is het soms zo dat deze vriend zonder dat ik dit van ém weet ook regelmatig op het forum te vinden is?
Ik doe niet aan duimpjes , dus mezelf zal ik niet voorbij zien komen.
Of ziet iedereen avatars van andere facebookers?
woensdag 5 oktober 2011 om 22:27
Bij alles wat je doet op FB, mee doen aan een spel, iets liken en posten vanuit een andere site etc geef je toestemming aan FB om die gegevens te gebruiken. Geef je geen toestemming dan wordt het artikel niet gepost, kun je het spel niet spelen etc.
Ook bij het aanmaken van een profiel heb je je ziel verkocht aaan FB.
Ook bij het aanmaken van een profiel heb je je ziel verkocht aaan FB.
woensdag 5 oktober 2011 om 22:42
woensdag 5 oktober 2011 om 22:48
Miss Marvellous: dat heeft met cookies te maken. Ik heb ook nog lang een vakantiebestemming in beeld gzien. Volgens mij kun je je pc 'opschonen' door tijdelijke internetbestanden te wissen.
Yellow: dat linken aan een forumnaam zóu kunnen als je verhalen naast elkaar neerlegd bvb., theoretisch gezien bedoel ik. Vroeg me meteen ook af: ik heb als beginavatar op FB geen foto van mezelf. Dan zal ik dus ook niet bij zo'n rijtje verschijnen (toch?).
Yellow: dat linken aan een forumnaam zóu kunnen als je verhalen naast elkaar neerlegd bvb., theoretisch gezien bedoel ik. Vroeg me meteen ook af: ik heb als beginavatar op FB geen foto van mezelf. Dan zal ik dus ook niet bij zo'n rijtje verschijnen (toch?).
woensdag 5 oktober 2011 om 23:02
Euh... geen idee Yellow, haha. Maar afgelopen week zat ik daar toevallig aan te denken.
Misschien, als voorbeeldje, het volgende: iemand op het forum noemt zich Essie1234 (ik noem maar wat hè, voordat deze ook echt bestaat). Als je dan bij die gezichtjes een Ester ziet staan en je klikt erop en komt op haar FB-pagina terecht, dan zou je die gegevens van 4 kids, Assen, blond, etc. aan elkaar kunnen koppelen. Zoiets dan?
Ik weet niet meer waarom ik er afgelopen week aan dacht, maar ik moest wel aan zo'n soort constructie denken, zonder dat ik precies wist hoe of wat.
Misschien, als voorbeeldje, het volgende: iemand op het forum noemt zich Essie1234 (ik noem maar wat hè, voordat deze ook echt bestaat). Als je dan bij die gezichtjes een Ester ziet staan en je klikt erop en komt op haar FB-pagina terecht, dan zou je die gegevens van 4 kids, Assen, blond, etc. aan elkaar kunnen koppelen. Zoiets dan?
Ik weet niet meer waarom ik er afgelopen week aan dacht, maar ik moest wel aan zo'n soort constructie denken, zonder dat ik precies wist hoe of wat.
woensdag 5 oktober 2011 om 23:13
Ja maar als ik een bekende op die foto zie staan, dan ga ik dus automatisch opletten of ik die tegenkom op het forum, terwijl ik er anders waarschijnlijk nooit op zou hebben gelet, laat staan zou hebben herkend.
Als dit echt zo werkt als eerder beschreven gooit Viva haar sterke privacy-principes over boord.
Als dit echt zo werkt als eerder beschreven gooit Viva haar sterke privacy-principes over boord.
woensdag 5 oktober 2011 om 23:54
donderdag 6 oktober 2011 om 00:44
Toen ik dat schermpje voor het eerst zag met een vriendin van mij had ik echt even zoiets van zit zij ook op het forum? Maar toen bedacht ik me dat ik op mijn hyves startpagina ook ineens viva zag staan terwijl ik nooit lid ben geworden of wat dan ook van een of andere viva hyves.
Ik denk dus ook dat ze gewoon aan de hand van IP je achtervolgen. Ben ik ook niet zo blij mee maar wat doe je er tegen? Ik denk dat dat een van de nadelen is van internet wat lang niet zo anoniem is eigenlijk.
Ik denk dus ook dat ze gewoon aan de hand van IP je achtervolgen. Ben ik ook niet zo blij mee maar wat doe je er tegen? Ik denk dat dat een van de nadelen is van internet wat lang niet zo anoniem is eigenlijk.
donderdag 6 oktober 2011 om 10:44
Hier hetzelfde, 2 van mijn fb-vriendinnen zie ik al weken staan. Ik vraag me af of zij dit zelf ook zien en of ze het uberhaupt wel weten. Ik wil het eigenlijk wel tegen ze zeggen maar ik ben zelf voor hen, als ze een beetje nadenken, herkenbaar hier, dus ik wil liever niet dat zij weten dat ik hier ook rondhang...