Bakfeestje...
dinsdag 4 oktober 2011 om 20:50
Ojee! Zonet had ik het mijn dochter even over haar verjaardag volgende maand. Ze wordt 7 jaar en ik vroeg haar of ze al had bedacht wat ze met haar kinderfeestje wilde doen. Zonder aarzelen kwam het antwoord: "iets van een bakfeest ofzo, mam!"
Waar ik dus had gerekend op lekker buitenshuis, kinderen worden geëntertaind en ik hoef alleen op te letten of er iemand moet plassen, vrees ik dat ik thuis aan de slag moet!
Uiteraard heb ik via google al het een en ander gevonden, maar misschien dat hier nog mensen rondforummen met leuke ideeën. Dus... wie heeft er leuke tips om het bakfeestje van mijn dochter tot een succes te maken? Bedankt alvast!
Waar ik dus had gerekend op lekker buitenshuis, kinderen worden geëntertaind en ik hoef alleen op te letten of er iemand moet plassen, vrees ik dat ik thuis aan de slag moet!
Uiteraard heb ik via google al het een en ander gevonden, maar misschien dat hier nog mensen rondforummen met leuke ideeën. Dus... wie heeft er leuke tips om het bakfeestje van mijn dochter tot een succes te maken? Bedankt alvast!
dinsdag 4 oktober 2011 om 21:49
Ik zou al een behoorlijk aantal van die cupcakes zelf gebakken hebben en de kinderen ze laten versieren. Voordat ze die dingen dan gaan versieren kunnen ze het doosje waarin je ze stopt om mee naar huis te nemen versieren en een koksmuts of iets dergelijks erbij geven (ook om te versieren) en dan als alles versiert is, de cadeautjes uitgepakt zijn dan lekker naar buiten voor een frisse neus en eventueel speurtocht. Na afloop van de speurtocht nog wat te drinken en iets lekkers (als ze al nog geen verjaarstaart of iets dergelijks op hebben) en dan naar huis.
Zij zijn een middagje zoet en hebben de tijd van hun leven.
Zij zijn een middagje zoet en hebben de tijd van hun leven.
dinsdag 4 oktober 2011 om 22:12
Ik heb iemand op dochters verjaardag laten komen die met de kinderen taarten ging versieren. Zij zorgde ook voor alle spullen (dus taarten al klaar, botercreme, jam, marsepein, uitsteekvormen, taartdozen, etc).
Ik vond het ideaal en zelfs de meest drukke kinderen zijn écht uren zoet geweest. Zelfs toen ze even pauze konden houden wilden ze verder gaan.
Ik vond het ideaal en zelfs de meest drukke kinderen zijn écht uren zoet geweest. Zelfs toen ze even pauze konden houden wilden ze verder gaan.
dinsdag 4 oktober 2011 om 22:39
Geweldig, dit topic!
Mijn dochter wordt bijna 5 en ik had precies hetzelfde thema-idee!
1 Iets drinken
2 Cadeautjes verstoppen, laten zoeken door de jarige (warm/koud) en uitpakken
3 schorten en placemats met textielstift laten kleuren
4 koekjes/cupcakes (al gebakken) versieren en opeten
5 paar gewone spelletjes (twister, memory, oid) om wat energie kwijt te raken, of een speurtochtje (stoepkrijt) buiten
6 kleine pizza's beleggen met kaas/ham/paprika/...
7 uitrusten met een leuk filmpje
8 pizza eten; ijs oid na
9 iedereen naar huis brengen (koekjes en schorte en placemats mee)
10 met een wijntje op de bank
Mijn dochter wordt bijna 5 en ik had precies hetzelfde thema-idee!
1 Iets drinken
2 Cadeautjes verstoppen, laten zoeken door de jarige (warm/koud) en uitpakken
3 schorten en placemats met textielstift laten kleuren
4 koekjes/cupcakes (al gebakken) versieren en opeten
5 paar gewone spelletjes (twister, memory, oid) om wat energie kwijt te raken, of een speurtochtje (stoepkrijt) buiten
6 kleine pizza's beleggen met kaas/ham/paprika/...
7 uitrusten met een leuk filmpje
8 pizza eten; ijs oid na
9 iedereen naar huis brengen (koekjes en schorte en placemats mee)
10 met een wijntje op de bank
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
dinsdag 4 oktober 2011 om 23:05
Ik zou vooral lekker de oven er buiten laten..
Ik kan me ooit een fantááástisch feestje herinneren.
We kregen allemaal een mini vlaaienbodempje met verschillende soorten vla in bakjes op tafel, en vruchtjes en chocola etc...
Je mocht zelf weten wat je er op deed.. We mochten er 2.
Ik heb er 1 gemaakt met vanille vla, choco hagelslag en slagroom, en 1 met aardbeivla, vruchtjes uit blik en slagroom...
Daarna deel 2. Spiegeltjes met schuimrubberen rand die je zelf mocht verven en kraaltjes in drukken enzo. Aan het einde een soort lijmspray er overheen en drogen maar..
Daarna mochten we de taartjes lekker opeten met een kop lauwe kindertjes thee.
Mocht je wel echt aan de "bak" willen.. Schaf dan lekker wat fondant en marsepein aan (www.deleukstetaarten.nl , jamin, pipoos) zorg voor (al gebakken!) cupcakes, genoeg rollers, vormpjes (kleivormpjes doen het prima), en laat ze de cupcakes lekker versieren met bovenstaande en gelstiften..
Ik kan me ooit een fantááástisch feestje herinneren.
We kregen allemaal een mini vlaaienbodempje met verschillende soorten vla in bakjes op tafel, en vruchtjes en chocola etc...
Je mocht zelf weten wat je er op deed.. We mochten er 2.
Ik heb er 1 gemaakt met vanille vla, choco hagelslag en slagroom, en 1 met aardbeivla, vruchtjes uit blik en slagroom...
Daarna deel 2. Spiegeltjes met schuimrubberen rand die je zelf mocht verven en kraaltjes in drukken enzo. Aan het einde een soort lijmspray er overheen en drogen maar..
Daarna mochten we de taartjes lekker opeten met een kop lauwe kindertjes thee.
Mocht je wel echt aan de "bak" willen.. Schaf dan lekker wat fondant en marsepein aan (www.deleukstetaarten.nl , jamin, pipoos) zorg voor (al gebakken!) cupcakes, genoeg rollers, vormpjes (kleivormpjes doen het prima), en laat ze de cupcakes lekker versieren met bovenstaande en gelstiften..
dinsdag 4 oktober 2011 om 23:09
quote:soho_ schreef op 04 oktober 2011 @ 21:50:
Het is dat ik zelf geen 7 meer ben maar krijg bijna zin in een bakfeestje. Wat een ontzettend leuk idee!
Kom eens kijken op dit topic:
Inspiratie: taartjes! (fototopic)
We hebben een tijdje geleden een bakbijeenkomst gehad
..
Iedereen heeft het nu nogal druk, maar het topic wordt straks wel weer drukker
..
Het is dat ik zelf geen 7 meer ben maar krijg bijna zin in een bakfeestje. Wat een ontzettend leuk idee!
woensdag 5 oktober 2011 om 11:42
quote:perseph0ne schreef op 04 oktober 2011 @ 23:09:
[...]
..
..Dank je wel, ga even het topic opzoeken en lezen
[...]
woensdag 5 oktober 2011 om 11:50
Ik vind een kinderfeestje thuis echt heel gezellig. Zo huiselijk en kneuterig. Toch heerlijk om al die blije snoetjes te zien omdat jij zelf met de kinderen aan tafel aan het rommelen bent?
Mijn moeder krijgt daar nog een heel warm gevoel van. Er is een filmpje dat ik of mijn zusje een feestje thuis geeft, en er wordt gebrooddeegt. (niet om te eten, maar als een soort klei)Moeders aan de kop van de tafel, en maar wriemelen met dat spul. Filmpje gaat verder als de beeldjes uit de oven komen en wij druk aan het verven zijn.
Mijn moeder krijgt daar nog een heel warm gevoel van. Er is een filmpje dat ik of mijn zusje een feestje thuis geeft, en er wordt gebrooddeegt. (niet om te eten, maar als een soort klei)Moeders aan de kop van de tafel, en maar wriemelen met dat spul. Filmpje gaat verder als de beeldjes uit de oven komen en wij druk aan het verven zijn.
donderdag 6 oktober 2011 om 18:30