Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Drie kaarten ontvangen, o.a. een tennisser met achterop de geweldige tekst "happy postcrossing". Geen naam, gelukkig wel een ID code. Ik snap niet waaraan ik dit prentje te danken heb. Ik heb geen idee wie de jongeman met racket is, ik gok op Mats Wilander. Ik zal morgen de kaart scannen, degene onder jullie met kennis van zaken mag mij vertellen of ik gelijk heb.

@La-lady > leuke avond gehad in je 'ouwe kloffie'?

Ik kom ook vaak onverwacht met kaarten thuis, alhoewel het steeds lastiger wordt om originele afbeeldingen te vinden.

Ik ben wel benieuwd wie volgens jou de man op dit forum is.

Azerbeidzjan is heel bijzonder, met of zonder vooraankondiging!

@Poezels > Alweer aan vakantie toe?
quote:neferisis schreef op 09 oktober 2011 @ 01:06:

Ik ben wel benieuwd wie volgens jou de man op dit forum is

Ik heb zo'n vermoeden dat ik daarmee bedoeld word. Waarschijnlijk door m'n gebrek aan postzegelkennis....

Maar ik ben een vrouw hoor!
@Pierot > ik heb daar geen moment aan getwijfeld!

Wat een sacherijnig weer vandaag.

Man heeft zeilwedstrijden en zal straks de garage wel volhangen met nat, stinkend spul, dus daar ga ik de was maar niet bijhangen. De kinderen zitten te blokken voor een week met veel proefwerken en SO's. Heerlijk rustig om me heen, kan ongestoord mijn muziek luisteren en de kranten lezen.

Ik heb nog maar eens op de knop gedrukt: twee vogelkaarten gaan de Randstad en naar onze oosterburen.
@ Pierot, sorrrry wat erg zeg heeft niks met je postzegelkennis te maken hoor, gewoon door je naam. Maar verkeerde aanname dus.

@Neferisis, nog gefeliciteerd met je 700ste trouwens. Ja uitgaan was zeker leuk. Was half 6 vanochtend thuis. Wat je zegt over originele afbeeldingen vinden heb ik gelukkig nog geen last van.

@Liga, ja dat valt mij ook op. Winkels waarvan ik nooit verwacht had dat ze kaarten hadden, blijken ze gewoon ineens te hebben.

Verder geen nieuws meer. Alvast een goede week toegewenst allemaal.
Wij zijn weer thuis van een gezellig weekendje Duinrell.

Het was nat en koud, maar we hebben genoten.

En de kindjes nog meer!

(ook daar nog wat kaarten gekocht, kan het niet laten he)

Hoop dat iedereen een fijn weekend heeft gehad en het met Tine inmiddels weer beter gaat.

That's all for now!!
Even een teken van leven, ik ben weer thuis.

voor Tine en Juuf.

Ik had hier 2 kaartjes in de bus en er zijn al 2 officials van de meet aangekomen.

edit: heb me netjes in kunnen houden, heb maar 30 kaarten gekocht.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ligaa, wat een ramp zo'n kaart met behang erop. Wat heb je in de hurray gezet?

Pierot, je moet echt geduld hebben. Soms komt een kaart naar bv Finland na twee dagen aan en soms na een maand en België hetzelfde.

Poezels, komt wel weer adressen aanvragen.

Anita, jij ook al verslaafd?

Snjokorn, maar 30 tsss. Maar ben je wel aangenomen?????

Keileuk weekend gehad met lach-yoga (echt je moet hierbij lachen ook al wil je niet), stukjes opvoeren (ik deed met drie anderen ABBA), boottocht in Den Bosch. daar ook logeren en eten. En vandaag een ludieke wandeltocht, ook lachen dus.

We konden gratis kaarten krijgen jaaa dan vraag je erom.
Lach-yoga is goed voor als je wilt afvallen en daarna los te gaan op snoep en eten 0,8kg kwijt in één week.
Oeps. ik vind dit topic pas op pagina 3.

5adressen aangevraagd en nog niet verzonden, had geen zin *schrik*
Even een kort berichtje van mij, forum mobiel. Bij mij schiet het postcrossen niet écht op momenteel. Alles is lang onderweg, ik wil nou wel eens de 20 halen haha! Heb nu kaarten onderweg maar Amerika, China, Taiwan, Rusland en Polen. Daarbij zijn het allemaal beginners en al dagen tot weken niet online geweest....

En Steph, geen zin om kaarten te schrijven???
Lien, volhouden (anders tweede profiel aanvragen).

Jawel, ik heb ze geschreven maar nog niet gepost.
Jiehaa! M'n eerste kaart is aangekomen! Een hele leuke, enthousiaste hurray gekregen. Het was de kaart voor Engeland.

Nu mag ik weer op het knopje drukken en kan ik behang verwachten
hoezee Pierot, hopelijk krijg je ook een mooi velletje terug nu!

Lien, het komt snel goed hoor *geduld*. Hoeveel moet je nog tot de 20.

Al nieuws over Tine?

Steph geen zin door de regen te gaan misschien? Ik ben gegaan met paraplu. Ik wil ook naar lachyoga! Morgen is mijn weegdag, ik ben benieuwd.

Ik had vandaag een heel leuke hurray, van neferisis! Had haar een kaart gestuurd, een official dus.

Ik ben nu nog bezig aan een zeer creatieve tekening van vogels achterop de kaart naar Ukraine. Dat doe ik meestal als iemand zegt niet goed te zijn in Engels. Dan schrijf ik niet een heel hoofdstuk achterop.Ik stuur nu de kaart met de vliegende varkentjes (zag hem op de foto met Stereo), die had ik in Utrecht gekocht tijdens de meet.

Vandaag weer hardgelopen en mijn voetblessure (van vroig weekend) niet gevoeld. Ik wil nu alweer gaan. deed ook wat yoga oefeningen op het balance board en ik had zo'n "great posture" dat ik vier sterren kreeg, dat staat gelijk aan yogamaster. Joepie!

In de meeste balans spelletjes ben ik ontzettend slecht.
4 keer achter elkaar op de knop gedrukt en vier keer USA!

Oh ja Poezels
Ik kan me lien d'r frustratie hier levendig voorstellen....

Heb maar meteen op de knop gedrukt, Russia!

Kan ook niet wachten hoor lien! Maar een extra account voelt verkeerd...of hebben jullie dat ook??
Ja, ik had vandaag post van een bekende!

Het grappige was dat ik twee officials ontving van Nederlandse postcrossers, die beiden dezelfde voornaam droegen en beiden exact dezelfde openingszin (die zeker niet standaard was) hadden. De kaarten waren niet identiek, in tegendeel: de kaart van Liga was uiterst lichtvoetig (balletdansers), de kaart van haar naamgenote vertoonde daarentegen juist een lompe afbeelding (klompen).

@Anita > heerlijk, zo'n weekend je weg. Sinds de kinderen elke zaterdag sporten is het hier voorbij met de gezinsweekenden buitenshuis. Jammer hoor, ik vond het altijd reuze gezellig, weer of geen weer. Gelukkig hebben we de foto's nog...

@Liga > nogmaals bedankt voor de prachtige kaart waar voor mij een dierbare herinnering aan vast zit.

@Snjokorn > heb je al een nieuw kaartje beschreven? Hadden de katten je gemist?

@Steph > klinkt als een geestig weekend. Ik denk dat ik supermelig zou worden van zo'n lachyoga sessie!

@Lien > nou maar hopen dat deze PC-ers geen "one-card-stands' zijn en jouw kaarten toch binnenkort geregistreerd worden.

@Pierot > gefeliciteerd met jouw eerste hurray. Nu is jouw adres ergens op deze wereld uitgedeeld en gaat een kaartje jouw richting op komen.

Ik heb in het begin even een tweede account overwogen, maar ben er uiteindelijk toch maar niet aan begonnen.

Twee keer op de knop gedrukt: teddyberen blijven binnenslands en een kopje thee gaat in Polen leeg gedronken worden.

Bedtijd! Ik moet wat slaapreserves opbouwen, want op de studiereis gaat de wekker dikwijls al om half vijf...
Hallo iedereen!

Ik ben weer in het land der levenden! Was wel weer even schrikken. Even int kort het verhaal. Dinsdag op controle geweest, alles zag er goed uit. Woensdag zou ik weer voor het eerst aan het werk gaan maar toen ik wakker werd stak het slangetje uit de wond. (slangetje hadden ze in mn buik vast gemaakt totdat er een nieuw kastje zou komen) Ben wel te werk gegaan maar al snel heb ik het ziekenhuis gebeld. Kon direct komen. Mocht ook direct niet meer gaan. De hechting waarmee het slangetje vast zat is los geweekt door de ontstekingen waardoor het slangetje zich een weg is gaan banen naar buiten. DIt heeft ook die erge pijn veroorzaakt. Donderdag ben ik geopereerd, dit ging goed behalve dat ze de spier verslappers hadden laten uitwerken. Dat was heel pijnlijk toen ik wakker werd. Nu ben ik weer thuis en gaat het weer beter. Ik heb nu weer een nieuw kastje en tot nu houd die zich goed. Heb nog steeds een open wond, maar die moet nu gewoon gaan genezen, zonder ontstekingen.. Ik heb een aantal hele leuke kaarten gekregen!!! Dank jullie wel lieve meiden!! Was er echt heel blij mee! Verder veel officials, van mwahs tot mooie! En ook nog kaarten van de grote RR waarvan ik het meeste nog moet schrijven. De garage staat onder water hier, al mn spullen zeiknat.. Heb wel mn buurjongen gezien en gesproken, hij is zo leuk maar heb nog niet het lef om te vragen of hij wat komt drinken ofzo... En zo vaak zie ik hem niet en dan spreek ik hem en dan vraag ik het niet... ooooooo. Sorry tis een beetje een onsamenhangend bericht geworden, ben alweer flink moe, word weer bedtijd voor me... Tot later
quote:snjokorn schreef op 09 oktober 2011 @ 21:12:

Even een teken van leven, ik ben weer thuis. Haaaai!
Tine, wat een gedoe steeds... Hoop dat het snel weer bergop gaat met je!!
Janna, dank je wel! Ik voel me goed dus dat is al een goed teken, de pijn gaat ook vast wel zakken.

Hoe is het met jou?

Heb net weer mn buurjongen gezien, wahahaha we stonden samen in de lift, dit is vast goed voor het herstellen:) Had zon beetje een hele vlindertuin om me heen:)
@Tine: Fijn dat je weer thuis bent! Hopelijk gaat je herstel nu spoedig, zonder verdere ontstekingen. Klinkt trouwens niet fijn, wakkerworden en dan de spierverslappers uitgewerkt....

@Pierot: Gefeliciteerd met je eerste Hurray! Het blijft speciaal haha. Nu maar weer wachten op Rusland!

@neferisis: Wat leuk een kaart van een forumster! Wel heel apart en toevallig!

Ik hoop inderdaad ook dat het mensen zijn die nog wel aan PC doen. Het zijn allemaal mensen die minder dan vijftig kaarten verstuurd hebben. Behalve China, die zit boven de 100. Maar ja, twee kaarten uit Nederland ontvangen, die er gemiddeld 50 dagen over deden...

@Ligaa: Hoe krijg je het voor elkaar, laatst ook al met china zo vaak achter elkaar hetzelfde, heb je die functie soms aangevinkt staan?

Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar ja...ik moet nog twee kaarten tot de 20, sta nu op 18 / 13, dag 47 sinds mijn registratie.

@Steph: Een tweede account vind ik "zonde" dan heb ik niet meer alles op 1 account geregistreerd, en stel je voor dat je dan net wat bijzonders "trekt" of krijgt...

Het enige is gewoon geduld hebben, wist niet dat ik zo ongeduldig was!

Wat ook niet echt meehelpt aan mijn geduld is dat bij mijn huisgenoot de hurray's binnenstromen: gisteren vier in twee uur!

Daarbij is een vriendin met wie ik tegelijk gestart ben, nu over de twintig heen en die was er (terecht!) heel blij mee, maar ja dan wil ik ook hihi. Nu weet ik verstandelijk het verschil ook wel. Ik heb Nederland "uit" staan, na de twee kaarten binnen Nederland die er heel lang over deden. Zij heeft nu al vijf kaarten naar Nederland gestuurd. Daarbij heb ik al meer kaarten richting Rusland, Taiwan, China etc. gestuurd. Het verschil is wel duidelijk dus ;)
Wel opvallend trouwens: van de 23 verstuurde kaarten tot nu toe, maar 1 naar Finland. Apart hihi.
Tine! Wat een horrorfilm heeft zich weer afgespeeld bij jou, maar nu lijkt het me echt tijd dat het allemaal rustig gaat. Ga je wel werken? Hoe denken ze op je werk erover?

En nu speel je in een romantische film met de buurjongen.

Lien, ik heb idd de functie aan staan dat je meerdere kaarten naar hetzelfde land kan sturen, ik vind het zelf niet erg om vaak hetzelfde land te hebben en op die manier help ik postcrossing ook een beetje. Voor de kaarten die je ontvangt maakt het geen verschil.
@Pierot, gefeliciteerd met je eerste hurray.

@Neferisis, wat ga jij laat naar bed. Zeker als je nog een studiereis hebt. Ja van lach-yoga word je melig erg melig.

Leuk dat je een kaart kreeg van Ligaa.

Tine, ben je net thuis en direkt dieren om je heen vanwege een buurjongen (heb ik nooit als ik mijn buurman zie). Ik ben blij dat je thuis bent en dat het ook zo blijft hopelijk. Het is nu genoeg geweest

Lien, dat is ook niet leuk als je huisgenoot hurray's krijgt. Wel goed is dat je geen tweede account maakt maar ongeduldig wacht.
@Tine, dat klinkt echt heel akelig! Tikje slordig dat ze je spierverslappers uit hebben laten werken, want daar kan je idd heel veel pijn door krijgen...au... Wel knap dat er idd een romantische lijn door je verhaal loopt ;)

@Lien, dus jij dacht ook dat je geduldig was? Hier nog 1 die in die waan was... Laat die 20 maar snel komen! Je kan toch zien of diegene waar je een kaart naartoe hebt gestuurd weleens online zijn?

Heb net de tweede hurray gekregen; Belgie! Ook weer met een leuk verhaal terug. Heb m'n eerste kaart nog niet gehad, maar dat ze in de hurray wat schrijven vind ik al erg leuk. Kan ik vanavond weer op de knop drukken... Heb net vandaag nog een stapeltje kaarten gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven