Autoblunders

11-10-2011 19:15 217 berichten
Deel hier al je blunders wat betreft auto's - want dan voel ik mij niet meer zo eenzaam en debiel

TO trapt af:

Ik heb sinds een poosje een nieuwe auto. In mijn eerste week wil ik ergens wegrijden waar ik helemaal ingeparkeerd sta. Auto's naast me en auto's achter me op de andere parkeerplaatsen. Dus ik in de achteruit, naar achteren... hm dat wordt lastig. Terug. Nog een keertje proberen. Meer insturen. Waarom gaat dat zo lastig? Kggggt. Hm...

Blijkt er dus een prachtig paaltje te staan waar ik met mijn splinternieuwe auto langs ben gereden. Allemaal krassen

En drie dagen later: ik parkeer ergens, omdat de parkeerplaats vol was. Vind ik niet zo erg want dan hoef ik niet weer moeilijk te doen met parkeren Rondje gereden, hoera, een plekje! Ik parkeren. Aan het eind van de dag loop ik helemaal happy terug - blijk ik langs zo'n mooie gele streep geparkeerd te hebben die ik niet heb gezien... en dus een hele mooie parkeerbon onder mijn ruit te hebben. Zucht.

Nee, geef mij maar files en snelwegen, maar parkeren....

En om mij dus niet zowel eenzaam als een totale debiel met auto's te voelen, deel jullie eigen verhalen hier!
Alle reacties Link kopieren
...
Mijn ergste blunder? Toen had ik nog niet eens mijn rijbewijs.

Het was mijn tweede rijles en ik mocht naar huis rijden over de snelweg, voor het eerst. Na wat uitleg over inhalen en maximum snelheid ging het prima. Zo goed zelfs dat mijn instructeur zijn telefoon wel durfde op te nemen.

Daar reed ik dan, trots als een pauw, zo goed als zelfstandig over de snelweg na pas twee uurtjes les.

Ik besloot een auto in te halen die wat langzaam reed. Dat ging best lekker. Ergens in de verte zie ik nog een bestuurder op de rechterbaan tuffen. Die kan ik ook makkelijk nog inhalen. En de auto daarvoor eigenlijk ook wel.

Ik droom wat weg en kijk plots in mijn binnenspiegel. Gut, die auto heeft vast haast, hij is zo aan het plakken. Ik schuif weer terug naar de rechterbaan, maar de auto achter me ook. Dat is gek.

Zo rijd ik een stuk tot mijn instructeur heftig begint te schelden en aan mijn stuur trekt. Hij manoevreert de auto de vluchtstrook op en remt.

De auto achter ons stopt ook. Ik slik even, want er stappen twee agenten uit. Ze tikken op het raampje en manen mijn instructeur om mee te komen. Hij grist zijn papieren bij elkaar en stapt uit.

Ik zit ondertussen bevend op zijn terugkomst te wachten, allerlei doemscenario's schieten door mijn hoofd. Kunnen ze je rijbewijs afpakken voor je het zelfs maar behaald hebt?

Mijn instructeur stapt tenslotte weer in, twee waarschuwingen rijker. Ik krijg een preek over te lang linksrijden.

Gelukkig kom ik er na nog wat van dit soort geintjes achter dat een instructeur eigenlijk niet eens hoort te bellen tijdens de les en bovenstaande mij niet te verwijten valt. Maar het duurde jaren eer ik weer zo zelfverzekerd in de auto zat als voor het bewuste incident.
1. Lesauto total loss door achteropkomende slaapkop

2. Eerste auto in elkaar aan linkerzijdeur door dronkelap

3. Tweede auto in elkaar door achteropkomende slaapkop

4. Derde auto total loss door slapende postbode

En dan zeggen ze dat vróuwen niet kunnen rijden?
Handrem er op laten...in de auto nog nooit gedaan, maar met de bakfiets wel! Die heeft een parkeerrem, en toen ik 'm net had was ik dat even vergeten. Dan trap je je dus echt een ongeluk!
Ik had net mijn rijbewijs en mocht met mijn vaders auto iets naar mijn zus brengen een stad verderop. Ik was samen met een vriendin. Ik rij een smalle straat in en zie te laat dat het éénrichtingsverkeer was. In de hoop niemand tegen te komen door gereden. Natuurlijk komt er wel een auto en ik probeer mijn auto achteruit weer de staat uit te rijden, lichtelijk in paniek ondertussen. Rij ik hem eerst achteruit tegen een paaltje aan de linkerkant van de weg, bijsturen, raak een paaltje aan de rechterkant van de weg. Toen ben ik uitgestapt, naar de meneer in de tegemoetkomende auto gelopen en gezegd dat ik het niet kon. Toen heeft die meneer mijn auto achteruit gereden (er stonden nog meer auto's achter hem ondertussen) en 'mocht'' ik zijn auto vooruit rijden. Dat die meneer me dt toevertrouwde snap ik nog niet. Hij zág dat ik de paaltjes raakte....

Auto parkeren en dan een lantaarnpaal schampen, van schrik hem weer dezelfde route terug rijden, dus weer langs de lantaarnpaal.

Bij mijn ouderlijk huis moest je de auto door een poort heen rijden om op het erf te komen. Paste prima normaalgesproken, aan beide kanten zeker 10 cm over, maar mijn auto had geen lak meer aan beide zijkanten én ik heb een keer een stuk uit de hoek van het huis gereden.
Heel stuk gereden met vriendin in de auto. Wat ruikt er nou toch zo raar? Rook naar verbrand rubber. Stug doorrijden, bleek de handrem er nog op te zitten de hele weg.
Van mijn broertje waar ik naast zat. Hij had net zijn rijbewijs en we staan geparkeerd met voor ons bosjes. Hij zet hem in zijn achteruit, kijkt over zijn schouder en rijd vol de bosjes in. Hij stond dus niet in zijn achteruit.
Toen ik net mijn rijbewijs had en de auto van mijn moeder had geleend: gas ipv de rem ingetrapt.... Ik snap nog steeds niet hoe dat kon) en een groot tuinbeeld omver gereden, spiegel eraf en grote deuk..... Moet ik er nog bijzetggen dat ik net mijn hele familie in de auto had zitten omdat ze nu wel eens met mij wilden rijden ?

60 km lang met de handrem erop gereden, kwam er net voordat ik thuis kwam achter.

Het ergste: bij uitparkeren tegen een andere auto aanzitten, ik in de stress, briefje op auto achtergelaten...... en nooit meer gebeld worden.
Er schiet me er nog eentje te binnen, maar dan van een vriendin van me. Ze had net haar rijbewijs, en ik mocht met haar meerijden. Ze reed in de Opel Corsa van haar moeder. Om die in z'n achteruit te zetten, moest je op de pook een soort ring omhoog trekken, en 'm dan naar voren duwen (richting de eerste versnelling).

We stonden bij een stoplicht, en ze was in de veronderstelling dat ze 'm in de eerste versnelling had gezet. Maar blijkbaar had ze die ring omhoog getrokken, waardoor ie dus in z'n achteruit stond....

Toen het licht dus op groen sprong, trok ze op, en..... karde gezellig achteruit. Ik kan je zeggen; dan zit je héél raar te kijken hoor. Gelukkig reed er een engeltje op de achterbank mee, want er stond niemand achter ons. Stel toch dat dat wel zo was geweest!
Ik kom echt niet meer bij, zo grappig!

Ik schrijf tegenwoordig (eigenlijk de laatste jaren) precies op waar ik de auto geparkeerd heb; verdieping 3 vak D enzo.

Ik ben zo vaak de auto kwijt geraakt. Dan zet je hem in het licht neer bij een evenement, vind 'm dan maar eens terug in het donker. Of de Arena, na een concert ook wel eens de auto kwijt geweest. Kun je wachten tot iedereen is weggereden...

Het toppunt was na een dagje strand in Scheveningen. Dat we dachten dat de auto gestolen was en hij gewoon een hofje verder stond.
Ik heb een vriendin die kan echt heel erg goed inparkeren! Ik ga rustig een blokje om voor een makkelijke parkeerplek maar zij propt haar auto overal tussen, luid zingend, sigaretje roken etc. Natuurtalent.
Haha heerlijk dit!

Ik heb ook zon leuk vriendinnetje.

Rijd in het donker door een hobbelige weg, nét iets te hard over de drempel *kratsjj* uhh zal wel meevallen zegt ze!

Olielampje branden knipperen maar gewoon verder rijden!

Nog geen 10 minuten later stopt de auto ermee en komt er een dikke olievlek onder haar auto te liggen (en dan vraagt ze zich af is die van mij??) haha uiteindelijk de ANWB gebeld waar ze helemaal geen lid van is maar heeft een zielig verhaaltje op staan hangen en staan huilen! Uiteindelijk ANWB langsgekomen en zij verteld hoe dat het gebeurd is, ANWB mannetje zegt is aanrijding met voorwerp (zoiets?) kunnen wij niks aan doen haha! Uiteindelijk moest de brandweer worden gebeld om wegdek te reinigen en sleepdienst om dr auto weg te slepen (duur geintje) haha die kijkt voortaan wel uit bij drempels
Nog één van een vriend:

Hij was een jaar in Nieuw-Zeeland en had daar een oud barrel gekocht om dat jaar mee rond te rijden. Op een avond bij mensen op bezoek die hij pas had leren kennen. Ze horen een klap zijn auto stond niet op de handrem en was bij de overburen naar binnen gereden door de muur de keuken in. (de weg lag hoger dan de huizen) De foto's waren hilarisch! Zie je een auto in een keuken staan tussen de eettafel en de koelkast.

Achteruit inparkeren is voor mij ook mijn 2e natuur, knal mijn auto (formaat mpv=groot!) overal tussen.

Vooruit inparkeren daaraantegen is geen goede combi met mij: scheef, of honderd keer heen en weer steken,

Toen ik pas mijn rijbewijs had reed ik met auto van ex ergens heen en vooruit ingeparkeerd aan een drukke straat. Ik ben 3 keer terug gegaan om te controleren of ik m wel op slot had gedaan, 3 keer gekeken of het echt gratis was, en of het geen blauwe zone was. Ik had mijn dingetjes gedaan en wilde naar huis. Maarrrr... Druk! Ik zag geen reet want ik stond met een c1 tussen 2 busjes in. En heel smal!

Dus ik langzaam naar achteren rijden, voorzichtig proberen te draaien... Maar dat ene busje stond zo dicht naast me, dat ik onmogelijk die draai kon maken!

Werd zenuwachtig van al die auto's die stonden te wachten tot ik eindelijk uit dat vak kwam. Dus huphup snel draaien, KKKGGGGG!!! Shit... Dikke kras op de bumper... Week later zag ex het ineens: "he, kras op de bumper? Hoe kan dat nou? Heb jij dat gedaan?" ik: "nee? Wat raar joh, die zat er vorige keer nog niet hoor"

Of gezellig met mams naar ikea enzo gezellig zitten beppen dat ik de afslag voorbij reed, moest 30 km doorrijden voor ik kon keren
Voordat ik ging lessen, wilde mijn vader me wel alvast het een en ander leren op een parkeerterrein in de buurt.

Toevallig waren daar ook een paar jongens aan het skaten, maar goed, die waren een eind verderop bezig.

Terwijl m'n vader uitlegt dat ik langzaam de koppeling op moest laten komen (en we daar allebei heel druk mee waren) waren die jochies dichterbij gekomen en net op het moment dat ik het gaspedaal flink naar beneden duwde, reed zo'n joch voor de auto langs.

Het scheelde echt nog geen haar, en ik krijg het nog warm als ik eraan denk. Uiteraard was dat de laatste les van pa
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Echt een topic voor mij! Ik vind auto rijden erg leuk, maar dan moet er niets geks gebeuren. Oh en het inparkeren laat ik het liefst aan m'n vriend over.

Ik had net een week m'n rijbewijs en een vriendin van me trouwde. Dus ik zou 's avonds met een auto vol andere vriendinnen (was nog de enige met rijbewijs) van het feest naar huis rijden. Stond geparkeerd in een iets schuin aflopend parkeervak en daarvoor was een sloot. Je begrijpt wel dat ik inmiddels behoorlijk klamme handjes had. Na de situatie om me heen maar eens goed geobserveerd te hebben moest ik toch echt eens wat gaan doen. Dus ik laat rustig de koppeling opkomen en geef direct een enorme plomp gas. Pfieuw... Overleefd! Ik maak er nog een grapje over, om het genante van deze situatie een beetje te verdoezelen. Rij het parkeerterrein af, zo de weg op. En dan attendeert de vriendin die naast me zit me erop dat ik helemaal geen licht aan heb. Shit!

Nog een.. Ik ben alleen met de grote station wagon van m'n schoonmoeder op pad en bedenk me dat ik maar eens ga tanken. Op zich kan ik nog wel een eind rijden, maar dat tanken moet ik toch ook eens leren. Ik draai 'm behendig naast de tank (geen idee of ik goed sta) en wil beginnen met pinnen. Ik zoek naar de pinautomaat en blijkbaar ziet de man die naast me bezig is met tanken dat ook en zegt me waar ik kan pinnen. Als ik dat wil ga doen kijk ik achter me: een enorme rij wachtende mensen, ik word er helemaal zenuwachtig van en besluit het toch maar niet te doen. Ik stap weer in en wil wegrijden, maar voor en achter me staan allemaal auto's! Uiteindelijk na veel gestuntel ben ik er achteruit toch uitgekomen. Het heeft lang geduurd voor ik weer een keer durfde
Haha goed gelachen en ik wil toch niet achterblijven.

In mijn rijles periode, na ongeveer een 8-tal lessen had ik de opmerking gekregen om bij het wegrijden te denken aan de handrem.

1e les daarna, ik stap in. Contact, spiegels alles gechecked, handrem? Ja naar beneden en wil wegrijden en er gebeurd niks, nog een gas en nee niks. Mijn rij instructeur zegt me of ik de auto niet even in zijn 1 wil zetten. Ja wel zo slim

De les daarna, stap in, gordel, contact, spiegels, handrem, in de 1e versnelling, allemaal check! Geef gas, en er gebeurd niks, nog eens maar nee niks. Rij instructeur geeft een beetje gas en de auto gaat vooruit. Ik had het rempedaal ipv het gaspedaal.....

Dan de les daarna. Stap in. Gordel, contact, spiegels, handrem, 1e versnelling, zeker weten het gaspedaal. Ja ik kan gaan. Geef gas en er gebeurd wederom helemaal niks. Ik echt verbaasd naar mijn rij instructeur “ wat is dit nou telkens” ??? Rij instructeur kijkt me aan en zegt heel droog “ kimi zou je de auto niet eens starten?” hahahahahahaha, had wel contact gemaakt maar niet de motor gestart hahahaha, het heeft nog even geduurd voordat ik weg kon rijden, lag helemaal in een kreuk van het lachen.

Na het hebben met van mijn rijbewijs. Mijn auto had het begeven en ik krijg een vervang auto mee. Even rondrijden en een beetje testen. Achteruitwisser aan gedaan, maar krijg die met geen mogelijkheid meer uit. Het regent niet en dat irritante ding zwiept maar heen en weer op de achteruit, heeeeel vervelend. Voor een stoplicht moeten stoppen en snel de auto opnieuw gestart en dat werkte.

Half jaar daarna met een leaseauto aan het rijden, even kijken hoe de ruitenwissers werken ( ik heb daar blijkbaar wat mee) eerst schrik ik van de ruitenwissers voor die ineens vanuit de zijkant komen ipv van wat ik gewend ben, maar weer die achterruitenwisser. Weet heel goed hoe ik ze aan moet zetten, maar uit??? Nee deze kreeg ik ook niet uit. Gestopt bij een tankstation, motor gestopt, opnieuw en weer gestart ( werkte bij die andere toch ook haha), maar nee hoor dat ding begint weer te zwiepen, na tien minnuten toch weten te stoppen. Hoe geen idee maar het was gestopt. Ik en achterruitwissers zijn geen vriendjes hahaha.
Oohh kimi, met je rijles!!!! Hahaha! Ik lig echt dubbel!
Geweldig topic dit!

Ik bedenk ook nog een blunder van mezelf:

Ik in de gloednieuwe auto van mijn vriend, dus ik rijd extra voorzichtig. En wederom met parkeren (parkeren is niet mijn ding). Ik parkeren, gaat allemaal goed, totdat ik een scheurend geluid hoor en de auto wat stroef beweegt. Oeps! Blijkt de neus van de nieuwe auto wat lager te zijn dan van de oude auto. Dus waar ik voorheen makkelijk zover vooruit kon rijden, scheurt de nieuwe auto over de drempel heen

Nog één van mezelf: met een huurauto naar de (winter)efteling. Na het avondeten kwamen we in het donker op de overvolle parkeerplaats en toen wisten we niet meer waar we hem geparkeerd hadden en hoe dat ie er uit zag. En we waren al zooooooooo moe!
Haha, leuk allemaal.

Zo'n 8 jaar geleden wilde ik mijn geparkeerde lease-auto openen met mijn automatische deuropener. Niets, helemaal niets, niet open te klikken. Nou ja dan maar met de sleutel in 't slot proberen, lukte ook niet.

Er waren intussen 2 (leuke) mannen gekomen die vroegen of er iets was.

ja, ik krijg mijn auto niet open.

Laat mij eens proberen zei er één.

ik geef hem mijn sleutel en hij kijkt mij echt een beetje treurig aan en zegt dit is een VW-sleutel.

Ja, zeg ik.

Ja, zegt hij, deze auto is een Opel.

Pas toen zag ik ook de kinderstoel achterin, ik had toen dus nog geen kinderen.

Die man drukte nogmaals op de automatische deuropener, 3 auto's verder stond mijn VW te knipperen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik heb wel eens de verkeerde auto daadwerkelijk opengemaakt met mijn sleutel. Was een oude suzuki alto (jaren '80), en het deurslot is bij de meeste open te maken met een zakmes/bankpasje/willekeurig stokje.

Dus ik zag het pas toen ik al was ingestapt en probeerde te starten: dat werkte dan weer niet met mijn sleutel :-)
Ik hoorde vandaag een reclame in de auto.

De nieuwe Ford focus. Die automatisch kan inparkeren. Waarschuwt voor obstakels voor en achter. Zelf afremt als je acuut moet stoppen.

Ik dacht, die zouden wij allemaal morten hebben.

Dank je CO voor het openen van dit topic. Voel ik me niet zo'n randdebiel

Ik heb eens schuin ingeparkeerd en dat ging eigenlijk net prima. Maar toen ik achteruit wilde parkeren (gewoon achteruit, het stuur zo houdend als dat ik er ingereden was) voelde ik ineens een dikke knal en ja hoor... mijn passagiersdeur had een boom geraakt.

Het erge is... het was geen klein deukje... de deur ging gewoon bijna niet meer open!
Weet je wat ook een 'niet zo handige actie' was van mij?

Tijdens het rijden proberen de autostoel naar achteren te zetten.

Zat ik opeens bijna op de achterbank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven