Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Nee hoor Blondieszz popcorn is best een leuk idee. Alleen als ik de traktatie sochtends al meegeef en ze het dan smiddags pas uitpakken is denk ik de popcorn taai. Maar het idee is wel leuk. Mmmm krijg meteen trek in popcorn.

Samzoen: Even laten prikken lijkt me ook wel verstandig. En als er dan niks uitkomt weer je dat ook weer zeker en kun je kijken wat je er anders nog aan kunt doen. Vervelend hoor zo moe elke keer.
Zwanger? Nee hoor, dat is eigenlijk zo goed als onmogelijk.

Nu jij het zo zegt van zoon, hier is er ook weer 1 snachts 2 a 3 keer wakker... dat helpt natuurlijk ook niet.
Ik ben het erg eens met Blondie vandaag. Uggs zijn niet mijn smaak. En ook schoenen zou ik geen 2 maten te groot kopen om precies dezelfde redenen. Ik heb het bestand gezien, trouwens, ga hem vanavond thuis downloaden en opslaan.

Samzoen, weet je het zeker dat het niet kan? Ik zou het stiekem wel leuk vinden als je zwanger was. Kunnen uk en ukkie straks dubbeldaten met jouw knappe, lieve mannetjes. Want ik ga er helemaal vanuit dat het weer een mannetje zou zijn :-)

Pff, tractaties ben ik ook niet zo goed in. Ik google altijd voor ideeen, want zelf kan ik echt niets verzinnen....
Uggs is ook niet mijn ding, dus ik zou er al helemaal niet zo veel geld aan uitgeven maar kan me voorstellen dat als je er 3 jaar mee doet dat het dan de moeite wel waard is (alhoewel zoon die 3 jaar wel niet zal gaan redden vermoed ik)

Blondieszz en CD: ben nu gewoon met minder eten, gezondere alternatieven enz. aan het afvallen. gaat best goed, ben nu zo'n 6 kilo kwijt vanaf eind augustus denk ik. Maar moet er ook nog heel veel, dus maar gewoon stug doorgaan.

Samzoen: balen van de vermoeidheid, een wakkere zoon zal zeker niet meehelpen maar anders wel even bloed gaan prikken hoor
CD ik ben het ook met jou eens, zou het stiekum heel leuk vinden als de oorzaak van Samzoens vermoeidheid een zwangerschap is. Volgens mij wil ze eigenlijk heel graag maar vindt ze het niet verstandig...toch? En hoezo bijna onmogelijk?

Scuba, en als je al die bekertjes nou op een dienblad zet en dat in zijn geheel in een grote plastic zak? Of voor de mooi in cellofaan? Het kan best wat hebben toch? Bovendien zijn peutertjes niet zo kieskeurig wat dat betreft is mijn ervaring.... als ik bijv oud brood naar de geiten ga brengen dan moet ik altijd erg opletten dat zoon het oude (soms beschimmelde!) brood niet zelf opeet...
quote:blondieszz schreef op 12 oktober 2011 @ 14:55:

CD ik ben het ook met jou eens, zou het stiekum heel leuk vinden als de oorzaak van Samzoens vermoeidheid een zwangerschap is. Volgens mij wil ze eigenlijk heel graag maar vindt ze het niet verstandig...toch? En hoezo bijna onmogelijk?

Dat gevoel heb ik nou ook :-)

als ik bijv oud brood naar de geiten ga brengen dan moet ik altijd erg opletten dat zoon het oude (soms beschimmelde!) brood niet zelf opeet

Ook heel herkenbaar! Nooit eet uk korstjes of kapjes van brood, maar onderweg naar de eendjes, is de helft al op voor we er zijn :-)
Hahaha dames, nee het zit er echt niet in. Tuurlijk zou ik het ook wel leuk vinden, jullie weten dat een keuze om niet voor een 2e te gaan echt een hele bewuste keuze is mbt mijn leeftijd. Maar als ik heel perongeluk zwanger zou raken zouden wij het beiden niet weg willen laten halen.

Maar geloof me, ik ben niet zwanger. Echt niet!

Leuk idee voor Scuba Blondiezz.
weet ik samzoen, en toch zou ik het leuk vinden. Wat maakt zo'n getal nou uit? Als je er nou 60 was en er allemaal medische experimenten voor moest doorstaan... mijn oma was ook dik voorbij de 40 toen ze haar laatste kind kreeg. En ze is ruim 90 jaar geworden dus ook al haar kinderen nog groot zien worden, en ook nog overgrootmoeder geworden.
Hier zijn de korstjes toch echt voor de eendjes!

Scuba, echt nieuwe fase duser afscheid van kdv.

Miss, met pansje gaat het super. Ze lacht de hele dag en slaapt steeds beter door. Vannacht voor eerst sinds lamge tijd twee slapende kindjes

Samzoen, vervelend die vermoeidheid, zeker als het dan toch niet stiekem een leuke oorzaak heeft.
LB, ik was vandaag gewoon weer aan de zwem hoor Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik die 2 uur oppas die ik dan op de woensdag heb strak plan. Vantevoren al omkleden, lig ik om kwart over 3 in 't water, 4 uur er weer uit (40 baantjes) en dan nog snel naar de appie en die bieb. Ben ik om 5 voor 5 weer thuis. Dus wo is wellicht minder geschikt om 'sociaal' te zwemmen, haha. Maar de ma of di om de week sta ik voor open hoor!

Hier eet zoon ook de korstjes op voor de eendjes, terwijl hij normaal gesproken amper een korst eet..

Pada, goed zeg dat het afvallen zo lekker gaat. Ben van de winter ook een kilo of 5 kwijt geraakt, ook idd door gezonder eten. Dat is er ook niet meer aangekomen. Moet nu weer eens beginnen, want wil nog wat kwijt.

Ik vind Uggs wel leuk, niet voor mezelf zo zeer, maar wel geinig voor zoon. Alleen vind ik de prijs minder geinig, dus hier ook geen Uggs. In plaats daarvan heb ik snowboots bij de Perry Sport besteld voor slechts 15 euries.

En Scuba, als je de voeten laat opmeten bij een goede schoenenwinkel, krijg je al de maat waarin ze ook nog wat kunnen groeien. Dus als je dan nog groter gaat kopen dan wordt het echt te groot lijkt me.

Samzoen, balen dat je zo moe bent. Gebroken nachten helpen daar niet echt bij.
Gaudi, even vergeten dat jij woensdag overdag gaat zwemmen. Dan zit ik op mijn werk... Welke dinsdagen kun jij ook alweer? Ben bang net de dinsdagen dat ik voorlopig niet kan. Deze week kon ik niet en dat geldt voor de komenden zes tot acht weken om de week... En de Zumba was wel weer erg lekker, scheelt dat ik nu samen met iemand ga. Dus dat wil ik toch maar gaan doorzetten.
Wat goed gaudi, 40 baantjes! Hou helemaal niet van zwemmen, dus ben diep onder de indruk!

Wat een naar weer gisteren hè? Was er helemaal chagerijnig van. Uiteindelijk zijn we met de grote jongens en de buuf maar gaan gourmetten, dat was erg gezellig.

En nu heb ik enorme bak-aanval en heb zojuist besloten om en appel cakejes en cocoladetaart te gaan bakken... Iemand zin in een kopje thee met baksel vandaag? (anders eet ik echt teveel vrees ik...)
Haha, ik ben net klaar met de cakejes, spullen voor taart staan klaar, staat er ineens een mevrouw met een taart voor de deur. Is voor bedrijf van vriend (was ergens foutje gemaakt en als goedmaker sturen ze een taart).

wordt wel heel dik nu!
wow, al veel te lang niet langs geweest en dus ook niet bijgelezen, maar wilde jullie een klein beetje op de hoogte houden.Dus even ego...

Inmiddels ruim 37 weken, baby zit nog lekker warm in mijn buik. Hij/zij is nu een officiële vibi-baby (brings back memories).

Door het indalen kan ik gelukkig iets beter lopen, maar daar stel ik me helaas iets te veel van voor soms.

De dagen worden nu wel lang merk ik. Dan blijkt ook het internet beperkt (of mijn interessegebieden).

Werk-technisch: helaas is de vacature waar ik in juni voor op gesprek ben geweest nu toch vervuld te zijn, dat is wel balen, maar goed....volgend jaar bel ik toch gewoon nog even.

Vorige week nog op een sol.gesprek geweest, maar dat zou op basis van zzp zijn. Dat overzie ik op dit moment helemaal niet. Morgen hoor ik of we verder in gesprek gaan (tja maar wanneer dan?).

Waren hier mensen met zzp-ervaring. Dingen die op mijn pad gaan komen: salaris, reiskosten, studiekosten, kinderopvang, uitkering etc.

pffff een heel verhaal.

Hopelijk gaat het bij jullie ook allemaal goed.

liefs
eet smakelijk miss!
Zo he Miss, dat is dan wel heel veel taart en cake! Dat is wel heel tegenstrijdig met wat ik nu eet. Maar gelukkig kan ik cake en taart vrij goed laten staan. Dus nee, aan mij kun je niets slijten :-) (bovendien ben ik ook gewoon aan het werk) Gourmetten lijkt me ook weer een keer erg gezellig, vooral als er weer zo'n donkere, natte, ongezellige dag is.

LB, wat fijn dat pansje het zo goed doet. Genieten he? Ik vind het zo gezellig zo'n lachend gezicht de hele tijd. Ukkie is ook erg goedlachs. Heerlijk! Ze zijn op het kdv ook erg gek met haar.

Gaudi, wat goed dat je zo fanatiek aan het zwemmen bent. Klinkt wel enorm gehaast allemaal. Is het nog wel een beetje ontspannen? Wat knap trouwens dat je ook al 5 kilo bent kwijtgeraakt. En belangrijker nog, dat ze eraf gebleven zijn. Dat is het lastigste onderdeel, vind ik.
Sanloes, wat spannend! De laatste weekjes zijn nu echt ingegaan. Ik ben zo benieuwd of jullie ook weer een meisje verwachten of niet. Ik denk het niet.

ZZP, heb ik geen ervaring mee. Maar pensioen en verzekering bij arbeidsongeschiktheid lijkt me daarbij ook erg belangrijk.
Sanloes, het wordt nu echt heel spannend voor jou. Zet 'm op he?

Miss, klinkt goed dat lekkers maar ik heb helaas vandaag geen auto. Vandaag gelukkig wel heerlijk weer. Vanochtend al lange wandeling gemaakt en straks er ook weer even uit.

Oh, Pansje wordt wakker, lag nog in kinderwagen te slapen.

Op kdv zijn oudere kindjes dol op haar. Staan hele tijd om de wipstoel heen en Pansje maar lachen, heerlijk
Volgens mij lijken ukkie en pansje wel op elkaar :-)
Sanloes, ik denk dat Scuba je meer over kan vertellen over ZZP'er zijn. Of Miss misschien, ik weet niet hoe ver zij is met verdiepen in die materie? Balen van die vacature maar wat je zegt, ik zou gewoon volgend jaar nog een keer bellen. Je weet nooit. De afkortingen als vibi en zo ben ik alweer helemaal kwijt.

Scuba, te grote schoenen lijkt me helemaal niet handig. Wat anderen ook al zeggen eigenlijk. Zou ik niet doen.

Wat een gedoe trouwens met broodkorstjes. Zoon eet ze vaak wel en soms ook niet. Ik las laatst een heel topic over een kind dat nooit korstjes at. Die moeder vroeg zich af of ze daar een punt van moest maken. Nou en, denk ik dan. Pick your battles en aangezien ik broodkapjes altijd direct de vuilnisbak in smijt ben ik de laatste die zegt dat zoon zoiets zou moeten eten.
Sanloes 37 weken??? Nee hoor dat kan echt niet, je kan echt niet al zoooo ver zijn. Echt? jeetje die tijd gaat snel zeg, echt niet normaal meer.

Oh ja en even een oude regel uit de kast. Elke dag melden vanaf 37 weken was het toch? Hahahaha nou Sanloes heb je wat te doen vanaf nu

Ik kan je inderdaad wel wat meer vertellen over ZZP; er zijn maar of ik alles kan beantwoorden weet ik niet. Ik weet alleen (CD) dat een arbeidsongeschiktheid niet te betalen is voor een ZZPer. Vergeet die dus maar meteen. Pensioen is naar eigen keuze en ook reteduur. Ik geloof niet in onze pensioen stelsel dus ik bouw zelf wat op op mijn eigen manier. Kinderopvang is nog onduidelijkheid over maar als ZZP moet je een uren administratie bijhouden met een verplicht aantal minimum uren. Daarop wordt je toeslag uiteraard dan gebaseerd (mits jij het kleinste baantje hebt dan). Reiskosten, studiekosten en uitkering zal je even moeten googlen. Reiskosten horen uiteraard in je tarief of komen (vaak 0,19 cent per km) boven je tarief. Studiekosten en uitkering natuurlijk niet. Je moet verder alle kosten opschrijven die je hebt en daar je uurtarief van af laten hangen en dan uiteraard kijken of het reeel en concurrend is. Maar op internet is veel info te vinden hoor. Ik weet nl niet alles omdat ik officieel ondernemer ben (omdat ik een bv heb en dus gelden er weer hele andere regels, ik heb ook geen uurtarief enzo). Daar zit een verschil in qua belastingen en regeltjes enz enz.
Hee Sanloes, leuk van je te lezen! De laatste loodjes dus alweer, spannend hoor!! vibi, ik weet het nog: vast in bekken ingang. Toch? Succes alvast en jahaa: meldplicht!!

Hier alles ok, behalve nog steeds zo verschrikkelijk moe. Ik heb me deze week een dag ziekgemeld, geslapen tot 12 uur 's middags en de rest van de dag op de bank met de benen omhoog achterstalling werk in zitten halen. Dat werk was op zich zinloos, want er ligt alweer een hele stapel te wachten helaas. Tja en het doet zichzelf niet.

Komende week week een controle bij de vk, as zondag 12 weken. Na die controle met hopelijk een hartje wat we kunnen horen, mag iedereen het weten. Kan ik eindelijk mijn buik de ruimte geven, die probeer ik al een tijdje (soms tevergeefs) weg te stoppen. Jee zeg, die darmen lijken wel naar buiten te willen. En zo voel ik me soms ook wel trouwens.

Nou ja, alles voor het goede doel. Maar wel lekker om even ongegeneerd te klagen.....
Vibi zei me ook niks, maar na de uitleg van BMS weet ik waarom: zoon was tot de bevalling niet ingedaald en geen vibi geweest dus

Het is geen gehaast hoor CD, voor 't sporten neem ik de tijd, maar ik doe ook een soort van wedstijd met mezelf, zo van, om zo laat (klok hangt in het zwembad) heb ik zoveel baantjes gezwommen. Dan zit er ook nog een soort van competitie-element in. Het bevalt me heel goed, het zwemmen, tot nu toe.

Sanloes, waaaaaaat? Ben je al 37 wkn? Wat gaat dat bizar snel, zeg. Succes nog even met de laatste loodjes.

Miss, klinkt als een 'lekker' dagje!

Plukkie, ik moet altijd zo lachen om jouw manier van schrijven: 'pick your battles' hahaha...

Nou, ga me installeren voor 'Overspel', heerlijke serie.
meld met baby in mijn buik....(weet niet of ik dat dagelijks vol ga houden hoor)

maandag zelfs al weer 38 weken, de tijd vliegt.

vibi is idd vast in bekkeningang. Ik dacht dat bij een tweede later zou zijn, maar met 36 weken is de kleine ingedaald en is alleen maar vast gaan liggen de laatste week. Klein voordeel is dat ik iets beter kan bewegen.

BMS: ookal weer 12 weken bijna. ik hoop op een goede echo! en dan lekker gaan genieten en die buik laten zien.

schoonmoeder komt zo om me te ondersteunen, heel fijn want "pruttel" is druk....moet ook maar eens een bijnaam voor nr2 gaan bedenken. iemand een leuk idee?

Geef ook toe aan je vermoeidheid je lichaam is hard aan het werk!

Scuba: thanks alvast deze info, ik weet je te vinden mocht ik nog vragen hebben over bijv. sites, maar ik heb voor nu besloten het tot na mijn bevalling te laten rusten. Ik dachtg ezien te hebben dat een AO-verzekering zo'n 40 euro zou kosten per maand voor 20.000 euro per jaar. Maar dat zal dat niet kloppen.
Jeetje Sanloes wat gaat het snel!! alweer de laatste loodjes...

BMS lastig dat je zo moe bent; en straks lekker aan iedereen vertellen!

Ik mis toch wel een schema hier over de zwangeren onder ons, nieuwe baby's, baby wensen, NOD, :-)

(ik roep ook maar wat termen) O ja, ik voel mij trouwens niet geroepen er 1 te maken hoor hahaha, veel te chaotisch en slordig voor om zoiets bij te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven