Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Ik heb nog nooit Bulghur gegeten
ah, moet je eens proberen! Je maakt het op dezelfde manier klaar als quinoa en couscous, maar het heeft wat meer structuur. Het lijkt eerder op rijst dan op couscous. Ik vind het erg smakelijk. Wat courgette, paprika, rode ui, feta, kikkerwten, komijn, peper en zout erdoor en smullen maar.
Couscous heb ik ook nog nooit gegeten

Maar daar gaat binnenkort verandering in komen
couscous vind ik ook lekkerder dan quinoa maar het heeft allebei niet mijn voorkeur...

Is er nog een alternatief eigenlijk behalve bulgur?
zilvervliesrijst, speltpasta...

Verder niet echt geloof ik.

Misschien iets op basis van linzen?
oja, linzen.. hm. Zilvervliesrijst vind ik wel ok, speltpasta ken ik niet: kamutpasta wel, en dat vond ik lekker.
Hoorde ik net een potentiele nieuwe meeschijfster over. Die vond dat ook lekker. Ken ik niet. Ik heb gister speltspaghetti gehaald en speltlasagnabladen.

Heb je wel eens linzensoep gegeten? Heerlijk...

Weet alleen niet of gerookte kip AA-verantwoord is eigelijk
linzensoep is lekker ja, ik ben sowieso wel van de linzen, maar denk er niet zo snel aan als ik ga koken.

Gerookte kip lijkt me niet erg AA, zal wel weer van alles aan toegevoegd zijn. Volgens mij is zij sowieso meer van het vegetarische.
"meldt"

moet me nog even echt in AA verdiepen, maar tot nu toe ziet het er erg aantrekkelijk uit
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
als het goed is, heb ik nog een hele zooi bonen, linzen, quinoa, kamut etc in huis, wist alleen nooit zo goed wat ik er mee kon doen
Haaai Roosje

@boebele: Ik ben juist veel kip en vis recepten tegen gekomen al Zelfs ham

Moet haar boek echt even verder lezen...
haha nog best te eten hé pilous. Met wat meer melk vond ik het ook lekkerder. Ik had al amandelschaafsel gehaald om het zelf te maken, maar toen zag ik in een andere natuurwinkel alsnog de amandelmelk en heb ik dat ook gekocht.. ik was te lui om de melk zelf te maken. Ik at de quinoa met bosbessen én frambozen en (geroosterde) amandelen én pecannoten.

Rossana ik weet een lekker recept met linzen! http://www.ah.nl/recepten/recept?id=733318&rq=linzen+ Het is niet helemaal AA-proof, maar als je verse tomaten i.p.v. uit blik neemt dan denk ik wel op de chorizo na?

Ik ga binnenkort de boekweit- of speltpasta met spinazie en ovengeroosterde tomaatjes maken.. en ik wil de koekjes ook nog eens maken.
klinkt goed Ayli, ga ik binnenkort eens uitproberen, thanks!

Ik eet al een tijdje speltpasta, kan niet goed tegen tarwe. Bak ook zelf brood met speltmeel en dat bevalt goed.

Ik heb net het kookboek besteld, als het goed is, krijg ik die morgen binnen
Ohhhh, vanavond die bloemkool gegeten en wat lekker! Goed recept van mw Albarda Ik heb er wel twee tenen knoflook doorgedaan maar het gewoon iets langer laten bakken. En dan is het erge er wel vanaf

verder vandaag:

havermout met sojamelk

drie kamutcrackers, twee met humus, één met twee plakken old Amsterdam (jamjam)

artisjokkensalade van de toko met zontomaat, olijven en wat kikkererwten

Albardabloemkool en een spinaziekaasrondo van de AH

tussendoor nog een winterwortel en een peer, en twee bockbiertjes

En vanavond eet ik biologische naturelchips bij de Voice....

Komt in totaal op 20% toch

Het eten gaat me met gemak af, voel me inderdaad fitter. De koffie mis ik eigenlijk helemaal niet, behalve 'sochtends vroeg in de auto. Mijn huid ziet er beter uit en ik ben twee kilo afgevallen. Al met al makkelijk vol te houden. Alcohol is voor mij altijd wel een valkuil, maar ik probeer me te beperken tot het weekend tegenwoordig. Nog twee maanden en ik ben zo fris en fruitig als een twintigjarige
Klinkt goed Wild!
ik zit nu aan de patat met frikandellen en kroketten

Sorry, kon me even niet inhouden. Heb de rest van de dag wel gezond gegeten en ik ga morgen gewoon verder.

Sowwy ;)
Hier nog één, heb de zak chips in no time verorberd. Sowwy:-)
haha, naja, dat was tenminste nog biologische chips
Linzensoep, heerlijk! Ik maak vaak die van AA, met verse spinazie onderin. Mjam!

Wat betreft de amandelmelk: ik koop bij de natuurvoedingswinkel witte amandelpasta. Schepje in een kom, water erbij en roeren maar. Heel makkelijk, ook wat de dosering betreft. Ik maak meestal genoeg voor twee keer. De andere helft bewaar ik tot de volgende dag in de koelkast. Werkt prima!
Haha, je hebt geen bio-snackbar in de stad?

Zou wel helemaal passen!
witte amandelpasta, das een goede tip! vast ook heel lekker op een kamutwafel. Ik vind in ieder geval de bruine amandelpasta echt heerlijk (het ziet er alleen echt heeel vies uit).

Nee, geen bio-snackbar hier. En ik heb zelfs niet vegetarisch gesnackt, dan had ik in ieder geval nog een soort van verantwoord gezondigd
Das een slimme tip Bigdipper. Die pakken zijn zo duur, en dan is dit een handige oplossing. Kun je het ook beter doseren...
Mwoh, een gemiddelde kaassoufflé is gewoon vies hoor, niets verantwoords aan!
Met amandelen maken is ook makkelijk hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven