Goede dag, slechte dag deel 5

19-08-2011 22:37 2340 berichten
Aan mij de tweemalige eer om dit topic te openen (dat choco naast me zit doet daar zeker geen afbreuk aan)

Hier kan je schrijven over alles wat je bezig houdt en/of meemaakt.

Van de momenten en de momenten tot aan de momenten.

Iedereen is welkom wel is het fijn als je eerst even inleest en jezelf kort voorstelt.

Tot nu toe zijn de vaste schrijfsters:

Mama Chat, Tante Mika, onze IBI (volgens Choco), sportieve Sanne, Mellow Yellow en natuurlijk loco Choco.

Daarnaast hebben we enkele trouwe binnenvallers

voor de meelezers en schrijfsters

Totaal aantal stemmen: 28

Ik lees stiekem mee (43%)
Ik neem steeds liefde aan (11%)
Chooc en IBI zijn gestoord (7%)
Run forummer run (7%)
Hoeveel delen krijgen we nog? (4%)
Ik zou graag mee willen schrijven (18%)
Jullie zijn grappig Geen stemmen
Ik hou van koekjes en chocola (4%)
Ik hou van koekjes met chocola Geen stemmen
Ik hou van chocola in koekjes (7%)
Het weekend weinig gedaan. O.a. het "Bizar-topic" gevolgd. Van bizarre forumbelevenissen tot offtopictoestanden. Ben je een tijdje zoet mee

Vanaf vandaag weer wennen aan het fenomeen: hal en keuken van hoekhuisje kunnen best koud zijn..

Zaterdag gaat een tante een kleitablet bij de steen van mijn vader plaatsen. Ik bedenk nog of ik daarbij ga zijn als soort 'vertegenwoordiger van de kinderen' (haar woorden). Praktisch zou het prima kunnen gevoelsmatig weet ik het nog niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Home sweet home!

Lekker gepoept op mijn heerlijke wc en nu ga ik douchen in mijn heerlijke badkamer en slapen in mijn heerlijke bedje. Wat een heerlijkheid

Morgen meer nieuws, ben kapot moe. Ben aan vakantie toe

Toedels!
@choco

Er is geen plek zo fijn zoals thuis

Hier ga ik zo maar slapen. Net weer eens ruzie gehad met ma, omdat ze alles weer verkeerd opvat. En ben dat echt zat.

choco, zin om te ruilen, ik heb echt geen zin meer in vakantie..verveel me te pletter
voor mijn lieverds,

Choco heeft het weekend je goed gedaan?

Ibi hoe gaat het nu met jou?

Sanne, ben je al terug eigenlijk..

Straw, geniet er nog maar van hoor, straks moet je weer aan de bak!

Voor mijn tante en mami een dikke knuffel

Sabrina, ik wilde vragen hoe het is , maar je bent in meeleesmodus.. HOop dat het een beetje gaat, en goed gegaan is i n Belgie?

Watervrouw lief dat je nog aan me dacht (mailtje) Sterkte met het bezoek met tante
Jup ik ben moe

Geslaagd dus

Trusten!
@yellow ik ga morgen verder zoeken naar een 'slachtoffer'. Het ging om een activiteit in jouw stad dat had ik nog niet eens benoemd geloof ik..

Waarschijnlijk ben ik er zaterdag niet bij met tante. Andere activiteit in eigen stad.

Zus en moeder hebben vandaag het graf bezocht en moeder vond het een mooie steen (wist ik al ;)). Wel bijzondere band tussen mijn ouders tijdens zijn ziekbed zoveel jaar na een vervelende scheiding....

Mijn vader heeft nu een grafsteen, een beeldje en een witte steen. Ga ik tzt bekijken.
Hee,

*leesmodus uit*

Ik heb niet alles gelezen. Helaas.

Watervrouw . Mijn vader is ook bijna een jaar dood. En ik heb nog geen kans gehad zijn graf te bezoeken. Zijn urn is in mijn moeders graf geplaatst dus er is niet zoveel veranderd, maar wil er dit jaar toch even heen. Door ziekte is dit voor mij helaas niet zo makkelijk, ik moet er zo'n 300 km voor reizen.

Yellowlief hoe zijn je tentamens gegaan? Of krijg je ze nog! Hoe gaat het met studeren? Veel suc6 in ieder geval.

Met mij gaat het redelijk. Ik denk dat die somberheid in mijn vakantie vnl kwam door dood in het algemeen en mijn ziekte. Soms kan ik dan zoveel over de dood denken dat ik er niet meer van los kom. Maar na een paar dagen ging het gelukkig beter. Het was echt een superplek en ik heb best wel wat kunnen doen, Meer dan dat ik had verwacht.

In Belgie zijn er vnl veel buisjes bloed getapt. De uitslag laat nog even op zicht wachten.

Liefs voor iedereen.

Iebs hoe gaat het met je?

S.
@sabrina

Fijn dat je ondanks alles toch hebt kunnen genieten.

Ik weet niet precies wat voor ziekte je hebt, maar door ziekte over dood piekeren is normaal alleen moet er altijd op gelet worden dat dit niet de overhand krijgt.

En hopelijk heb je snel de resultaten!

Hier gaat het momenteel wel aardig. Ben iedere dag bezig met tentamens voorbereiden. Het project is over dus dat geeft heel veel rust.

Maar toch begin ik weer met stemmingwisselingen doordat het thuis niet echt lekker loopt..veel ruzie en irritaties.

En vrijdag mag ik weer naar de psycholoog.
Het is hier wat rustiger he..

Straw, hoop dat de psycholoog je kan helpen met alles...ruzie en irritaties, klinkt niet prettig.

Sabrina, ja de gedachte over de dood kan heftig en overweldigend zijn.. heb je eigenlijk ook therapie voor de geestelijke klappen ivm je ziekte?

Watervrouw, fijn dat de steen mooi is. Hoop dat jullie daar een plek hebben om fijn over je vader na te kunnen denken
Ik was aan het bijtanken van het weekendje weg

Vandaag uitgeslapen tot half 12

Ik ga vandaag een poetsdagje houden want dat is er bij in geschoten.

Oh en gister ook bij mozaiek geweest, mijn werk word echt gaaaaaaf!!!
Het is hier rustig geworden, is ons topic een langzame dood gestorven...

Ik open gewoon een nieuwe hoor op een andere pijler. met een hele rare naam.
@yellow,

Iedereen is denk ik heel druk bezig. Ik in ieder geval met tentamens voorbereiden...en ik ben makkelijk 4 uurtjes bezig met 1 hoofdstuk.

En het zijn in totaal ruim 10 hoofdstukken van 2 vakken.

Verder tja, loopt het hier thuis niet al te lekker. Veel ruzie momenteel en er worden weer allerlei oude koeien uit de sloot gehaald.

Vandaag naar de psycholoog geweest en de thuissituatie besproken en het werd duidelijk dat ik dolgraag op mezelf zou willen maar dat dit neit het juiste moment is vanwege wennen aan veranderingen. En wennen aan veranderingen is een ramp bij mij.

En verder is het economisch vrij lastig, met alleen studiefinaciering. En werken naast school ik weet niet of ik dat wel trek, aangezien ik na een lesdag meestal helemaal op ben.
Inderdaad rustig hier!

Ik ben steeds ontzettend moe en kan get hier wven niet zo goed bijhouden.. (hoewwl het nu wel rustig is )

voorg iedereen!

(typ mob..)
Mijn mama die is jarig en wij vieren feest!

Hoera! Hoera! 60! Ouwe trut!

Hihi haha hoho.. FEEST! Ik hou van feest! Maar dat wisten jullie al he

Zo en nu uit bed. Koffietijd! Tot later en groet van een vervelende Chooc
Ben weer thuis van mijn zus sinds gisteren. Onderweg mijn andere neefje opgehaald die is hier het weekend op verzoek van mijn zus. Afgelopen dagen wel veel ziek geweest. Koorts, misselijk, diarree, hoofdpijn enz. enz. Moeilijk om dan toch op de been te blijven.

Morgen komen zus en zwager neefje ophalen en eten we gourmette. Heb het makkelijk gehouden deze keer en 2 van die gourmet paketten met vlees gekocht en voorgesneden groenten.

Heb stom genoeg dubbele afspraken gemaakt voor as. maandag. Om 10.30 begint de rouwgroep en had om 10.00 een afspraak met de PIT gemaakt (vorige week was niet doorgegaan want ze was ziek) Heb PIT dus moeten verzetten maar zij kon pas weer de week erop. Maandag in de middag heb ik gesprek met mijn behandelaar.

Kreeg zojuist een brief dat ik vrijdag een sollicitatie gesprek heb. Jeetje ben nu al zenuwachtig.

Heb mede vanwege de hoofdpijn niet zoveel puf om echt te lezen en te reageren.
Chooc, van harte met je moeder!!!
@ Choc..gefeliciteerd! En geniet van het feestje(hoewel dat wel overbodig is om te zeggen...)

@Green, hopelijk ga je je snel wat beter voelen.

@Ibi, klinkt wel prettig al dat gezelschap! En geniet van het gourmetten, en ik zou het net als jou lekker makkelijk maken.

Wel balen van de dubbele afspraak, Want je kan die PIT best goed gebruiken denk ik maar ik kan me voorstellen dat de steungroep ook zeer prettig is.

En veel succes bij je behandelaar.

Hier gaat het wel redelijk, met goede en minder goede momenten.

Hier loopt het project officieel tot dinsdag, en blijft het gezeur maar doorgaan.

Nu is er een vergaderverslag opgesteld, onder een verkeerde datum. En is er in vermeld dat ik tijdens die vergadering een 2e waarschuwing heb gekregen omdat ik iets 2 minuten te laat verzonden heb. Dus ik snap dat ik die waarschuwing krijg. Maar ik vind het niet normaal, dat ik er een week later pas achterkom dat ik die waarschuwing heb gekregen en dan nog via een onjuist vergaderverslag.

Waarin er staat dat er de 13e vergaderd is, terwijl er de 12e vergaderd is, en ik pas de 13e een waarschuwing kon krijgen, omdat het werk de 13e om 13.50 ingeleverd moest zijn. En mijn e-mail met de tijd van 13.52 is verzonden.

Dus ik ga dat aankaarten en zelf bij de docent om een officiele waarschuwing voor de anderen vrangen aangezien het meer dan 3 keer is voorgekomen dat ik ergens per toeval achter kom. En ik heb het 2x eerder bij oa. de docent en projectleden aangekaart. En aangezien dit niet veranderd vind ik een waarschuwing op zijn plaats. En aangezien ik moeilijk in mijn eentje een waarschuwing kan geven, stuur ik dat in de mail naar de docent door en naar de projectleden. Ook als is dinsdag het project officieel over.

Want ik word nu keihard buitengesloten...en ben het zat, en dit is geen foutje meer.!

maar verder loopt het wel redelijk..het gesprek bij de psycholoog gisteren heeft mij wel helemaal gebroken. Ik heb mega slecht geslapen, maar ik ben wel een deel van de spanning kwijt.

En ben er gisteren achter gekomen dat als ik na de zomervakantie maximaal ga lenen bij de Ib-groep in het geval dat ik niet kan werken ik waarschijnlijk een "sociale studentenwoning" kan betalen met eigen douche en keuken

Maar aangezien ik volgende zomer naar familie in het buitenland wil, blijf ik dit schooljaar thuiswonen, maar ga me waarschijnlijk rond de kerst al wel inschrijven bij allerlei stichtingen ed. omdat er toch een aardige wachtlijst is Alleen dit alles zorgt weer voor schommelingen omdat ik het ook heel erg eng vind..

maar goed, nu is het tijd om verder te leren voor de tentamens.
Gefeliciteerd met je moeder choco (die van mij is nog ouder trouwens )

Ibi, wat goed vrijdag al een gesprek. Ik hoop dat het goed gaat, maar ik heb vertrouwen inje hoor Maandag dus de rouwgroep, ik hoop ook zo dat je daar wat steun in kunt vinden heb je er zelf gedachtes/gevoelens bij? Bij die rouwgroep?

Jammer van de dubbele afspraak ivm Pit... VOlgende week dan weer iig. Is de rouwgroep 1x per week?

Straw, ik begrijp het niet helemaal, je hebt het toch ook te laat verstuurd? Waarom ben je daar dan boos over? Waarschijnlijk hebben ze de toevoeging later gedaan over het te laat versturen? Succes met het leren

Ik ben ook aan het leren, gaat wel goed, maar heb er eigenlijk toch alweer genoeg van Nou even een week knallen, het zal wel moeten he.
Aardbei, ik denk zelf ook dat het een toevoeging betreft in het verslag en tja dat ze zich vergist hebben in de datum met de notulen dat kan gebeuren natuurlijk.

Ik hoop dat het verhelderend werkt om even contact op te nemen met je docent.

De rouwgroep loopt tot eind januari en daarbinnen zijn dan 7 bijeenkomsten. De eerste 2 bijeenkomsten zijn wel beide achter elkaar in 2 weken maar daarna zit er tijd tussen. We krijgen dan ook wat stof om thuis over na te denken of in de praktijk toe te passen.

Ik ben er geloof ik wel aan toe aan een dergelijke groep.

Heb je vanaf volgende week wat rust Yellow? Dat zou wel fijn zijn.
Sorry voor deze lap tekst maar het is mijn hoofd een zooitje waardoor ik dingen nu niet kan scheiden van elkaar.

@ yellow.

Ik ben niet boos over de waarschuwing zelf, want ik was ook te laat. Maar hetgene waar ik boos over ben, is dat zij niet de moeite kunnen doen om dit door te geven aan mij.

Maar zij hebben simpelweg op de 13e onderling besloten dat ik die waarschuwing kreeg. En net doen alsof ik gedachten ofzo moet kunnen lezen...omdat niemand dit naar mij toe communiceert. En ik per toeval ruim 1 week later uit een onjuist vergaderverslag er achter kom dat ik nog een waarschuwing heb gekregen.

En ik vind niet dat dat van de waarschuwing zomaar toegevoegd kan worden. Want bij de 1e vergadering was ik wel aanwezig maar bij de andere niet en ik word bij beiden nu als aanwezig genoteerd omdat het 1 verslag is geworden over 2 vergaderingen.

En dit is niet de 1e keer dat iets niet word doorgegeven aan mij en ik dus buitengesloten word. Ik ben nu al meer dan 4x buitengesloten binnen het project en 2 maal betreffende mijn werk, en de andere malen hebben zij dingen besloten en mij niet geinformeerd hierover waardoor ik per toeval achter de dingen mag komen.

En ik heb dit al 2x eerder aangekaart oa. bij de docent en projectleden/leider, want dit is niet de 1e keer dat ik buitengesloten ben maar de 4e of 5e keer.

En nu vind ik het genoeg, ik vind ik dat de anderen nu een waarschuwing dienen te krijgen, vanwege het buitensluiten en niet communiceren naar mij.

Zoals ik afgerekend zal worden op de dingen die ik fout heb gedaan/aangepakt vind ik dat zij ook op hun fouten afgerekend mogen worden. Dat is wel zo eerlijk
Ik snap je wel straw, maar ik denk dat deze projecgroep al een beetje een verloren zaak is. Ik zou proberen het werk af te maken, en dan met geheven hoofd vertrekken van die losers. Ze snappen er toch niets van, en je 'wint' er niets mee als zij krijgen te horen dat ze 2 verslagen hadden meoten maken ipv 1... sorry, ik snap het heel goed hoor, maar ik denk dat je je energie beter op positieve dingen kunt richten ?

Ik was net even heel down, mijn fietslicht deed het niet, batterijen op. En ik heb geeneens geld voor batterijen bedacht ik me. Ergens steekt het, dat ik werkelijk zo weinig geld heb, dat ik mijn hele huis overhoop heb gehaald om batterijen te vinden. En ik ga zo naar een verjaardag, en die 10 euro voor dat cadeau kon ik eigenlijk ook niet missen. Ik ga mijn boekenbonnen die ik had gehad voor schoolboeken maar gebruiken voor boeken bij bijenkorf, en dan boeken terugbrengen (krijg je geld) om mijn collegegeld te kunnen betalen. ik word er wat moedeloos van, had niet gedacht dat ik het zo zwaar zou hebben met het 'geen geld hebben'. Nou ja, ik verhonger niet iig.
Yellow meis, 10 euro vind ik al veel geld voor een kado als je wel goed in de slappe was zit. Kun je het nog terug brengen en gewoon aangeven dat het kado is dat jij er bent?

Lijkt me vreselijk om geen geld te hebben voor batterijen, ik wou dat ik wat voor je kon doen.
Ja yellow, als je geen geld hebt kun he dat toch uitleggen? Als het vrienden zijn moeten ze dat kunnen begrijpen hoor. Je kunt het toch uitleggen?

Straw, richt je energie op wat anders, op jezelf bijv na die zware therapiesessies. voor jou, lijkt me niet leuk hoe dat gaat zo.

Wij zijn net uit eten geweest, was erg gezellig. Nu met vriend uit buitenland hier aan het bier. Morgen feest

Hoe is het met de rest hier?

Ohja Iebs vergeet ik. Ik hoop dat de rouwgroep je 'goed' doet mop. Vind het heel goed dat je gaat
@ Yellow,

Tja, het probleem is dat ik moeite heb met dingen loslaten, en vooral als ze onrechtvaardig zijn. Ik kan zelfs obsessief worden wat vannacht is gebeurd, ik heb amper slaap gehad en zat echt de hele nacht met dat project in mijn hoofd.

En ik ga nu de dingen weer bij de docent aangeven, maar ik doe dit eigenlijk om mezelf ook een beetje in te dekken.

Maar gelukkig hebben we het hier ook over met de psycholoog, en is er een gedeeltelijke verklaring voor. Namelijk dat dit eigenlijk een uiting is van mijn faalangst, die ik als klein kind heb "aangeleerd" omdat ma echt mega veeleisend is en wat mbt. school en het nooit goed was in haar ogen.

En die faalangst komt nu ook weer naar voren mbt. tentamens, ik ben gewoon als de dood dat ik een tentamen niet haal en daardoor die studiepunten misloop

Verder, tja ik dacht dat ik het economisch niet al te breed had, maar dat van jou vind ik echt erg.

Als het aan mij zou liggen zou ik zo een heel pak batterijen voor je gaan kopen! Want dat vind ik echt erg.

@ Choco, geniet van de avond! Maar niet te veel genieten hé

Hier ga ik nu mijn bed in!
voor iedereen die wil.quote:_strawberry_ schreef op 21 oktober 2011 @ 18:22:

Verder tja, loopt het hier thuis niet al te lekker. [...] En wennen aan veranderingen is een ramp bij mij.

En verder is het economisch vrij lastig, met alleen studiefinaciering. En werken naast school ik weet niet of ik dat wel trek, aangezien ik na een lesdag meestal helemaal op ben.

Zou anti-kraak wat zijn? Of zijn die verhuurcontracten heel kort? Een mede-scout heeft haar hele studententijd in 1 antikraakpand gezeten. 150 euro ofzo denk ik en wat voor ruimte je daarvoor krijgt varieert nogal.

Zelf heb ik in mijn eindexamenjaar op kamertraining gezeten, maar weet niet wat daar zoal de eisen/mogelijkheden zijn. (ik zou niet in geboortestad studeren, dus termijn was 'beperkt')

quote:_yellowlove_ schreef op 22 oktober 2011 @ 18:54:

Gefeliciteerd met je moeder choco (die van mij is nog ouder trouwens )

.

Mijne is ook ouder..

Was vandaag bij een reunie van mijn studentenvereniging. Iedereen een sticker met naam en 'aankomstjaar'. "Goh, in uw jaar zijn mijn ouders getrouwd", of "goh, toen was ik 5" Voelde me lekker jong vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven