Is het echt teveel??
donderdag 20 oktober 2011 om 13:59
Mijn vriend en ik gaan samen flink wat met elkaar op vakantie. We hebben nu al 3 jaar een relatie en zijn naar Amerika, Londen, Parijs, Rome, Duitsland, Frankrijk geweest. Kortom lekker met zijn tweeen erop uit.
Voor de komende periode hebben we even geen vakantieplannen. Niks mis mee. Vriend moet ook sparen omdat hij binnenkort weer gaat studeren. Nu lukt het sparen nog niet echt omdat we gewoon veel uitgaven hebben. Maar nu hoorde ik vanochtend over zijn vakantieplannen die nog gaan komen...hier omt het:
- nachtje weg met vrienden naar belgie
- weekendje weg met 3 vrienden. Er gaat een vriend afstuderen en dit geven zij kado.
- skivakantie (lang weekend)
- werkcongres in Miami (voorafgaand gaat hij nog een paar dagen in NY verblijven).
Ik vind dit helemaal niet leuk! ten eerste het kost bakken met geld. Ten tweede ik had graag ook nog een keer met hem op vakantie gegaan voordat hij gaat studeren. En het dus stukken minder wordt..en ik ga hem missen...
wat vinden jullie? Is dit abnormaal? of...gaat jullie vriend ook zo vaak op pad?
Voor de komende periode hebben we even geen vakantieplannen. Niks mis mee. Vriend moet ook sparen omdat hij binnenkort weer gaat studeren. Nu lukt het sparen nog niet echt omdat we gewoon veel uitgaven hebben. Maar nu hoorde ik vanochtend over zijn vakantieplannen die nog gaan komen...hier omt het:
- nachtje weg met vrienden naar belgie
- weekendje weg met 3 vrienden. Er gaat een vriend afstuderen en dit geven zij kado.
- skivakantie (lang weekend)
- werkcongres in Miami (voorafgaand gaat hij nog een paar dagen in NY verblijven).
Ik vind dit helemaal niet leuk! ten eerste het kost bakken met geld. Ten tweede ik had graag ook nog een keer met hem op vakantie gegaan voordat hij gaat studeren. En het dus stukken minder wordt..en ik ga hem missen...
wat vinden jullie? Is dit abnormaal? of...gaat jullie vriend ook zo vaak op pad?
donderdag 20 oktober 2011 om 14:04
Tsja.. Dat nachtje en weekendje weg met vrienden zal niet al te veel kosten toch? Ik zie dan echt een Centerparcshuisje voor me met mannen die heul veul bier drinken en poker spelen
Verder zou ik ook lekker gaan skiën voor een weekendje (dan is de skipas een stuk minder duur als voor een week) en als hij sowieso naar de U.S. moet en het je hebt het geld kun je er net zo goed een paar daagjes aan vast plakken..
Kortom, ik zou het heerlijk vinden!
Jullie zijn toch al heel vaak samen weggeweest? Waarom plan jij niet een lekker zussen/vriendinnenweekendje?
Verder zou ik ook lekker gaan skiën voor een weekendje (dan is de skipas een stuk minder duur als voor een week) en als hij sowieso naar de U.S. moet en het je hebt het geld kun je er net zo goed een paar daagjes aan vast plakken..
Jullie zijn toch al heel vaak samen weggeweest? Waarom plan jij niet een lekker zussen/vriendinnenweekendje?
donderdag 20 oktober 2011 om 14:04
Dag TO,
is het probleem het geld of dat je hem in de komende periode gaat missen? En je kan niet mee begrijp ik?
Mijn lief gaat absoluut niet zo vaak op pad maar dat heeft meer te maken met zijn werk en de persoon die hij is, dat is natuurlijk voor iedereen anders; de behoefte om weg te gaan.
Je vraagt of het abnormaal is; het gaat er om wat JIJ (ab)normaal vind en waar jij je wel of niet goed bij voelt.
Ik begrijp goed dat je het allemaal niet zo leuk vind, kun je dit ook met hem bespreken?
is het probleem het geld of dat je hem in de komende periode gaat missen? En je kan niet mee begrijp ik?
Mijn lief gaat absoluut niet zo vaak op pad maar dat heeft meer te maken met zijn werk en de persoon die hij is, dat is natuurlijk voor iedereen anders; de behoefte om weg te gaan.
Je vraagt of het abnormaal is; het gaat er om wat JIJ (ab)normaal vind en waar jij je wel of niet goed bij voelt.
Ik begrijp goed dat je het allemaal niet zo leuk vind, kun je dit ook met hem bespreken?
donderdag 20 oktober 2011 om 14:05
Het ligt er nogal aan of jullie vantevoren besproken hebben dat jullie de komende tijd niet op vakantie gaan in verband met onder andere zijn studiekosten. Als dat de reden is en die is besproken, dan is het inderdaad vreemd dat die reden in andere gevallen blijkbaar niet meetelt.
Maar misschien telt die wel mee en wil hij inderdaad sparen en is er na die dingen die je opnoemt geen ruimte meer voor een vakantie met jou.
Je geeft aan dat jullie al flink samen op vakantie zijn geweest. Hij heeft nu blijkbaar een paar andere dingen die ook aandacht nodig hebben. Misschien is dat de afgelopen periode dan wat verwaarloosd ofzo?
Maar even concreet; heb je dit ook al tegen hem gezegd?
Maar misschien telt die wel mee en wil hij inderdaad sparen en is er na die dingen die je opnoemt geen ruimte meer voor een vakantie met jou.
Je geeft aan dat jullie al flink samen op vakantie zijn geweest. Hij heeft nu blijkbaar een paar andere dingen die ook aandacht nodig hebben. Misschien is dat de afgelopen periode dan wat verwaarloosd ofzo?
Maar even concreet; heb je dit ook al tegen hem gezegd?
donderdag 20 oktober 2011 om 14:05
Wanneer begint hij dan met studeren? Volgend jaar september? Ik vind het wel meevallen, Miami is werk gerelateerd dus geen vakantie. Dan nog 2x een weekend weg en nog een keer 1 nachtje. Allemaal dus geen lange vakanties. En inderdaad, het is toch zijn geld? Vraag hem anders of jullie samen ook binnenkort nog iets leuks gaan doen. Je kunt ook prima op een wat goedkopere manier iets leuk doen. Een weekendje naar een stad in NL bijvoorbeeld.
donderdag 20 oktober 2011 om 14:06
quote:ster89 schreef op 20 oktober 2011 @ 14:04:
Tsja.. Dat nachtje en weekendje weg met vrienden zal niet al te veel kosten toch? Ik zie dan echt een Centerparcshuisje voor me met mannen die heul veul bier drinken en poker spelen
Jullie zijn toch al heel vaak samen weggeweest? Waarom plan jij niet een lekker zussen/vriendinnenweekendje?Hear Hear!
Jullie zijn toch al heel vaak samen weggeweest? Waarom plan jij niet een lekker zussen/vriendinnenweekendje?Hear Hear!
donderdag 20 oktober 2011 om 14:07
Ik zou wel blij zijn met een vriend die zijn eigen bezigheden had.
Wel zou ik er moeite mee hebben als hij om financiele redenen niet meer met mij op vakantie kon. Maar goed, als je al heel vaak samen weg geweest bent, en je weet ruim van tevoren dat het er een jaartje niet in zit..... Daar zou ik ook nog wel overheen komen.
Wel zou ik er moeite mee hebben als hij om financiele redenen niet meer met mij op vakantie kon. Maar goed, als je al heel vaak samen weg geweest bent, en je weet ruim van tevoren dat het er een jaartje niet in zit..... Daar zou ik ook nog wel overheen komen.
donderdag 20 oktober 2011 om 14:09
Ik vind dat je zeurt. Jullie zijn heel erg veel samen weg geweest.
En de dingen die je noemt zijn nou niet bepaald schokkende dingen. Weekendje, nachtje, waar heb je het over!
Alleen dat USA stelt iets voor maar dat is dan ook voor zijn werk.
Als het goed gaat hebben jullie nog jaren met elkaar en dus meer dan genoeg gelegenheid om samen weg te gaan.
En de dingen die je noemt zijn nou niet bepaald schokkende dingen. Weekendje, nachtje, waar heb je het over!
Alleen dat USA stelt iets voor maar dat is dan ook voor zijn werk.
Als het goed gaat hebben jullie nog jaren met elkaar en dus meer dan genoeg gelegenheid om samen weg te gaan.
donderdag 20 oktober 2011 om 14:10
Het is een beetje samenloop van omstandigheden. Ik zal het kort vertellen 
Skivakantie is van zijn werk. Is wel op eigen kosten maar de hele afdeling van wel 20 man gaat mee. Dus ja, dan wil hij niet achterblijven.
Het weekendje weg met vrienden is gegeven omdat iemand gaat afstuderen en dan is het een beetje traditie om weg te gaan met elkaar.
Het congres in Miami, heerlijk voor hem. Maar daarvoor wil hij dus nog een paar daagjes naar NY toe met een vriend. Kost ook weer bakken met geld.
Ik voel me dus idd een beetje achtergesteld....ik heb wel gevraagd aan hem of wij nog wat konden doen maar hij was niet heel enthousiast.
Skivakantie is van zijn werk. Is wel op eigen kosten maar de hele afdeling van wel 20 man gaat mee. Dus ja, dan wil hij niet achterblijven.
Het weekendje weg met vrienden is gegeven omdat iemand gaat afstuderen en dan is het een beetje traditie om weg te gaan met elkaar.
Het congres in Miami, heerlijk voor hem. Maar daarvoor wil hij dus nog een paar daagjes naar NY toe met een vriend. Kost ook weer bakken met geld.
Ik voel me dus idd een beetje achtergesteld....ik heb wel gevraagd aan hem of wij nog wat konden doen maar hij was niet heel enthousiast.
donderdag 20 oktober 2011 om 14:11
Mijn man is de afgelopen jaren zonder mij op vakantie geweest naar Maleisie, Londen, Ierland, België, Polen en waarschijnlijk nog wel meer. Ik vind het leuk voor hem. Breng hem weg, haal hem op en vice versa.
Ik heb nu een stedentrip met een vriendin gepland, zijn reactie?
Hoe laat vlieg je? Dan kan ik een vrije dag plannen om je weg te brengen.
Zoiets valt bij mij onder de noemer; een ander iets gunnen
Ik ben blij zijn dat mijn partner ook zonder mij een leuk leven blijft hebben.
Ik heb nu een stedentrip met een vriendin gepland, zijn reactie?
Hoe laat vlieg je? Dan kan ik een vrije dag plannen om je weg te brengen.
Zoiets valt bij mij onder de noemer; een ander iets gunnen
Ik ben blij zijn dat mijn partner ook zonder mij een leuk leven blijft hebben.
donderdag 20 oktober 2011 om 14:17
Ik vind het niet veel.. een nachtje weg met vrienden hoeft niet veel te kosten, weekendje weg ook niet. Skiën waarschijnlijk wel. Maar alles bij elkaar is het nog maar 1 week dat hij weg is. Dat werkcongres tel ik even niet mee want dat is werk, geen vakantie.
EDIT: Dat skiën is teamuitje met zijn werk? Dan blijven er nog 3 dagen over. van de week dat hij weg is die niet werk gerelateerd zijn.
EDIT: Dat skiën is teamuitje met zijn werk? Dan blijven er nog 3 dagen over. van de week dat hij weg is die niet werk gerelateerd zijn.
donderdag 20 oktober 2011 om 14:17
Als je nou al jaaaaren niets samen had gedaan en hij nu ineens heel vaak weg gaat zonder jou heb je misschien recht op klagen.
Maar in dit geval denk ik : het is zijn geld, er zitten dingen tussen waar hij moeilijk onderuit kan en laat hem lekker. Als hij niet kan sparen voor zijn studie is dat zijn probleem.
Mijn vriend gaat ook geregeld weg met vrienden of familie. En dit jaar zat et er voor om samen ook even niet in. Ik heb daar geen probleem mee. Die tijd komt wel weer.
Maar in dit geval denk ik : het is zijn geld, er zitten dingen tussen waar hij moeilijk onderuit kan en laat hem lekker. Als hij niet kan sparen voor zijn studie is dat zijn probleem.
Mijn vriend gaat ook geregeld weg met vrienden of familie. En dit jaar zat et er voor om samen ook even niet in. Ik heb daar geen probleem mee. Die tijd komt wel weer.
donderdag 20 oktober 2011 om 14:21
quote:famousgirl26 schreef op 20 oktober 2011 @ 14:10:
Nu je dit schrijft vind ik helemaal dat je je aanstelt en dan die zin "kost ook weer bakken met geld" vind ik echt walgelijk.
Wees blij voor hem en maak je eigen geld op of pot het op hoe jij het wil
Nu je dit schrijft vind ik helemaal dat je je aanstelt en dan die zin "kost ook weer bakken met geld" vind ik echt walgelijk.
Wees blij voor hem en maak je eigen geld op of pot het op hoe jij het wil
donderdag 20 oktober 2011 om 14:25
Hij is toch ook al heel vaak met jou op pad geweest? Waarom gun je hem die tripjes niet die hij nu nog met vrienden/collega's wil maken? Juist die tripjes zullen dadelijk minder worden als hij gaat studeren, met jou gaat hij dan echt nog wel op vakantie lijkt me zo. Ik begrijp wel dat hij niet zo heel enthousiast reageert op jouw vraag 'of jullie nog wat konden doen'...