Postcrossing deel 8
zaterdag 13 augustus 2011 om 19:32
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.
Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.
Hoewel, bijna.
Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.
Hoewel, bijna.
Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
zaterdag 22 oktober 2011 om 10:19
Anita, die uit Maleisië is niet van de loterij maar de eerste die mij heeft gevraagd om zo'n sheet op te sturen, ik krijg dan 10 Unescokaarten van haar (leuke swap dus).
Van de loterij heb ik maar twee adressen gekregen, terwijl in de OP duidelijk stond dat ze na de stop en ze wonnen een u2u naar mij moesten sturen. Dus dat wordt nu ook idd Maleisië en België.
Die laatste twee kaarten, geen sheets, weer versturen.
En vandaag nog wat officials adressen aanvragen. Voorlopig geen postcrossingzegels erop want ik wil eerst de pmk-zegels opmaken omdat de postcrossingzegels volgend jaar ook nog goed zijn.
Van de loterij heb ik maar twee adressen gekregen, terwijl in de OP duidelijk stond dat ze na de stop en ze wonnen een u2u naar mij moesten sturen. Dus dat wordt nu ook idd Maleisië en België.
Die laatste twee kaarten, geen sheets, weer versturen.
En vandaag nog wat officials adressen aanvragen. Voorlopig geen postcrossingzegels erop want ik wil eerst de pmk-zegels opmaken omdat de postcrossingzegels volgend jaar ook nog goed zijn.
zaterdag 22 oktober 2011 om 13:13
Hello ladies!
JJ, dat wordt lekker kaartjes uitzoeken en schrijven!
Steph, yeah, je hebt eindelijk de zegels! Wel onhandig van die loterijmensen dat ze hun adres nog niet gestuurd hebben...
Anita, lekker geshopt?
Ligaa, had jouw postbode gisteren stiekem een snipperdag genomen?! Hopelijk weer post voor jou vandaag! Veel plezier met het schrijven van de kaarten.
Snjo, leuk toch, een vakantiekaart van je zus!
Lien, ik houd mijn kaarten ook graag netjes georganiseerd hoor, ik heb ze in mappen met tabbladen per categorie. Gisteren heb ik kaarten gekocht en ook meteen weer netjes alles opgeborgen.
Tine, na het zwaaien met ongekamde haren nog een nieuwe move gemaakt?
Juuf, sinds donderdag gaat het weer oké, dus ik ben bang dat je niet hoeft te komen...
Ik heb ook niet superveel tekentalent, maar ik vind het altijd wel leuk om kaarten op te leuken met tekeningetjes etc.
Ik ben gisteren naar de fameuze winkel de Egel geweest, daar moet je als postcrosser toch eens geweest zijn he? Heerlijk neuzen in de extra kaartenbakken. Weer aardig wat kaarten ingeslagen.
Gisteren 2 best leuke kaarten ontvangen, eerst 1, maar toen kwam een buurvrouw aan met nog een kaart die verkeerd bezorgd was.
Gisteren ook nog een heel aantal kaarten verstuurd: een kikker naar Hongarije, een kunstkaart naar Finland, molens naar Letland, kunst naar Thailand en Delfts blauwe tegels naar Duitsland. Ook nu liggen er alweer 2 kaartjes klaar: Taz gaat naar China en een hondje naar iemand in NL.
Fijn weekend allemaal!
JJ, dat wordt lekker kaartjes uitzoeken en schrijven!
Steph, yeah, je hebt eindelijk de zegels! Wel onhandig van die loterijmensen dat ze hun adres nog niet gestuurd hebben...
Anita, lekker geshopt?
Ligaa, had jouw postbode gisteren stiekem een snipperdag genomen?! Hopelijk weer post voor jou vandaag! Veel plezier met het schrijven van de kaarten.
Snjo, leuk toch, een vakantiekaart van je zus!
Lien, ik houd mijn kaarten ook graag netjes georganiseerd hoor, ik heb ze in mappen met tabbladen per categorie. Gisteren heb ik kaarten gekocht en ook meteen weer netjes alles opgeborgen.
Tine, na het zwaaien met ongekamde haren nog een nieuwe move gemaakt?
Juuf, sinds donderdag gaat het weer oké, dus ik ben bang dat je niet hoeft te komen...
Ik heb ook niet superveel tekentalent, maar ik vind het altijd wel leuk om kaarten op te leuken met tekeningetjes etc.
Ik ben gisteren naar de fameuze winkel de Egel geweest, daar moet je als postcrosser toch eens geweest zijn he? Heerlijk neuzen in de extra kaartenbakken. Weer aardig wat kaarten ingeslagen.
Gisteren 2 best leuke kaarten ontvangen, eerst 1, maar toen kwam een buurvrouw aan met nog een kaart die verkeerd bezorgd was.
Gisteren ook nog een heel aantal kaarten verstuurd: een kikker naar Hongarije, een kunstkaart naar Finland, molens naar Letland, kunst naar Thailand en Delfts blauwe tegels naar Duitsland. Ook nu liggen er alweer 2 kaartjes klaar: Taz gaat naar China en een hondje naar iemand in NL.
Fijn weekend allemaal!

zaterdag 22 oktober 2011 om 15:43
ik heb gisteren even geoefend met stereogrammen, maar ik zag er helemaal niets in. Wat doe ik verkeerd?
De postbode heeft mijn huis weer gevonden! 2 kaarten, 1 uit NL (haar eerste kaart) en 1 uit Tjechie.
Ook even wezen shoppen bij de plaatselijke kaartenwinkel en weer 5 nieuwe exemplaren aangeschaft. Nu tijd voor koffie en chocola en daarna ga ik aardappels schillen, ik maak een soort stoofpot vanavond (ik weet nog niet hoe ik het ga doen, maar word vast lekker)
De postbode heeft mijn huis weer gevonden! 2 kaarten, 1 uit NL (haar eerste kaart) en 1 uit Tjechie.
Ook even wezen shoppen bij de plaatselijke kaartenwinkel en weer 5 nieuwe exemplaren aangeschaft. Nu tijd voor koffie en chocola en daarna ga ik aardappels schillen, ik maak een soort stoofpot vanavond (ik weet nog niet hoe ik het ga doen, maar word vast lekker)
zaterdag 22 oktober 2011 om 16:36
Stereogram, ik ben nog nooit bij de Egel geweest terwijl ik al bijna drie jaar lid ben.
Gelukkig Ligaa heeft de postbode ook de weg naar je huis gevonden.
Vandaag adressen aangevraagd, ook nog niet geschreven.
UK, Australië, Polen, Finland (uiteraard) en Duitsland.
Verder nog twee kaarten gekregen: Een zeer niet Steph-kaart en een RR die wel bij mij hoort.
Gelukkig Ligaa heeft de postbode ook de weg naar je huis gevonden.
Vandaag adressen aangevraagd, ook nog niet geschreven.
UK, Australië, Polen, Finland (uiteraard) en Duitsland.
Verder nog twee kaarten gekregen: Een zeer niet Steph-kaart en een RR die wel bij mij hoort.
zaterdag 22 oktober 2011 om 17:42
Hoi allemaal!
Nadat ik bij Editie NL Postcrossing voorbij zag komen, heb maandagavond besloten ook mee te gaan doen! Ik heb dit topic een beetje doorgelezen, en het lijkt me leuk om hier mee te schrijven!
Ik heb inmiddels 5 kaarten verstuurd: Amerika, Duitsland, China, Rusland en Oekraïne. Alle 5 waren vonden ze het leuk om een kaart te krijgen uit het land/stad waar ik woon, dus ik heb leuke ansichtkaarten van Amsterdam gekocht en er bij allemaal een leuk verhaaltje bijgeschreven.
Ik ben benieuwd wanneer ik m'n eerste kaart in de brievenbus vind!
Nadat ik bij Editie NL Postcrossing voorbij zag komen, heb maandagavond besloten ook mee te gaan doen! Ik heb dit topic een beetje doorgelezen, en het lijkt me leuk om hier mee te schrijven!
Ik heb inmiddels 5 kaarten verstuurd: Amerika, Duitsland, China, Rusland en Oekraïne. Alle 5 waren vonden ze het leuk om een kaart te krijgen uit het land/stad waar ik woon, dus ik heb leuke ansichtkaarten van Amsterdam gekocht en er bij allemaal een leuk verhaaltje bijgeschreven.
Ik ben benieuwd wanneer ik m'n eerste kaart in de brievenbus vind!

zaterdag 22 oktober 2011 om 19:25
Door mijn medicijnen afgelopen twee weken vreselijk moe geweest. Begin nu eindelijk wat te wennen. Maar ik was jullie dus niet vergeten hoor!
Leuke aflevering van editieNL. Ik kijk geen tv dus zag het pas nadat jullie erover begonnen
Pierot, vervelend van je eerste kaart. Maar ik verwacht dat er vele mooie zullen volgen!
Tine, vooruitgang! verder nog spannend nieuws over de leuke buurman?
Snjokorn, jammer van je sollicitatie! Al wel iets nieuws op het oog?
Rose, welkom!
Ik heb net ook de Postcrossing zegels besteld. Ben benieuwd! Verder net 3 kaarten aangevraagd:
1 naar Nederland
1 naar Duitsland
1 naar de USA (met een waslijst aan wensen )
Volgende week nog maar drie aanvragen. Vandaag zaten er postzegels van metkorting in de brievenbus. Eerste cadeautje voor mijn verjaardag, heel fijn!
zaterdag 22 oktober 2011 om 19:39
Janna, hé, dat is vlug zeg! Ik ben benieuwd wanneer je op dit topic komt melden dat je een adres hebt aangevraagd!
rose1991, welkom hier! leuk dat je enthousiast bent geworden na het zien van het item in EditieNL.
Steph, voor jou is t natuurlijk ook wel een stuk verder weg!
Ligaa, was je stoofpotje lekker? Fijn dat je weer kaarten in de bus had.
Op welke manier heb je het bekijken van stereogrammen geprobeerd? Het is het makkelijkst om ze te zien door de afbeelding vlak tegen je gezicht aan te houden en dan naar achtert te brengen, dan komt het tweede plaatje te voorschijn. Een andere manier is door naar het plaatje te kijken maar je focus niet te leggen op de kleine afbeeldingen/figuren die je ziet, maar eigenlijk iets erachter. Wat kan helpen is om de afbeelding achter glas (een raam of zo) te zetten en er dan naar te kijken, maar je daarbij te focussen op een donkere weerspiegeling van iets in dat glas. Het duurt soms even voordat je iets ziet, maar als je het eenmaal hebt gezien gaat het daarna veel makkelijker.(Er zijn ook mensen die het echt niet kunnen zien trouwens.)
Poezels, leuk om je hier weer te zien, met avatar! Vervelend zeg, van die medicijnen! Enneh, bijna jarig dus?!
Vandaag een mooie 3Dkaart in de bus.
rose1991, welkom hier! leuk dat je enthousiast bent geworden na het zien van het item in EditieNL.
Steph, voor jou is t natuurlijk ook wel een stuk verder weg!
Ligaa, was je stoofpotje lekker? Fijn dat je weer kaarten in de bus had.
Op welke manier heb je het bekijken van stereogrammen geprobeerd? Het is het makkelijkst om ze te zien door de afbeelding vlak tegen je gezicht aan te houden en dan naar achtert te brengen, dan komt het tweede plaatje te voorschijn. Een andere manier is door naar het plaatje te kijken maar je focus niet te leggen op de kleine afbeeldingen/figuren die je ziet, maar eigenlijk iets erachter. Wat kan helpen is om de afbeelding achter glas (een raam of zo) te zetten en er dan naar te kijken, maar je daarbij te focussen op een donkere weerspiegeling van iets in dat glas. Het duurt soms even voordat je iets ziet, maar als je het eenmaal hebt gezien gaat het daarna veel makkelijker.(Er zijn ook mensen die het echt niet kunnen zien trouwens.)
Poezels, leuk om je hier weer te zien, met avatar! Vervelend zeg, van die medicijnen! Enneh, bijna jarig dus?!
Vandaag een mooie 3Dkaart in de bus.

zaterdag 22 oktober 2011 om 20:26

zaterdag 22 oktober 2011 om 20:34
Rose, een Hurray ontvang je als een kaartje van jou is aangekomen en geregistreerd word door een andere postcrosser. Meestal zet je ook een korte bedank tekst in een hurray. Je ontvangt het bericht in je e-mail.
Een official snap ik zelf ook nog steeds niets van maar daar weten de andere dames veel meer van!
Een official snap ik zelf ook nog steeds niets van maar daar weten de andere dames veel meer van!
zaterdag 22 oktober 2011 om 20:42
Poezels, de 3Dkaarten staan wel op mijn postcardwall, maar het 3Deffect komt niet echt tot z'n recht dan... Ga je je verjaardig vieren?
Rose, stel je vragen hier gerust hoor! Ikzelf ben nu ruim een jaar bezig en zeker nog steeds enthousiast. Een official is een kaart verstuurd via het officiele gedeelte van Postcrossing, wat jij nu ook gedaan hebt. Er is namelijk ook een forum, waar je ook allerlei kaarten kunt sturen en ontvangen door bijvoorbeeld mee te doen aan een RR (Round Robin, een groep mensen stuurt elkaar allemaal een kaart) of een tag (je tikt iemand om een kaart te sturen, een volgende tikt jou etc.).
Rose, stel je vragen hier gerust hoor! Ikzelf ben nu ruim een jaar bezig en zeker nog steeds enthousiast. Een official is een kaart verstuurd via het officiele gedeelte van Postcrossing, wat jij nu ook gedaan hebt. Er is namelijk ook een forum, waar je ook allerlei kaarten kunt sturen en ontvangen door bijvoorbeeld mee te doen aan een RR (Round Robin, een groep mensen stuurt elkaar allemaal een kaart) of een tag (je tikt iemand om een kaart te sturen, een volgende tikt jou etc.).
zaterdag 22 oktober 2011 om 21:31
Welkom Rose1991 (leuke jaartal trouwens).
Stel je vragen gerust, ook al doe je het 10 keer hetzelfde.
Je zult geduld moeten hebben, is makkelijk *kuch* om je eerste hurray en daarna je eerste kaartje te krijgen.
Wat fijn dat de eerste een makkelijk profiel hebben zo te lezen.
Janna, dat is toch fijn als iets niet van je rekening is afgeschreven en je hebt wel al iets binnen.
Stel je vragen gerust, ook al doe je het 10 keer hetzelfde.
Je zult geduld moeten hebben, is makkelijk *kuch* om je eerste hurray en daarna je eerste kaartje te krijgen.
Wat fijn dat de eerste een makkelijk profiel hebben zo te lezen.
Janna, dat is toch fijn als iets niet van je rekening is afgeschreven en je hebt wel al iets binnen.
zaterdag 22 oktober 2011 om 21:51
Dankje Steph, ben je ook van 1991? Geduld is niet echt één van mijn beste karaktereigenschappen helaas, maar er zit niets anders op, haha!
Het kwam inderdaad goed uit dat ze allemaal vrij makkelijk waren qua eisen, maar het lijkt me ook erg leuk om voor iemand geen bepaald soort kaart te zoeken en net zoals jullie op kaartenjacht te gaan!
Het kwam inderdaad goed uit dat ze allemaal vrij makkelijk waren qua eisen, maar het lijkt me ook erg leuk om voor iemand geen bepaald soort kaart te zoeken en net zoals jullie op kaartenjacht te gaan!
zaterdag 22 oktober 2011 om 22:06
Stereogram, heb nog even goed geoefend. Ik kijk op het beeldscherm, gisteren probeerde ik de "blik in de verte" en vandaag probeerde ik dan met mijn hoofd te bewegen, er beweegt wel wat, maar zie nog niets concreets. Ik wil niet 1 van de mensen zijn die het niet kan zien!
Hallo Rose
Klaar met schrijven vandaag, ik ga op bed, boek(en) lezen!
Hallo Rose
Klaar met schrijven vandaag, ik ga op bed, boek(en) lezen!

zaterdag 22 oktober 2011 om 22:13
zaterdag 22 oktober 2011 om 22:56
Een voorraadje kaarten aanleggen klinkt inderdaad wel een stuk handiger dan elke keer voor een (paar) kaart(en) naar de winkel gaan. Misschien moet ik binnenkort als ik ergens tegenaan loop toch maar meteen een stapeltje van inslaan .
Oh wat een mooie datum om elkaar te leren kennen, dat vergeet je niet snel! Dan was ik bijna op jullie jubileum-dag geboren
.
Oh wat een mooie datum om elkaar te leren kennen, dat vergeet je niet snel! Dan was ik bijna op jullie jubileum-dag geboren

zaterdag 22 oktober 2011 om 23:29
zondag 23 oktober 2011 om 09:07
Stereo, ik heb lekker geshopt hoor.
Ook kaarten, maar dan wel dubbele verjaardagskaarten enzo, die doos raakt ook nooit echt leeg, maar heb ook daar graag een goede voorraad van, hahaha
Naar de Egel zou ik ook weleens willen.
Rose, welkom!!!
Postcrossing is zo leuk, alleen dat geduldig zijn he.
Poezels, ik wens je alvast een fijne verjaardag!
Jammer dat je dan ook nog moet vergaderen.
JJ, altijd fijn zo'n stapel in de brievenbus.
Hier waren het er 2.
Uit China en Japan.
En die uit Japan was helemaal vol geklad met japanse tekens en het ID.
Misschien was ze wel aan het schelden op me, echt geen idee, hahaha
Gisteren had ik weer een hurray.
Duitsland had er 2 dagen over gedaan (de kaart die ik die dag ook naar Nederland had gestuurd is nog niet gearriveerd) en is op de dag dat haar kindje is geboren aangekomen.
Tjonge, heb haar maar een uitgebreid gefeliciteerd terug gedaan.
7 kindjes...poeh...druk hoor.
Ik ga straks nog wat adressen aanvragen, wassen, strijken en inpakken.
Ook kaarten, maar dan wel dubbele verjaardagskaarten enzo, die doos raakt ook nooit echt leeg, maar heb ook daar graag een goede voorraad van, hahaha
Naar de Egel zou ik ook weleens willen.
Rose, welkom!!!
Postcrossing is zo leuk, alleen dat geduldig zijn he.
Poezels, ik wens je alvast een fijne verjaardag!
Jammer dat je dan ook nog moet vergaderen.
JJ, altijd fijn zo'n stapel in de brievenbus.
Hier waren het er 2.
Uit China en Japan.
En die uit Japan was helemaal vol geklad met japanse tekens en het ID.
Misschien was ze wel aan het schelden op me, echt geen idee, hahaha
Gisteren had ik weer een hurray.
Duitsland had er 2 dagen over gedaan (de kaart die ik die dag ook naar Nederland had gestuurd is nog niet gearriveerd) en is op de dag dat haar kindje is geboren aangekomen.
Tjonge, heb haar maar een uitgebreid gefeliciteerd terug gedaan.
7 kindjes...poeh...druk hoor.
Ik ga straks nog wat adressen aanvragen, wassen, strijken en inpakken.
zondag 23 oktober 2011 om 10:04
zondag 23 oktober 2011 om 10:32
Dat heb ik ook Rose.
Maar ja, zal wel altijd een mysterie blijven.
Ik heb net 4 kaarten geschreven.
Er gaat een badeendje naar Finland, een kaart met een paard naar de USA, binnenkort komt er een verjaardagkaart aan in Engeland en natuurlijk hadden we ook Duitsland nog en daar gaat een schilderij van een bos heen
Maar ja, zal wel altijd een mysterie blijven.
Ik heb net 4 kaarten geschreven.
Er gaat een badeendje naar Finland, een kaart met een paard naar de USA, binnenkort komt er een verjaardagkaart aan in Engeland en natuurlijk hadden we ook Duitsland nog en daar gaat een schilderij van een bos heen