aardappels uit de oven
zondag 23 oktober 2011 om 18:06
Hallo allemaal!
Wij proberen gezonder te eten. Nu wil het geval dat vriend en ik niet houden van gekookte aardappelen en we eten daarom bij de groenten altijd gebakken aardappels.
Maar als ik die ga bakken moet er uiteraard ook olie in de pan.
Is er een manier om bijv. Krieltjes te bakken in de oven zonder olie, of worden ze dan droog?
En kan ik ze dan 'gewoon' in een ovenschaal leggen? Ik houd erg van lekker knapperig, dus hoop dat dit kan!
Iemand tips/ideeen hierover? Thanks!
Wij proberen gezonder te eten. Nu wil het geval dat vriend en ik niet houden van gekookte aardappelen en we eten daarom bij de groenten altijd gebakken aardappels.
Maar als ik die ga bakken moet er uiteraard ook olie in de pan.
Is er een manier om bijv. Krieltjes te bakken in de oven zonder olie, of worden ze dan droog?
En kan ik ze dan 'gewoon' in een ovenschaal leggen? Ik houd erg van lekker knapperig, dus hoop dat dit kan!
Iemand tips/ideeen hierover? Thanks!
zondag 23 oktober 2011 om 18:10
zondag 23 oktober 2011 om 18:11
Gezonder eten betekent niet elke druppel vet uit je dieet schrappen hoor. Niks mis met een scheutje olie bij de aardappels, daar word je heus niet dik van. Zo lang ze maar niet in de olie drijven, kun je gewoon gebakken piepers eten.
Voorkoken is inderdaad wel een strak plan. En tenzij je wilt dat ze taai en droog worden, zou ik er (jawel) een beetje olie overheen gooien voordat je ze in de oven doet.
Voorkoken is inderdaad wel een strak plan. En tenzij je wilt dat ze taai en droog worden, zou ik er (jawel) een beetje olie overheen gooien voordat je ze in de oven doet.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
zondag 23 oktober 2011 om 18:14
zondag 23 oktober 2011 om 18:16
vet is een essentieel onderdeel van je dieet. Heel veel vetten schrappen is ook niet gezond voor je.
Als je een eetlepel olijfolie voor je aardappels gebruikt, kun je bijvoorbeeld andere vetten weglaten (chips, pindakaas, koekjes).
EN gewoon geen voorverpakte aardappelsschijfjes kopen, gewoon een zak piepers. Schillen en snijden. Stukken goedkoper ook.
Als je een eetlepel olijfolie voor je aardappels gebruikt, kun je bijvoorbeeld andere vetten weglaten (chips, pindakaas, koekjes).
EN gewoon geen voorverpakte aardappelsschijfjes kopen, gewoon een zak piepers. Schillen en snijden. Stukken goedkoper ook.
zondag 23 oktober 2011 om 18:16
quote:dolfje schreef op 23 oktober 2011 @ 18:14:
Je kan de aardappels ook nog poffen als je ze niet wilt bakken maar dat is ook hardstikke droog.
En hoe vaak eet je aardappels in de week dat je over dat beetje olie valt?
Je kan ook varieren met rijst en pasta.ja poffen is ook lekker, maar dan doe ik er weer kruidenboter bij
Je kan de aardappels ook nog poffen als je ze niet wilt bakken maar dat is ook hardstikke droog.
En hoe vaak eet je aardappels in de week dat je over dat beetje olie valt?
Je kan ook varieren met rijst en pasta.ja poffen is ook lekker, maar dan doe ik er weer kruidenboter bij