Help ik claim te veel.

25-10-2011 19:55 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik (20) heb nu zo'n 7 maanden een relatie met mijn vriend (33). Ik merk echter aan mezelf dat ik in het begin altijd alles wel best vond, maar nu stel ik me zo ontzettend afhankelijk van hem op dat ik, net als nu, mezelf helemaal gek en verdrietig kan maken omdat hij belooft had om te bellen maar dit niet doet.

Ik weet dat hij het druk heeft met werk, maar ik voel me er gewoon zo waardeloos onder omdat dit al de zoveelste keer is dat hij beloofde me terug te bellen maar vervolgens gewoon de telefoon niet opneemt terwijl ik weet dat hij in de auto zit met zijn telefoon bij zich.

Echter moet ik hem hier niet de schuld van geven, ik wil gewoon dat ik me hier overheen kan zetten en hem niet 5 keer ga bellen en ook nog 3 smsjes stuur omdat ik het gewoon echt niet kan hebben dat hij me niet terug heeft gebeld.

Pas ook, maandag is zijn vrije dag en ik had toevallig ook een maandag vrij dus ik wilde graag afspreken maar hij had geen zin want hij was moe.. als je hier gewoon logisch overna denkt is het helemaal niet raar, maar ik kan daar zo onwijs emotioneel van worden en dat wil ik helemaal niet, ik wil hem los kunnen laten en hem de vrijheid geven zoals ik dat de eerste tijd ook kon maar het wordt alleen maar erger omdat hij me voor mijn gevoel al veel te vaak heeft laten zitten door gewoon weg te gaan als ik verdrietig ben, of gewoon 2 dagen niets van zich laat horen, of zoals het eerdere probleem dat hij vaak belooft terug te bellen maar dit zelden doet..(en dan is er ook nog een probleem met alcohol wat ik allemaal precies door heb hoe het zit maar hij niet de waarheid over spreekt, dit gaat echter al beter en hij accepteert mijn hulp want het gaat gewoon echt te ver en hij zegt dat het mijn taak ook is om hem te begrenzen maar speelt wellicht wel mee)

Overdag belt hij me gerust 6 keer, en als ik in de avond sms van wil je me alsjeblief morgen terug bellen krijg ik hem ook gewoon als hij in de auto naar zijn werk zit direct aan de lijn, dat verwart het gewoon voor mij. Als ik dan vraag waarom het dan wel kan is het 'ja sorry ik was het vergeten', maar hoe kan je na zeker 5 keer dat we er een woordenwisseling over hebben gehad nog vergeten? lijkt me eerder een stukje eigenwijzigheid omdat ik zo graag van hem verwacht dat hij gewoon nog even terugbelt om weltrusten te zeggen.. maar hij zei letterlijk net nog 'nu ga ik je echt zo terugbellen want ik weet dat je anders niet slaapt'.. waarom doet ie het dan niet

Als ik bij hem ben zit hij eigenlijk alleen achter zijn computer omdat hij wil genieten van zijn vrije dag, ik wil dan altijd gewoon samen iets doen.. eigenlijk slaap ik al 7 maanden elk weekend bij hem, en hij heeft twee keer bij mij geslapen ivm verjaardag. Nu vroeg ik hem 3 weken terug om eens bij mij te slapen maar dan is hij ineens ziek.. bij hem slapen kan dan wel en dan is hij gewoon fit.. de sfeer bij ons thuis is echt onwijs goed en hij past er goed bij maar ik snap gewoon niet waarom hij niet bij mij wil zijn

Ik hoop hier tips op te doen want dit moet echt niet verder gaan.. het breekt me nu emotioneel op (als ik niet even weltrusten tegen hem gezegd heb en niet weet dat alles goed met hem is dan kan ik gewoon de hele nacht niet slapen en dat gebeurt dus nogal heel erg vaak) en onze relatie krijgt hier ook spanning door

Moest het echt even van me afschrijven
Jullie moeten nu echt niet denken dat ik hem helemaal de pleuris scheld als hij niet terug belt, ik vreet mezelf er over op. En stel dat hij zegt van sorry ik ben te moe om terug te bellen zeg ik oke, maar het ik kijk er gewoon altijd echt naar uit om hem te spreken en als het dan belooft is dan is het gewoon een soort teleurstelling

Ik wil jullie in ieder geval erg bedanken voor de reacties, ik heb gewoon een stuk zelfreflectie nodig en dat komt wel goed zo.

quote:keukenstoel schreef op 25 oktober 2011 @ 20:01:

Lees eens op een ander topic hier op het forum over een foute mannen.

Ik denk dat je er een te pakken hebt.

Ik weet zeker dat hij wel van me houdt, maar hij doet weleens dingen die me zeker wel in een lastig pakket brengen. Ik wil me hoewel ik vrij anoniem ben op internet me niet verder uitweiden over het alcoholgebruik, ik lust ook heel graag een biertje of twee of meer maar niet elke dag. Op een zondag is 17 ongeveer een gemiddelde(en laat dat nu net de enige dag zijn dat we elkaar zien..), doordeweeks gelukkig wel minder, maar om half 8 ligt hij al te slapen terwijl ik er nog gewoon met mijn nuchtere kop bij zit zo wakker als wat en dan gaat het eigenlijk nog nieteens echt over mij maar wat denk je dat het met je lichaam doet zoveel alcohol

quote:ladytruckster schreef op 25 oktober 2011 @ 20:08:

En welke vent die op zichzelf woont wil nu bij vriendin zijn moeder gaan slapen als het niet persé hoeft?Hij woont ook weer thuis. Heeft met zijn ex een huis gekocht maar moest deze verkopen omdat de lasten alleen niet te dragen waren en daar heeft hij een hele behoorlijke financiele klap door gekregen. Nee als hij op zichzelf woonde was het al heel anders en hij heeft ECHt onwijs aardige ouders waar ik het super mee kan vinden maar je 'moet' je toch soort anders gedragen dan je thuis zou doen
Deze jongen gaat het echt niet worden, Aqua7. Er lopen leukere mannen rond. Echt.
Dit is geen liefde. In ieder geval niet van zijn kant, als ik het zo lees. Volgens mij vindt hij het wel makkelijk en hij heeft seks.

Als je écht gek bent op elkaar wil je zoveel mogelijk bij elkaar zijn, óók als je moe bent. En dan bel je, als je dat beloofd hebt.
quote:Summerdance schreef op 25 oktober 2011 @ 20:30:

Ik zit er nog eens over na te denken, ik heb echt nog nooit aan iemand gevraagd...beloof me dat je terug belt

Niet toen ik 17 was, niet toen ik 25 was, en niet nu ik 38 ben

Als iemand onzeker of jong is kan dat denk ik wel belangrijk zijn, de bevestiging dat iemand jou ook belangrijk vind.

En als hij dat belooft kan ik me voorstellen dat ze dan gelooft dat hij zn belofte nakomt.

Gezien hij zegt dat het haar taak is om hem te helpen met zn drankprobleem en zij zo naïef is om te denken dat ze hem kan helpen zegt al genoeg.

Ik zelf zit ook niet te wachten op een telefoontje als ik een relatie heb..

Als hij er niet is bel ik wel een x terug en dat kan maar zo 3 dagen later zijn.

Vind dat ieder ook zn eigen ding moet doen.

Maar als ik dan eens bij em ben en hij hangt alleen voor de pc en drinkt veel bier... mag hij weggaan.
Straks blijken mijn statiegeld flessen.... De enige stabiele valuta te zijn!
Uh ,ik heb het nog eens allemaal overgelezen maar denk dat hij in jou een makkelijk kippetje ziet,dat hij lekker kan manipuleren( drankgebruik) kan bellen wanneer hij wil,en dat altijd klaar staat voor sex.

Want je kruipt voor hem krijg ik de indruk.

Zie nou niet echt iets wat leuk is aan jullie relatie eigenlijk.

Ik zou denken............. verder kijken dame.
Het is jouw taak om hem te begrenzen??? Waar is de gelijkwaardigheid in deze relatie?
Dit klinkt toch als een relatie die giftig voor jou is aangezien hij jouw afhankelijkheidsgevoel schijnt aan te wakkeren.

Een ware liefde roept de beste eigenschappen in je boven, niet de slechtste.
quote:aqua7 schreef op 25 oktober 2011 @ 20:34:

Op een zondag is 17 ongeveer een gemiddelde(en laat dat nu net de enige dag zijn dat we elkaar zien..), doordeweeks gelukkig wel minder, maar om half 8 ligt hij al te slapen terwijl ik er nog gewoon met mijn nuchtere kop bij zit zo wakker als wat en dan gaat het eigenlijk nog nieteens echt over mij maar wat denk je dat het met je lichaam doet zoveel alcoholHeel gek, maar zo'n man zou ik niet eens meer WILLEN bellen...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Pfff voor mij zou de dealbreaker dat gezuip zijn! En wat saai om iedere zondag naar de rug van je lief te kijken! Als jij met een voorstel komt om wat te gaan doen op zondag, wil hij dat dan ook? Of sputtert ie tegen? Volgens mij is het bellen met elkaar het leukste van jullie relatie....Dan snap ik wel dat je hem zo graag wil spreken aan de telefoon...
Eerst was het aanzienlijk meer bier dus wat dat betreft is het echt een vordering, ik kan iemand niet laten gaan omdat hij problemen heeft, ik hou van hem en hij van mij maar ik wil niet afhankelijk van hem zijn en dat word ik nu wel en ik kan het gewoon niet stoppen en nee niet omdat Uri Geller mijn telefoon beheerst maar omdat ik continu in mijn gedachte hiermee bezig ben en bevestiging wil dat alles goed is

En we zouden al heel lang iets leuks gaan doen samen maar hopelijk deze week, als we zoiets doen besef ik gewoon weer hoeveel ik van hem hou
17 biertjes???? Damn. Die man heeft echt een heel groot probleem met alcohol. Daar had ik ook van gescheiden/bij weg gegaan als volwassen vrouw. Ik geef zijn ex groot gelijk. Zo'n vent waar je in het weekend niks aan hebt
Zijn drankgebruik lijkt me erger dan dat hij je niet terugbelt.

Wat voor lol beleef je nou aan een vent die op 19.30 al voor pampus ligt?
Aqua, jij kunt hem niet helpen bij deze verslaving hoor. Dit gaat je slopen. Nu nog maar 17 biertjes is geen vordering.... Dat is simpelweg stuitend. Meer niet.
quote:aqua7 schreef op 25 oktober 2011 @ 20:54:

Eerst was het meer dus wat dat betreft is het echt een vordering, ik kan iemand niet laten gaan omdat hij problemen heeft,

Ja hoor, je kunt best iemand laten gaan omdat hij alcoholist is. Of omdat hij andere problemen heeft.
Er zit iets wreeds in zijn gedrag door dingen te beloven en niet te doen!!

De uitspraak van hem ik zal je bellen omdat ik weet dat je anders niet slaapt en dan niet doen is ook wreed omdat hij weet dat ze wakker ligt.

Hij weet ook dat ze belt en dan niet opnemen.

Als hij niet wil dat ze veel belt wat ik overigens goed kan begrijpen moet hij dat zeggen.

Wbt drank zou ik al helemaal niet aan beginnen.

Hij is er niet eerlijk over?????

En jij moet hem er ook nog bij helpen?

Ik voorzie toch niet een relatie waar jij gelukkig in gaat worden.
OK hij is dus verslaafd aan alcohol en jij aan hem.

Gezelli.
En die biertjes.....zijn dat glazen of flesjes?
quote:_lupine_ schreef op 25 oktober 2011 @ 20:57:

[...]

Ja hoor, je kunt best iemand laten gaan omdat hij alcoholist is. Of omdat hij andere problemen heeft.Nee dat kan ik niet en dat wil ik niet, 'k ga er nog liever zelf aan onderdoor dan ik iemand in de steek laat en via internet kan niemand bepalen of hij van me houdt of niet maar ik moet dit gewoon op een rijtje zien te krijgen
Tja, dan ben je 10 jaar verder en heb je 10 jaar van je leven vergooid.Ik kan het weten. Ik ben 10 jaar samengeweest met zo'n zatlap. 10 jaar verder was ik nog steeds geen steek verder en was mijn dagtaak 'hem helpen'..... Wie er voor mij was, was niet echt duidelijk. Hij was altijd zat, of onderweg naar zat.

En hij hield van me hoor. Heel erg veel. Maar hij hield nog veel meer van de drank. De dag dat ik thuis kwam uit het ziekenhuis met de diagnose 'kanker' lag hij laveloos op de bank zijn roes uit te slapen en kon ik niet bij hem terecht. De dag erna ook niet, toen had hij een kater. Dat was het moment dat ik klaar was met hem en begon met 'mij'.
quote:Nee dat kan ik niet en dat wil ik niet, 'k ga er nog liever zelf aan onderdoor dan ik iemand in de steek laatDit klinkt als fake. Ik ben weg.
Omdat hij problemen heeft moet hij professsionele hulp zoeken, heel lief van jou TO, maar hiermee help je hem niet.. Misschien wordt het zelfs alleen maar erger omdat ie ziet dat hij jou er niet kwijt door raakt. Aan familie van een junk wordt ook altijd geadviseerd om diegene te laten vallen in die diepste put.
Waarom ga er dan liever zelf aan onderdoor?
Daag bahco

Hoe kan iemand met problemen in de diepste put laten vallen iemand helpen?

Omdat ik niet kan leven met de gedachte iemand waarvan ik zielsveel hou met problemen te laten zitten omdat ik aan mezelf denk
Lieverd, je bent nog jong... Maar geloof me, bahco heeft gelijk. Pas als ze geen kant meer op kunnen....pas dan gaat een verslaafde misschien iets doen.
aqua je bent zijn vriendin niet zijn therapeut. Er is er maar 1 die hem kan helpen en dat is vriend zelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven