Liefde vs dood

25-10-2011 21:14 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een spannende titel, maar daar komt het eigenlijk wel op neer.

Sinds een week of 4 heb ik dagelijks contact met een jongen via internet. We 'kletsen' uren achtereen, de ene keer serieus, de andere keer geouwehoer. In ieder geval heel erg gezellig.

Zaterdag ga ik 'm voor het eerst 'live' zien, spannend!! Tot nu toe klikt het enorm, hoop dat dat 'live' ook zo zal zijn. We'll see!

De andere kant; mijn moeder is terminaal ziek en zal waarschijnlijk voor het nieuwe jaar komen te overlijden. Borstkanker... Ik heb mn date hier over ingelicht. Wel zo eerlijk lijkt me. Hij geeft aan: stel dat... dan hoop ik iets voor je te kunnen betekenen. Een heel fijne reactie! Maar...

Ik wordt heen en weer geslingerd tussen emoties. Hoe pak ik dit aan? Ik wil het zo graag, maar is dit fair? Kan ik wel genoeg in een beginnende relatie steken als mn moeder overlijdt?

Tuurlijk, we hebben nog geen relatie, maar de vragen houden me wel bezig.

Over onhandige timing gesproken.

Als dit inderdaad iets lijkt te worden is dat mn eerste echte relatie / poging tot. En dat op mn 27e.... *bloos*

Iemand tips? Een oppepper?
If it's meant to be, it's meant to be.

En als je alleen de dingen doet waarvan je zeker weet dat ze goed gaan, heb je een verdomd rustig leven.
Ik denk dat je niet zo op de zaken vooruit moet lopen

Het leven, zowel de date als de dood van je moeder, kan je niet plannen, heb je niet in de hand.

Probeer dat dan ook niet, probeer daarentegen gewoon te genieten van de leuke momenten die voorbij komen

Een eerste date KAN een leuk moment zijn...

Geen zorgen maken over iets waarvan je nog helemaal niet weet wat de afloop gaat zijn.

Misschien stinkt hij wel heel erg uit zijn mond, heeft hij een bochel, of is hij gierig..

Enne.... voor jou en je moeder
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik had mijn eerste date op de dag dat mijn bonuspaps op de IC kwam.

Date heeft me gebracht en gehaald en gesteund de hele periode dat hij nog leefde (bonuspaps dan, date leeft nog) en kwam zelfs naar de crematie.

Een heel raar maar intens begin van wat nu een echte relatie is.

Een relatie komt op onverwachte momenten en liefde trekt zich geen zak van planning en timing aan.

Geniet er gewoon van en zie hoe het loopt.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Niet op dingen vooruit lopen. En als het wel heel leuk is: Hij biedt al aan (mocht het klikken) dat hij je tot steun kan zijn. Dan heeft hij waarschijnlijk ook best begrip, als het zover is, dat je heel verdrietig bent als het einde van jouw moeder daar is.

Heel veel sterkte...
Ik hoop voor je dat het wat word tussen jullie.

Sterkte met je moeder, lijkt me erg ingrijpend.

Maar een moeder ziet haar kind het liefst gelukkig, en nu kan ze hem nog "keuren" ? (sorry als het lomp overkomt, niet zo bedoelt)
--
anoniem_129325 wijzigde dit bericht op 25-10-2011 21:58
Reden: te privé
% gewijzigd
Wees vooral open naar hem toe, ook dat je niet denkt dat je nu veel in een relatie kan investeren, dat kan hij ook niet van je verwachten. Verder wat hier al wordt gezegd, kijk maar hoe het gaat.

Veel sterkte!
Ik denk niet dat je moeder wil dat je je leven in de wacht zet. Kijk eerst eens hoe het loopt.
ratnanogwat:

Wat goed om te lezen dat het goed gaat met jullie relatie.

(TO ik ga zo op jou reageren, sorry voor dit tussendoor)
Mies:

Heftig dat dit zo tegelijk komt. Maar ik heb het idee dat je je niet zomaar aan iedere man vastklampt, dat je wel serieus bent op dat gebied.

Weet je, als dit echt serieus zou worden, dan is het misschien ook wel fijn als hij je moeder nog kan ontmoeten. Ik denk nu wel ver vooruit, je weet natuurlijk nog niet hoe en wat.

Voor je moeder is het misschien ook fijn als ze weet dat jij oog hebt/ houdt voor mannen, ook al is zij nu ziek.

Maar onthoud dat jij het tempo mag bepalen. Wil je beginnen met één date in de twee weken, dan mag dat.

Want verliefdheid (stel dat...) is een heftig proces, en het overlijden van je moeder is dat ook. Als het voor jou te veel tegelijk is, mag je dat altijd aangeven.

Sterkte.

Zulke omstandigheden heb je niet in de hand. Het is mooi als je date diepgang krijgt in de vorm van een hechte vriendschap of nog meer.

Wees eerlijk over je gevoelens, zoals eerder geschreven.

Ik denk wel dat je moeder het fijn zal vinden om te zien dat jij gelukkig bent in de liefde, al is het moment met een dubbel gevoel.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
geniet ervan! En heel veel sterkte met je moeder
Lieve TO,

Wat zul je een tegenstrijdigheid voelen nu. Aan de ene kant heel blij, aan de andere kant zo dubbel, nu je iemand hebt leren kennen, met wie het mss wat meer kan gaan worden.

Dat je moeder het evt. allemaal niet meer mee gaat maken, pfff, heftig, Herkenbaar.

Als jouw date nu al reageert dat hij hoopt wat voor je te kunnen betekenen, dat is mooi, fijn, die wetenschap.

Hang je er ook niet aan op. Dat klinkt wat onaardig maar wees eerlijk, het is nog maar een date, geen relatie. Hou je emotioneel toch wat afzijdig naar hem toe en liever meer open naar degenen die jou al langer kennen dan vandaag.

Laat ik het zo zeggen: zorg ervoor dat hij niet jouw alleen maar emotionele uitlaatklep wordt, dat jij neemt (qua emoties), hij geeft en dat daar voorlopig weinig verandering in gaat komen.

Bespreek het wel alleen wordt niet emotioneel incontinent naar hém als het nog zo pril is. Daar heb je, m.i. anderen voor.

Kijk eerst maar eens of het echt wat wordt. En als hij echt zeg maar "een geschenk uit de hemel zijn" dan is het toch ook fijn dat hij jouw moeder nog heeft mogen leren kennen. En dat je moeder weet dat je in goede handen bent?

Zeg ik dit hopelijk niet te raar?

Geniet nou maar wat er op je pad komt. Ik denk dat je moeder je niet graag ongelukkig ziet. En het doet niets af aan de liefde voor je moeder.

Misschien als het wel iets wordt dat hij een hele steun voor je kan zijn. En mijn vader is overleden en het is zo jammer dat je nooit met vriendinnen of vroeger met partners over hem kon praten die hem ook gekend hebben.

Als je er een goed gevoel bij hebt en hij ook, laat het over je heen komen. Die herinneringen aan je moeder straks zijn zo fijn om te delen.

Heel veel sterkte met je moeder in deze situatie, wat haar overkomt nu. Blijf van elkaar genieten en als het kan, neem veel dingen op met een videocamera zodat je altijd iets hebt van haar om naar terug te kijken.

XXX
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik denk dat je er gewoon voor moet gaan! Stel dat je echt een relatie krijgt met deze jongen, dan is jouw moeder toch ook alleen maar gelukkig?

En natuurlijk ben jij er gewoon voor je moeder, en deze jongen heeft al aangegeven er voor je te zijn. Hij begrijpt het, en wil er voor je zijn.

Geef het een kans meid!

Een hele dikke voor jou en je moeder.

Maar geniet ook vooral van je date!
Wat je ook blijkt te voelen voor die man, probeer niet emotioneel op hem te leunen. Stel dat hij wél afhaakt op 't moment dat jij zijn steun hard nodig hebt, dan val je helemaal in 'n gat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven