Wat nu?

28-10-2011 20:06 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds bijna 14 maanden heb ik een relatie met mijn vriend ( Dat is dus nog niet heel lang en vast ook nog pril in vergelijking met de andere mensen die hier op het forum zitten!). We zijn ook heel gelukkig met elkaar en hopen ook nog lang bij elkaar te blijven.

Maar nu zit het zo.. In het begin van onze relatie had me vriend vertelt dat die voor mij een serieuze relatie had van 2,5 jaar en dat het uiteindelijk uit ging omdat het niet werkte.

Toen we 9 maanden samen waren, kwam ik erachter dat m'n vriend vroeger veel seksuele contacten had. Dat deed me pijn om te horen, zeker omdat ik er ook zelf achter moest komen en dat hij het niet uit zich zelf tegen me vertelt had. Ik weet dat als je 20 jaar ben dat er al dingen gebeurt moeten zijn, maar dit deed me gewoon pijn. M'n vriend gaf me z'n erewoord dat dit alles was..

Tot we op vakantie samen gingen ( naar de camping, waar een van z'n seksuele contacten ook was. Voelde me totaal niet op m'n gemak! Dit vertelde die ook pas toen we alles al geregeld hadden) en ik er weer achterkwam, dat het aantal dat m'n vriend vertelt had ongeveer verdubbeld moest zijn. Notabene moest ik er weer zelf achterkomen, maar ook was er een van z'n seksuele contacten aanwezig, waardoor de vakantie ook een beetje naar de knoppen was. Bleek dus ook dat een van z'n seksuele contacten m'n collega van werk is, hierdoor ga ik ook niet meer met plezier naar mijn werk..

Ik voel me de laatste tijd hierdoor helemaal niet meer op me gemak en het vertrouwen wat ik in m'n vriend had is ook een beetje 'geschaafd'. Ik doe m'n best om alles te vergeten, maar het lukt me gewoon niet. Weet een van jullie hoe ik dit aan zou kunnen pakken? Of stel ik me gewoon aan?

Ik ben blij als jullie me afdvies zouden geven.

liefs
Vind je het vervelend dat ie er niet eerlijk over is geweest of vind je het vervelend dat ie verschillende bedpartners gehad heeft?
Allebei eigenlijk.. Maar het achterhouden vind ik ergst.
Ok, het achterhouden dus. Heb je het met hem besproken?
Toen jullie in fase waren beland dat jullie over zulke dingen gingen praten, heb jij toen laten doorschemeren dat je veel seksuele contacten geen prettig idee o.i.d. zou vinden? Dat zou namelijk een reden kunnen zijn dat hij het netjes heeft gehouden tegenover jou. Bang dat je zou afknappen.

Maar meid, echt iedereen heeft een leven gehad voordat je diegene leerde kennen en dat heeft hem gemaakt tot wie hij is. Dat hij met veel vrouwen het bed heeft gedeeld wil toch niet zeggen dat hij bijvoorbeeld ontrouw is?

Ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt om met mensen geconfronteerd te worden die dezelfde intimiteit met hem hebben gedeeld als die jij met hem deelt, die weten hoe hij er uit ziet in zijn nakie, enz. maar dat doet toch niets af aan wat jullie samen hebben?

Probeer er niet een te groot issue van te maken: hij is nu met jou.
Ik vind het niet zo belangrijk of iemand al veel bedpartners heeft gehad. Wat ik wel belangrijk vind, is of hij vreemd ging en of zijn partner dat wist. En of hij ook een relatie kan hebben zonder vreemd te gaan. Ik zou geen relatie willen met iemand die vreemd gaat.

Kan me wel voorstellen, dat je het vervelend vindt als iemand er niet eerlijk over is. Maar hebben jullie het er wel over gehad en heeft hij er toen over gelogen, of hebben jullie er gewoon nooit over gesproken? En als hij erover gelogen heeft: waarom? En heb je het gevoel dat hij over meer dingen niet eerlijk is?

En waardoor voel je je precies ongemakkelijk als je iemand tegenkomt waarmee hij vroeger in een bed heeft gelegen? Voel je je mss wat onzeker over jezelf/jullie relatie? Dan zou je daaraan wat kunnen proberen te doen. En bedenk dat je aan het feit dat ze het bed gedeeld hebben, niks kunt veranderen, maar wel aan de gedachten en (daardoor) gevoelens die jij daarbij hebt.
Relax Zen. Feng Shui etc. Iets niet verteld hebben is niet hetzelfde als iets achterhouden... je kunt nu eenmaal niet alles verteld hebben: zaken komen niet ter sprake, sommige dingen vergeet je (al dan niet bewust) en aan andere gebeurtenissen denk je nu eenmaal niet zomaar. Ik zal ongetwijfeld ook niet alles al verteld hebben na tig jaar samen. Als ze er naar vraagt zal ik naar beste weten wel eerlijk antwoorden.

Maar goed, alles van voor onze relatie vind ik niet zo interessant. Jaloezie of ' ongemakkelijkheid' is een beetje tekort van zelfvertrouwen OF je gebruikt het onbewust om de algehele staat van de relatie te evalueren/bevestigen.

Je houdt van hem, hij van jou. No worries
Ik begrijp wel dat je dat vervelend vindt. Zeker als je de persoon in kwestie ziet of kent van het werk.

Aan de andere kant; hij is nu met jou, 14 maanden, een vaste relatie dus. Jullie houden van elkaar en zijn gelukkig samen.

Seksrelaties alleen gaan niet verder dan lust. Probeer dat te onderscheiden tussen de liefde voor jou.

Iedereen heeft zo z'n verleden. Kijk naar zijn gedrag in het heden want daar gaat het nu om.

Ik persoonlijk hoef niet te weten wie mijn [toekomstige] partner allemaal heeft gehad. Soms moet je dingen niet willen weten. En ik verlang ook niet dat hij het uit zichzelf zou zeggen. Waarom?
quote:krullenbolletjee schreef op 28 oktober 2011 @ 20:06:

Toen we 9 maanden samen waren, kwam ik erachter dat m'n vriend vroeger veel seksuele contacten had. Dat deed me pijn om te horen, zeker omdat ik er ook zelf achter moest komen en dat hij het niet uit zich zelf tegen me vertelt had.

Tot we op vakantie samen gingen ( naar de camping, waar een van z'n seksuele contacten ook was. Voelde me totaal niet op m'n gemak! Dit vertelde die ook pas toen we alles al geregeld hadden) en ik er weer achterkwam, dat het aantal dat m'n vriend vertelt had ongeveer verdubbeld moest zijn. Notabene moest ik er weer zelf achterkomen

Ik vraag me af, hoe kwam je er steeds achter?

Ik begrijp ook uit je verhaal dat het vertrouwen in je vriend door deze omstandigheden op losse schroeven is komen te staan. Dat snap ik wel een beetje, maar kijk even goed naar de omstandigheden. Heeft hij je niet gewoon in bescherming genomen? Dat neemt niet weg dat hij beter meteen eerlijk had kunnen zijn, zeker niet.

Verder hoorde ik ook pas veel later in mijn relatie dat mijn vriend meer partners had gehad dan hij vertelde (maar dit was waar een vriendin van ons bij was, en tegen haar had hij een half jaar daarvoor gezegd dat hij op 6 zat, en ik was zijn 9e, en hij wilde niet dat zij wist dat hij er tussendoor nog twee had gehad, zeg maar). Nog later hoorde ik ook dat hij het met mannen heeft gedaan, maar hij wil niet zeggen hoeveel. Ach, als hij het maar leuk heeft gehad.
Ik ben wel benieuwd naar het Campingverhaal. Hadden ze dat afgesproken? Was het toeval? Hoe zit dat?
Wist je vriend niet dat die ene bij jou werkt? En wist je collega niet dat je met hem was?

Ik geloof dat ik het ook niet zo leuk zou vinden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dus die relatie van 2,5 jaar had ie verzonnen?

Nee dat zou ik ook niet leuk vinden.
Dit is 1 van mijn gouden regels: Niet praten over je seksuele en relationele verleden. Het gaat je nieuwe vlam niets aan, en er komt heibel van in de tent.

Het is vóór jou, hij is je niets verschuldigd en hoeft niet zijn hele hebben en houwen waar jij niks mee te maken hebt aan jou te verantwoorden.

Als ik jouw vriend was, zou ik wegwezen. Zenuwachtig gedoe, bah.
"TheEmpress, 14 minuten geleden

Dit is 1 van mijn gouden regels: Niet praten over je seksuele en relationele verleden. Het gaat je nieuwe vlam niets aan, en er komt heibel van in de tent.

Het is vóór jou, hij is je niets verschuldigd en hoeft niet zijn hele hebben en houwen waar jij niks mee te maken hebt aan jou te verantwoorden.

Als ik jouw vriend was, zou ik wegwezen. Zenuwachtig gedoe, bah."

Dit dus..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Je stelt je ontzettend aan.

Wat dit soort zaken geldt: don't ask, don't tell. Hij wist natuurlijk dat je hier zo'n probleem van zou maken, daarom wilde hij het ook liever niet vertellen. Maar er is niks ergs aan hoor dat hij al wat vrouwen gehad heeft. Ik neem aan tenminste dat het alleen vrouwen betreft?
Ook ik ben van mening dat je je aanstelt.

Je klinkt jong, onzeker en onervaring en dat is mooi. Maar laat niet je gemoedsrust afhangen van een ander. En al helemaal niet van iemands verleden.
quote:thijs72 schreef op 28 oktober 2011 @ 22:15:

Je stelt je ontzettend aan.

Wat dit soort zaken geldt: don't ask, don't tell. Hij wist natuurlijk dat je hier zo'n probleem van zou maken, daarom wilde hij het ook liever niet vertellen. Maar er is niks ergs aan hoor dat hij al wat vrouwen gehad heeft. Ik neem aan tenminste dat het alleen vrouwen betreft?

Ze valt over zijn oneerlijkheid en dat is op z'n minst enigszins gerechtvaardigd te noemen. Dat hij het liever niet vertelde of dat hij erover zou liegen, dat vind ik een groot verschil.

En wat maakt het uit dat het alleen vrouwen betreft?
Als ik het goed lees, maak JIJ je nu druk om iets wat in ZIJN verleden is gebeurd.

Iets niet vertellen is niet hetzelfde als liegen of moedwillig verzwijgen. Voor hem is het kennelijk niet belangrijk genoeg om je dat vooraf te melden en gelijk heeft hij, in dit geval.

Zulke erge dingen zijn er niet gebeurd.

Waarom geeft het jou, nu je het pas achteraf hoort, een naar gevoel? Alleen omdat je er nu vanaf weet? Wat schiet je daar mee op?

Hij is nu met jou en zolang hij verder niet rommelt met ex-en, sex-ex-en etc. achter jouw rug om, ligt zijn keuze bij jou om met JOU een relatie te hebben.

Of ben je bang dat er toch nog iets speelt met 1 of andere dame uit het verleden van hem?
Bedankt dat iedereen z'n mening heeft kunnen geven. Ben inderdaad nog jong (20 jaar), en misschien is dat ook wel een reden dat ik zo reageer.
quote:krullenbolletjee schreef op 29 oktober 2011 @ 14:58:

Bedankt dat iedereen z'n mening heeft kunnen geven. Ben inderdaad nog jong (20 jaar), en misschien is dat ook wel een reden dat ik zo reageer.

Dat is inderdaad nog heerlijk jong.

Maak je fouten, leer ervan en doe er je ding mee. Dan komt het zeker goed...
he krullenbolletje

toen ik 20 was zat ik hier ook mee..! ik vond het zwaar ongemakkelijk en kon het niet van me af zetten. toch moeten doen want het wordt er echt niet beter op. was hij vrijgezel toen hij al die contacten had? het is ook niet iets heel leuks van hem it om te vertellen dus ik snap ergens ook nog wel dat hij dat niet allemaal gaat vertellen. er later achter komen is dan wel een risico. als hij nu maar eerlijk is toch?

mijn vriend heeft ook het een en ander achter de rug. ook met en aantal die nu gewoon vriendinnen zijn en ik maak me nergens zorgen over. als er een verjaardag is heb ik het leuker met ze dan hij zelf, voor hem is het helemaal verleden tijd. soms maak je zelf dingen groter die voor de persoon in kwestie totaal niet zo ervaren worden. ik denk in jouw geval ook.

succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven