Morgen een tablet! Jeeeej!

29-10-2011 02:02 46 berichten
Ik mag morgen een tablet uitzoeken . (Belachelijk groot verjaardagscadeau van mams voor mijn studie!). Ik dacht te weten dat ik graag een witte Samsung 10.1, zonder 3G wilde..

Maar nu twijfel ik opeens tussen samsung en apple! Ik ben weer van alles aan het nalezen qua functies, uitblinkers, minpuntjes etc.. Maar ik kom er niet meer uit .. Daarnaast wil ik ook wel wat echte ervaringen. Die reclames zijn natuurlijk allemaal beweringen . Vandaar dit topic.

Ik moet er:

Héél veel collegeaantekeningen op maken (Moet ik daar a la office iets voor kopen?)

láng mee in college kunnen zitten (batterij)

in goede kwaliteit films op kijken (het liefst .AVI bestanden)

in goede kwaliteit muziek op luisteren

in goede kwaliteit spelletjes op spelen

eventueel mee kunnen skypen (Ipad heeft een microfoon, maar samsung weet ik niet zeker.)

forummen (internetten dus. Aan wifi heb ik genoeg.)

En ik wil de gebruikvriendelijkste.. (vloeiende bewegingen, logisch menu etc.)

Ook zou ik graag willen weten wat erbij komt in de doos. (Bijv oordopjes, hoesje etc.)

Ik ga zo lekker naar bed, des te eerder is het ochtend en kan ik naar de winkel! Met jullie adviezen natuurlijk .

Alvast bedankt!

Welk tablet en welke kleur?

Totaal aantal stemmen: 21

Ipad wit (33%)
Ipad zwart (38%)
Samsung 10.1 wit (19%)
Samsung 10.1 zwart (5%)
Anders, namelijk; (5%)
Alle reacties Link kopieren
Wow! Dat is nog eens een super cadeau! Mooi zeg!

Veel plezier met het uitzoeken en aanschaffen

Heb er geen verstand van, wat dat betreft heb je aan mj dus niks.
leg het morgen gewoon heel ouderwets in de winkel uit en oja..vraag ff wat er in de doos zit..
Dankje Batworm :)!

@Anno; Ja, natuurlijk ga ik dat doen. Maar in die winkel krijg ik geen gebruikservaringen te horen van meerdere mensen. En daarnaast vertrouw ik Vivaforummers vééél meer wat betreft het kiezen van een kleur .
nadeel ipad = geen flash player, waardoor sommige websites niet helemaal werken, bijvoorbeeld banken sites.

voordeel: gebruiksvriendelijk, mooi design en mooie beschermhoes erbij te koop.

samsung, weet niet, nog nooit bij iemand gezien... is deze niet goedkoper dan de ipad en is het voordeel vooral voor je moeders portemonnee?
Oh ik dacht dat dit over pilletjes ging. haha
Het geluid van een ipad is trouwens wel oke, maar niet echt supermooi als je er muziek op luistert.
quote:klunt schreef op 29 oktober 2011 @ 02:38:

Oh ik dacht dat dit over pilletjes ging. hahaGelukkig,ben ik nie de enige die dat dacht.
Ik dacht niet dat het over pilletjes ging maar ik zie/zag mijzelf toen nog niet in college zitten met een tablet..daarmee doel ik op jou stukje dat je aantekingen moet maken tijdens college. Nu typ ik heel snel maar niet op irritante touchscreenachtige dingen. maar dat ligt mss aan de leeftijd. 34 jr. wordt oud denk ik.

neemt niet weg dat het superkado is en omdat ik hem natuurlijk niet nodig heb voor college etc zou ik voor de Ipad gaan maar dat is puur uiterlijk en daar gaat het niet om natuurlijk haha.(een beetje dan)
Puck
Misschien is de Asus Eee Pad Transformer meer iets voor jou. Dat is een tablet waarbij je een los toetsenbord (+accu) hebt. Je tablet kun je dan in dat toetsenbord vastklikken waardoor het een netbook wordt met een extra lange batterijduur. Lijkt me een stuk fijner aantekeningen maken dan op een touchpadtoetsenbord.
,
Hou je er rekening mee dat je op de ipad geen usb-aansluiting hebt? Lijkt me niet handig als je aantekeningen van iemand over wilt nemen ofzo.

Weet niet of dat bij alle tablets zo is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 29 oktober 2011 @ 08:54:

Hou je er rekening mee dat je op de ipad geen usb-aansluiting hebt? Lijkt me niet handig als je aantekeningen van iemand over wilt nemen ofzo.

Weet niet of dat bij alle tablets zo is.Gewoon een USB verloopje in je tas en klaar is Kees.
Het begint met een A...
Ik zou geen ipad of tablet van samsung nemen als je hem echt voor veel aantekeningen wil gebruiken, dan is het gewoon niet handig.
Aantekeningen? Bloknote. Werkt perfect.
Bedankt voor alle reacties .

Ik had begrepen dat na even oefenen, swype invoer 1.5 zo snel is als qwerty. Opzich ben ik met het aanleren van dat soort dingen erg snel, dus een transformer hoeft van mij niet echt.

Maar ik zal zeker even vragen in de winkel of ik het swypen kan proberen, voordat ik mijn keuze maak.

Ik heb een laptop, maar ook collegedagen van 8 uur zonder mogelijkheid tot flink opladen (kwartier pauze tussen colleges en 1x een uurtje). In collegezaal nr 1, waar ik meestal heen moet, zitten alleen stekkers voor de professor en niet naast de klapstoelen. Mijn laptop is prima, maar de accu gaat nog maar een uurtje mee en mijn moeder vond een tablet een mooier cadeau dan een accu zei ze .

@Willem: Je zou mijn handschrift eens moeten zien. Als ik snel moet schrijven is het achteraf amper leesbaar .

Wat is een USB verloopje? Volgens mij heeft samsung wel een USB.

Hoe dan ook gaan we zo gewoon naar de winkel met een eisen/wensenpakket. En dan zal'k zien wat er uit komt .
Ik zou zeker voor een iPad gaan. Kan je evt. zo'n mooi standaardje kopen als je veel moet typen (50dollar)

Wij hebben thuis een Galaxy tab, maar gebruiken hem eigenlijk bijna niet. Hij is net te klein, swype werkt weer net niet lekker en ik vind hem gewoon niet zo mooi (we hebben hem bij een prijsvraag gewonnen, dus hadden ook geen keus ;)).

Samsung heeft geen usb poort en ook bijv. geen gat om je digitale camera kaartje in te stoppen (net zoals de ipad eigenlijk).

Het enige voordeel van een samsung is dat je flash kan afspelen. Naja, als dat het enige is (en dat komt heus nog wel).

Zit bij mijn ouders regelmatig op de iPad en wat een verademing is dat. Erg snel, mooier beeld (en groter). Nee absoluut voor mij een 1e keus..

Succes met je keuze!
Ik heb sinds een maand of 2 een Yarvik Tablet (Android) en dat werkt prima!

Heb daarbij een hoes gekocht met een toetsenbord, zodat ik makkelijker emails kan verzenden, want met zo'n pennetje duurt het erg lang.

Prima in gebruik!
Een tablet? Noemen ze dat zo? Dacht ook dat het over pillen ging....
Ik heb alleen ervaring met de Ipad. Op you tube zijn verschillende filmjes waarbij ze een Apple en

een Samsung met elkaar vergelijken. Alle voor en nadelen komen voorbij.
Ik heb een eeepad en heb de transformer er laatst toch maar bijgehaald. Veel handiger. Filmbeeld is ook prima, lekker in bed online oude seizoenen van Dexter kijken
quote:Koekblikje schreef op 29 oktober 2011 @ 10:10:

Succes met je keuze!

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Hebben jullie misschien de vorige samsungtablet? En niet de 10.1? Je hebt het namelijk over een te klein beeldscherm, maar het beeldscherm van de 10.1 is groter dan de ipad 2 .

Ik vind het jammer om te horen dat swypen tegenvalt. Apple begint steeds meer aantrekkelijk te worden, alhoewel ik het ontbreken van flash en een USB poort (die de 10.1 wel heeft) wel vervelend vind.

Twijfel twijfel twijfel .
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 29 oktober 2011 @ 10:20:

Ik heb alleen ervaring met de Ipad. Op you tube zijn verschillende filmjes waarbij ze een Apple en

een Samsung met elkaar vergelijken. Alle voor en nadelen komen voorbij.Bedankt voor de tip!
quote:perseph0ne schreef op 29 oktober 2011 @ 10:23:

[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Hebben jullie misschien de vorige samsungtablet? En niet de 10.1? Je hebt het namelijk over een te klein beeldscherm, maar het beeldscherm van de 10.1 is groter dan de ipad 2 .

Ik vind het jammer om te horen dat swypen tegenvalt. Apple begint steeds meer aantrekkelijk te worden, alhoewel ik het ontbreken van flash en een USB poort (die de 10.1 wel heeft) wel vervelend vind.

Twijfel twijfel twijfel .Ja wij hebben inderdaad de vorige, die kleine. Misschien is de 10.1 wel veel fijner in gebruik. Waarom ga je niet naar bijv. de Dixons en ga je eens met beide aan de haal. Vraag uitgebreid advies. Wie weet waar je nog tegenaan loopt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven