Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
@ Misschaap

Steyn

Xander

Marnik

Mika

Cesco

Yarick

Chidel (spr: Siedèl of Sjiedèl)

Kay

Nard

Joram

Savoye (Spr: Savoi)

Simme

Jense

Rense/Renze

Jart

Jorn

Jorg

Gino
Yarick? Zal daar wel heel erg mee oppassen, betekend l u l in het turks !

Je zal het wel niet hetzelfde schrijven maar wel uitspreken iig.
quote:goudkever schreef op 25 oktober 2011 @ 11:38:

[...]

Mees=leuk! Onze oudste heet ook zo.

Onze tweede zoon heet Jip. Misschien idee?

Namen die bij ons op het lijstje stonden:

Sepp/Seb

Siem

Ties

Sam

Tijn

Mees zijn tweede naam is Jip! en zijn derde Jonas...

Sam blijft favoriet....net als Abel..maar ja die mag niet (mokmok)
quote:kippatat schreef op 26 oktober 2011 @ 12:24:

Hallo allen

Heeft iemand een idee hoe je de naam 'Lieuwe' eigenlijk uitspreekt? Luuwe? Liewe? Leuwe? Ik heb echt geen flauw idee.Gewoon als Lieuwe...
quote:missschaap schreef op 26 oktober 2011 @ 20:28:

Ow daar zitten een paar mooie tussen! Degenen die eruit springen voor mij heb ik even opgeschreven; zijn

Levin

Nilo

Mauro/Mauron

Yevi

Ferro/Ferre

Jiro

Stian/Cyan

Weet nog niet zo zeker of ik de wauw factor heb bij een van de namen (vind Ravi ook gewoon zo leuk!!).. maar soms moet je namen ook even de tijd geven om binnen te laten komen heb ik al gemerkt. En ik merk dat ik vaak op de letters r-i-m stuit

Vriendlief leest ook mee, dus ben benieuwd welke hij de moeite vindt, en dan kunnen we opnieuw gaan onderhandelen. Thnx voor de suggesties so far!! Ik vind Ferre heel mooi!
quote:kippatat schreef op 26 oktober 2011 @ 12:24:

Hallo allen

Heeft iemand een idee hoe je de naam 'Lieuwe' eigenlijk uitspreekt? Luuwe? Liewe? Leuwe? Ik heb echt geen flauw idee.Buiten Friesland spreek je het uit als Liewuh. In Friesland spreek je het uit Li-jeh-we, en dan met een Fries accent. Ik krijg het persoonlijk niet voor elkaar om het zo uit te spreken.
@ Nanoe2

haha echt waar? Ik had zo geheten als ik een jongetje was. Maar ach, als je geen band hebt met turkije, zou het mij persoonlijk ook niet uitmaken.

Zo bestaan er vast wel meer namen die in een andere taal héél raar zijn..
quote:puk2001 schreef op 27 oktober 2011 @ 08:33:

[...]

Mees zijn tweede naam is Jip! en zijn derde Jonas...

Sam blijft favoriet....net als Abel..maar ja die mag niet (mokmok)

Grappig dat jullie Mees, Mees Jip heet!:-)

Sam vind ik dan ook het leukste. Ik zou daarvoor gaan!

Abel vind ik ook leuk, maar niet zo leuk als Sam.
Ja echt Mup, en aangezien we in Nederland zo multicultureel is leek me het wel handig even te vermelden ;)
Hmma ohja Nanoe ook daar had ik ook weer niet aan gedacht. Oeps:P Maare hoe spreek je dat uit? Ik spreek de naam heel Nederlands uit (Jarrik, met klemtoon op Ja), kan me niet voorstellen dat er in een Turks een woord op dezelfde manier wordt uitgesproken? Klinkt totaal niet Turks namelijk..
@mup thnx voor de namen, maar toch niet helemaal mijn smaak. Al zouden sommigen nog best in mijn rijtje kunnen passen, maar daar heb ik dan net een associatie mee.. Ook altijd lastig

We zijn er nog lang niet uit.......! Sjemig wat is dit moeilijk zeg. We hebben de wauw factor nog niet gevonden en begin me ook steeds meer af te vragen of we die ooit gaan vinden.

Dezelfde namen staan nog op het lijstje, al vallen er toch gevoelsmatig alweer een hoop af.

De naam waar we nu goed over aan het nadenken zijn is Ferre. Die heeft toch wel wat.. Misschien is dat een van de namen die we wat meer tijd moeten geven.
quote:missschaap schreef op 29 oktober 2011 @ 10:36:

De naam waar we nu goed over aan het nadenken zijn is Ferre. Die heeft toch wel wat.. Misschien is dat een van de namen die we wat meer tijd moeten geven.Ferre vind ik ook leuk. En wat vind je van Fedde?
quote:blogbabe schreef op 29 oktober 2011 @ 14:25:

[...]

Ferre vind ik ook leuk. En wat vind je van Fedde?Of Fender?
Leuk! Fender vind ik het leukst, dan Fedde en dan Ferre. Alledrie mooie namen.
quote:missschaap schreef op 29 oktober 2011 @ 10:36:

De naam waar we nu goed over aan het nadenken zijn is Ferre. Die heeft toch wel wat.. Misschien is dat een van de namen die we wat meer tijd moeten geven.Ferre vind ik leuk! En Ferris vind ik nog net ietsje leuker!
Ferris... dar heb ik nog nooit van gehoord.

"Hé kijk jij eens even op de kaart of het nog Ferris "

Sorry, eerste associatie. Als ik daar vanaf kom kan de naam best leuk worden :D
Nee joh, van Ferris Buellers day of...Leuke naam! Ik ken ook een ferren, vind ik leuker dan Ferre.
Ik ken trouwens ook een Fer, misschien is dat nog wat?
Vorige week geboren een Matte! Ik vind het geen leuke naam. Zijn broers heten Nino en Marlo, ook niet mijn ding.
'N caffe Matte
Dat zijn inderdaad geen leuke namen.
Ik vind Matte helemaal niet zo lelijk, het is ook niet mijn eerste keus hoor. De namen van de broertjes vindt ik wel lelijk.

Maar voor lelijke namen is een ander topic.
@catoo, bedankt voor de associatie van ferris met " ver is" nu krijg ik het ook niet meer uit mn hoofd
quote:Catooo schreef op 29 oktober 2011 @ 15:55:

Leuk! Fender vind ik het leukst, dan Fedde en dan Ferre. Alledrie mooie namen.

Mijn eerste keus blijft toch Ferre. Van dit rijtje dan. Inmiddels weten we het weer niet zo zeker.

Wat vinden jullie van Odin?
Hmm, odin.. Nog nooit van gehoord. Ik asocieer het met 'Godin' .Vind het geen leuke naam, maar dat komt misschien omdat ik niet van 'appartere' namen hou. Wat staat er nog meer op je lijstje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven