Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook naar. Maar goed, onze kat hield ons 's nachts ook niet uit onze slaap. Misschien dat ik door slaaptekort wel drastische maatregelen zou nemen!
Mhm... nee, dat kan ik ook echt niet... Als Cyria nou gewoon eens wat liever zou zijn en Alex een beetje terwille zou zijn. Maar Cyria kijkt er alleen maar ongeinteresseerd naar.
Hoi allemaal,

ik zit met een dilemma(tje) en ik wil wel eens weten wat jullie denken.. Ik heb 2 katers (broertjes half pers/half exotic) van bijna 1,5 jaar. Gaat hartstikke leuk, ze spelen met elkaar, wassen elkaar enz. maar zijn soms ook gewoon op zichzelf..

Nou heeft een kennis van mij een nestje kittens (pers) gekregen, er is er nog 1 beschikbaar waar ik helemaal weg van ben.. Nou vraag ik me dus af: als ik dat kitten erbij zou nemen, zou dat dan goed gaan met de 2 katten die ik nu heb? Of zouden ze elkaar de tent uit vechten?

Groetjes Cyn
In eerste instantie heb je best de kans dat het een grote vechtpartij wordt. Veel geblaas, gekrab en dikke staarten.

Maar meestal komt het allemaal wel op z'n pootjes terecht.

(Zegt de leek die zelf pas voor het eerst twee poezen heeft waarbij het ook wel een tijdje duurde voordat ze elkaar een beetje aardig begonnen te vinden).
@ Biebeltje: hoe was het bij de dierenarts met Alex? alles goed gegaan?

hopelijk wordt ze nu een stuk rustiger en kunnen jullie weer normaal slapen
Moord en brand schreeuwen op weg naar de Dierenarts natuurlijk!!! Haha... Ik had een handdoek over de kooi heen gedaan ivm de wind (moest met de fiets of de tram, uiteindelijk maar met de tram gegaan).

En bij het ophalen was ze al behoorlijk wakker. Ze had het goed gedaan volgens de dierenarts. Wel een beetje rode oogjes. Maar ze kwam gelijk haar mand uit. Cyria reageerde ook prima op Alex. Alex ging wel gelijk zichzelf zitten wassen op haar buik (weet niet hoeveel kwaad dat kan, maar er zit een grote pleister overheen). En gelijk alweer de trap op en af en daarna eten.

Dus ik denk dat ze het prima doorstaan heeft.

(ze dachten toen ik haar op kwam halen wel dat wij eerst dachten een kater gekocht te hebben die uiteindelijk een poes bleek te zijn. Maar we wisten vanaf het begin al dat het een poesje was. Alleen vonden wij Alex een leuke naam. En aangezien wij thuis engels spreken is Alex ook geschikt voor een dametje)
dat is goed om te horen! altijd gezellig, zo'n pratende poes als je ergens naartoe op weg bent, heb er ervaring mee. fijn dat ze alweer goed wakker was en alles, Mousy was die hele dag nog heel duf, ook niet eten of wat dan ook. gelukkig gaat dat bij Alex dus beter. dat ze haar buik wast is logisch, Mousy vond het heel prettig als ik haar daar aaide, beetje over de hechtingen heen wrijven, waarschijnlijk omdat het jeukte. zolang ze niets stuk trekt, kan het denk ik geen kwaad.

trouwens, Alex is ook een hele leuke naam en je moet je kat toch zo noemen als jij zelf wilt? die van ons luisteren ondertussen ook al naar alle bijnamen die we ze gegeven hebben, dat is wel cool!
Oh, ik heb de reacties hier uiteindelijk niet meer gelezen, maar Poes is weer in orde na haar val van het balkon. Ze is wel echt ziek geweest ervan, ook niet zo gek natuurlijk. Nu is ze nog steeds rustiger en ze speelt veel minder, maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg want ze jammert gelukkig ook niet om weer naar buiten te gaan. Tegen de tijd dat het voorjaar wordt kijk ik wel of ik haar weer naar buiten durf te doen.
Mijn poes heet Sjors trouwens, omdat de mensen van wie ik haar kreeg dachten dat het een katertje was (had ik nog speciaal naar gevraagd) en het de eerste week nog niet echt defenieerbaar was.
MV, jouw Bo doet me zo aan mijn poes P denken toen die nog klein was...
Hoi

Ik heb hetzelfde probleem als Scorpion.

Onze rode kater is nu 4 weken geleden begonnen met in de gang plassen (en dan bij voorkeur op onze schoenen). We zijn al met hem naar de dierenarts geweest (hij heeft nl blaasgruis gehad en heeft daar nu speciaal voer voor). De dierenarts heeft hem gelukkig helemaal goedgekeurd.

De 2 weken daarna heeft hij gelukkig bijna niet geplast, maar sinds afgelopen weekend is het weer elke dag raak. We hadden bij de dierenarts zo'n Feliway gekocht en die heb ik dinsdag in het stopcontact gestopt. Helaas heeft dat tot nu toe geen effect, het plassen gaat gewoon door.

De enige reden die ik kan bedenken is dat het mormel al aanvoelt dat we over 6 weken gaan verhuizen. Er staan nl sinds 5 weken 6 ingepakte dozen in de gang boven.

Hebben jullie nog tips of ideëen? Wij zijn ondertussen bijna radeloos (de schoenen hebben we al opgeruimd).

Hartelijk dank voor het meedenken.
Dit is trouwens een briljant youtube filmpje, iedereen die een kat heeft herkent het wel http://nl.youtube.com/watch?v=GmwqpHsMExg
GEWELDIG!!!!!!!!!!
quote:Sneeuwwitje schreef op 08 februari 2008 @ 16:21:

Dit is trouwens een briljant youtube filmpje, iedereen die een kat heeft herkent het wel http://nl.youtube.com/watch?v=GmwqpHsMExg

hij stond een tijdje terug ook hier op het forum.

ik vind 'em inderdaad ook helemaal geweldig en het komt me maar al te bekend voor...
Ik vraag me af of Alex toch complicaties heeft opgelopen tijdens de sterilisatie...

Ze heeft op de plek van de wond nu een dikke bult... Volgens mij doet hij geen pijn want ik mag er gewoon aakomen. Maar echt normaal lijkt het me niet (is ook een vrij stevige bult, geen los vel ofzo).

Iemand ook zoiets bij de hand gehad toevallig?

Ik ga morgen even bellen met de dierenarts.
@ Biebeltje: hoe groot is die bult? de huid is natuurlijk weer aan elkaar gezet met hechtingen, aan 1 van de uiteinden van Mousy's snede in haar buik was het ook iets dikker dan aan de andere kant.

voor de zekerheid de dierenarts bellen is sowieso het beste idee.

hopelijk is het niets ernstigs en hoort 't erbij!
Biebeltje, dat klinkt als littekenweefsel, maar ik begrijp dat de sterillisatie pas vorige week was. Dit kan een wondinfectie zijn. Even terug naar de dierenarts, of in ieder geval even bellen.

Dat filmpje; errug funny en herkenbaar!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Het is toch wel een aardige bult, ruim een centimeter in doorsnee en steekt zeker een centimeter uit. Hij zit aan de achterkant van het litteken (bij achterpoten).

Heb geprobeerd er een foto van te maken, maar mevrouw was niet bijster gecharmeerd en ik kreeg het er dus niet goed op (ze houdt er niet zo van om opgepakt te worden).

Tis een beetje een raar geval. Want toen ik zo met haar aan het worstelen was was hij ineens soort van naar binnen getrokken. Maar meestal steekt hij dus uit.

De huid is er volgens mij ook wat donkerder/rozer...

Niet super duidelijk...

biebeltje wijzigde dit bericht op 12-02-2008 21:56
Reden: foto toegevoegd
% gewijzigd
Hoi Hoi, ik heb laatst ook mijn 2 poezen laten steriliseren naderhand was de wond ook dik en leek wel een bult, maar na een tijdje werd dat minder, tis toch niet nix voor ze.Maar als je het niet vertrouwd, toch gewoon ff terug gaan nar de DA. Oh en de Da zei dat ze rustiger en huiselijker zouden worden, maar ze hebben er niet bij gezet welk jaar =P. Het lijkt wel een circus hier af en toe, maar ik vind wel gezellig zo!!
hoi Biebeltje!

de foto ziet er aardig hetzelfde uit als hoe het bij Mousy was. bij haar was het ook aan 1 kant wat dikker. heb je al contact gehad met de dierenarts?

hopelijk is alles gewoon ok met Alex.
Nee, nog geen contact opgenomen. Ze is heel levendig en lijkt nergens last van te hebben. Manlief zei dat het normaal was, zo'n bult. Dus ik laat het even op zijn beloop.

Vanmiddag Alex en Cyria afleveren bij het pension en dan heerlijk op vakantie. Zal wel heel blij zijn als we straks weer allemaal thuis zitten, maar die vakantie heb ik echt even nodig. Gelukkig gaan de dames met z'n tweetjes op pad.
fijn dat 't goed gaat met Alex!

en lekker dat jullie op vakantie gaan. gaan jullie de warmte opzoeken?

denk ook dat de dames heel blij zijn als jullie terug zijn, maar goed, als er goed voor ze gezorgd wordt komen ze de tijd ook wel door.

veel plezier!
Hoi allemaal!

Biebeltje, wat vervelend zo'n bult.. kan me voorstellen dat het op zich enigszins gezwollen is, goed dat je het in de gaten houdt!

En fijne vakantie!!!

Ik ga denk ik zo ook even de DA bellen, Sem eet niet meer... Het was al een aantal dagen zo dat hij bijna niks at... s ochtends 3 happen van z'n brokjes en s avonds een bakje vlees. eergisteravond, had ook z'n vlees niet helemaal opgegeten, gisteren weer 3 happen s ochtends en s avonds ook maar 3 happen van z'n vlees. Zet ik net ontbijt neer voor hem en zou logisch zijn dat ie honger had lijkt me na een hele nacht... Niks, geen hap, helemaal niks.

Ik heb hem op weegschaal gezet en hij is nog even zwaar als 2 weken terug, dus niet afgevallen, maar ook niet aangekomen, wat toch nog eigenlijk wel de bedoeling is...
LovelyLinny, dat klinkt inderdaad niet echt gezond. Hopelijk niets ernstigs. Misschien ook een elastiek opgegeten die nu dwarszit?

Ik hoop dat het er mooi weer is, maar de eerste week gaan we snowboarden in de bergen. Daarna nog twee weken om bekenden te bezoeken en te kijken hoe we verder de tijd gaan volmaken. Beetje hiken, foto's maken, toeren met de auto... En heel misschien tegen het einde van de drie weken is het mooi genoeg om naar het strand te gaan.

Momenteel regent en waait het er veel. *sip*
Jah ik ben ook weer bang voor zoiets... je weet het nooit met Sem... voor de rest gedraagt hij zich niet anders ofzo, alleen dat eten he..

Klinkt als een leuke vakantie!! Ik ga duimen voor mooi weer voor je!

veel plezier en geniet er maar lekker van!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven