was stinkt! (soms)

31-10-2007 21:53 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, de titel zegt al genoeg: mijn (schone) was stinkt soms! Als ik het uit de wasmachine haal dan ruikt het zo muffig, alsof het al dagen nat heeft gelegen. Ergens in de verte ruik ik nog een vaag luchtje van mijn wasverzachter/wasmiddel, maar ik vind het gewoon echt niet lekker ruiken.

Doe ik iets verkeerd? Ik doe volgens mij niet teveel was in de machine, was gewoon op 40 graden, met wasmiddel (dreft nu geloof ik) en wasverzachter (omdat dat zo lekker ruikt ja), haal het er best snel uit ook (vandaag was het toevallig een paar uur, omdat ik weg was).

Oh, heb de machine nog maar anderhalf jaar ongeveer.....
Was direct uit de wasmachine halen na het wassen.

Het kan ook zijn dat er in het rubber van je wasmachine blijft staan en dat, dat gaat schimmelen. Daar zou je eens naar moeten kijken, dan kun je het schoonmaken met allerhande middeltjes maar dat blijft terugkomen.. Omdat er iets lek is aan die rubber ofzo.
Wow! Wat een heerlijk topic en wat een goede adviezen.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier blij van word.

Dus daarom: UP!!!
Na een blik op dit topic te hebben geworpen ben ik maar eens naar de rubber van mijn wasmachine gaan kijken..........

Had ik eerder moeten doen volgens mij.

Ben met schuursponsjes en oude tandenborstels in de weer gegaan maar krijg de zwart/bruine aanslag niet weg. Nooit geweten dat ik dat schoon moest maken
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
[quote]Lotusbloem1980 schreef op 19 november 2010 @ 16:53:

Ik had juist gelezen op internet dat soda en azijn je wasmachine rubber en onderdelen aantasten...

Heb ook weer stinkende was..Ben er chagrijnig van...

Ga de vaatwastabletten tip proberen..

Ben al van vloeibaar naar poeder overgegaan, zal geen wasverzachter meer gebruiken en doe twee a drie keer per jaar de vaatwasmonteur erin..[/quote]

Huh, doe jij 2x per jaar de monteur in je machine stoppen?
Tip van onze monteur. 1 keer per half jaar een lege trommel met een vaatwasblokje op 90 graden laten draaien. Werkt perfect tegen geurtjes en mufheid
Ik was meestal alles op 40 graden. Witte was met het goedkoopste waspoeder wat er is en de bonte en donkere was met speciaal vloeibaar. Ik gebruik ook bijna altijd wasverzachter. Sinds ik het zo doe heb ik geen stinkende was meer gehad.
quote:Bergje65 schreef op 02 november 2011 @ 15:39:

[quote]Lotusbloem1980 schreef op 19 november 2010 @ 16:53:

Ik had juist gelezen op internet dat soda en azijn je wasmachine rubber en onderdelen aantasten...

Heb ook weer stinkende was..Ben er chagrijnig van...

Ga de vaatwastabletten tip proberen..

Ben al van vloeibaar naar poeder overgegaan, zal geen wasverzachter meer gebruiken en doe twee a drie keer per jaar de vaatwasmonteur erin..[/quote]

Huh, doe jij 2x per jaar de monteur in je machine stoppen?Van HG heb je speciaal spul om je wasmachine te reinigen, dat heet onderhoudsmonteurtje. Ik denk dat z edat bedoelt. Ik gebruik het ook 2 keer per jaar.
Ik was alles op 40 of 60 graden met vloeibaar wasmiddel en heb nog nooit stinkende was gehad. Wél laat ik de machine een paar keer per jaar een lang programma op 95 graden draaien met een schep soda en wat oude theedoeken en handdoeken.

Ik gebruik echter nooit wasverzachter, die weeige zoete lucht staat me tegen. Misschien dat mijn machine daarom altijd fris is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven