Postcrossing deel 8
zaterdag 13 augustus 2011 om 19:32
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.
Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.
Hoewel, bijna.
Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.
Hoewel, bijna.
Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
donderdag 3 november 2011 om 14:20
Zo de postbode-mevrouw is hier ook geweest en bracht alleen maar de tv-gids.
Jammer, al staat er wel een leuke puzzel in dus die ga ik vanavond wel eens maken.
Net een verjaardagskaart geschreven en ook nog een envelopje voor een prijsvraag klaargemaakt.
Toen vond ik dat ik ook nog wel wat adressen aan mocht vragen.
Er gaan weer 4 kaarten de deur uit.
Vuurtorens naar China, Roodkapje naar Taiwan, lieveheersbeestje naar Servie en een luchtpostkaart naar Wit-Rusland.
Ik heb een rustige middag.
Zoon ligt op bed en dochter is op school en gaat na schooltijd met een vriendinnetje mee.
Ze gaan samen naar de gym en dan haal ik haar daar om 18 uur op.
Jammer, al staat er wel een leuke puzzel in dus die ga ik vanavond wel eens maken.
Net een verjaardagskaart geschreven en ook nog een envelopje voor een prijsvraag klaargemaakt.
Toen vond ik dat ik ook nog wel wat adressen aan mocht vragen.
Er gaan weer 4 kaarten de deur uit.
Vuurtorens naar China, Roodkapje naar Taiwan, lieveheersbeestje naar Servie en een luchtpostkaart naar Wit-Rusland.
Ik heb een rustige middag.
Zoon ligt op bed en dochter is op school en gaat na schooltijd met een vriendinnetje mee.
Ze gaan samen naar de gym en dan haal ik haar daar om 18 uur op.
donderdag 3 november 2011 om 15:08
Geen kaartjes verstuurd of ontvangen, wel vd week bij de Ikea stuk of 15 gekocht. Hele mooie vuurtoren kaarten die volgens mij Ligaa ook al eens had gekocht en een plaatje ervan had gepost. Ze zijn supermooi en er wordt altijd veel naar gevraagd in profielen dus gelijk maar 2 pakjes meegenomen. Verder nog hele vrolijk gekleurde kaarten met getekende afbeeldingen van schoenen en nog wat leuke dingen. En hele mooie postzegel kaarten met stempels. Weet niet zo goed hoe te omschrijven maar ik denk dat die wel in de smaak gaan vallen Kan er geen plaatje van vinden.

donderdag 3 november 2011 om 19:42
snjokorn: Gefeliciteerd met je verjaardag! hopelijk heb je een leuke dag! Wel jammer dat er geen kaartjes zijn op je verjaardag 
Kozoo: Die postzegelkaarten zijn inderdaad mooi! Ik heb ze hier ook in de "voorraad"
Stereogram: Jeetje wat sta je al hoog in de statistieken! Hier is het hetzelfde verhaal, wel de postcrossingzegels in huis, maar ik wil ook eerst de zegels van PMK opmaken, de mensen moeten dus nog maar even geduld hebben
Mijn statistieken waren erg veranderd in een maandje. Ruim 2000 plaatsen gestegen bij zowel de afstand als het aantal kaarten verstuurd.
Country ranking by sent: 5334
Country ranking by distance: 5155
days your mailbox was happy: 9
Verder was vandaag het kaartje in Amerika binnen. Het nieuwe kaartje, met klavertjes vier, is onderweg naar Polen.
Op de deurmat lag vandaag een kaartje uit Taiwan.

Kozoo: Die postzegelkaarten zijn inderdaad mooi! Ik heb ze hier ook in de "voorraad"

Stereogram: Jeetje wat sta je al hoog in de statistieken! Hier is het hetzelfde verhaal, wel de postcrossingzegels in huis, maar ik wil ook eerst de zegels van PMK opmaken, de mensen moeten dus nog maar even geduld hebben

Mijn statistieken waren erg veranderd in een maandje. Ruim 2000 plaatsen gestegen bij zowel de afstand als het aantal kaarten verstuurd.
Country ranking by sent: 5334
Country ranking by distance: 5155
days your mailbox was happy: 9
Verder was vandaag het kaartje in Amerika binnen. Het nieuwe kaartje, met klavertjes vier, is onderweg naar Polen.
Op de deurmat lag vandaag een kaartje uit Taiwan.
donderdag 3 november 2011 om 21:25
Helleu!!
Lieve Sjokorn, van harte gefeliciteerd!! Is er vanavond groot feest? Of vier je het een andere keer? Al mooi cadeaus gehad?
Lien, kijk 2000 plaatsen dat is nogal wat!! Was het een leuke kaat uit Taiwan? Of had je net zon drama kaart als ik die kreeg van de week.
Ligaa, hoe is het? Dank je wel voor het adres van de hyvesruil!!
Kozoo, jaaa die kaarten van de Ikea zijn mooi!! Heb ook de vuurtorens en de postzegels!!! Of in ieder geval, ik had ze...
Anita, hoe staat het met de puzzel? Is ie al af? Heeft je dochter ook weer een leuke middag gehad bij haar vriendinnetje!
NYC, welkom hier! Pas op he, het is verslavend.
Stereo, het werken ging goed! Ben druk bezig geweest om alles weer een beetje op de rit te krijgen en dan is een ochtendje maar kort. Heb mn buurjongen helaas nog niet gesproken...
Steph, je hebt voor een lekkere taart gezorgd! Dank je wel mmmmm
Neferisis, ben je al helemaal bij gekomen van je reis? Is het echte leven weer begonnen!!!
Hier zit op schoot een lief klein zwart katertje! Hij kan heel hard spinnen en vannacht heeft hij alleen maar tegen me aan gelegen in bed. Heerlijk weer eens een echte vent in bed hahahaha
Verdr vandaag weer wat kaarten geschreven voor de RR maar nog niet gepost. Een kaartje gekregen uit Zwitserland!
En nu ga ik eens bedenken of ik al naar bed ga of nog even wacht...
Lieve Sjokorn, van harte gefeliciteerd!! Is er vanavond groot feest? Of vier je het een andere keer? Al mooi cadeaus gehad?
Lien, kijk 2000 plaatsen dat is nogal wat!! Was het een leuke kaat uit Taiwan? Of had je net zon drama kaart als ik die kreeg van de week.
Ligaa, hoe is het? Dank je wel voor het adres van de hyvesruil!!
Kozoo, jaaa die kaarten van de Ikea zijn mooi!! Heb ook de vuurtorens en de postzegels!!! Of in ieder geval, ik had ze...
Anita, hoe staat het met de puzzel? Is ie al af? Heeft je dochter ook weer een leuke middag gehad bij haar vriendinnetje!
NYC, welkom hier! Pas op he, het is verslavend.
Stereo, het werken ging goed! Ben druk bezig geweest om alles weer een beetje op de rit te krijgen en dan is een ochtendje maar kort. Heb mn buurjongen helaas nog niet gesproken...
Steph, je hebt voor een lekkere taart gezorgd! Dank je wel mmmmm
Neferisis, ben je al helemaal bij gekomen van je reis? Is het echte leven weer begonnen!!!
Hier zit op schoot een lief klein zwart katertje! Hij kan heel hard spinnen en vannacht heeft hij alleen maar tegen me aan gelegen in bed. Heerlijk weer eens een echte vent in bed hahahaha
Verdr vandaag weer wat kaarten geschreven voor de RR maar nog niet gepost. Een kaartje gekregen uit Zwitserland!
En nu ga ik eens bedenken of ik al naar bed ga of nog even wacht...
donderdag 3 november 2011 om 21:38
Heej Tine, het katje is dus toch gekomen! Leuk zeg! Alles gaat goed?
Het kaartje uit Taiwan was wel mooi gelukkig. Nu al drie uit Taiwan ontvangen!
Daarnet kwam er een hurray van mijn kaart naar Litouwen. Ik vond het heel moeilijk wat te sturen, uiteindelijk maar een kunstkaart gedaan, leek me wel bij haar profiel te passen. Ze was er heel blij mee! Mijn volgende kaartje mag naar Portugal, weer een nieuw land, leuk!
Zo, kaartje is al geschreven en nu gelijk maar even met de honden richting de brievenbus
Het kaartje uit Taiwan was wel mooi gelukkig. Nu al drie uit Taiwan ontvangen!
Daarnet kwam er een hurray van mijn kaart naar Litouwen. Ik vond het heel moeilijk wat te sturen, uiteindelijk maar een kunstkaart gedaan, leek me wel bij haar profiel te passen. Ze was er heel blij mee! Mijn volgende kaartje mag naar Portugal, weer een nieuw land, leuk!
Zo, kaartje is al geschreven en nu gelijk maar even met de honden richting de brievenbus
donderdag 3 november 2011 om 21:40
Lien, je gaat lekker hoor met je kaarten.
Voor je het weet zit je ook in de hondertallen met je ranking!
Tine, eerst gestreken en de puzzel is af.
Zijn altijd maar kleintjes in de tv-gids.
Ligaa, bedankt voor het adres voor de ruil he!
Ooh en al dat gepraat over die mooie kaarten van de IKEA...ik weet al wat ik aan ga schaffen komende zaterdag, hahaha
Voor je het weet zit je ook in de hondertallen met je ranking!
Tine, eerst gestreken en de puzzel is af.
Zijn altijd maar kleintjes in de tv-gids.
Ligaa, bedankt voor het adres voor de ruil he!
Ooh en al dat gepraat over die mooie kaarten van de IKEA...ik weet al wat ik aan ga schaffen komende zaterdag, hahaha
donderdag 3 november 2011 om 22:00
Ligaa: bedankt voor het adres!!
Leuk, een katje. Gezellig Tine.
Ik heb een mooi pannenset van m'n moeder gekregen ('t lijkt wel alsof ik volwassen word) en van mezelf en m'n zusje een bestekset. Verder nog niets ontvangen. Ik vier het eigenlijk nooit, dit jaar dus ook niet maar we hebben a.s. zaterdag personeelsfeest (leuk toch om te fantaseren dat er een feestje voor jou georganiseerd wordt )
Ik had vandaag wel een erg leuke hurray uit Wit-Rusland maar omdat m'n postzegels op zijn mag ik van mezelf nog even niet op de knop drukken....
Leuk, een katje. Gezellig Tine.
Ik heb een mooi pannenset van m'n moeder gekregen ('t lijkt wel alsof ik volwassen word) en van mezelf en m'n zusje een bestekset. Verder nog niets ontvangen. Ik vier het eigenlijk nooit, dit jaar dus ook niet maar we hebben a.s. zaterdag personeelsfeest (leuk toch om te fantaseren dat er een feestje voor jou georganiseerd wordt )
Ik had vandaag wel een erg leuke hurray uit Wit-Rusland maar omdat m'n postzegels op zijn mag ik van mezelf nog even niet op de knop drukken....
Snjókorn falla, á allt og alla

vrijdag 4 november 2011 om 09:26
Ben ik nog even over spaarloon Omdat ze het af gaan schaffen kun je dit kalenderjaar nog 613 euro bruto (dus iets van 400 euro) inleggen en dat krijg je dan 1 jan 2012 terug, met 250 euro extra! 't kan alleen als je 1 jan 2011 bij dezelfde baas als nu werkte. En als je niet aan die levensloop regeling meedoet. Maar anders: even langs de administratie / P dienst lopen!

vrijdag 4 november 2011 om 10:10

vrijdag 4 november 2011 om 10:24
Hier ben ik weer! Lang leve ziek zijn... Bleeeh, maar als ik het goed begrijp zijn er wel meer hier met hun gezondheid ah tobben.
Snjokorn, alsnog van harte! Leuke dag gehad?
Poezels, you go! Ik ben ook gestopt met roken,(was ook echt van de zotte...schaam) en na een paar weken was ik zooo blij.
Hoe gaat het?
Ligaa, ik doe volgende ronde wel mee want nu ben ik echt te laat neem ik aan? Sorry, maar ik zit met m'n hoofd ergens anders. Hoe gaat het verder? Is het stereogrammen al gelukt? M'n man is ook ah turen hahaha echt grappig!
Tine, hoe gaat het nu met je maag? Nog last van of? Wat voel je je daar beroerd van he?
Nefertitis, een leuke vakantie gehad dus. Dat van de dode zee lijkt me zo maf. Kan me dat bijna niet voorstellen.
Volgens mij gaan er bij mij 2 kaarten expiren. Jammer!! Ik heb er nu wel een heleboel gehad. Ook van het taggen. Er zit er 1 tussen en die vind ik zo mooi. Daar kan ik tijden naar kijken. Leuk! Ik vond het vooral leuk dat de meesten er een leuk verhaal op hadden geschreven.
Snjokorn, alsnog van harte! Leuke dag gehad?
Poezels, you go! Ik ben ook gestopt met roken,(was ook echt van de zotte...schaam) en na een paar weken was ik zooo blij.
Hoe gaat het?
Ligaa, ik doe volgende ronde wel mee want nu ben ik echt te laat neem ik aan? Sorry, maar ik zit met m'n hoofd ergens anders. Hoe gaat het verder? Is het stereogrammen al gelukt? M'n man is ook ah turen hahaha echt grappig!
Tine, hoe gaat het nu met je maag? Nog last van of? Wat voel je je daar beroerd van he?
Nefertitis, een leuke vakantie gehad dus. Dat van de dode zee lijkt me zo maf. Kan me dat bijna niet voorstellen.
Volgens mij gaan er bij mij 2 kaarten expiren. Jammer!! Ik heb er nu wel een heleboel gehad. Ook van het taggen. Er zit er 1 tussen en die vind ik zo mooi. Daar kan ik tijden naar kijken. Leuk! Ik vond het vooral leuk dat de meesten er een leuk verhaal op hadden geschreven.
vrijdag 4 november 2011 om 15:11
Tine, lief zo'n klein katje (lijkt mij). Slaapt hij wel lekker door, niet snurken ed? Leuk ook zo'n man in huis....(nu buurjongen nog).
Snjokorn, had je nog geen pannenset en bestek of was het aan vervanging toe? Wel leuk zo'n feest zaterdag, voor jouw..
Poezels, kanjer gestopt met roken
Pierot, gaat het wel wat beter met je ziek zijn of is het nog hetzelfde?
Hier één kaart in de bus van een RR. Heel mooi.
De hyvesruil gaat zondag op de bus samen met andere kaarten.
Snjokorn, had je nog geen pannenset en bestek of was het aan vervanging toe? Wel leuk zo'n feest zaterdag, voor jouw..
Poezels, kanjer gestopt met roken
Pierot, gaat het wel wat beter met je ziek zijn of is het nog hetzelfde?
Hier één kaart in de bus van een RR. Heel mooi.
De hyvesruil gaat zondag op de bus samen met andere kaarten.
vrijdag 4 november 2011 om 16:17
Gisteren bleef de bus leeg, maar vandaag werden er vier ansichten bezorgd. Zelf met een stapel naar de brievenbus gefietst: zes officials (Roemenië, Oekraïne, DL, NL, India, Finland en Taiwan), vier bedankjes, een verjaardagskaart en de hyvesruil. Het kaartje naar India heb ik maar in een envelop gestopt, anders krijgt de postbode wellicht rode oortjes...
@Kozoo > ik ben nu toch wel benieuwd naar de Ikea kaarten geworden.
@Tine > hoe heet het zwarte doerakje? Is hij al zindelijk?
@Snjokorn > we kunnen dus in het vervolg bij jou een vorkje meeprikken?
@Lien > mijn stats: 104th country ranking by sending, 143th by distance, 15 happy maibox days.
@Poezels > en nou volhouden, je weet waar je het voor doet. Nu ben je nog moe, maar later zul je er zo veel meer energie door krijgen! Werkt het thuisfront mee?
@Lien > wat voor soort kaart houdt jou zo in de ban?
@Kozoo > ik ben nu toch wel benieuwd naar de Ikea kaarten geworden.
@Tine > hoe heet het zwarte doerakje? Is hij al zindelijk?
@Snjokorn > we kunnen dus in het vervolg bij jou een vorkje meeprikken?
@Lien > mijn stats: 104th country ranking by sending, 143th by distance, 15 happy maibox days.
@Poezels > en nou volhouden, je weet waar je het voor doet. Nu ben je nog moe, maar later zul je er zo veel meer energie door krijgen! Werkt het thuisfront mee?
@Lien > wat voor soort kaart houdt jou zo in de ban?
vrijdag 4 november 2011 om 16:59
Steph en Neferisis: ik heb hier wel een pannenset maar tsja, als ik terug ga naar NL gaat dat toch écht niet mee. En een mooie (9 persoons) bestekset staat mooier dan het huis-tuin-en keukenset dat ik nu heb (wat verder nog wel helemaal voldoet hoor.
De nieuwe spullen staan trouwens nog gewoon in NL (staan op me te wachten!!!)
De nieuwe spullen staan trouwens nog gewoon in NL (staan op me te wachten!!!)
Snjókorn falla, á allt og alla
vrijdag 4 november 2011 om 20:47
Mooie kado's hoor Snjokorn!!!
Neferisis, wat sta jij hoog met je stats.
Je hebt de oranje brievenbus weer blij gemaakt vandaag.
Poezels, goed dat je gestopt bent hoor!
Volhouden he.
Hier vandaag 1 brief van mijn schrijfvriendinnetje en 2 kaarten.
Zozo multiviews uit Polen en Duitsland.
Onder het genot van een kopje thee en chocoladekoekjes ga ik ze zo maar eens registreren
Neferisis, wat sta jij hoog met je stats.
Je hebt de oranje brievenbus weer blij gemaakt vandaag.
Poezels, goed dat je gestopt bent hoor!
Volhouden he.
Hier vandaag 1 brief van mijn schrijfvriendinnetje en 2 kaarten.
Zozo multiviews uit Polen en Duitsland.
Onder het genot van een kopje thee en chocoladekoekjes ga ik ze zo maar eens registreren
vrijdag 4 november 2011 om 22:39
Allemaal,
Ik heb tot vandaag dit topic kunnen negeren, maar helaas ben weer om. Heb heel lang geleden even gepostcrossed, dus wist waar het topic over ging.
Maar okee, to the point. Door jullie enthousiaste verhalen was ik binnen no time weer om en ben meteen een rondje kaartenwinkels gaan doen. Heb me opnieuw aangemeld en meteen de 5 adressen aangevraagd. Inmiddels zijn ze geschreven en zijn de postzegels geplakt. Ze gaan naar Portugal, Duitsland, Finland, Rusland en Amerika. Morgen op de bus.
Hou jullie op de hoogte!
Ik heb tot vandaag dit topic kunnen negeren, maar helaas ben weer om. Heb heel lang geleden even gepostcrossed, dus wist waar het topic over ging.
Maar okee, to the point. Door jullie enthousiaste verhalen was ik binnen no time weer om en ben meteen een rondje kaartenwinkels gaan doen. Heb me opnieuw aangemeld en meteen de 5 adressen aangevraagd. Inmiddels zijn ze geschreven en zijn de postzegels geplakt. Ze gaan naar Portugal, Duitsland, Finland, Rusland en Amerika. Morgen op de bus.
Hou jullie op de hoogte!