Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
All: ik snap dat je je een beetje schaamt maar ergens vind ik het nergens voor nodig....ben ik de eerste die dit eigenlijk wel goed vind dat dit gebeurd is? EINDELIJK heb je je grenzen aangegeven, heb je je woede geuit, kon je bij die woede komen! En dat het er dan zo uitkomt, tja...daar heeft hij het dan ook naar gemaakt vind je niet? En nu ga je actie ondernemen en ga je voor jezelf vechten, niet meer zoals gisteravond maar beter; je gaat de scheiding regelen, je gaat goed voor jezelf opkomen, je gaat erboven staan vanaf nu. Heel zakelijk, geen emoties meer richting je ex, je gaat proberen los te laten. Ik vind het echt een enorme stap die je maakt! Heb trouwens een tip gelezen in een boek over scheiden en boosheid; ijsklontjes smijten op de badkamervloer....
@tascha, dank je... ik heb er ook geen spijt van wat ik hem allemaal heb gezegd en toe geschreeuwd... daar sta ik nog steeds vierkant achter... wél dat ik daarbij iets heb gesloopt en later haar ook nog heb gebeld..tot dát niveau had ik mij niet mogen verlagen...

Vanaf nu kies ik voor mezelf! laat alles door advocaten uitzoeken en uitwerken..kan niet anders en wil op dit moment ook niet anders. Is dit wat ik wil.....nee! maar kan ik een andere keus maken? Nee!!
Ja All we zijn Trots op je. Enne visjes zijn leuk maar wat jij nodig hebt is een zacht knorrend kattenlijf dat zich 'snachts tegen je aannesteld.
Bacchus.. dank je.... ooit als ik groot ben en op mezelf woon wil ik dat ook...heel graag....maar dat is hier geen mogelijkheid, helaas
Ach...je moest es weten wat er hier allemaal gebeurd is... kan het hier niet schrijven ivm herkenbaarheid. We zijn maar mensen hoor en als iemand je zulke dingen flikt, ja dan kan dat gebeuren. Vanaf nu ga je er idd boven staan!
Hier dito All, kan me bijna niet voorstellen dat je ergere dingen hebt gedaan dan ik.

Ben ik ook niet trots op natuurlijk maar ik begrijp mezelf wel.

Als iemand maar vaak genoeg in je open wond blijft roeren kan dat gebeuren.

Ik heb me zo vaak voorschut gezet, maar ik heb dan ook een ex die me konstant uitdaagde, juist ook in vol publiek.

Nu ik weet wie ik voor me heb en dus op mijn hoede ben, denk ik bij de volgende uitdaging, "ach daar heb je er weer een", adem in adem uit, ene oor in ene oor uit.

Ik heb mezelf ook aangeleerd hem uit de weg te gaan als ik niet zo lekker in mijn vel zit.
Hoop ook dat je toch een beetje hebt kunnen slapen.

.... en dat het kussen je wat geborgenheid kon bieden.
Ik heb ook wel eens een scene geschopt bij een ex, compleet met krachttermen en materiaalschade. Niet netjes, maar hij vroeg er echt om
@champ... ik weet... hij is ver over mijn grenzen heen gegaan met datgene wat hij nu allemaal doet.. Ik heb hem dat laten doen, heb me afhankelijk opgesteld, voelde me zo een totaal niks..Heb het vermoeden dat ik werkelijk in een totale shock heb gezeten en dat ik door de voorvallen van afgelopen week er weer een beetje uit ben geraakt...Ik heb veel te veel begrip naar hem toe vertoond vanwege die shock maar ook door het houden van...Daarnaast het contact houden met hem..ook in dit contact stelde ik mij veel te afhankelijk op, wilde hem het te veel naar zijn zin maken. Kan niks meer terug draaien maar heb spijt van mijn houding, van mijn afwachtendheid en van mijn inlevingsgevoel. Achteraf gezien, weet dat ik daar nu niks meer mee kan, had ik hem die beruchte avond er direct uit moeten trappen, oké jij wil een andere vrouw? ga er lekker heen en wordt er gelukkig mee! Nu weet ik: ik wilde alleen maar uit alle macht vast houden wat ik nog had...tegen beter weten in..

Heb er nog steeds heel erg veel moeite mee terug te kijken naar ons verleden... voelt aan als nep.. dingen waarvan ik dacht dat die leuk waren voelen nu zó als een leugen....

Mijn doel is mijn doel niet meer, en moet nu op zoek naar een ander doel, niet meer voor mijn gezin leven maar voor mezelf en da's nog steeds raar én pijnlijk

Is een zeer warrige post, weet het , maar dit speelt op dit moment allemaal door me heen...
All, lieverd, dit is een alles behalve warrig post.

Ik begrijp ieder woord!

Oke, de sterke vrouw in jou is nu opgestaan.

Zelfs spijt van je houding is niet nodig All, dit ben jij, en dit is hoe jij uiteindelijk jezelf weer terug hebt gevonden.

Je hebt je angst van je afgegooid, ik vind het heel sterk van je.

En natuurlijk doet het nog pijn, en zal je vast nog wel ens terugvallen.

Maar deze stap heb je gezet, een heel belangrijke stap.

Ik ben trots op je.

Dikke knuffel voor jou!
Inderdaad niet warrig en o zo herkenbaar.

Dat jij inlevend bent geweest en hem met je afwachtendheid tijd hebt gegeven, is een hele goede eigenschap.

Het zegt dat je echt in staat bent tot houden van, in goede en in slechte tijden onvoorwaardelijk.

Dat een ander daar gebruik of misbruik van maakt zegt iets over hen.

Nu is je grens bereikt, en dat is goed!

Er is in dit leven maar één iemand die je nooit mag verliezen, en dat ben jezelf.

Je hebt zoveel aan hem gegeven dat je nu jezelf kwijt was.

Ga jezelf die liefde geven, je bent het waard.

Ik heb geleerd, mensen die me bewust pijn blijven doen, ben ik liever kwijt dan rijk.
@All, heb je mail gelezen en lieverd; jouw woedeaanval is echt zo terecht!!! Je had echt je excuses niet hoeven aanbieden; laat ze lekker in hun sop gaarkoken! Je hoeft echt geen spijt te hebben, sterker nog; elke seconde dat je nog aan die vent denkt, is er een teveel!!

En dat laatste stukje dat je schrijft; over op zoeken moeten naar een doel voor jezelf, is zo waar! En je kunt het, ook al is het nu ontzettend zwaar, je kunt het echt! Langzaam aan ga jij (gaan wij) uit dit diepe, diepe dal klimmen! En die (ex)kerels van ons gaan zo'n spijt krijgen als ze zien hoe sterk we geworden zijn

Ben zelf bij peut geweest, maar even geen zin om hier verder te schrijven nu, wilde alleen even op All reageren.... Ben beetje woest, dochter belde net haar vader met een vraagje, blijkt hij gezellig bij die vrienden thuis te zitten. Pfff... hij had nooit tijd voor een dagje/middagje vrij, ook niet om aan onze relatie te werken. Nu wel dus zeker... was zo in staat hem te bellen en de huid vol te schelden!! Heb het gelukkig niet gedaan, laat maar....
lieve, lieve meiden...allemaal.... dank voor jullie reacties.. ben zo blij dat ik het hier kwijt kan...de traanjes vloeien toch weer rijkelijk bij het lezen..die ene "vriendin" die ik gisteren op de hoogte heb gesteld door middel van mail... had geen tijd...

Voel me zo leeg..en ergens, ergens toch ook een heel klein stukje van: 't is goed zo....

Was gisteravond kennelijk zo gespannen dat ik in heel mijn lichaam spierpijn heb....

Dikke, hele dikke knuffel

Hova: ben weer trots op je! weer niet gebeld!
Jammer is dat he, All, heb ik ook gehad met sommige 'vriendinnen'. Eentje smste ik vandeweek, helemaal overstuur, wilde hem zo graag smsen. Mailde ze uren later terug dat ze toen pas mijn mailtje had gelezen, dat ze eigenlijk dacht dat het alweer een stuk beter met me zou gaan en dat ze ook niet wist wat ze moest doen want ze kon me niet helpen zei ze. Ja, juist wel, alleen al door me af en toe te bellen en naar me te luisteren.... Echte vriendinnen zijn erg schaars, daar ben ik nu wel achter gekomen door al dit gedoe.

En dat kleine, heel kleine stukje dat je voelt van 't is goed zo', dat stukje zal groter worden, All!!! Het komt echt goed met ons, dat moeten we onthouden!! Laat die sukkels van kerels maar, ze zijn ons niet eens waard!!

Dikke knuffel terug!
btw zien jullie ook zo op tegen de sint, kerst enzo....??
ohh, heel erg... Het rare is: ik heb echt nooit iets gehad met dat soort dagen en al totaal helemaal niks met kerst... nu ziek ik er verschrikkelijk tegen aan als alleenstaande...

Oud en nieuw is ook een hele lastige... was een geweldig feest met onze vrienden.. niet meer dus, in ieder geval niet meer voor mij, bah!
quote:hova schreef op 04 november 2011 @ 14:58:

btw zien jullie ook zo op tegen de sint, kerst enzo....??

Ja. Niet eens omdat we nou zo héél veel bijzonders deden. Maar die "eerste keren" zijn gewoon heel zwaar....
Wij deden ook niet zo heel veel bijzonders, maar moet ook zo wennen aan het idee van kerst zonder hem oid. Eigenlijk hadden we half en half afgesproken sint en kerst enzo met het gezin (dus met zijn vijfjes) te vieren ,maar weet niet of ik dat nog zie zitten...
wij zouden zo rond de kerst samen met onze zoon en zijn vriendin samen eten maar ik doe het niet....

Jongens,las hier vandaag iets over peper in de poepert stoppen...heb 't nodig, NU!!
All, je bent toch niet die vreselijke boosheid van je kwijt he?

Die waardeloze, stiekeme ex van jou is echt geen gedachten meer waard! Denk aan wat hij achter je rug om aan het doen was en blijf daaraan denken! Van nu af aan ga je je alleen maar sterk maken voor jezelf! Afspraken maken met een advocaat en ervoor gaan!! Hij is niet meer degene die hij ooit voor je was, hij belazert je waar je bij staat!

Denk aan jezelf, All! Kies voor jezelf, lieve All.

Je kunt het! Echt!! (Wij kunnen het echt!)
Nou bukken dan maar All, hier komt een partijtje peper....

"poef".

Heb je 'm?

All, denk dat je op de goede weg bent, je hebt staan dralen maar de eerste stap is gezet.

Doorgaan op de ingeslagen weg.

Geen dingen meer vernielen hoor , knok voor jezelf en kom hier maar lekker van je af 'zeuren'...

Daar kunnen wij wel tegen.

Enne... nu naar bed jij! (en jij ook Hova! )

Ga ik ook doen, trusten
dank jullie wel...ben zo blij met jullie en dat meen ik echt! Weet dat ik op de goede weg zit en wil dit ook! Wil dit ook! Wil dit ook!

Maar wat nu even goed steekt en toch weer veel pijn doet....weet waar hij nu is...en waar hij nu tegen aan ligt...au,au,au,au
weet je wat ook steekt...niemand irl heeft vandaag de moeite genomen om even te vragen hoe het gaat,een aantal mensen wisten wat ik gisteren ging doen...ze wisten ook dat het een hele moeilijke beslissing was...god, wat ben ik blij dat ik hier schrijf!
Moeilijk is dat he, All, dat sommige mensen om je heen toch niet zulke vrienden blijken te zijn als je dacht. Daar loop ik ook steeds tegenaan. Maar er komen vast ook weer mensen bij als we straks weer beter in ons vel zitten en weer 'uit ons holletje' kruipen..

Ga proberen te slapen. Hoop dat jij ook kunt slapen vannacht...

Dikke knuffel!
slaap lekker hoof...ook dikke knuffel voor jou...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven