Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5
zaterdag 7 juli 2007 om 23:49
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.
Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.
Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.
Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.
Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.
Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.
Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.
Manu jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.
Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.
Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.
Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.
Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.
Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.
Manu jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
zaterdag 16 februari 2008 om 21:05
Jolantje, ik denk dat hier zo druk geschreven wordt juist omdat dat verwerken nog nodig is.
Ik ben iemand die alles wegdringt dus niet echt representatief hier. Toch werkt die relatie wel door in mijn leven: ik heb weinig vertrouwen meer in mannen, zie overal addertjes onder het gras -teveel verhalen op het forum gelezen ook-
Misschien moet ik over tien jaar nog de rekening betalen van deze relatie.
Schrijf mee, begin maar ergens.
Wat zijn het er bij de weg véél, topics als die van moedertje. Daar schrik ik steeds weer van.
Ik ben iemand die alles wegdringt dus niet echt representatief hier. Toch werkt die relatie wel door in mijn leven: ik heb weinig vertrouwen meer in mannen, zie overal addertjes onder het gras -teveel verhalen op het forum gelezen ook-
Misschien moet ik over tien jaar nog de rekening betalen van deze relatie.
Schrijf mee, begin maar ergens.
Wat zijn het er bij de weg véél, topics als die van moedertje. Daar schrik ik steeds weer van.
zaterdag 16 februari 2008 om 21:19
zaterdag 16 februari 2008 om 21:35
Voordat ik mijn ex leerde kennen was ik een spontane jonge meid van 18 die zich niks liet zeggen en een uitgesproken mening had over geweld in een relatie... In okt leerde ik mijn ex kennen en in febr. woonde ik met hem samen , zwanger... De manier waarom ik zwanger ben geworden is ook niet om trots op zijn... Hij dreigde het uit te maken als ik geen kind van hem wilde... Nu woonde goed en wel samen toen ik 1 mnd later mijn eerste klap kreeg (terwijl zwanger was) maar had zoiets van ik ga binnekort trouwen en wil deze relatie niet doen mislukken. Ik was zo naief toendertijd...
En op een moment zat ik zo vast in zijn web dat weggaan niet meer lukte...
En op een moment zat ik zo vast in zijn web dat weggaan niet meer lukte...
zaterdag 16 februari 2008 om 21:45
Nee hij 6 jaar ouder dan mij.. Maar kwam zelf ook uit een gewelddadig gezin.. Mannen waren de baas en vrouwen hadden niks te vertellen..
Geprobeerd weg te komen heb ik nooit echt gedaan daar hij van het begin af aan tegen me had gezegt me te vinden en dan zo een einde aan mijn leven te maken..
Hij was vuurwapen gevaarlijk, zeer bekend bij politie wat geweld betreft en totaal ontoerekeningsvatbaar.. Ik had gewoon niet de moed om te gaan..
Geprobeerd weg te komen heb ik nooit echt gedaan daar hij van het begin af aan tegen me had gezegt me te vinden en dan zo een einde aan mijn leven te maken..
Hij was vuurwapen gevaarlijk, zeer bekend bij politie wat geweld betreft en totaal ontoerekeningsvatbaar.. Ik had gewoon niet de moed om te gaan..
zaterdag 16 februari 2008 om 22:55
Hou vast Zon! Je reactie moet net zo scherp zijn als de pijn die je voelt. Dat is de graadmeter voor de ernst van wat er nu gebeurt. Laat je niet van de wijs brengen, verval niet in redelijkheid die je handelen verlamt. Soms moet je de strijd vol aangaan, en nu is zo'n moment voor jou. De middenweg bestaat hier niet, die betekent dat jij en je kinderen verliezen. De middenweg is door je ex afgesloten. Helaas.
De relatie met je ex blijft altijd bestaan. Jullie blijven gezamenlijk ouders. Probeer dat te scheiden van de relatie die je had. Je blijft dan te maken houden met hetzelfde gedrag en dezelfde patronen, maar jij kan wel anders reageren, en dat doe je ook al. Wanneer houdt het eens op, zul je je misschien afvragen. Dat weet niemand, maar de strijd is het in elk geval waard. Het gaat om je kinderen.
heel veel liefs,
dubio
De relatie met je ex blijft altijd bestaan. Jullie blijven gezamenlijk ouders. Probeer dat te scheiden van de relatie die je had. Je blijft dan te maken houden met hetzelfde gedrag en dezelfde patronen, maar jij kan wel anders reageren, en dat doe je ook al. Wanneer houdt het eens op, zul je je misschien afvragen. Dat weet niemand, maar de strijd is het in elk geval waard. Het gaat om je kinderen.
heel veel liefs,
dubio
Ga in therapie!
zondag 17 februari 2008 om 12:31
Thanx Dubio
Je beschrijft precies wat er gebeurt, mijn handelen raakt verlamt. En nee, ik ben niet van plan me van de wijs te laten brengen. Ik weet dat de middenweg is afgesloten en zal die strijd ook aangaan.
Grote voordeel nu is dat ik voel wat mij belemmert om die strijd aan te gaan. En dat kan ik overwinnen. Die Angst laat ik niet meer de boventoon voeren. Het wil niet zeggen dat die verdwenen is, maar ik laat me er niet meer door leiden. Hierin moet mijn gevoel echt even bij mijn verstand komen. Iets wat tijd kost maar wat wel gaat gebeuren!
Juist in het belang van de kinderen.
lieve Veer, maak er een fijne dag van.
ik heb nog wel een vraagje aan je. Ik zou je graag ook zien bij de meeting en meer mensen hier vermoed ik? Heb je er al overnagedacht of is hier op dit moment geen ruimte voor in je hoofd en in je leven? Leo heeft ook eindelijk een reaktie gegeven en ik ben heel benieuwd hoe jij erover denkt.
Je beschrijft precies wat er gebeurt, mijn handelen raakt verlamt. En nee, ik ben niet van plan me van de wijs te laten brengen. Ik weet dat de middenweg is afgesloten en zal die strijd ook aangaan.
Grote voordeel nu is dat ik voel wat mij belemmert om die strijd aan te gaan. En dat kan ik overwinnen. Die Angst laat ik niet meer de boventoon voeren. Het wil niet zeggen dat die verdwenen is, maar ik laat me er niet meer door leiden. Hierin moet mijn gevoel echt even bij mijn verstand komen. Iets wat tijd kost maar wat wel gaat gebeuren!
Juist in het belang van de kinderen.
lieve Veer, maak er een fijne dag van.
ik heb nog wel een vraagje aan je. Ik zou je graag ook zien bij de meeting en meer mensen hier vermoed ik? Heb je er al overnagedacht of is hier op dit moment geen ruimte voor in je hoofd en in je leven? Leo heeft ook eindelijk een reaktie gegeven en ik ben heel benieuwd hoe jij erover denkt.
zondag 17 februari 2008 om 13:12
Goeiemiddag.. Net een uurtje wakker van alweer een slechte nacht rust... Mijn dromen zijn allemaal drukke dingen door elkaaren gekste is dat ik ook weer over mijn vader droomde.. Deze lieve mijn is nu 3 jaar dood, maar ik droomde dat in het huis waar hij woonde brand uitbrak waarna hij in paniek raakte over zijn goede broeken (?!) Erg wazig allemaal... Dus uitgerust ben ik weer niet...
Waarom heb ik toch het gevoel dat alles me de laatste tijd iets te veel wordt, ben weinig te motiveren voor iets, de hele dag moe, hoofdpijn, buikpijn en enorme eetlust. Iets wat voor mij vreemd is omdat ik vaak maar 1 x per dag eet.. Kon ik het me maar verklaren...
Waarom heb ik toch het gevoel dat alles me de laatste tijd iets te veel wordt, ben weinig te motiveren voor iets, de hele dag moe, hoofdpijn, buikpijn en enorme eetlust. Iets wat voor mij vreemd is omdat ik vaak maar 1 x per dag eet.. Kon ik het me maar verklaren...
maandag 18 februari 2008 om 10:45
quote:ik heb nog wel een vraagje aan je. Ik zou je graag ook zien bij de meeting en meer mensen hier vermoed ik? Heb je er al overnagedacht of is hier op dit moment geen ruimte voor in je hoofd en in je leven?
Allereerst Jolantje
LillyRose, hoe gaat het met je?
Ik weet niet goed hoe ik erover denk, de ontmoeting. Enerzijds heb ik alle ruimte voor nieuwe mensen en verlang ik er ook naar om nieuwe mensen te leren kennen; anderzijds ben ik bang dat de meeting een beetje overweldigend wordt. Al die nieuwe vrouwen, en dan ook nog kinderen, niet dat ik niet meer zou kunnen omgaan met kinderen, maar zoveel nieuwe mensen en mensjes komt op mij ook een beetje overweldigend over.. snap je. Dan komt er zoveel op me af, daar twijfel ik over, of ik dat nu wel aankan.
Allereerst Jolantje
LillyRose, hoe gaat het met je?
Ik weet niet goed hoe ik erover denk, de ontmoeting. Enerzijds heb ik alle ruimte voor nieuwe mensen en verlang ik er ook naar om nieuwe mensen te leren kennen; anderzijds ben ik bang dat de meeting een beetje overweldigend wordt. Al die nieuwe vrouwen, en dan ook nog kinderen, niet dat ik niet meer zou kunnen omgaan met kinderen, maar zoveel nieuwe mensen en mensjes komt op mij ook een beetje overweldigend over.. snap je. Dan komt er zoveel op me af, daar twijfel ik over, of ik dat nu wel aankan.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
maandag 18 februari 2008 om 10:52
We moeten ook kijken hoe we het gaan organiseren Elmer, het hangt o.a. van de locatie af voor een aantal van ons of we de kinderen meenemen. Wat mij betreft kan je ook een slag om de arm houden en op de dag zelf nog bedenken of je wel of niet komt. Welkom ben je hoe dan ook!
Lilly, laat je weer eens weten hoe het met je gaat?
Draadloos, hoe is het met jou?
liefs,
dubio
Lilly, laat je weer eens weten hoe het met je gaat?
Draadloos, hoe is het met jou?
liefs,
dubio
Ga in therapie!

maandag 18 februari 2008 om 11:45
Lieve Elmerveer,
Ik kan me je terughoudendheid heel goed voorstellen. Zelf zie ik ook wel op tegen een grote groepsmeeting. Ik ben meer van de kleine groepjes, vandaar dat ik er ook geen enkel probleem mee heb als er op een plek wordt gemeet waar ik niet makkelijk kan komen. Dan zie ik de mensen wel op een ander moment.
Ik was blij om te lezen dat je je wat beter voelde trouwens!
Ik kan me je terughoudendheid heel goed voorstellen. Zelf zie ik ook wel op tegen een grote groepsmeeting. Ik ben meer van de kleine groepjes, vandaar dat ik er ook geen enkel probleem mee heb als er op een plek wordt gemeet waar ik niet makkelijk kan komen. Dan zie ik de mensen wel op een ander moment.
Ik was blij om te lezen dat je je wat beter voelde trouwens!
maandag 18 februari 2008 om 16:26
Vandaag maar eens de huisarts gebeld want zo kan het niet langer..
Ik wil me weer fit voelen en niet neerslachtig.. Gelukkig scheen vandaag het zonnetje dat deed al veel goed en heb mijn huisje goed gepoetst..iets waar ik tegenwoordig veel voldoening aangeef omdat het gewaardeert wordt wat ik doe en niet zoals bij mijn ex iets van korte duur was, was ik met alles klaar kwam hij met modderschoenen naar binnen en was ik net klaar met afwas ging hij de boel weer vervuilen...
Maar woensdag kan ik bij de huisarts terecht en eens kijken wat daar uitkomt.
Ik wil me weer fit voelen en niet neerslachtig.. Gelukkig scheen vandaag het zonnetje dat deed al veel goed en heb mijn huisje goed gepoetst..iets waar ik tegenwoordig veel voldoening aangeef omdat het gewaardeert wordt wat ik doe en niet zoals bij mijn ex iets van korte duur was, was ik met alles klaar kwam hij met modderschoenen naar binnen en was ik net klaar met afwas ging hij de boel weer vervuilen...
Maar woensdag kan ik bij de huisarts terecht en eens kijken wat daar uitkomt.
maandag 18 februari 2008 om 16:57
Nee therapieen daar begin ik niet meer aan.. Praten doe ik sowieso veel met mijn baas op het werk.. Hij kan zich heel goed inleven en geeft vaak goede raad en ik kan ter allertijden mijn verhaal kwijt.. Als ik in therapie ga dan weet ik weer hoe het begint.. Hoe mijn jeugd was ( nou daar was niks mis mee) Hoe mijn relatie is ( dat gaat ook zijn gangetje problemen worden tenminste uitgepraat) Hoe de verhouding met mijn zoon is ( goed hij is hier elke dag en is als alle andere pubers lastig). En dat moet je dan allemaal aan iemand vertellen die meestal geen enige levenservaring heeft.. Nee ik laat me eens ff medisch checken ik denk dat dat meer de oorzaak ligt...
maandag 18 februari 2008 om 17:09
Hey allemaal,
sorry dat ik zolang niets meer heb laten horen. Ik kwam er gewoon niet aan toe. Ik moest dingen voor school doen maar dat ging eigenlijk maar nauwelijks. Dus ik ben verder niet echt wezen internetten heb wel hier en daar wat gelezen. Ook iets over dat ik het allemaal mssn wel te confronterend vind. Misshcien wel..
Maar ik heb echt geen moment gedacht dat jullie boos op mij waren of wat dan ook echt niet.
Ik ga nu ook eigenlijk meteen weer stoppen.
Tot snel!
Liefs,
LillyRose
sorry dat ik zolang niets meer heb laten horen. Ik kwam er gewoon niet aan toe. Ik moest dingen voor school doen maar dat ging eigenlijk maar nauwelijks. Dus ik ben verder niet echt wezen internetten heb wel hier en daar wat gelezen. Ook iets over dat ik het allemaal mssn wel te confronterend vind. Misshcien wel..
Maar ik heb echt geen moment gedacht dat jullie boos op mij waren of wat dan ook echt niet.
Ik ga nu ook eigenlijk meteen weer stoppen.
Tot snel!
Liefs,
LillyRose