partner met BORDERLINE
vrijdag 11 november 2011 om 09:29
HNeeft hier iemand ervaring met een partner met borderline?
Mijn vriend(11 jr) heeft dit oa en ik kan zeggen dat dit verre van makkelijk is.
Nu hij medicijnen heeft gaat het wel beter maar is dit
wel een goede situatie om in de toekomst aan kinderen te beginnen???
Moerilijk moeilijk graag jullie ervaringen!
Liefs M
Mijn vriend(11 jr) heeft dit oa en ik kan zeggen dat dit verre van makkelijk is.
Nu hij medicijnen heeft gaat het wel beter maar is dit
wel een goede situatie om in de toekomst aan kinderen te beginnen???
Moerilijk moeilijk graag jullie ervaringen!
Liefs M
vrijdag 11 november 2011 om 09:31
vrijdag 11 november 2011 om 09:37
De ene persoon met borderline is de andere niet. Ik denk ook niet dat je naar het etiket zou moeten kijken.
Het is belangrijker of hij kan voldoen aan de voorwaarden van goed ouderschap en partnerschap.
Kan hij bijvoorbeeld regelmaat en (emotionele) veiligheid bieden? Hoe doet hij dat nu in jullie relatie?
Kan jullie relatie de extra verantwoordelijkheid aan?
Eigenlijk meer vragen dan antwoorden.
Het is belangrijker of hij kan voldoen aan de voorwaarden van goed ouderschap en partnerschap.
Kan hij bijvoorbeeld regelmaat en (emotionele) veiligheid bieden? Hoe doet hij dat nu in jullie relatie?
Kan jullie relatie de extra verantwoordelijkheid aan?
Eigenlijk meer vragen dan antwoorden.
Doubt kills more dreams than failure ever will
vrijdag 11 november 2011 om 09:41
haha ja dat staat er idd wel wat ongelukkig vriend 11 jr ik bedoelde natuurlijk dat ik al 11 jr een relatie met hem heb!!!
ja en wat betreft de vragen :
Emotionele veiligheid is soms ver te zoeken maar in januari begint hij met de vers training en dit is dan hopelijk wat beter!
Bedankt voor jullie reactie's
Emotionele veiligheid is soms ver te zoeken maar in januari begint hij met de vers training en dit is dan hopelijk wat beter!
vrijdag 11 november 2011 om 09:44
en of hij de extra verantwoordelijk heid aankan ??
niet te voorspellen
het opvallende is wel dat hij nu zelf ook kinderen wil terwijl ik altijd dege was
En hoe het nu gaat ups/downs
nog wel es knallende ruzie's waarbij ik huilend uit huis wegloop voor het escaleert
Kinderen willen we nu ook nog niet maar wanneer alles emotioneel rustiger is.
niet te voorspellen
het opvallende is wel dat hij nu zelf ook kinderen wil terwijl ik altijd dege was
nog wel es knallende ruzie's waarbij ik huilend uit huis wegloop voor het escaleert
Kinderen willen we nu ook nog niet maar wanneer alles emotioneel rustiger is.
vrijdag 11 november 2011 om 09:49
Maggie: eerlijk gezegd, als je partner niet in staat is emotionele veiligheid te bieden zou ik het niet verantwoord vinden tegenover je toekomstige kinderen.
Kinderen hebben een veilige, liefdevolle basis nodig. Niet een vader waarvan ze zich moeten afvragen hoe de pet vandaag staat en waarbij ze op hun tenen moeten lopen en waarbij mamna huilend het huis uit loopt na de zoveelste ruzie.
Mijn moeder heeft borderline, ik weet, de een is de ander niet, maar dan had ik liever gehad dat zij de ander was. Succes ermee.
Kinderen hebben een veilige, liefdevolle basis nodig. Niet een vader waarvan ze zich moeten afvragen hoe de pet vandaag staat en waarbij ze op hun tenen moeten lopen en waarbij mamna huilend het huis uit loopt na de zoveelste ruzie.
Mijn moeder heeft borderline, ik weet, de een is de ander niet, maar dan had ik liever gehad dat zij de ander was. Succes ermee.
Computer says nooooo
vrijdag 11 november 2011 om 09:57
quote:maggie03 schreef op 11 november 2011 @ 09:41:
haha ja dat staat er idd wel wat ongelukkig vriend 11 jr ik bedoelde natuurlijk dat ik al 11 jr een relatie met hem heb!!!
quote:maggie03 schreef op 11 november 2011 @ 09:44:
niet te voorspellen
Kinderen willen we nu ook nog niet maar wanneer alles emotioneel rustiger is.Een kind krijgen is juist alles behalve emotioneel rustig. Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.
niet te voorspellen
Kinderen willen we nu ook nog niet maar wanneer alles emotioneel rustiger is.Een kind krijgen is juist alles behalve emotioneel rustig. Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.
vrijdag 11 november 2011 om 10:11
En hoe het nu gaat ups/downs nog wel es knallende ruzie's waarbij ik huilend uit huis wegloop voor het escaleert
Kinderen willen we nu ook nog niet maar wanneer alles emotioneel rustiger is.Verwacht je dan dat jullie relatie na 11 jaar nog 's stabieler gaat worden? Begin ajb niet aan kinderen.
En hoe het nu gaat ups/downs nog wel es knallende ruzie's waarbij ik huilend uit huis wegloop voor het escaleert
Kinderen willen we nu ook nog niet maar wanneer alles emotioneel rustiger is.Verwacht je dan dat jullie relatie na 11 jaar nog 's stabieler gaat worden? Begin ajb niet aan kinderen.
wat je water geeft, groeit
vrijdag 11 november 2011 om 10:26
Jullie zijn nu in ieder geval nog niet aan kinderen toe schrijf je. Hou er wel rekening mee dat borderline vrij moeilijk te behandelen is en dat hij wellicht nooit klaar zal zijn voor kinderen.
Goed dat hij therapie volgt. Eerst maar eens zorgen dat jullie een stabiele relatie hebben. Een waarin jullie elkaar kunnen steunen ipv het huis uit ruziën.
Goed dat hij therapie volgt. Eerst maar eens zorgen dat jullie een stabiele relatie hebben. Een waarin jullie elkaar kunnen steunen ipv het huis uit ruziën.
Doubt kills more dreams than failure ever will
vrijdag 11 november 2011 om 10:35
absoluut Fleur
eerder zal ik er ook niet aan beginnen een kind heeft een stabiele (emotionele basis nodig en dit is zeker een vereistte voor we aan kinderen
willen beginnen
nog even afwachten dus.
Ja ik ben ook heel blij dat hij zich zo inzet voor zijn therapie dit moet ook wel anders kwamen we er samen niet eens uit!
eerder zal ik er ook niet aan beginnen een kind heeft een stabiele (emotionele basis nodig en dit is zeker een vereistte voor we aan kinderen
willen beginnen
nog even afwachten dus.
Ja ik ben ook heel blij dat hij zich zo inzet voor zijn therapie dit moet ook wel anders kwamen we er samen niet eens uit!
vrijdag 11 november 2011 om 10:36
maggie: eerst die training idd maar afwachten. Borderline is idd erg moeilijk te genezen.
Je hebt geen idee wat voor een weerslag kinderen op je relatie en gemoed kunnen hebben, daar moet je stabiel voor in je schoenen staan, anders niet aan beginnen!
Hoe zou je vriend bijvoorbeeld o gaan met de doorwaakte nachten, omdat jullie kindje voor de 12de nacht op een rij de longen uit het lijfje blèrt vanwege de oorpijn? trekt hij dat? En gaat hij dan de volgende ochtend gewoon weer naar zijn werk, en blijft hij dan wel lief voor jou en jullie kindje? Ook dat is kinderen he..
Je hebt geen idee wat voor een weerslag kinderen op je relatie en gemoed kunnen hebben, daar moet je stabiel voor in je schoenen staan, anders niet aan beginnen!
Hoe zou je vriend bijvoorbeeld o gaan met de doorwaakte nachten, omdat jullie kindje voor de 12de nacht op een rij de longen uit het lijfje blèrt vanwege de oorpijn? trekt hij dat? En gaat hij dan de volgende ochtend gewoon weer naar zijn werk, en blijft hij dan wel lief voor jou en jullie kindje? Ook dat is kinderen he..
Computer says nooooo
vrijdag 11 november 2011 om 10:41
vrijdag 11 november 2011 om 11:09
Als je al 11 jaar een relatie met hem hebt, dan weet je heel goed wat je verder te wachten staat, net als met een partner met bijvoorbeeld Asperger.
Je moet altijd inleveren, je aanpassen. Heb zelf een relatie met een borderliner gehad en heb moeten vluchten voor mijn leven. Jij blijkbaar niet want je bent al 11 jaar met hem, de keuze of je wel of geen kinderen krijgt kan alleen jij maken. Mijn ex heeft overigens nu kinderen met een andere vrouw, gelukkig niet met mij.
Je moet altijd inleveren, je aanpassen. Heb zelf een relatie met een borderliner gehad en heb moeten vluchten voor mijn leven. Jij blijkbaar niet want je bent al 11 jaar met hem, de keuze of je wel of geen kinderen krijgt kan alleen jij maken. Mijn ex heeft overigens nu kinderen met een andere vrouw, gelukkig niet met mij.
vrijdag 11 november 2011 om 11:31
Ik ben een moeder met boarderline en ADHD en mijn man heeft ADHD.
Het zorgen voor ons kind is het probleem niet, het huishouden is hier het probleem.
Regelmaat voor iedereen is heel belangrijk in combi met medicijnen.
Maar BL heb je in gradaties, welke is je vriend?
Het zorgen voor ons kind is het probleem niet, het huishouden is hier het probleem.
Regelmaat voor iedereen is heel belangrijk in combi met medicijnen.
Maar BL heb je in gradaties, welke is je vriend?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
vrijdag 11 november 2011 om 11:59
Heey ik ben een jonge moeder met borderline.
Met me dochtertje nooit problemen enzo maar ik ga in maart beginnen met dialectische gedragstherapie me vriend vind het lastig om met mij om te gaan maar hij doet zijn best. En samen met familie en alles gaat alles heel goed.
Heeft jou vriend ook een therapie gedaan?
Want borderline gaat nooit over maar je kan er wel mee om leren gaan en met de jaren moet het ook wat meer slijten.
Ik denk zelf eerlijk gezegt dat borderline niet een probleem is met kinderen.
Met me dochtertje nooit problemen enzo maar ik ga in maart beginnen met dialectische gedragstherapie me vriend vind het lastig om met mij om te gaan maar hij doet zijn best. En samen met familie en alles gaat alles heel goed.
Heeft jou vriend ook een therapie gedaan?
Want borderline gaat nooit over maar je kan er wel mee om leren gaan en met de jaren moet het ook wat meer slijten.
Ik denk zelf eerlijk gezegt dat borderline niet een probleem is met kinderen.
vrijdag 11 november 2011 om 12:25
Giselle:
Ja dit speelt nog geen 11 jr maar wel een jaar of 5 dus ik
weet wel een beetje wat ik kan verwachten
Mies:
Geen idee welke gradatie hij is hij heeft wel antdeppresiva en antipcychotica voor zijn borderline wat best goed helpt
Denise:
Ja mijn vriend heeft verschillende therapieen gedaan maar niet alles afgemaakt(typisch borderline hé nu net wel driedaagse therapie afgerond na 4 mnd en straks in januari VERS training
knap dat het zo goed gaat met je gezin! geeft me hoop
Bedankt allemaal
Ja dit speelt nog geen 11 jr maar wel een jaar of 5 dus ik
weet wel een beetje wat ik kan verwachten
Mies:
Geen idee welke gradatie hij is hij heeft wel antdeppresiva en antipcychotica voor zijn borderline wat best goed helpt
Denise:
Ja mijn vriend heeft verschillende therapieen gedaan maar niet alles afgemaakt(typisch borderline hé nu net wel driedaagse therapie afgerond na 4 mnd en straks in januari VERS training
knap dat het zo goed gaat met je gezin! geeft me hoop
Bedankt allemaal