Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
ahnee, heb 'm net verwijderd. Kan niet tegen dat geprik

Weer het einde van een heerlijk weekend. Ik kan ineens niet meer zoveel aan de pc thuis, want Elvis houdt 'm bezet. Stoute Elvis..

Heb zodoende wel e.e.a. nog kunnen doen. Zo heb ik heerlijk geskate, niet zover, maar toch even lekker buiten en in beweging. En de was weggewerkt.

Hopelijk blijft het weer nog even zo aangenaam

toedels
Later is nu
Ah, Dreamer, dus je hebt die was gedaan en geskate, even denken, wat had je dan laten liggen...? *grijns*

Toet, Bloes en Mims lekker aan het werk?

Goeie actie van Kman, Kjong. Wat moet een mens anders... Het is soort surrealistisch raar, dit verhaal. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat mensen zich zo gedragen. Hoe is het met je kindjes trouwens? Weer terug en nog/weer gezond? En jij? Liederlijk eenzaam totaal ladderzat door eigen huis gezwalkt? (Kus).

Ik wilde nog iemand wat vragen... O ja: Alex? Gezond gebleven of toch ten Prooi aan virusbeestje? En hoe was Pimpel haar weekend eigenlijk? Van dat ze alleen onderbroeken en regenlaarsjes bij zich hadden, toch (zie cute-kinky Pimpelfamily in schaarse kledij voor geestesoog paraderen.)

Hier is op eoa manier nagenoeg iedereen de deur uit. GG heeft vanmorgen iets dat hij niet kan missen. Ook al heeft hij 3 nachten niet geslapen, ziet hij eruit als reeds overleden en hoest hij tot kotsens toe. Vind ik dit verstandig? Doet dat er iets toe? Afijn, die is dus weg, heeft Zoon mee naar schol genomen, en Dot, die inmiddels gloeiend koortskacheltje is geworden, ligt alweer in bed. En Dochter is beter verklaard en naar school gestuurd, die komt pas vanmiddag hier. Kortom, ik heb even een uurtje, en kan kiezen of ik nog ga slapen, nieuwe koffie maak, krant lees, werk, of onder deken op de bank laatste staartje ziek zijn uitmelk door een rondje Gooische Vrouwen te kijken. Om 9 uur 's ochtends.

Van het weekend ook gedaan trouwens (G Vrouwen, maar dan's avonds), met GG op mijn schoot liggend. Geprobeerd seizoen 1 bij te praten terwijl we 2 aan het kijken waren. Is vrij ondoenlijk, vooral als je probeert om de real life verhalen er ook doorheen te vlechten. "Kijk, zij is dus niet meer met hem, maar ze wil hem nog wel. En in het echt is haar man plotseling dood gegaan. Nee, in de serie is dat bij haar gebeurd, nee, die blonde, ja die. Hij deed het met mannen, maar dat wist ze niet. O, nee, de ex van Linda doet het niet met mannen, of misschien wel maar dat weet ik niet. Ja, die is met die mislukte Bon Jovi, maar in de serie dan he". Heel verheffende zaterdagavondpraat.
Morguh.. Koffie of direkt maar iets sterkers? Het is tenslotte weer focking maandag..

Snor kan ik gerust weghalen, heb toch al kanker.

Hoofdpijn weer over dus, Dream? Fijn.

Bam kon je niet meer terugbellen, Kjongie want moest gistermiddag door naar een verjaardag.

Zo, hier de bende eens opruimen. Was hele weekend weg en je wil niet weten hoe je huis eruit ziet als je (v)echtgenoot de boel gerunt heeft thuis.

Kanonne.
Oh, een vechtgenoot? Daar heb ik helegaar geen last van.

Lil, gewoon aan de Gvrouwen. Dan kun je gelijk aan de witte wijn.

Het is jouw dag vandaag. Al is het maar voor een uurtje.
mee eens

Goed voor smullende buren en goed van kman,. wel klote dat het zo moet. Mooi dat ze van kindjes gesmuld hebben, mag ook wel!

Ben beetje typmoe, zit met gedrag van GG in mijn maag. Bah.
quote:lilian02 schreef op 18 februari 2008 @ 09:15:

Ah, Dreamer, dus je hebt die was gedaan en geskate, even denken, wat had je dan laten liggen...? *grijns*

.

Raar genoeg had ik verwacht de was te laten liggen Lil

EN.. lekker op de bank geploft met Gooise Vrouwen? (en een wit wijntje, hahaha)

Waar maak je je bezorgd om Bentetje, wat betreft GG?

Ik kwam er vrijdagavond achter dat LE bij één bepaalde voordeur gewoon uit gewoonte al aanbelt en doorloopt.

Ik ben daar even heel boos om geworden. Het was toen ik erachter kwam 8 uur 's avonds, maar het was zo'n typisch gewoontegebaar, heel apart. En er werd toch nooit opengedaan, was zijn reactie.

Ja? Dus? En?

pfff

Ik heb vanmorgen alweer een sollicitatie de deur uitgedaan. Heerlijk gevoel. Voor die functie moet ik eigenlijk de opleiding, waar ik nu middenin zit, al afhebben, maar als +++ heb ik dan dat ik het bedrijf en de werkplek al / nog 'ken' van 10 jaar terug..

Hopelijk weten de mensen, die mij eventueel nog zouden herinneren, alleen nog van mijn positieve kanten.

Las vanmorgen in de Metro dat het wel een goed idee is om een positieve website over/van jezelf op te zetten. Een soort hyves met allemaal leuke en ludieke kanten van jezelf, zodat een eventuele googlende werkgever een leuk beeld van je krijgt. Hier broed ik nog even op. Voorlopig kom je mij niet tegen, als je googled op mijn naam. Nouja, 1x dan. In een artikel van 6 jaar terug voor de Viva mama's
Later is nu
enorme driftbuien, nul komma nul inzicht in eigen gedrag,driftbuien, nergens mee eens zijn, driftbuien,schreeuwen, gillen, krijsen, alle schuld van alles bij iedereen leggen behalve bij hemzelf, had ik driftbuien al genoemd?
het is al een poosje en het bederft de sfeer hier in huis behoorlijk. Ik kan nu al opzien tegen het bedritueel vanavond bijvoorbeeld, niet fijn.
Ai

niet fijn

negeren is moeilijk he?

is toch wel dé optie, helaas. Tenminste, dat heb ik gelezen. Wat bij mij hielp bij LD was aan 't begin van de uitbarsting vragen "En.. helpt dat nou? Krijg je dan je zin, als je zo boos wordt?" En daarna dus naar d'r kamer en zoveel mogelijk negeren. Elvis ging (gaat) er juist altijd recht tegenin, wat het nog erger maakt. Maarja, elk kind heeft z'n eigen aanpak.

Wordt hij specifiek om 1 ding boos of is het het hele traject wat 'm tegenstaat?
Later is nu
Ai....Bent. Shit, zeg! Geen goeie tips; ik vind opvoeden soms ook ERG moeilijk!

Kjong, beetje laat, maar werkelijk... mijn mond ging openhangen toen eindelijk tot me doordrong hoe de vork in de steel zat, en die mond is nog niet weer dichtgegaan. ABSURD!

Voor alle zieken; beterschap. Ben zelf ook knap beroerd. Verkouden, bijholtes dicht, neus-loop (aaaargh) en hondsmoe. Maar ja....er komt over de hele dag verspreid een VWO-groep, en dan mag ik weer voor CSI-dame spelen. Leukleukleuk. Maar wel beroerd uitleggen zonder stem....

Goede nieuws is dat mijn supervriendin na 4 ICSI's al 11 weken zwanger is van de laatste poging!!!! JOEHOE.... voor jullie totaal niet interessant, maar ik loop vanaf gistermiddag op wolkjes. Ben zooo blij voor d'r! Overruled mijn hele griep!

Mims.... wat een heerlijk mokkeltje, die Mops. Lieffie.
Haha, leuk voor vriendin inderdaad maar met 2 afkortingen waarin een C een S en een I voorkwamen, zat ik me toch af te vragen wat jouw CSI werkzaamheden van vandaag bijdroegen tot de zwangerschap van je vriendin

Leuk he, meeloopdagen
Later is nu
wat gaaf voor vriendin zeg!!!

dream, ik weet het niet. Het kan om alles gaan: om het feit dat hij mee naar huis moet van de bso, om het feit dat hij moet handen wassen voor het eten, omdat hij moet uitkleden om te douchen, omdat hij aan tafel moet, omdat hij naar bed moet. Maakt niet uit, als het maar iets is wat hij van ons moet en hij dat niet wil. Negeren lukt me nauwelijks, aangezien hij zo hard krijst dat ik me serieus begin af te vragen wat de buren ervan zullen denken (heus! ik!). Ik wil gewoon dat hij zich aan de regels in huis houdt en hij probeert werkelijk alles te verbuigen zodat het hem meer past. Als ik er later over met hem wil praten is het enige wat eruit komt "omdat jij zo stom deed". Als ik vraag waarom hij nou zo boos werd: omdatjìj zo stom deed, als ik vraag of hem iets anders dwars zit misschien:jij doet stom.
Zo, da's knap frustrerend, Bent.

En een dag volledige 1 op 1 aandacht, samen zwemmen ofzo, zo dat 'm wat losmaken? Wat zegt zijn juf/meester?
op school gaat het goed zegt de juf, merkt ook niets aan zijn gedrag geloof ik.
Nou, da's aan de ene kant fijn, dat hij op school niet zo boos is.. Wat rot voor je/jullie, Bent, ga niet aan jezelf twijfelen hoor. Er zal 'm wel iets dwars zitten maar wát. Iets wat veel indruk heeft gemaakt waar hij over piekert?

Zoveel mogelijk 'alleen' aandacht geven is het enige wat ik zou kunnen bedenken, misschien komt ie dan los en wil hij er over praten. Sterkte meis!
Stom genoeg begin ik wel aan mezelf te twijfelen, vindt het zo rot dat dit iedere keer zo`n stempel drukt op de dag (meestal op het eind, dus dat is ook niet erg leuk afsluiten). Helpen herinneren aan de "beloningslijst" helpt op zo`n moment ook helemaal niet meer, want alles wat erop staat wil hij dan toch ineens niet meer doen, want is, juist ja, stom..
Klinkt als te grote frustratie voor te klein jochie.

Ik heb ook even geen tips meer. Misschien op school aan pedagogisch medewerker tips vragen? Hij heeft dan op school wel geen problemen, maar dan kunnen ze toch nog wel helpen, volgens mij.

Niet aan jezelf twijfelen, in elk geval!
Later is nu
Dat zou een idee kunnen zijn. Ik dacht zelf al aan Opvoedburo te bellen, dat is een organsiatie van deze regio die samen werkt met jeugdzorg en schoolartsen geloof ik. Daar kan je info opvragen en evt begeleiding of tips krijgen.

Manmanman, je zou hem moeten zien in zo`n driftbui, zo heftig. Hij staat zich enorm te bedwingen om niet om hem heen te meppen of schoppen, gilt, krijst en is helemaal krampachtig.....wordt er helemaal sip van nu. Ga mijn kroost zo ophalen en hem even stevig knuffelen (al zal dat ook wel stom zijn).
Hij is nu toch 7 Bent? (Ommenabei)

Dat is een moeilijke hoor, 7 zijn. Dat is geen gekleuter meer, maar een echt Kind.

Zoals 14 moeilijk is, en 21. Een overgang. Ook in de hersenen. En wennen. Aan groter zijn.

Ook hoort daarbij dat omdát hij niet een kleín kind meer is, een eigen mening krijgt. Maar dat is ook moeilijk. Onder woorden brengen al helemaal. Tis een vent he?

Omdat 'jij stom doet' is dus omdat hij het eigenlijk anders had gezien, verwacht of ingedeeld.

Probeer het eens met iets minder moederlijk (dat staat er lulliger dan ik bedoel) en iets meer vrijheid.

Ik geef Kjongen vanaf die leeftijd wat meer keus. (Gewoon door schade en schande geleerd hoor. En zijn opmerkingen dat hij 'gek van mij werd in zijn hoofd omdat hij altijd maar wat moest van mij, of sneller met iets moest zijn') In plaats van op mijn automatische moederpiloot de dag door te rauzen.

En ik merk dat ik nu Chip er is ik maar al te graag ook Kjongen meesleur in het babydagritme. Dat is voor mij gewoon lekker makkelijk. Maar dat klopt niet. Hij is geen baby. Heeft recht op eigen ritme.

Misschien dat je hem teveel zusjeritme meegeeft dan goed is voor zijn leeftijd?

(Ik spiegel altijd zo heeeerlijk)

Hij kan bijv regelmatig kiezen tussen vanavond douchen of morgenochtend.

Dat is altijd morgenochtend, maar dan krijgt hij ook gelijk de consequentie in zijn mik geduwd. Want kiezen voor morgenochtend betekent wel dat hij eerder op moet staan, of wat bij hem dieper aankomt, dat hij dan dus geen spelletjestijd heeft.

Pindakaas op brood? Nee liever een tosti. Tosti? Prima. Maar dan zet ik alleen het apparaat aan en jij doet de rest, want ik heb slechts tijd voor een snelle lik pindakaas.

Niet meewillen komen van de opvang omdat er nog wat verder gespeeld moet worden? Ok, maar dan is er thuis geen tv tijd, want dan ruil je die tijd voor dat.

Of wat helemaal lekker is, als hij klok kan kijken, en je over de tijd een afspraak kan maken, met een beloning, tvkijken zonder zusje na het eten of 10 min later opblijven, als lijmmiddel als hij zich aan die tijd houdt.

En anders doe ik mijn 'manipulerende onderhandel'truuk. Kjongen is van onderhandelen. (Zal ik er vast zelf ingegooid hebben.)

Je krijgt 1 minuut de tijd om.

En hij vraagt dan altijd om 2 minuten.

En dan zeg ik, ok, doordat je nu gaat miepen, krijg je een halve.

Of zo met het aantal bladzijdes voorlezen (4. maar ik wil 8. oh als je zo begint krijg je er 1). Of wat hij dan ook leuk vindt.

Maar de eerste regel voor grote jongens is naturulijk wel dat ze zich niet als een hysterische peuter horen te gedragen. Als hij het anders ziet dan jij, en dan komen zijn gedachten in de knoop, dan moet hij dat ook op een grote knullenmanier kunnen zeggen.

Kjongen probeert nog wel eens met tranen in zijn oh-ogen aan te komen, en het eerste wat ik roep is, Normaal praten anders luister ik niet eens naar je en gaat het helemaal niet door wat jij wilt. Daarna is er vaak wel een compromisje te sluiten.

Er helpt maar 1 ding tegen driftbui, en dat is op dat moment zeggen dat je dat echt een hele domme reactie vindt (ik roep nog wel eens Tss kinderachtig!, wat ik zelf dan weer errug grappig vind als ik dat tegen een kind zeg), en verder compleet negeren. Over hem heen stappen als hij zich voor je voeten gooit. Gewoon verder praten (lukt niet, dan maar net alsof, maar door zijn gegil hoort hij toch ook niet wat er gezegd wordt) met iemand in de kamer. En bij normaal gedrag er eens een Goed Gesprek over hebben.

Dat uitrazen prima is, maar dan lekker in je eigen kamer stompen in je eigen kussen, omdat het toch niet helpt.

Heb je daar wat aan? Aan wat meer eigen mening en consequentie dragen geven? Of zit ik er naast?
quote:lilian02 schreef op 18 februari 2008 @ 09:15:

Alex? Gezond gebleven of toch ten Prooi aan virusbeestje?

Ziek geworden

Maarrrr, 't was wél een goed getimede griep, dit keer; ik werd pas écht ziek nadat ik alle huishoudelijke dingen geregeld had, ben op de bank geploft en Zoon ontpopte zich werkelijk als het allerliefste kind ooit. Kwam heerlijk bij me liggen en heeft me als Indiana Jones beschermd tegen allerlei ongure gasten en overig gespuis. Volgens zijn zeggen heeft hij wel '30 boeven neergeknald, mam!'

Zondag kon ik lekker uitslapen en na twijfel of ik er überhaupt nog uit zou gaan, toch maar de rit naar Elydorp ondernomen om daar de verjaardag van haar jongste te vieren. Helaas werd ik daar wederom niet lekker en ben afgedropen, waarna ik de rest van de middag lekker kon bankhangen. Vanmorgen kon ik weer werken

Jeetje Bent, wat lijkt me dat lastig! Ook al denk ik niet dat je aan jezelf moet gaan twijfelen, kan ik me best voorstellen dat dat er gewoon insluipt. Ik vind opvoeden zo nu en dan enorm lastig en absoluut het meest onzeker makende dat er is.

Xop, wat een leuk nieuws van en voor je vriendin!! Jemig, wat zal zij enorm blij en opgelucht zijn!
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Wat heerlijk voor je vriendin Xop!

Ik vind eigenlijk dat jullie allemaal maar weer eens snoetjes in de Achterkamer moeten plaatsen.
Ziek geworden, en niet op mijn bank zitten? Tss.

Indiana Jones. Wie was dat ook alweer? Behalve jouw kind.
Als jij me had verteld dat je minstens 30 stuks geboefte had kunnen neerknallen, had ik met liefde op je bank gezeten, Kjong. Hadden we lekker in elkaars gezichten kunnen hoesten. Geil. Come to think of it: dat kan nog steeds

Tsssk, 'wie is Indiana Jones'
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Ohja. HF. Geblockt.

Ik vond hem vroeger al oud. En ongeloofwaardig. En niks an.

En nu weer.

Films waren wel grappig, maar ik had liever heel iemand anders gezien.

~kuchekuch~
Zo, ik heb mijn boeltje gepakt (nou ja, bijna), ga nog 1 nacht wakker liggen van mijn blafman, en dan 2 nachten goddelijk slapen (o, en overdag iets van werken) in een Oosteuropees hotel (klinkt erger dan het is). Laatste werkreis voor huidig werk, gek idee. Weet niet of het van internetten komt, dus mogelijk tot vrijdag.

~zwaai~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven