Single parents, going strong forever!! deel 21

05-08-2009 23:24 4013 berichten

Nou meiden, zoals jullie hebben gelezen moesten we een nieuw deeltje openen...Bij deze dus!! Hopelijk weet een ieder ons weer te vinden!!

Eigenlijk moet ik ook even wat doen..wel boodschapen al gedaan, wasmachine draait, maar zit nu zo lekker languit op de bank met laptop in de warme kamer...Geen zin! haha

Het is hier nog steeds een beetje mistig, al probeert de zon het wel..Ik vind het wel knus. Maar brrr, waterkoud. Net voor mijn knul ook even een nieuwe shawl gekocht, want dat ding wat ie heeft stelt niks voor.

Moet jij dan vanmiddag langs de lijn Dolphine? Ik benijd je niet!

En dan nog de griepprik, staat hier voor volgende week op het programma voor mijn knul.

IK heb ook maar es even gebeld over de afrekening vd stookkosten, hebben we nl nog steeds niet gehad (vorig jaar al eind september). Blijkt, omdat er nu ook koopwoningen tussen zitten (we kunnen onze flat kopen) er meer tijd overheen gaat ivm vereniging v eigenaren etc. Pffff. Gelukkig is de periode daardoor niet verlengd (dat zou toch helemaal wat moois zijn zeg).

Ik houd mijn hart weer vast...het gaat hier zo raar, kan er echt geen peil op trekken. Vorig jaar heel veel terug en het jaar daarvoor heel veel bijbetalen...wie weet wat het nu weer is.

Vanmorgen dan ook eindelijk even kans gezien mijn baas te spreken. Was wel een goed gesprek, tenminste, ik had er wel een goed gevoel over, niet zo dubbel als de vorige x. Hoewel het wel allemaal een beetje vaag blijft, komt het er op neer dat hij graag zou zien dat iedereen net zoveel plezier in het werk krijgt als ik heb. Het is zeker niet zo dat ik (of wij) er op afgerekend worden, hij wist ook dat er ook mensen tussen zitten die gewoon al op de top van hun kunnen zitten, die echt niet meer aan kunnen etc.en het is ook zo dat de mensen die op iets lager niveau functioneren (pff, wat klinkt dat gek..hij zei het ook niet zo hoor, maar bedoelde het wel) de grootste stap moeten doen en die slag moeten maken. Maar dat als ze laten zien meer te willen en kunnen dat wij daar dan ook open voor staan etc. Nou ja, ik blijf het vaag vinden, al begrijp ik wel hoe hij het bedoelt..maar hoe hij nou ooit kan "meten" wat mijn/onze rol daarin is..(hij heeft in meerdere verslagen iets dergelijks gezet). Mijn periodiek houd ik sowieso, hoera! (nou ja, komend jaar in elk geval, haha). Hij zei letterlijk: je bent gewoon heel goed, iedereen zegt het, dus het is gewoon zo.

hahahahaha. Zo goed ben ik helemaal niet, net alsof ik alles weet.

Heb natuurlijk wél een sprankelende persoonlijkheid en ben het zonnetje....(kotskots teiltje....) Nou ja, het was een goed gesprek en tsss, hij is best grappig, die man. Pretlichtjes in zijn ogen, dat vind ik leuk.

Heb ondertussen natuurlijk nog steeds geen bal gedaan...

Fijn scarlet, dat je er nu toch een beter gevoel over hebt. En laat het los joh, het zal wel loslopen allemaal, maak je maar niet te druk.

Ik moest inderdaad langs de lijn vanmiddag. Ze hadden een oefenwedstrijd tegen de F1. Daar zitten 3 vriendjes van zijn klas in, dus hij was gebrand om te winnen. Dat is gelukt hoor, glansrijk met 10-2. Dit was dus echt een stapje te hoog voor ze.

1 van die jongens was tussen de middag met zoonlief mee gekomen. Hij heeft hier maar liefst 3 pannekoeken op. Woehaha ik heb hem omegokocht met die pannekoeken (grapje natuurlijk).

Hahahaha ja, steekpenningen!!

Hoe heet die club van jullie ook alweer????

LOL

Getverdemme wat was het koud vandaag zeg!!

Weeeer een dag zonder zon, grijs en mistig, bah.

Rommelig dagje ook, met vanmiddag nog een cursus, zoooo sssssaaaaaaai.

Ben blij dat het bijna weekend is.

Tsss, L. heeft ook weer wat...Echt, die gast zit in een neerwaartseatieve spiraal..Ik hoorde gisteren dat afgelopen maandag zijn auto gestolen is (wrs sleutel uit zijn zak gevallen bij de sportschool), was ie net op het bureau om aangifte te doen, kwamen er andere agenten aan, was de auto gevonden...uitgebrand.

Tjeeez zeg, het zit hem echt niet mee. Het erge voor hem is dat ie ook nog van alles in zijn auto had liggen, oa zijn net nieuwe schoenen, winterjas, post die hij net had opgehaald (omdat ie nog steeds bij zijn broer woont). Pfff, ben wel blij dat het mijn pakkie an niet is. Tenminste, in zoverre...Als dat geld maar gewoon weer goed gaat lopen, heeft ie van mij verder geen "last". Gelukkig was ie wel verzekerd, dus hoop dat ie nog wat terug krijgt en dat dat niet te lang gaat duren.

Theetje, hoe is het nu?

Tsssss, scarlet, die L, hoe krijgt hij het voor elkaar zeg. Dit zou mijn ex ook zo maar kunnen overkomen. Maar dan ook nog uitgebrand? Werkelijk, onvoorstelbaar.

Hier ook een rommelig dagje. Eerst met de auto naar de garage voor de wintercheck. Hij is klaar voor de winter hoor. Vloeistoffen zijn bijgevuld, remmen bekeken, rubbers en sloten ingespoten, we kunnen er weer tegen.

Daarna thuis gewerkt omdat ik om 12 uur moest overblijven. Tijdens de overblijf mijn knul ziek naar opa en oma gebracht. Hij zag zo wit, hoofdpijn, stond te rillen van de kou, terwijl hij het anders nooit koud heeft. Weinig gegeten, kortom, helemaal niet lekker.

Waarschijnlijk last van de griepprik. Tenminste, dat hoop ik, en dat het morgen weer over is. We zullen zien.

Vanmiddag nog even naar kantoor, Had een evaluatie bespreking. Ambulante begeleiding in dat gezin sluiten we af. Jongen woont op de leefgroep en ik deed ouderbegeleiding, aangezien ouders geen hulpvraag meer hebben kan ik er uit.

Weer op tijd naar huis, waar mijn knul na een paracetemol weer wat was opgeknapt. Bij mijn ouders gegeten en daarna mijn knul thus lekker in bed gelegd.

Hoe was het vandaag met je mannetje Dolphine? Hopelijk was het idd alleen de last van de griepprik en niet de griep zelf!

Tsja, politie denkt dat zijn auto is gestolen om een overval oid mee te plegen en dat ie daarom ook in brand is gestoken..maar inderdaad, het is gewoon niet te geloven..Het jammere is alleen dat ie zelf niet beseft dat al dit soort dingen gebeuren door de manier waarop hij dingen doet, leeft etc. Hij denkt juist andersom, dat ie zoveel pech heeft met alles en juist daardoor zo'n leven heeft. Zucht.

Heerlijk een weekend voor de boeg waarin ik eigenlijk (behalve dan de kleine huishoudelijke dingetjes) helemaal niets moet of hoef. Lekker!! Uitgaan is natuurlijk hartstikke leuk, maar omdat ik door de week zo vroeg op sta hakt zo;n avondje er toch in, ook omdat ik toch om dezelfde tijd wakker word, haha.

Boodschappen in huis, straks lekker andijviestamppot en morgen hachee..heb zin in beide!

Mijn manneke was gelukkig weer helemaal opgeknapt vandaag. WE zitten nu ook voetbal te kijken.

Tussen de middag heeft hij bij een vriendje gegeten, omdat ik een afspraak had in benschop en niet op tijd terug dacht te zijn. (uiteindelijk was ik precies om 12 uur thuis, dus wel op tijd, maar goed het was al geregeld).

Na schooltijd is hij mee naar huis gegaan, want vanavond na de training mocht hij met een ander vriendje mee en daar eten om vervolgens sint maarten te lopen.

Die heeft dus weer een hele berg snoep opgehaald.

Het is waar wat je zegt scarlet, zulke mensen zien niet in dat de dingen die hen overkomen juist gebeuren door hun manier van leven en niet andersom. Zucht.......

Mijn ex belde vanavond zowaar vroeg voor morgen, maar hij informeerde ook hoe het bij ons gaat qua woonruimte. Hij zit er aan te denken om meer deze kant op te komen voor zoonlief. Aan de ene kant heel nobel natuurlijk, maar ik zie ook wel weer allerlei beren als hij in zijn eentje op een vreemde plek opnieuw moet beginnen. Daarnaast in het de vaag of het uberhoubt gaat lukken, woonruimte is in deze regio schaars en hij heeft geen economische binding. Gelukkig hoef ik me er verder niet druk om te maken.

Ik wacht het wel af.

Morgen ook niet zo gek vroeg, zoonlief hoeft pas om 11 uur te voetballen, heerlijk.
En toen was het al weer zaterdag.

Vanmorgen weer een zinderend spannende voetbalwedstrijd gezien. Uiteindelijk gewonnen met 2-1, maar op deze manier wordt ik elke week 20 jaar ouder langs de lijn. Ze weten de spanning er wel in te houden, maar dit is helemaal niet gek tegen jongens die een jaar ouder en een kop (of meer) groter zijn. Goed gedaan dus.

Uiteindelijk rond de middag thuis, zoonlief met zijn vader mee, ik eten en douchen en daarna even met mijn ouders naar de binnenstad gewandeld. Voor zoonlief een tafelvoetbalspel gekocht, wat je op de eetkamer tafel kunt zetten en voor mezelf de nieuwe John Grisham, want ik had nog een boekenbon. Opa en oma voor zoonlief een radio cd speler voor op zijn kamer. Hij krijgt dus leuke dingen voor sinterklaas.

Straks komt mijn broer en vanavond gaan we even een biertje doen. Het is ook prinsenbal hier (jaja carnavalsseizoen is weer begonnen).

Fijne zaterdag

Lekker zeg, dat ze gewonnen hebben! Goed van ze! Maar slecht voor jouw hart, begrijp ik..haha. Het was wel mooi weer vandaag he, maar wel fris!

Leuke dingen gekocht voor sinterklaas, van de intocht natuurlijk niets gezien, op tv? En nu lekker even de stad in, veel plezier!

Gosh, dat je ex erover denkt om weer in de buurt te gaan wonen..Maar je hebt het over beren, denk dat je dat hij dan ook meer op jou zou gaan leunen, omdat jij de enige bent die dan in de buurt zit?

Hier echt een kalm dagje achter de rug, niet veel gedaan, veel geluierd, lekker.

En nu een beetje rondzappen enzo...lui!

fijne avond!

Nou scarlet dat ga ik niet toe laten natuurlijk. Het wordt hoog tijd dat hij zijn eigen leven eens gaat oppakken. Nu heeft hij nog zijn ouders, daar wil hij van los komen, maar dan ga ik die rol natuurlijk niet overnemen.

Gisteren een topavond gehad. Ben nog aan het bijkomen. Maar het was super gezellig en de nieuwe prins is een vriend van me, dus dat is helemaal leuk natuurlijk.

Lees net een mail dat zoonlief komende donderdag een oefenwedstrijd 9 tegen 9 heeft. Natuurlijk, we hebben toch nog niks te doen....... Om 6 uur verzamelen en dan naar nieuwegein. Maar goed is wel een goede training want volgend seizoen in de E1 moeten ze ook 9 tegen 9 gaan voetballen.

O lekker Dolphine, alsof je idd al niet genoeg te doen hebt..Da's dan 4 dagen voetbal achter elkaar, of niet? En alvast een voorproefje genomen op het carnaval, of hoe gaat dat eigenlijk op zo'n avond? L. kwam vanmiddag nog even langs, blijkt dat de verzekering helemaal niets uitkeert, omdat zij ervan uitgaan dat de sleutel uit zijn zak gestolen is en dat betekent dat je niet voorzichtig genoeg geweest bent...Tssss! Kvind het lullig voor hem, maar ja, kan er ook niets aan doen natuurlijk.

Verder niet veel bijzonders hier. Het zit hier nu behoorlijk dicht van de mist...

Nee hoor geen 4 dagen voetbal. Door deze wedstrijd gaat de vrijdagmiddag training dan niet door, dus dat sheelt dan weer.

Gelukkig heb ik donderdag herhaling BHV op kantoor tot 5 uur dus ben ik wel redelijk op tijd thuis. Alleen ff met moeders regelen dat we op tijd moeten eten, omdat hij om 6 uur moet verzamelen. Gaat goed komen dus.

Inderdaad een voorproefje op de carnaval, oude prins treed af en de nieuwe wordt dan om 11 over 11 aangesteld. Verder was er ook gewoon een DJ die leuke muziek draaide hoor, dus niet alleen maar hoempapa.

Tja het is natuurlijk wel lullig voor L, maar ook wel een beetje eigen schuld. Moet je maar beter op de spullen letten, zo werkt dat bij verzekeringen.

Ik ben nog zo brak, bleh, ga zo lekker mijn bedje in.
Zo, eindelijk languit op de bank. Was even vergeten dat ik vanavond bloed moest geven, dus nog even snel op de valreep daar naar toe.

Zoonlief moest natuurlijk mee. Maar is ook weer goed gekomen uiteindelijk.

Lange dag op het werk ook weer. Gelukkig vandaag wel om half 6 thuis ipv van kwart over 6. Wat een verschil zeg of je op maandag of op dinsdag op de snelweg rijd.

Ik heb deze week ook nog bereikbaarheidsdienst..... Alweer, was ik ook al bijna vergeten.

Pfoee, moe! Lekker zo naar bed. En wat is het KOUD!!

Gelukkig Dolphine, dat de vrijdagtraining dan tenminste niet door gaat zeg..Klinkt trouwens goed, zo'n voorproefje van carnaval!

Heb op youtube zelfs nog een filmpje gezien van de auto in de fik, da's dan toch wel even raar, wetende welke auto het is. Echt compleet in de hens en dan wetende dat ie er nog van alles in had liggen..tja.

Hopelijk word je niet gestoord Dolphine!

En de boel trekt weer dicht...tss, het is wel elke dag raak he, met de mist. Ik vind het wel knus, tenminste, als je lekker binnen zit, kleine wereld..Vandaag brandoefening (of onruimingsoefening eigenlijk) op het werk, jammer voor mijn knulo, die had nl een vrije dag, haha, had ie graag es meegemaakt. Ik vind het ook altijd wel een leuke onderbreking, moet ik zeggen, maar wat was het f*ucking koud zeg!!

Gelukkig wel jas en alles aan, maar dan nog, zo stilstaan..

Theetje, al een poos niet gezien hier...alles OK??

Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ja gaat op zich wel, druk weekend achter de rug. En vandaag de hele dag met X in ziekenhuis, morgen moet ik zelf naar ziekenhuis voor tweede onderzoek. En slecht bericht gehad over schoonmoeder. Bij haar is geconstateerd dat uitzaaingen heel erg zijn. Ze heeft nog max drie maanden mits er niets gebeurt. Ze gaat nu een heel heftige strijd en tijd tegemoet. Maar dat is alleen maar verlengend en dan alleen als t aan slaat. Ik heb dus niet zoveel vrolijks te melden....

Zijn ook nog steeds druk met huis voorbereidingen en op werk is t momenteel ook retedruk. Spaarzame vrije dagen staan volgepland met afspraken en spaarzame vrije uurtjes voor mezelf zijn zeldzaam en breng ik dus even niet achter pc door.

Sorry... maar wel dikke knuffels natuurlijk van mij
Dikke knuf voor jou theetje. Het zit je ook niet mee he, alles tegelijjk. Schikken zeg van je schoonmoeder, dat wordt een heftige periode zeg. Sterkte ermee.

Ik kreeg vanavond ook de schik van mijn leven, we waren taco's aan het eten en er bleef bij zoonlief een heel groot stuk in zijn keel hangen. Klappen tussen de schouderbladen hielp niet. Ik wilde net de heimrich toepassen toen hij het gelukkig zelf uithoeste. Helemaal in paniek het arme kind. Gelukkig is het goed gekomen zeg.

Hihi scarlet, altijd leuk zo'n brandoefening. Wij hebben donderdag herhaling BHV, dan zal er ook wel weer een ontruimingsoefening bij zitten.

Pfff kwam die BHV vanavond toch nog van pas, gelukkig wist ik wat ik doen moest.

He bah Theetje..wat erg. Wat een rottijd gaan jullie tegemoet en eigenlijk ook weer zoooo dubbel, jullie huis wat wrs begin volgend jaar opgeleverd wordt, wat natuurlijk super en hartstikke leuk is en dan dit slechte nieuws wat betreft je schoonmoeder. Echt k*t. Jij morgen in elk geval ook veel sterkte he, hopelijk hoor je al gelijk iets meer.

Oe wat schrikken Dolphine! Gelukkig kwam het vanzelf goed, maar dat je knulletje in paniek was kan ik me goed voorstellen. Heb het zelf ook nog wel es, bah. Voetbal kijken vanavond?

Ik heb het zelf ook wel eens gehad, maar dit was zo'n groot stuk dat hij geen adem meer kreeg en dat heb ik eigenlijk nooit. Drinken kwam er ook gewoon uit. Zijn keel zat dicht.

Maar goed, het is goed gekomen....

Voetbal gekeken, maar wat verschikkelijk slecht zeg. Vooral die braafheid zat er nog wel eens naast.

Morgenochtend komt gezellig mijn oud collega een bakkie doen.

Ja die voetbal..daar werd je niet echt vrolijk van he..heb niet eens de wedstrijd uitgekeken.

Práchtig weer vandaag zeg, kreeg er helemaal energie van! Huis een beetje gedaan vanmiddag, boodschappen, cake gebakken, de was.

Ik zag dat Doe Maar volgend jaar symfonica in rosso gaat doen..Hoe leuk is dat??!!! Ik was zoooooo'n mega fan, kan nog steeds alle liedjes meezingen, heerlijk!

Bij jullie dus wrs morgen ontruimingsoefening Dolphine? Leuk!

Theetje, hoe was het in het ZH?

Ik vind er weinig leuks aan scarlet, beetje vernikkelen buiten in de kou. Moeten waarschijnlijk ook weer oefenen met brandblussen en 's morgens ehbo en reanimatie gedeelt. Heb er weinig zin in. Ben liever gewoon aan het werk.

Vandaag ook weer dagje gehad. Eerst gesport, daarna kwam oud collega een bakkie doen, zoonlief van school halen er kwam een vriendje spelen en mee eten.

Ik heb tussendoor de badkamer, wc gedaan en gestofzuigd. Zoonlief naar training gebracht, boodschappen gedaan, zoonlief weer opgehaald. eten gekookt, af gewassen, je zou er bijna moe van worden zeg.

Ben vanavond ook al 2x gebeld voor de bereikbaarheidsdienst, grrrrr, hopen dat het nu rustig blijft.

Jaaa, ik vind doe maar ook erg leuk. Ben zeer benieuwd naar de concerten.
Shit, ben er nog druk een geweest ook vanavond, met werk.

Uiteindelijk nu een noodbed voor het joch kunnen regelen voor vannacht, maar daar moet hij morgen weer weg. Zijn moeder belde dat hij nu op het politiebureau zit en hij daar opgehaald moest worden, maar ouders willen hem niet in huis. Moeder niet vanwege bedreigingen naar haar en zijn zusje, vader niet omdat hij ms heeft en het joch daar vanavond met knallende ruzie is weggegaan.

Nu maar hopen dat hij meewerkt en dat ze hem op dat crisisbed krijgen voor vannacht, anders wordt het een onrustig nachtje.

Oe Dolphine, wat een toestand gisteren nog zeg..Is het allemaal gelukt en is het afgelopen nacht rustig gebleven?

Hoe was de oefening? Het was idd wél erg koud zeg! En hier ook weer hartstikke mistig.

Lekker dagje op het werk, goed kunnen doorwerken. Vandaag ook de nieuwe polis voor zorgkosten gekregen. Pff, niet echt grappig meer he! Ik ga denk ik toch mijn pakket aanpassen en wat meer uitkleden, tenslotte kun je elk jaar opnieuw veranderen en heb ik of mijn knul niets chronisch, waardoor we weinig tot geen zorgkosten maken, dus misschien eigen risico verhogen? Even goed in verdiepen maar....

Zo dames, wat een dag vandaag.

Ik moest om half 9 al op het werk zijn voor de ehbo. Mijn knul dus alleen naar school (wat hij overigens prima kan). Maar toen zaten de mensen die de EHBO moesten geven vast in de file en waren ze er pas na half 10. Daar baal ik dan wel weer van. Weer even geoefend met reanimeren en gebruik AED. Daarna kregen we een lekkere lunch.

Brandveiligheid was ook wel oke. Ze hadden in een leegstaand pand wat rookontwikkeling en wij moesten op zoek naar slachtoffers. Daarna nog een brandje moeten blussen met CO2 blusser. Ben er in ieder geval weer voor een jaar klaar mee.

Daarna bij mijn moeder aangeschoven voor de lasagna en zoonlief in zijn voetbalkloffie gehesen. En was erg aanpoten voor ze die wedstrijd, Ten eerste een groter veld en ook nog meer spelers. Ze moesten erg wennen en 2x 30 minuten spelen. Zoonlief was de hele 1e helft niet gewisseld en ik merkte aan hem dat hij erg moe was. Ze hebben ook verloren maar da's niet erg voor een oefenpot.

We waren om kwart voor 9 thuis, zoonlief onder de douche gezet, die had natuurlijk honger dus nog even erwtensoep opgewarmt waar hij nog 2 boterhammen bij heeft gegeten. Hij ging geloof ik pas om half 10 naar bed, maar dat moet dan maar voor een keertje.

Balen he scarlet die zorgverzekeringen. Gelukkig viel het bij mij mee. Maar vanaf 1 januari mogen tandartsen hun eigen prijs gaan bepalen. Moeten we dat ook weer gaan uitzoeken, zucht.......

Lekkere drukke dag dus gisteren, Dolphine! Je kul heeft zeker wel lekker geslapen, na al die inspanning? Nu gelukkig weekend! Op kantoor was het druk, weinig bezetting op vrijdag, meestal even aanpoten. Maar nu lekker thuis en shoppings binnen. Balen, bij Lidl was heel veel op (vrachtauto was te laat), kon daardoor alsnog naar C1000, grrr, baalde er een beetje van. Nu haal ik sowieso wel bepaalde dingen liever bij C1000, maar juist vandaag hoefde ik daar eigenlijk niet heen. Ach ja...

JIj hebt je BHV kennis weer even op peil gebracht, geen ontruimingsoefening dit keer? Het was zeker niet te koud geweest in elk geval, hihi.

Oooo heerlijk, morgen niet vroeg op! Wat een zaligheid...jullie weer voetballen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven