Help ik claim te veel.

25-10-2011 19:55 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik (20) heb nu zo'n 7 maanden een relatie met mijn vriend (33). Ik merk echter aan mezelf dat ik in het begin altijd alles wel best vond, maar nu stel ik me zo ontzettend afhankelijk van hem op dat ik, net als nu, mezelf helemaal gek en verdrietig kan maken omdat hij belooft had om te bellen maar dit niet doet.

Ik weet dat hij het druk heeft met werk, maar ik voel me er gewoon zo waardeloos onder omdat dit al de zoveelste keer is dat hij beloofde me terug te bellen maar vervolgens gewoon de telefoon niet opneemt terwijl ik weet dat hij in de auto zit met zijn telefoon bij zich.

Echter moet ik hem hier niet de schuld van geven, ik wil gewoon dat ik me hier overheen kan zetten en hem niet 5 keer ga bellen en ook nog 3 smsjes stuur omdat ik het gewoon echt niet kan hebben dat hij me niet terug heeft gebeld.

Pas ook, maandag is zijn vrije dag en ik had toevallig ook een maandag vrij dus ik wilde graag afspreken maar hij had geen zin want hij was moe.. als je hier gewoon logisch overna denkt is het helemaal niet raar, maar ik kan daar zo onwijs emotioneel van worden en dat wil ik helemaal niet, ik wil hem los kunnen laten en hem de vrijheid geven zoals ik dat de eerste tijd ook kon maar het wordt alleen maar erger omdat hij me voor mijn gevoel al veel te vaak heeft laten zitten door gewoon weg te gaan als ik verdrietig ben, of gewoon 2 dagen niets van zich laat horen, of zoals het eerdere probleem dat hij vaak belooft terug te bellen maar dit zelden doet..(en dan is er ook nog een probleem met alcohol wat ik allemaal precies door heb hoe het zit maar hij niet de waarheid over spreekt, dit gaat echter al beter en hij accepteert mijn hulp want het gaat gewoon echt te ver en hij zegt dat het mijn taak ook is om hem te begrenzen maar speelt wellicht wel mee)

Overdag belt hij me gerust 6 keer, en als ik in de avond sms van wil je me alsjeblief morgen terug bellen krijg ik hem ook gewoon als hij in de auto naar zijn werk zit direct aan de lijn, dat verwart het gewoon voor mij. Als ik dan vraag waarom het dan wel kan is het 'ja sorry ik was het vergeten', maar hoe kan je na zeker 5 keer dat we er een woordenwisseling over hebben gehad nog vergeten? lijkt me eerder een stukje eigenwijzigheid omdat ik zo graag van hem verwacht dat hij gewoon nog even terugbelt om weltrusten te zeggen.. maar hij zei letterlijk net nog 'nu ga ik je echt zo terugbellen want ik weet dat je anders niet slaapt'.. waarom doet ie het dan niet

Als ik bij hem ben zit hij eigenlijk alleen achter zijn computer omdat hij wil genieten van zijn vrije dag, ik wil dan altijd gewoon samen iets doen.. eigenlijk slaap ik al 7 maanden elk weekend bij hem, en hij heeft twee keer bij mij geslapen ivm verjaardag. Nu vroeg ik hem 3 weken terug om eens bij mij te slapen maar dan is hij ineens ziek.. bij hem slapen kan dan wel en dan is hij gewoon fit.. de sfeer bij ons thuis is echt onwijs goed en hij past er goed bij maar ik snap gewoon niet waarom hij niet bij mij wil zijn

Ik hoop hier tips op te doen want dit moet echt niet verder gaan.. het breekt me nu emotioneel op (als ik niet even weltrusten tegen hem gezegd heb en niet weet dat alles goed met hem is dan kan ik gewoon de hele nacht niet slapen en dat gebeurt dus nogal heel erg vaak) en onze relatie krijgt hier ook spanning door

Moest het echt even van me afschrijven
Hij belde net weer even en hij zat er eigenljik behoorlijk doorheen. Hij had vandaag en gisteren niet gedronken en daar geloof ik hem oprecht in. Hij heeft informatie opgezocht om te stoppen met drinken en zich ingeschreven voor een zelfcursus, en als dat niet werkt zegt hij naar een dokter te gaan. Dit is allemaal voor mij ook totaal onverwacht gekomen en natuurlijk weet hij dat ik heel erg met zijn alcoholgebruik zit maar dit heeft hij allemaal op eigen initiatief gezegd, niet omdat ik erom gezeurd heb. Pfew ben echt soort weer heel erg blij even, ik hoop dat we/hij het nu ook nog waar kunnen maken maar hij is al twee dagen nuchter om het zo maar te zeggen dus dat vind ik wel een soort serieuze stap

Ik zei nog op een grappige manier 'als je je volgende vrije dag meer dan 1 8packie bier drinkt dan ga ik je wel heel hard slaan hoor' en zijn antwoord was dat hij nieteens meer wil dat er ook maar één biertje inkomt.. blijkbaar heeft vorig weekend toch soort indruk gemaakt want hij ziet hoeveel verdriet dit me doet en dat heeft hem soort aan het denken gezet en nu ik toon dat ik supertrots op hem ben merk ik ook gelijk aan hem dat dat hem goed doet en daar ben ik blij mee.. dan weet ik ook soort weer wat ik waard ben

Pff had dit echt nooit zo spontaan verwacht maar als we die goede gedachte vast kunnen zien te houden..

Het drankgebruik is gewoon al jaren zo dus ik moet echt niet denken dat het binnen 2 maanden opgelost is maar hij heeft echt duidelijk laten merken dat hij zich ingelezen heeft en kon zelfs specifiek sites noemen waar hij op gekeken heeft dus dat toont ook wel inzet.
Wat fijn aqua!!!

Ik wilde een paar reacties van lisa077 quoten..omdat ik ze erg goed vind, maar je hebt ze zelf natuurlijk al gelezen

Ik ben heel blij voor jou en vooral voor hem dat hij deze stap neemt!

Makkelijk zal het niet worden, maar het kan echt lukken! Aub! laat hem niet die 1e nemen. Dat ziet hij zelf blijkbaar heel goed (nu hij nuchter is) en ik hoop dat hij zich eraan houdt. Ook al is het alleen maar omdat zijn lichaam na 1 drankje om meer zal schreeuwen.

Weet je aqua? Een verslaafde heeft 2 stemmen. De 1e is nuchter...de andere onder invloed. Ergens daar tussen zit zijn waarheid. Die waarheid is hij zelf ook kwijt.

Als je hem spreekt onder invloed...weet hij later niet meer hoe of wat dat was (als hij uberhaupt weet wat hij tegen je zei). Dus als hij niet belt, of iets op zon moment iets belooft...maar dat niet doet...dan doet hij dat niet om jou te pesten.

Ik blijf erbij dat hij WEL echt van je kan houden. Maar hij kan nu makkelijker zonder jou leven, dan zonder drank. Zo erg is het !!!!

Dat voelt hij zelf ook wel hoor. Het kan zelfs extra reden zijn zijn gevoel te verdoven...want om zoiets bij jezelf te ontdekken is bepaald niet leuk.

Volgens mij haalde lisa het aan? maar ik vraag me ook af of zijn ouders het wel weten...EN of ze de grootte van dit probleem zien!

Omstanders kunnen het mss niet oplossen , maar te vaak wordt er uit liefde niets gedaan. Wordt alles goedgepraat ...ten koste van.

Een paar boeken waar ik veel van leerde zijn

"Overwin je verslaving" van Deepak Chopra

(een mooie uitleg waarin vertelt wordt dat verslaving is als een zoektocht naar geluk..maar op de verkeerde manier. )

En het boek "Einde van mijn verslaving" van Olivier Ameisen

( over een cardioloog die zijn alcoholverslaving na een lange zoektocht met baclofen onder controle krijgt (baclofen is spierverslapper die op dezelfde receptoren werkt als alcohol) )

Ik weet niet hoe zijn huisarts over baclofen denkt. Maar lees erover...en zoek eventueel iemand die hier achter staat. Het zou voor hem best eens DE oplossing kunnen zijn

Je vriend doet dit niet voor zijn lol of om jou te kwetsen! Echt niet!

Maar blijf op jezelf en je grenzen passen Aqua en laat je NOOOIT mee trekken in zijn dalen. Want hoewel ik vind dat iedere verslaafde de moeite waard is geholpen te worden...mag jij er niet de dupe van zijn!!!!

Dus pas op jezelf, oke?
Owh...met baclofen moet je zelf ook nog hard knokken hoor..maar het kan wel een goed hulpmiddel zijn. (al is het niet voor iedereen de oplossing)
Aqua,je bent nog maar 20,hij 33 en verslaafd.

Meid,waarom zou je je op je 20e al in dit soort problemen laten meesleuren.

Hij is niet zomaar van zijn problemen afgeholpen als dat al lukt.

Jullie hebben nog maar 7 maanden een relatie en dan al zoveel ellende,dit moet je op je 35e al niet willen maar zeker op je 20e niet.
bedankt voor de reacties weer!

Ik weet ook niet waarom ik dat laat gebeuren maar mijn wil dat alles goed komt is misschien wel veel te groot en bovendien weet ik dat als ik hem verlaat het alleen maar slechter met hem gaat

Pff vandaag weer niet goed, hij belde om half 6 dattie thuis was, dus ik al blij want ja dat betekend iig dat hij niet ergens heen gaat om te drinken, maar 7 uur belde hij en toen hoorde ik gelijk alweer hoe laat het was..

Hij zei dat hij toch eerlijk wilde zijn dat hij gedronken had en vroeg wat hij kon doen om het goed te maken. Ik zat even in tweestrijd of ik tegen hem moest zeggen dat het goed was dat hij het in ieder geval gemeld had of dat ik mijn eigen mening zou zeggen.. heb voor het laatste gekozen. Hij koos er in eerste instantie al voor om te liegen over dat hij thuis zou zijn omdat hij wist dat ik anders ging zeggen dat het niet goed ging, en vervolgens doodleuk weer verder gaan met drinken. Heb netjes doei gezegt en de telefoon maar gewoon opgehangen en gesmst dat hij voorlopig niks hoeft te laten horen.

Echt ik was zo blij toen hij zei wat aan het probleem te willen doen, maar nu enkele dagen later gewoon in exact hetzelfde patroon vallen is eigenlijk een soort dubbele klap.

Heb besloten dit weekend lekker uit te gaan met mijn vrienden, tijd om aan mezelf te denken. Mijn initiatief is op, ik sta psygisch al niet sterk en dan krijg ik ook nog eens de problemen van een ander op mijn dak
quote:aqua7 schreef op 03 november 2011 @ 23:14:

Echt ik was zo blij toen hij zei wat aan het probleem te willen doen, maar nu enkele dagen later gewoon in exact hetzelfde patroon vallen is eigenlijk een soort dubbele klap.

Heb je echt geloofd dat iemand die al jaren alcoholverslaafd is, zomaar belooft dat hij stopt en dit ook echt zomaar volhoudt?
Nee was ook te mooi om waar te zijn

Vanmorgen heb ik iets gedaan wat absoluut niet goed te praten is, maar hij was ff weg en toen heb ik zijn verzonden berichten gelezen en ik ben nu echt even kapot..

Onder een valse naam smst ie naar hoeren, maakt afspraken in de avond en 's ochtends smst ie mij weer met een super lief berichtje

Ik voel me zo ontzettend genaait, hij kwam de slaapkamer weer binnen lopen en toen noemde ik hem bij zijn neppe naam, doet ie vervolgens alsof hij van niks weet dus ik gooi die telefoon naar hem toe met erop nog het bericht dat hij dr weleens lekker sletterig zal gaan behandelen en vervolgens word ie boos op mij omdat ik in zijn telefoon gekeken heb

Hij beweerde dat zijn ex via iemand anders aan zijn telefoon nummer was gekomen, omdat ik het niet vertrouwde wilde ik alleen dat zien of het echt zo was en dan dit.. ik had het gelijk moeten weten.. zo stom om je eigen gevoel zo lang te negeren omdat je iemand wil helpen en achteraf weet ik het al gewoon vanaf dag 1
jeetje aqua... dit bedrog er ook nog bij!!

Dit is een man die jouw liefde en hulp gewoon niet waard is..
quote:aqua7 schreef op 07 november 2011 @ 10:44:

Nee was ook te mooi om waar te zijn

Vanmorgen heb ik iets gedaan wat absoluut niet goed te praten is, maar hij was ff weg en toen heb ik zijn verzonden berichten gelezen en ik ben nu echt even kapot..

Onder een valse naam smst ie naar hoeren, maakt afspraken in de avond en 's ochtends smst ie mij weer met een super lief berichtje

Ik voel me zo ontzettend genaait, hij kwam de slaapkamer weer binnen lopen en toen noemde ik hem bij zijn neppe naam, doet ie vervolgens alsof hij van niks weet dus ik gooi die telefoon naar hem toe met erop nog het bericht dat hij dr weleens lekker sletterig zal gaan behandelen en vervolgens word ie boos op mij omdat ik in zijn telefoon gekeken heb

Hij beweerde dat zijn ex via iemand anders aan zijn telefoon nummer was gekomen, omdat ik het niet vertrouwde wilde ik alleen dat zien of het echt zo was en dan dit.. ik had het gelijk moeten weten.. zo stom om je eigen gevoel zo lang te negeren omdat je iemand wil helpen en achteraf weet ik het al gewoon vanaf dag 1

Aqua doe jezelf een groot plezier en stop met deze vent.

Het is niks was niks en wordt nooit iets.!

Zijn alcoholisme en andere problemen zijn niet jou verantwoordelijkheid.

Gaat het slechter met hem omdat jij met stopt?

Jammer dan maar het is zijn leven en dus ook zijn verantwoordelijkheid.!
Het zal even klote zijn, maar zet je over die man heen. Ga leuke dingen doen. Ga thuis in je eentje zitten huilen, maar verwijder zijn nummer en verwijder hem uit je leven. Het is niet normaal wat hij doet. En dat verdien je zeker niet.
Ik weet het.. klinkt misschien stom maar voor mijn verjaardag was het al een wonder dat hij er uberhaubt was, laat staan dat iets liefs kon verwachten, maar 6 dagen later is hij wel bereid om op een doordeweeksedag s avonds af te spreken voor betaalde seks

Echt jullie hebben gewoon gelijk gehad nu is het tijd om verder te gaan, hij blijft wel smsen dat hij van me houd en dat hij alleen maar heeft gesmst maar niks heeft gedaan maar als je letterlijk smst dat je op de locatie aan bent gekomen is dat gewoon bullshit.. hij zou ook gewoon toe kunnen geven dat ie keihard betrapt is maar hij blijft gewoon doorliegen dat het allemaal niet echt gebeurt is en dat ik alleen maar degene ben voor hem en dat we gaan trouwen

Eigenlijk denk ik dat hij serieus een of andere stoornis heeft of iets want als we altijd langs een bepaalde plek reden was ie altijd helemaal enthousiast dat als we gingen trouwen daar de fotos gemaakt zouden worden en blabla maar toch dit weer.

Gekkigheid allemaal, maar jullie hebben gelijk ik moet nu even heel sterk zijn en hopen dat mijn vertrouwen in de manheid nog terug komt maar dan ben ik wel beter af
Zucht gaat weer lekker.. heb me toch maar weer aan hem toegegeven, en ik heb gewoon alles wat hij liegt gewoon precies door en toch pik ik het.. echt ik snap mezelf gewoon niet meer

k zit er over te denken om serieus hulp te zoeken want ik snap gewoon echt niet waar ik mee bezig ben, waarom zou ik me keer op keer zo laten bedonderen

Ik heb gezien hoe hij anderen kan manipuleren en ik heb gewoon geen enkele reden om te denken dat hij dit niet bij mij zou doen en toch heb ik bij alles gewoon zoiets van het zal wel misschien gaat ie echt ooit van me houden.. 'k wist niet dat ik zo onzeker kon zijn
Hulp zoeken zou niet verkeerd zijn ja.

Je bent kennelijk al in dit web verstrikt geraakt.

En nog een tip : lees alle 6 pagina's van dit topic nog eens vaak over, want je hebt zoveel goede antwoorden gekregen van iedereen. Ik denk dat het nog niet is doorgedrongen tot je.

Sterkte
hij zuipt, liegt, behandelt je slecht en gaat naar de hoeren. Echt een vent om in je handjes te knijpen hoor.

Jij laat je zo behandelen, jij laat hem liegen en neemt hem gewoon terug terwijl hij net zn leuter in een hoer heeft gestoken. Als jij vind dat dit de man voor je is, dan verdienen jullie elkaar.
Verbreek alle banden met deze man... Hoe eng en moeilijk het ook lijkt. Ik weet zeker dat je je heel snel veel beter gaat voelen.. Werk aan jezelf, therapie is echt geen slecht idee. Sterkte!
Aqua, hoe is het mogelijk dat je iedere keer weer terug gaat naar die man. Hij is niet te vertrouwen. Hij liegt, hij manipuleert en je gelooft het. Je bent te jong en te goed van vertrouwen. Jij gelooft niet dat iemand zo verrot kan zijn als hij. Nou, ik wel. Ik maak het op dit moment ook mee. Dus STOP, nu het nog kan en maak dat je wegkomt.
Dat is juist het punt ik weet gewoon precies dat ik keihard bedonderd word, heb ook bij lange na niet alles verteld op dit forum, en ik laat het gewoon gebeuren

Als ik alles zo terug lees is alles me nog veel duidelijker maar dan belt ie ineens weer en ik natuurlijk weer opnemen en dan voel ik me weer goed alsof er niks aan de hand is, probleem is dat zodra hij ophangt alles twintig keer zo erg terug komt, heb vannacht ook geen oog dicht gedaan omdat ik continu zit te denken wat hij gisterenavond nu wel echt heeft gedaan aangezien zijn verhaal onmogelijk kan kloppen

En bij wie zoek ik dan weer troost? Ik kan gewoon bij mn vriendinnen aankloppen maar ik ga naar hem..
weet je aqua, het is zo moeilijk om jou te doen inzien dat je fout bezig bent, want dat weet je immers zelf wel, rationeel dan.

Alleen je gevoel is zo tegenstrijdig. Je bent denk ik al verslaafd geraakt aan deze partner, en je moet misschien nog wel tig keer op je "bek"gaan voordat je het kunt gaan voelen.

Hoe is het nu met je?
Het is wel duidelijk dat het met liefde niets meer te maken heeft. Een ongezonde verslaving benadert het meer. Wat jammer dat jij zo weinig eigenwaarde hebt, dat je het nodig hebt om bevestigd te worden door deze man. Dat jij je zo laat behandelen, zegt alles over jou. Ik ben bang dat als jij bij hem blijft, maar wel iedere keer over hem loopt te klagen, weinig empathie meer van anderen zal krijgen. Je doet het immers jezelf aan.
quote:huismuts schreef op 15 november 2011 @ 23:03:

Het is wel duidelijk dat het met liefde niets meer te maken heeft. Een ongezonde verslaving benadert het meer. Wat jammer dat jij zo weinig eigenwaarde hebt, dat je het nodig hebt om bevestigd te worden door deze man. Dat jij je zo laat behandelen, zegt alles over jou. Ik ben bang dat als jij bij hem blijft, maar wel iedere keer over hem loopt te klagen, weinig empathie meer van anderen zal krijgen. Je doet het immers jezelf aan.

Voor TO is het gevoel nog wel liefde denk ik, al gaat ze zo keihard aan zichzelf voorbij. En ik zou het jammer vinden als mensen nog weinig empathie voor haar zouden hebben, want zo'n relatieverslaving is niet binnen een paar weken op het viva forum komende, genezen.

Het is voor haar al moeilijk genoeg zo, ze weet zich geen raad met haar gevoelens. ik hoop echt dat ze een vertrouwenspersoon in haar omgeving hebt.
Misschien denkt ze dat het liefde is, wat ze voelt. Maar echte liefde tussen mensen werkt niet op deze manier. Hij geeft het in elk geval niet. Hij geeft haar alleen maar een rot gevoel. Dus wat blijft haar trekken aan die man, die haar zo behandelt. Geen liefde. Ik weet dat dit hard klinkt. Maar ik hoop zo dat het haar doet inzien dat dit niet goed is voor haarzelf. Het zou zo zonde zijn als ze haar leven vergooit aan deze man. Tuurlijk weet ik dat deze gevoelens niet weg gaan en dat ze zich wanhopig en klote kan voelen. Heb op haar leeftijd hetzelfde meegemaakt en nu 30 jaar later zie ik welke puinhoop dit heeft veroorzaakt. Ik zou het zo zonde vinden als zij hetzelfde zou mee maken. Maar het is natuurlijk haar leven.
o, huismuts, ik weet wat je bedoelt hoor, het is idd geen liefde, maar zij ervaart het wel zo. Liefde zou zo soepel moeten lopen, niet alsof je tegen de stroom moet inzwemmen.

Maar Aqua is zover nog lang niet om dit in te zien, althans, dat blijkt uit haar postings.

Zij zal moeten erkennen dat ze inmiddels verslaafd is geraakt aan deze foute partner, maar ik ben bang dat ze nog lang niet zover is.....want ze heeft haar grenzen al lang en breed overschreden. Hij belazert haar nu ook meerdere malen, en ze weet dit ook, en ondanks dat blijft ze hem trouw....kortom, het wordt steeds erger, ze graaft zichzelf steeds dieper in deze kuil. En jij hebt dit ook meegemaakt begrijp ik? wat knap dat je eruit bent gestapt, hoe heb je dit gedaan? (als ik vragen mag)
Allereerst is het geen 30 jaar, maar 10 jaar minder, maar dat cijfertje wat tusen de 1 en 3 staat, doet het niet meer op mijn laptop.....

Ik ben die relatie op dezelfde leeftijd als zij begonnen en ik dacht dat ik mijn vriend kon helpen. Dat de liefde die ik voor hem voelde hem zou laten inzien waar hij mee bezig was en dat hij zou genezen en voor mij zou gaan, etc., etc. Het kinkt wat cynisch misschien, maar als je jong bent zie je alles gewoon zo positief. Helaas was dat niet zo. Ik ben er twintig jaar mee getrouwd geweest en heb uiteindelijk geleerd dat hij zijn eigen probleem was en dat ik er helemaal niets aan kon veranderen als hij het zelf niet wilde. Ik werd er onverschillig door, voelde mij doodongelukkig. Kids werden ouder en kregen ook door hoe hun vader was, werden ook gefrustreerd omdat ook zij niet tot hem konden doordringen. Uiteindelijk ben ik weg gegaan. Maar de kinderen hebben er wel onder geleden. En wat dacht je van erfelijkheid? Heb een zoon die is zoals zijn vader. Wat ik ervan heb geleerd is dat je de ander niet kunt helpen, alleen steunen wanneer hij zelf inziet dat hij moet veranderen. En een verslaving heb je voor je leven. Zonder hulp kom je daar nooit van af. Beloftes zijn niets waard. Je wordt in je gezicht bedonderd, belogen. Maar als je dingen controleert, klopt er niets van. Iedere keer beterschap beloven maar het niet nakomen. Wat dacht je dat dat met je doet? sorry voor dit lange verhaal, maar ik hoop zo dat aua (ook de . doet het niet meer op mijn laptop) dit inziet.
mijn excuses huismuts, ik had je dit niet mogen vragen
Nee hoor, is prima. Ik hoop dat het A.ua helpt. Ik verwijder het later wel weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven