Elektrische deken

15-11-2011 19:23 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een elektrische deken te kopen. Ik heb geen verwarming in de slaapkamer en het is er best wel heel erg koud. De extra deken en de kruik heb ik al geprobeerd, maar dit lijkt niet genoeg.

Hebben jullie een elektrische deken? Hoe bevalt dit? En ik zie overal in de folders elektrische onderdekens, doe je die dan onder je onderlaken? Het lijkt mij niet dat je er zo op slaapt.

Alle tips en ervaring zijn welkom!
En wat zie ik vanmorgen in de krant.... brand in huis door een elektrisch deken. Natuurlijk ken ik de toedracht van dit verhaal niet, maar voor de zekerheid zou ik hem toch uitzetten als je gaat slapen!
Ik wilde het net typen.. Ik heb de vlammen uit het dak zien slaan.. Hele zolder is uitgebrand, en de rest vh huis én dak is enormbeschadigd. Voor mij geen elektrische deken.
Heerlijk een electrische deken! Ik kan niet zonder, want ik heb altijd het raam op een kiertje open en nooit de verwarming aan in de slaapkamer. De lucht moet fris zijn, maar mijn bed warm.

Sokken aantrekken helpt echt niet als mijn voeten ijsklompjes zijn en een kersenpit koelt te snel af.

Ik zet de deken een kwartier voordat ik naar bed ga aan en als ik er in stap weer uit.

Mijn man legt ook vaak zijn ijsklompen op mijn opgewarmde kant van het bed.

De deken ligt onder mijn molton en hoeslaken.
Ik kan niet slapen voordat mijn bed voorverwarmd is. Heerlijk is dat! Heb het vaak zo koud dat er ook nog een kruik en lekkere warme man naast/tegen me ligt.
quote:elffs3 schreef op 16 november 2011 @ 09:00:

Ik wilde het net typen.. Ik heb de vlammen uit het dak zien slaan.. Hele zolder is uitgebrand, en de rest vh huis én dak is enormbeschadigd. Voor mij geen elektrische deken.Jij bent dus de buurvrouw? Eng om mee te maken lijkt me dat.
Ik geniet sinds kort ook van zo'n heerlijk voorverwarmd bedje, aanrader! Even een half uurtje voordat je naar bed gaat is voldoende om op te warmen. Helaas vergeet ik 'm nogal eens aan te zetten dus misschien ga ik het maar eens met een tijdklokje in het stopcontact proberen...
Gelukkig niet de buurvrouw maar dichtbij genoeg om alles te zien. Dat is gewoon enorm schrikken..
En vanwege die enge verhalen trek ik dus altijd de stekker eruit! Anders kan ik niet slapen.
quote:Doperwt schreef op 15 november 2011 @ 21:56:

Oh ik zweer er bij! Heb er 1 van blokker, merk Tomado (ofzo?) 2 tientjes was hij geloof ik. De rest heeft de gebruiksaanwijzing al beschreven Die heb ik ook sinds vorig jaar ,Jee had ik dat maar eerder gedaan wat een uitvinding ,,heerlijk in een warm bed stappen eeen aanrader dus
Ik heb al jaren een electrische onderdeken. Als ik het koud heb kan ik echt niet slapen en loop ik tig keer naar de wc. We slapen wel altijd met het raam open, maar mijn onderdeken zet ik een uur van te voren aan. Of ik hem uitzet hangt af van hoe koud ik het heb, anders zet ik em in de loop van de nacht wel uit. Verder heb ik een lekkere warme pyjama (als het straks kouder wordt gaat daar nog een hemdje onder) en bedsokken aan, die ook in de loop van de nacht weer uitgaan.
Nou, door dit topic heb ik mijn elecktrische deken maar van zolder gehaald. Staat nu aan, en kan me nu al verheugen op straks. Alhoewel... Ben al twee keer naar boven gelopen om te kijken of er niks schroeit...

En al die negatieve berichten over miskramen enzo... Dat gaat toch niet op als de stekker eruit is? Warm laten worden en stekker eruit!
Ik slaap niet met het ding, maar van tevoren staat hij wel aan. Als ik ga slapen, zet ik hem altijd uit. Als ik echt nog niet warm genoeg ben, ga ik vast dutten en dan zet ik mijn wekker een kwartiertje later... en zet ik de deken dan uit. Ik vind het meer dan heerlijk, maar ermee slapen vind ik a) eng en b) veel te warm.
Hier ook een elektrische deken, van de Action, ik geloof 9,95 euro. En doet het prima.
Nadat ik gisteren met twee truien/badjas en twee extra dekens het nog koud had heb ik ook maar besloten om een electrische deken te gaan kopen. Kan je zo'n deken ook gewoon onder je dekbed leggen (dus boven op je hoeslaken) en hem er dan voor het slapen gaan uit het bed halen? Of moet hij echt onder je hoeslaken liggen?
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Ik heb er alleen 1 om mn bed voor te verwarmen. Als het op de slaapkamer zon beetje de buitentemperatuur is dan is het wel heel lekker om in een al warm bedje te stappen. Dan gaat ie ook meteen uit of nog even op stand 1.
Ik heb em standaard onder mn hoeslaken liggen, ik heb er geen last van. Je kunt em er natuurlijk ook uithalen als je wil maar ik heb geen zin in dat gedoe :P
Gewoon dat ding laten liggen als je gaat slapen! Niet eraf halen, wat is dat voor onzin?

En.... hoe minder kleren je aan hebt in bed, des te sneller je het warm hebt.

Dus als ik lees: nadat ik gisteren met twee truien/badjas en twee extra dekens het nog koud had, dan is dat wel logisch eigenlijk....

Elektrisch deken erop, hoeslaken erover, broekje + hemdje en in bed duiken maar!
hier ook een koukleum. ik heb een fleecedeken op mn matras liggen en goed dubbel dekbed,ijslandse sokken aan,geen pyama ofzo,daar kan ik niet tegen.een ED vind ik toch beetje link en zo red ik me ook wel.
@ Sp ik ga ook eerst gewoon in bed hoor! Wel met mijn pyama want ik kan niet goed tegen blote schouders ed. Maar dan word ik dus gewoon niet warm vandaar dat ik dan steeds iets meer aandoe om warm te worden.

En vind het een beetje eng zo'n deken eronder als je in bed ligt, zeker als ik hierboven lees dat iemands huis is afgefikt. Dus ik dacht dan doe ik dan ding in mijn bed en dan voordat ik in bed ga liggen haal ik hem eruit. Wel een warm bed maar geen angst dat er brand oif ontstaat.
mmm ik twijfel nu, mijn slaapkamer lijkt wel een vrieskist en mijn bed ook.. maar ik durf er nu geen 1 meer te kopen, vanaaf eerst maar een kruikje erin gooien.
quote:karen28 schreef op 17 november 2011 @ 13:27:

@ Sp ik ga ook eerst gewoon in bed hoor! Wel met mijn pyama want ik kan niet goed tegen blote schouders ed. Maar dan word ik dus gewoon niet warm vandaar dat ik dan steeds iets meer aandoe om warm te worden.

En vind het een beetje eng zo'n deken eronder als je in bed ligt, zeker als ik hierboven lees dat iemands huis is afgefikt. Dus ik dacht dan doe ik dan ding in mijn bed en dan voordat ik in bed ga liggen haal ik hem eruit. Wel een warm bed maar geen angst dat er brand oif ontstaat.

Zo vaak fikt er nou ook weer niet een huis af door een niet goed functionerende ED. Je weet trouwens niet eens hoe oud als dat dat ding is geweest van die vrouw. Is ze er goed mee omgegaan.

Man wat een werk elke avond... deken onder alles vandaan halen en dan je bed weer opmaken en dan gaan slapen. Nou, dan is je bed ook weer afgekoeld.

Voor alle angsthazen hier die toch een ED willen. Trek de stekker er uit als je gaat slapen!
Maar dat is precies mijn vraag Ratteke, moet dat ding perse onder je hoeslaken. Als ik hem toch gewoon onder mijn dekbed leg, dan heb ik dat ding toch zo weggelegd! Uitzetten, oprollen en naast mijn bed.
Ik leg de mijne op het hoeslaken, ik ga er bovenop liggen en als ik wil gaan slapen

Trek ik de deken onder me vandaan en gooi hem naast me op de grond
Wehkamp heeft er wel een heleboel!

Maar uiteindelijk was het toch niet erg lastig kiezen. Als je de keus hebt tussen een Inventum of een Dreamland, dan ga je toch voor de Dreamland? (Ze hebben er ook het merk Carmen, maar dat lijkt me meer iets voor mannen.) Als alles goed gaat, komt ie dinsdag.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik lees mee. Zit ook de aanschaf te overwegen. Hoezo dreamland boven inventum?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven