lego opruimen
donderdag 17 november 2011 om 08:25
Zoon van 4 speelt de laatste tijd wel eens met zijn lego. We hebben een aantal kleine doosjes (politieauto, politiemotor, ridderkasteeltje), een bak met oude steentjes van papa en een bak met steentjes en veel wielen etc.
Nu gaat hij met sinterklaas ook nog het eea krijgen van lego. Hoe bewaren / ruimen jullie de lego op? Alles in de originele doos met de bouwomschrijving erbij, zodat je veel losse doosjes hebt? Of juist alles in een grote bak? Als je dat laatste doet, lijkt het me zo onoverzichtelijk worden, maar is misschien juist wel leuk voor de creativiteit en combineren van eea?
Nu gaat hij met sinterklaas ook nog het eea krijgen van lego. Hoe bewaren / ruimen jullie de lego op? Alles in de originele doos met de bouwomschrijving erbij, zodat je veel losse doosjes hebt? Of juist alles in een grote bak? Als je dat laatste doet, lijkt het me zo onoverzichtelijk worden, maar is misschien juist wel leuk voor de creativiteit en combineren van eea?
donderdag 17 november 2011 om 08:29
Hier is zoon nog te klein voor lego, maar hoe wij het vroeger deden, was alles in een grote bak en de omschrijvingen en eventueel voorkant van de doos in een map met insteekhoezen. Dat ging altijd goed, soms moest je wat langer zoeken naar een stuije, maar dat gaf niet. Toen we heel veel hadden, gingen een aantal dingen in een aparte bak, zoals de elektrische trein met rails.
donderdag 17 november 2011 om 08:30
Mijn zoon verzamelde toen alles van piratenlego, de dozen bewaarden ik apart, en het lego ging in een hele grote kist.
Gebruiksaanwijzingen bewaarde ik in plastic hozen.
Later dat ie ouder werd, en er niet meer mee speelde, heb ik alles in een grote koffer gedaan, samen met de gebruiksaanwzijngen.Toen ie het huis uit ging zag hij dat alles nog compleet was.
Tot zijn grote verbazing.
Gebruiksaanwijzingen bewaarde ik in plastic hozen.
Later dat ie ouder werd, en er niet meer mee speelde, heb ik alles in een grote koffer gedaan, samen met de gebruiksaanwzijngen.Toen ie het huis uit ging zag hij dat alles nog compleet was.
Tot zijn grote verbazing.
donderdag 17 november 2011 om 08:31
Wij hadden verschillende methodes.
Alle steentjes per kleur sorteren ieder hun eigen (diepvries)bakje met deksel. Of alle steentjes gesorteerd op soort (dakpannetjes, wieltjes, poppetjes). Maar na een aantal weken lag alles weer in een grote bak
Wij hadden na een aantal jaar heel veel lego, en alleen het uitzoeken was al een ideaal vakantieproject (en daarna alles weer opbouwen).
Alle steentjes per kleur sorteren ieder hun eigen (diepvries)bakje met deksel. Of alle steentjes gesorteerd op soort (dakpannetjes, wieltjes, poppetjes). Maar na een aantal weken lag alles weer in een grote bak
Wij hadden na een aantal jaar heel veel lego, en alleen het uitzoeken was al een ideaal vakantieproject (en daarna alles weer opbouwen).
Ik wil ook een motto
donderdag 17 november 2011 om 08:35
Wij gooiden vroeger alles in één bak. Het is toch ook geen doen om alles netjes apart te houden? Wat nu als je met meerdere dozen tegelijk hebt gespeeld? En dat is toch juist het leuke van Lego, dat je zoveel kunt combineren.
Die tekeningen waren bij ons trouwens altijd kwijt. Eigenlijk wel jammer, bedenk ik me nu, maar ik heb ze vroeger nooit gemist.
Die tekeningen waren bij ons trouwens altijd kwijt. Eigenlijk wel jammer, bedenk ik me nu, maar ik heb ze vroeger nooit gemist.
donderdag 17 november 2011 om 08:51
Mijn moeder had alles in een groot kleed in een grote bak zitten. Dus huppekee, kleed eruit en spelen maar. En als alles opgeruimd moest worden alles óp het kleed, punten bij elkaar pakken en met kleed en al in de bak terug. Hartstikke handig!
En alle doorsjes knipten we kapot als er nog een bouwbeschrijving bij zat en stopten we met alle boekjes in een map. Mijn moeder was zo georganiseerd dat ze per "doosje" 1 doorzichtig mapje had met het nummer van het te legoën ding erop gestift. Zo konden alle mapjes op volgorde in een grote map en konden wij alles altijd op de goede plek weer terugstoppen.
Maar af en toe denk ik wel dat mijn moeder een beetje té gestructureerd was is
En alle doorsjes knipten we kapot als er nog een bouwbeschrijving bij zat en stopten we met alle boekjes in een map. Mijn moeder was zo georganiseerd dat ze per "doosje" 1 doorzichtig mapje had met het nummer van het te legoën ding erop gestift. Zo konden alle mapjes op volgorde in een grote map en konden wij alles altijd op de goede plek weer terugstoppen.
Maar af en toe denk ik wel dat mijn moeder een beetje té gestructureerd was is
donderdag 17 november 2011 om 08:59
quote:gerritjevan schreef op 17 november 2011 @ 08:31:
zoon heeft n alles gesorteerd in kleine bakjes
Hier ook. ik heb vleeswarenbakjes bij de Action gehaald. Zijn goed op te stapelen en vrij plat, dus het zoeken in de bakjes gaat ook heel goed.
En een vakkendoos voor de hele kleine blokjes.
Zoon heeft een enorme verzameling lego. Hij heeft ook nog zijn technic, racers en creator lego in aparte bakken zitten.
zoon heeft n alles gesorteerd in kleine bakjes
Hier ook. ik heb vleeswarenbakjes bij de Action gehaald. Zijn goed op te stapelen en vrij plat, dus het zoeken in de bakjes gaat ook heel goed.
En een vakkendoos voor de hele kleine blokjes.
Zoon heeft een enorme verzameling lego. Hij heeft ook nog zijn technic, racers en creator lego in aparte bakken zitten.
donderdag 17 november 2011 om 09:12
Voor Lego en Playmobil: Per soort alles in een bak, de bouwbeschrijvingen apart en de hele kleine dingetjes (van plsymobil bijv waar dochter nog te klein voor is, bestek enzo) zitten in een klein los bakje. Voor Playmobil een vrolijk horlogedoosje van mij
, voor Lego een 'schroevensorteerdoosje' van papa
. Ieder zijn ding!
donderdag 17 november 2011 om 09:22
Manlief en een goede vriend hebben eens (20 jr geleden) na afloop van een verjaardag samen drie en een half uur gebouwd aan een piratenschip. Na drie dagen was het geheel verbouwd tot automokipkachelfantje met bijbehorende vervoermiddelen. Sindsdien veel standaard doosjes gekocht en de knullen zelf laten bouwen!!!!!!. Ik heb van een effen couponnetje een rond kleed gemaakt en daar bouwden ze op. Met opruimen stort je weer alles op het midden van het kleed - natuurlijk niet de verse bouwsels - raapt dat bij elkaar en "opgeruimd staat netjes" in één minuutje.
donderdag 17 november 2011 om 09:27
donderdag 17 november 2011 om 09:45
Hier alles in een grote bak, en de gebruiksaanwijzingen erbij.
Opruimen (er valt altijd wel iets buiten je kleed) gaat heel gemakkelijk met de Swiffer. Mét hoes op een gladde vloer, en zonder hoes op vloerbedekking, zo krijg je alle lampjes en andere ongein snel bij elkaar.
Opruimen (er valt altijd wel iets buiten je kleed) gaat heel gemakkelijk met de Swiffer. Mét hoes op een gladde vloer, en zonder hoes op vloerbedekking, zo krijg je alle lampjes en andere ongein snel bij elkaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"