Sociale huurwoning

17-11-2011 18:26 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik heb laatst gereageerd op een sociale huurwoning in apeldoorn. Na ingelogd te hebben ben ik ervan op de hoogte dat we van de 79 personen die gereageerd hebben op dezelfde woning, wij op positie 9 staan. Hebben we nou kans om op gesprek te komen? of vallen we daar net buiten dan?

groetjes!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Dat ligt eraan.

Soms nodigen ze de 1e tien uit, soms alleen de 1e.
Het verschilt per woningcorporatie. Sowieso is er meestal geen 'gesprek', het is geen sollicitatie ofzo (behalve als het huis in een probleemwijk staat) maar mensen komen kijken in de volgorde waarin het huis wordt aangeboden. Soms beginnen ze bij nummer 1, als die het niet wil, gaan ze naar nummer 2 etc, soms nodigen ze 10 mensen uit op dezelfde tijd, en van degenen die het willen hebben, krijgt degene met de langste inschrijftijd m. Maar sowieso krijg je het huis dus niet als 1 van de 8 mensen die voor jou zijn ge-eindigd het willen.
en dan wordt je uitgenodigd??

en dan er zijn nog heel wat mensen voor jem dus reken er niet op
het kan....een kennis van me was eens zevende voor een huis. De nrs 1t/m 3 wilden het huis toch niet en nr 4, 5 en 6 kwamen niet opdagen bij de bezichtiging. Toen krege zij het huis dus.
Ach, hier in de regio heeft nummer 32 soms de woning...

Het ligt eraan wat de mensen voor je doen, dus afwachten maar.
Hier in Amsterdam nodigen ze altijd de eerste 10 of 15 uit. Waarvan meestal meer dan de helft niet komt opdagen. Neemt niemand de woning, dan volgt ronde twee en nodigen ze de nrs. 15 t/m 30 uit.

Met positie 9 zou je i.i.g. in Amsterdam wél meteen een uitnodiging voor de eerste ronde krijgen.
Oh, en inderdaad, het is zeker niet gezegd dat je geen kans maakt hoor. Voor het huis dat ik nu net gekregen heb stond ik in eerste instantie 7de, (en het is een heel leuk en goed onderhouden huis) en ik ben ook weleens vanaf 12 op 1 beland.
Hier, middelgroot dorp, nodigen ze vaak ook nr 1 tot 10 uit. Ligt eraan: Is dewijk geliefd en het huis in goede staat, dan nodigen ze maar 1 persoon uit. Verwachten ze dat e velen weigeren, dan nodigen ze er 10 tegelijk uit.

Je KAN geluk hebben als nr 9, maar als je in de top 5 zit begin je pas echt kans te maken.
Ik ben nr.9 en heb woning in Den Haag. Oorzaak. Alle 8 niet op komen dagen. Denk dat ik PostNl dankbaar moet zijn. Hebben denk ik uitnodiging niet ontvangen :-)
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven