Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 8 november 2011 om 19:58
dinsdag 8 november 2011 om 20:00
woensdag 9 november 2011 om 10:20

woensdag 9 november 2011 om 11:30

woensdag 9 november 2011 om 16:55
quote:Annie.Ooi schreef op 09 november 2011 @ 10:20:
[...]
Ik ken een leuke Melle, heb daarbij een beeld van een stoer mooi menneke. Vind het echt een mooie naam.
Misschien heb je ook wat aan deze namen;
Rens
Hidde
Loek
Lars
Rens ga ik over nadenken. Lars vind ik ook erg mooi, maar komt in mijn omgeving wel heel vaak voor helaas.
Lars is trouwens ook leuk bij Mats en Sverre!
[...]
Ik ken een leuke Melle, heb daarbij een beeld van een stoer mooi menneke. Vind het echt een mooie naam.
Misschien heb je ook wat aan deze namen;
Rens
Hidde
Loek
Lars
Rens ga ik over nadenken. Lars vind ik ook erg mooi, maar komt in mijn omgeving wel heel vaak voor helaas.
Lars is trouwens ook leuk bij Mats en Sverre!
dinsdag 15 november 2011 om 21:40
Vriend en ik hebben drukke discussies over jongensnamen. Voor een meisje zijn we opvallend eensgezind: Reza ( en mochten we daarover toch twijfelen hebben we een hele zwik andere namen die we beiden mooi vinden).
Jongensnamen zijn echter een crime! Ik vind mooi: Nathan, Ilya, Elias, Jonah, Mischa ... ik schijn een voorkeur te hebben voor joodse namen
Hij vindt zowiezo niet zo veel mooi. Het mag niet Engels zijn, maar ook geen korte Hollandse namen ( a la Tom, Gijs, Job etc. ) We zijn ook niet van de Bikkels en de Binkjes maar ik wil wel graag iets wat je niet heel veel hoort. Jaja, een uitdaging.
Namen die we beiden wel ok vinden zijn:
- Yannick
- Luca
- Silas
Ik zou graag een naam vinden waarvan we allebei denken Yes! ipv wel ok... Wie denkt mee?
Jongensnamen zijn echter een crime! Ik vind mooi: Nathan, Ilya, Elias, Jonah, Mischa ... ik schijn een voorkeur te hebben voor joodse namen

Hij vindt zowiezo niet zo veel mooi. Het mag niet Engels zijn, maar ook geen korte Hollandse namen ( a la Tom, Gijs, Job etc. ) We zijn ook niet van de Bikkels en de Binkjes maar ik wil wel graag iets wat je niet heel veel hoort. Jaja, een uitdaging.
Namen die we beiden wel ok vinden zijn:
- Yannick
- Luca
- Silas
Ik zou graag een naam vinden waarvan we allebei denken Yes! ipv wel ok... Wie denkt mee?
dinsdag 15 november 2011 om 22:06
dinsdag 15 november 2011 om 22:52
Grappig dat jullie Reza een jongensnaam vinden. Ik weet dat je m voor beide kan gebruiken maar vriend vind hem voor een jongen dan weer niks.
Hihi, heb een lastige opdracht gegeven he!
Wat uitschieters: Fedja was ook een serieuze optie voor zowel vriend als mij. Stom dat ik die er niet bij heb gezet. Dus goed bedacht Cejo! Ravi en Roan vind ik ook leuk!
Van mup vind ik zelf Jochem wel leuk, maar was al afgekeurd, Joram vind ik ook leuk! New in Town: Eli, Sasha en Noam had ik ook in gedachten, maar ook al afgekeurd
Bedankt voor het meedenken maar DE naam heb ik nog niet gespot.
Hihi, heb een lastige opdracht gegeven he!
Wat uitschieters: Fedja was ook een serieuze optie voor zowel vriend als mij. Stom dat ik die er niet bij heb gezet. Dus goed bedacht Cejo! Ravi en Roan vind ik ook leuk!
Van mup vind ik zelf Jochem wel leuk, maar was al afgekeurd, Joram vind ik ook leuk! New in Town: Eli, Sasha en Noam had ik ook in gedachten, maar ook al afgekeurd
Bedankt voor het meedenken maar DE naam heb ik nog niet gespot.
woensdag 16 november 2011 om 21:22
Reza vind ik mooi! Misschien is Resa voor een meisje net wat liever? Zelf vind ik Rika ook een erg mooie naam of Rifka, of Svea of Neva.
Voor een jongen, even wat niet te alledaagse namen, misschien zit er iets bij;
Boaz, Lander, Baron, Cain, Itai, Noam, Mourin, Tielen, Meiner, Fenris, Lovis, Ceder, Amiel, Siger, Boyt, Flores, Alard, Menno, Dries, Lotijn, Lennot, Reinder, Tibbe,
Voor een jongen, even wat niet te alledaagse namen, misschien zit er iets bij;
Boaz, Lander, Baron, Cain, Itai, Noam, Mourin, Tielen, Meiner, Fenris, Lovis, Ceder, Amiel, Siger, Boyt, Flores, Alard, Menno, Dries, Lotijn, Lennot, Reinder, Tibbe,
donderdag 17 november 2011 om 18:23
@Saszzje; wat leuk! We zoeken een naam in dezelfde categorie. Reza voor een meisje vind ik ook fantastisch en hebben we als serieuze optie. Voor een jongen vind ik het zooo moeilijk. We komen er gewoon nog niet uit. Silas vinden wij redelijk, maar nog geen "ja dat is het" gevoel. We willen graag 2 lettergrepen omdat de achternaam maar 1 lettergreep is.....lastig he?
donderdag 17 november 2011 om 19:36
Ik ga ook steeds meer voor Reza voor een jongen voelen... haha. Silas is ook growing on me...
Catoo, van je namen vind ik Noam erg mooi, maar is dus helaas al afgekeurd, de rest is me dan toch te apart.
Lara, leuk dat je dezelfde naam in gedachten hebt! Het is ook wel een hele mooie naam!
Wat voor leuke jongensnamen hebben jullie al afgekeurd...misschien zit er voor ons wel wat bij
Ik heb ook een voorkeur voor 2 lettergrepen, die namen vind ik vaak het mooist.
Catoo, van je namen vind ik Noam erg mooi, maar is dus helaas al afgekeurd, de rest is me dan toch te apart.
Lara, leuk dat je dezelfde naam in gedachten hebt! Het is ook wel een hele mooie naam!

vrijdag 18 november 2011 om 17:54
Sinds kort weten wij dat we een tweede jongen erbij krijgen, nu vond ik het al zo moeilijk om een naam voor m'n eerste zoon te bedenken... meisjesnamen daarintegen, geen probleem, een lijst vol..
Onze zoon heet Denver..
We zoeken niet iets vergelijkbaars als Denver, in die zin van een andere naam van een staat, land oid, gezien mensen daar nu al grapjes over aan het maken zijn.. Wel graag met 2 lettergrepen, iets bijzonders, maar niet ordinair.. tja, veel eisen en daarom ook voor ons lastig.. ben benieuwd of er hier leuke namen voorbij komen..
Onze zoon heet Denver..
We zoeken niet iets vergelijkbaars als Denver, in die zin van een andere naam van een staat, land oid, gezien mensen daar nu al grapjes over aan het maken zijn.. Wel graag met 2 lettergrepen, iets bijzonders, maar niet ordinair.. tja, veel eisen en daarom ook voor ons lastig.. ben benieuwd of er hier leuke namen voorbij komen..