internet mb op mobiel

21-11-2011 17:17 18 berichten
Ik mag deze week een nieuwe mobiele telefoon uitzoeken, en ik heb er al 1 op het oog.Een blackberry torch. Mijn vraag gaat echter over de hoeveelheid mb. Ik heb namelijk geen flauw idee wat ik mij daar bij moet voorstellen. Hoeveel en hoe snel je zoiets verbruikt.

Ik zal thuis gewoon op mijn eigen netwerk zitten via de wifi, maar als ik bv in de trein zit of in de winkel en ik krijg een whats app binnen, en wil daar op reageren, hoe snel zal dan mijn hoeveelheid mb wat ik per maand mag gebruiken op zijn? Of als ik mijn mail binnen haal op mijn telefoon?( mail hoeft niet perse, want ik krijg best veel mail op een dag, dus dat zal veel mb opslokken schat ik?) Ik zit te twijfelen tussen 500 mb of 1000 mb, maar misschien is dit wel veel te veel.

Ik zoek dus advies hierin, en hoop dat iemand mijd at kan bieden!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1000mb en die krijg ik per maand nooit en te nimmer op. Nu internet ik buitenshuis niet veel, ik kijk geen filmpjes oid. Wat ik wel doe: mail binnenhalen, Whatsapp en Wordfeud. Toch ben ik blij dat ik die 1000mb heb, want als je buiten je bundel komt, kost dat toch behoorlijk veel. Scheelt het veel, qua abo-geld?
Is simonly met onbeperkt internet geen optie?
Ik heb 250MB, en daar kom ik bij lange na al niet aan. Internet veel thuis, buitenshuis alleen Whatsapp, Wordfeud en af en toe een pagina op internet laden. Geen streaming media ofzo.

Als je Googelt op dataverbruik mobiel internet, vind je ook een paar handige rekentools.
Ik ben blij dat ik onbeperkt internet heb, ik hoef nergens naar te kijken. Maar ik maak ook veel gebruik van het 3G netwerk.

Ik zou ook echt niet weten wat ik per maand opmaak, zal zo eens op een app kijken die dat registreert.

Scheelt het veel geld?
je kan ook op je huidige mobiel zoeken hoeveel data je verzonden/binnengehaald hebt, lijkt me een handige indicatie
quote:gsleutel schreef op 21 november 2011 @ 17:31:

Is simonly met onbeperkt internet geen optie?

Volgens mij bieden ze dat alleen nog aan bij T-mobile, en dat netwerk is waardeloos (dus heb je ook niks aan je onbeperkte internet )

De rest biedt max 1 gb aan (toen ik het 2 maanden geleden op zocht tenminste)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 21 november 2011 @ 17:56:

[...]

Volgens mij bieden ze dat alleen nog aan bij T-mobile, en dat netwerk is waardeloos (dus heb je ook niks aan je onbeperkte internet )

De rest biedt max 1 gb aan (toen ik het 2 maanden geleden op zocht tenminste)Bij t-mobile zijn er ook internetbundels zag ik laatst. Ik moet mijn abo binnenkort verlengen en heb nu t-mobile. Wilde eerste wel blijven omdat ze geen bundels hebben. (heb 6 jaar t-mobile waarvan 4 jaar met internet). Maar nu ga ik overstappen ik ga niet zoveel meer betalen voor waardeloos internet
nou, mijn oude telefoon is al een tijdje kapot, en ik he nu een hele oude die ik nog had liggen. Ik heb daar geen internet op, waardoor ik dus ook totaal niet kan inschatten hoeveel ik zal gaan verbruiken. Wat ik wel weet is dat ik nu een abbo heb van 190 minuten /sms-jes wat echt totaal niet toereikend is,w aardoor ik elke maand een rekening heb van ongeveer 90 euro. Dit komt voornamelijk door sms-en, dus ik hoop doordat ik mijn abbo verleng en ophoog naar 275 of 350 min/sms en dus kan whats appen, het bedrag naar beneden te brengen. Dus ook al zou ik een abbbo nemen van 50 euro per maand, ga ik er alsnog 40 euro op vooruit!
quote:himalaya schreef op 21 november 2011 @ 17:56:

[...]

De rest biedt max 1 gb aan (toen ik het 2 maanden geleden op zocht tenminste)Ik heb simonly van Ben en onbeperkt internet... Inderdaad, via het netwerk van T-Mobile, maar geen problemen met het netwerk (en ik woon vlakbij de grens, maar ook daar geen last van). Ik heb zelfs via een laptop, met mijn telefoon als ''wifi-hotspot'', de finale van de tour de france zitten kijken... Dus wat mij betreft niks mis mee.
quote:gsleutel schreef op 21 november 2011 @ 18:32:

[...]

Ik heb simonly van Ben en onbeperkt internet... Inderdaad, via het netwerk van T-Mobile, maar geen problemen met het netwerk (en ik woon vlakbij de grens, maar ook daar geen last van). Ik heb zelfs via een laptop, met mijn telefoon als ''wifi-hotspot'', de finale van de tour de france zitten kijken... Dus wat mij betreft niks mis mee.Dan heb jij mazzel gsleutel, in veel consumentenprogramma's en topics komt naar voren dat het bereik slecht is in veel delen/deeltjes van Nederland.
Ik woon in het prachtige Brabant en heb ook T-mobile met onbeperkt internet, zelden problemen mee.
Ik lees nu trouwens ervaringen en er zijn idd wel klachten ja.
Ik heb 1GB internet maar als ik aan 80MB zit per maand is het veel. Buitenshuis zit ik vooral op twitter, facebook, whatsapp, forums en nu.nl. Apps downloaden doe ik vaak thuis en filmpjes kijk ik niet via mijn mobiel. Ik denk dat als je veel filmpjes kijkt of apps download buitenshuis je wel zo aan je max. zou kunnen zitten want daar gaan de meeste MB's aan op.
Ik heb net ook even gekeken, vanaf 1 november heb ik wel 93 mb verbruikt. Van mijn 1000nogwat

Verbruikt aan Whats'appen, facebooken, twitter, krant, Viva en nog wat andere kijkdingen. Geen downloads ofzo.
Ik zit aan 700-900MB per maand maar ik reis twee uur per dag met het openbaar vervoer en gebruik mijn iPhone als hotspot om te internetten op mijn laptop. Met een BlackBerry ga je denk ik sowieso wat minder intensief internetten dan op een iPhone of Android-smartphone vanwege de geringe beschikbaarheid van apps. Ook doet BlackBerry er alles aan om het dataverbruik te beperken via hun centrale servers waar alle communicatie langs verloopt (of niet werkt als die servers down zijn ;) .

Voor alleen tekstberichtjes versturen via ping, whatsapp of Facebook messenger ga je nooit veel data verbruiken.
ok dus 500 mb is dus ook meer dan zta want alle apps zal ik gewoon via onze huis modem downloaden. Het is dus echt alleen voor facebook, twitter, viva , whats appen . En dan is 500 mb dus meer dan voldoende, misschien kan ik nog wel met minder af!!! Heel erg bednakt voor jullie advies, over 2 dagen mag ik hem bestellen!!
Onbeperkt bestaat niet. Ook T-Mobile heeft gewoon een FUP van 1GB.

Aan 500MB heb je ruim voldoende als je buitenshuis geen gebruik maakt van YouTube, Skype, etc...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven