Beste boerenkool recept
woensdag 23 november 2011 om 06:55
Ik bedacht me net dat er hier vast mensen zitten met heel goede recepten! Bij mij mislukt de stampot eigenlijk altijd een beetje...
Wat is jouw favoriete recept voor stampot boerenkool, of is het eigenlijk heel basic? Oh ja, er is ook nog een uitdaging: ik eet geen vlees...
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wat is jouw favoriete recept voor stampot boerenkool, of is het eigenlijk heel basic? Oh ja, er is ook nog een uitdaging: ik eet geen vlees...
Alvast bedankt voor jullie reacties!
woensdag 23 november 2011 om 07:02
vegaballen zelf maken,
boerenkool maak ik eigenlijk altijd met stukjes kaas erdoor en gehaktballen erbij. geen gedoe met jus oid, gewoon heel veel boerenkool erin, zodat ie lekker groen is.
het is ook lekker om een veel-groentenstampot te maken: verse spinazie,spruiten, zongedroogde tomaatjes, sperzieboontjes, stukjes feta... omeletje erbij.
succes
boerenkool maak ik eigenlijk altijd met stukjes kaas erdoor en gehaktballen erbij. geen gedoe met jus oid, gewoon heel veel boerenkool erin, zodat ie lekker groen is.
het is ook lekker om een veel-groentenstampot te maken: verse spinazie,spruiten, zongedroogde tomaatjes, sperzieboontjes, stukjes feta... omeletje erbij.
succes
woensdag 23 november 2011 om 08:28
Niet voor boerenkoolstamppot; maar wel heel lekker tussendoor als je wat kool overhebt
Boerenkoolchips
50 tot 100 gram rauwe boerenkool in grote stukken (of voorgesneden) omscheppen met 1 el olijfolie en bestrooien met een beetje zout.
20 minuten in de oven op 150 graden tot ze superkrokant zijn en een klein bruin randje hebben.
Heel krokant, lekker en gezond.
Boerenkoolchips
50 tot 100 gram rauwe boerenkool in grote stukken (of voorgesneden) omscheppen met 1 el olijfolie en bestrooien met een beetje zout.
20 minuten in de oven op 150 graden tot ze superkrokant zijn en een klein bruin randje hebben.
Heel krokant, lekker en gezond.
woensdag 23 november 2011 om 08:32
woensdag 23 november 2011 om 08:33
Ik kook de boerenkool nooit in heel veel water, want dan blijft er altijd zo weinig smaak over. Ik doe gewoon wat bakboter in de pan, boerenkool erbij, even doorroeren, klein beetje water erbij en dan op een laag vuur laten sudderen. Ongeveer een half uur.
Aardappels erbij koken, even droogstomen, en dan stampen met warme melk en beetje boter.
Aardappels erbij koken, even droogstomen, en dan stampen met warme melk en beetje boter.
woensdag 23 november 2011 om 08:33
quote:elninjoo schreef op 23 november 2011 @ 08:09:
Veel aardappelen in verhouding tot de boerenkool. Vet spek bakken en de spekjus er doorheen prakken. Hoef je het spek zelf niet bij op te eten (al vind ik dat wel lekker) maar zolang de speksmaak er maar goed in zit is het heerlijjk!
Ze eet geen vlees, schreef ze.
Ik maak het gewoon heel simpel, stampen met stuk boter erdoor en een vegetarisch rookworstje van Tivall ( AH ), die zijn heerlijk, lekker jus erbij, gewoon uit een zakje.
Veel aardappelen in verhouding tot de boerenkool. Vet spek bakken en de spekjus er doorheen prakken. Hoef je het spek zelf niet bij op te eten (al vind ik dat wel lekker) maar zolang de speksmaak er maar goed in zit is het heerlijjk!
Ze eet geen vlees, schreef ze.
Ik maak het gewoon heel simpel, stampen met stuk boter erdoor en een vegetarisch rookworstje van Tivall ( AH ), die zijn heerlijk, lekker jus erbij, gewoon uit een zakje.
woensdag 23 november 2011 om 08:53
woensdag 23 november 2011 om 09:45
Ja Emaille, inderdaad, van Tivall, de rookworsten komen erin, in het assortiment in oktober, maar dan gaan de braadworsten tijdelijk uit het assortiment. En waarom? Is toch niet speciaal iets voor de zomer. Ik vind dat jammer. Wij gourmetten ermee en ze smaken heerlijk bij allerlei gerechten. De braadworsten van Goodbite zijn lang zo lekker niet.
woensdag 23 november 2011 om 09:47
woensdag 23 november 2011 om 11:12
Ik kook de aardappels in weinig water, daar boerenkool op de laatste minuten.
Het meeste kookvocht eraf gieten, dan een zakje aardappelpuree en melk erdoor stampen.
Flink wat boter en geraspte kaas erdoor, goed mengen.
Ik eet er geen jus bij maar sambal en ipv rookworst kipfrikandel. Daardoor smaakt het anders dan de gemiddelde boerenkool.
Mn man is er gek op.
Ik ga het vanavond maar weer eens maken, lekker!
Het meeste kookvocht eraf gieten, dan een zakje aardappelpuree en melk erdoor stampen.
Flink wat boter en geraspte kaas erdoor, goed mengen.
Ik eet er geen jus bij maar sambal en ipv rookworst kipfrikandel. Daardoor smaakt het anders dan de gemiddelde boerenkool.
Mn man is er gek op.
Ik ga het vanavond maar weer eens maken, lekker!
woensdag 23 november 2011 om 18:34