just not into me?

23-11-2011 09:34 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige bericht had ik het over een man die nog niet precies weet wat zijn gevoel voor mij is. Nu 2 weken verder laat zijn gedrag zien dat er weinig van zijn kant uit komt, maar als ik een sms stuur of wat vraag reageert hij wel altijd enthousiast. En wij waren uit eten geweest en hebben de rekening gesplitst. Nu vind ik dat op zich niet erg maar omdat altijd mensen zeggen dan vind hij je niet leuk dacht ik dus meteen dat. Nu zei iemand tegen mij dat dat alleen zo is bij de eerste date, en dat ik niet weet wat hij heeft meegemaakt voor mij en dat hij misschien voorzichtig is vanwege dat mensen er misbruik van kunnen maken. Nu heb ik hem gevraagd om naar een feest te gaan en omdat hij al zover zou rijden dat ik dat voor hem wou betalen. Hij vond het lief van mij maar wilde gewoon zelf betalen. Nu heb ik iig laten zien dat ik niet iemand ben die wil profiteren. Aankomend weekend zie ik hem niet hij gaat een dag weg met fam. En hij is nog wel zo dat hij elk weekend wel een dag wil stappen. Dus ik zie hem over 2 weekjes. Nu op zich geen probleem maar vanwege ik hem steeds leuker en leuker ga vinden en mij onzekerheid heel erg op komt spelen wil ik vragen aan jullie jullie meningen. hoe komt dit alles over? moet ik toch maar afwachten of iets of zeggen jullie maak er maar een einde aan voordat ik gekwetst word omdat mijn gevoel meer word.???
Sorry ik begrijp er niks van...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
He just not that into you!
Hoe kom je erbij dat wie wat betaalt iets zegt over hoe leuk hij je vindt?
Niet zo ingewikkeld doen. Gewoon zien wat er gebeurt en als je echt wil weten waar je aan toe bent, just ask!
Ga niet nadenken over wat het al dan niet splitsen van een rekening betekent!

En geloof hem als hij zegt dat hij nog niet precies weet wat zijn gevoel voor jou is. Gezien zijn gedrag van de laatste 2 weken doet hij geen pogingen om het contact met jou aan te halen. Daar zou ik meer naar kijken dan naar wie welk deel van de rekening betaalt.

Ik denk dat hij inderdaad niet zo enthousiast is over jou als jij over hem.

En zoals Jarek zegt: vraag het hem. Waarschijnlijk krijg je van hem een antwoord dat er meer toe doet dan de antwoorden die je hier krijgt.
@ ster89...

It does say something...to be honest!

Niet zo zeer het betalen,want je kan er als vrouwzijnde ook voor kiezen om dan te zeggen:We delen of ik betaal deze x!

Maar het voorstellen zegt wel degelijk heel veel..zeker de eerste dates!
@ Carmenluca:

Nou zo zou ik het niet opvatten eigenlijk.. Ik denk dat het eventueel ook leeftijdsgebonden is. Ik date voornamelijk met studenten en verwacht echt niet dat zo'n jongen dan heel de rekening betaalt. Als hij het doet voel ik me eerder bezwaard dan blij wat dat betreft..

Ik heb in ieder geval nog nooit iemand horen zeggen dat hij niet heeft betaalt omdat de vrouw niet leuk zou zijn of andersom, dat iemand twijfelde aan hem omdat hij niet betaalt zou hebben..

Als je iemand mee uitvraagt als man zijnde is het netjes dat hij betaalt ja, maar als je gewoon een afspraak samen maakt om naar de bios o.i.d. te gaan (in overleg dus) zou ik altijd de helft betalen..
ik zou het vrij normala vinden om op 1e f 1e paar dates te kosten te delen (even los van iemand zijn financiele situatie dat kan je vaak van te voren niet zien?)

of hij je leuk vind, en jij hem leuk blijft vinden kan, kan niet dat zal de tijd leren. is niks over te zeggen ik heb vaak betaald bij 1e date gewoon omdat ik vrij jong al werkte en dus het geld ervoor had en mijn dates meestal niet (gelant of hoe je het wil noemen)

Bij mijn vrouw (inmiddels al weer 10jaar ruim samen blijven plakken)

Hebben we het vanaf het begin alles altijd een beetje 50/50 gedaan, waarom weet ik niet, zo kwam het uit haar en mij blijkbaar.

Ik zeg geen knoop aan vast te maken.betalen of niet betalen.

Het gaat er meer om hoe iemand is waar die wel niet interesse in heeft (in jouw) en misschien is deze man,Niet goed in het voortouw nemen met afspraakjes maken om wat voor rede dan ook? niks mis mee toch?
ik ben van '84 miss ligt het daar aan...
Volgens mij zegt het pas wat als 'ie jou de volledige rekening laat betalen ("oeps, portomonnaie vergeten" etc). Rekening splitsen is gewoon netjes (modern?) en zegt verder niets over de relatie.

Overigens ben ik zelf wel 's op m'n neus gegaan doordat ik (voornamelijk uit gewoonte) de rekening betaalde en mijn date daar vervolgens zeer gepikeerd over was omdat ze heus wel zelf haar deel kon betalen. Ouch
"Not into you" is zooo 2009.

In plaats van je af vragen of iemand wel into you is, kun je beter van jezelf uitgan en jezelf afvragen "Does he make me happy in the long run." En iemand die je door zijn gedrag onzeker maakt, maakt je niet happy, en dat is m dus niet.

Ik zou geen conclusies trekken uit dat betalen. Misschien is ie gewooon heel principieel op dat gebied of heeft ie een nare ervaring met een vorige date die zwaar beledigd was toen hij aanbood te betalen. ( Ze schijnen er te zijn, uberfeministen die dat zien als teken van vrouwenonderdrukking).

Het feit dat ie zelden initiatief toont en zo weinig tijd voor je maakt, daar zou ik wel een conclusie uit trekken. Namelijk dat jij kennelijk behoefte hebt aan iemand die meer contact zoekt dan hij doet. Nog steeds hoeft dat niets te zeggen over zijn gevoel voor jou, maar het betekent wel dat dit niet de juiste man voor je is.
Carmenluca, ik vind dat werkelijk iets uit de 19de eeuw (okay vooruit eerste heft 20ste misschien ook nog), maar hello welcome to the 21st century zeg. Ik zou het vreemd vinden als een man er vanuit gaat dat hij betaalt (toegegeven eerste dates zijn wat langer geleden voor mij) en me er onprettig bijvoelen.

PS Ik ben van een veeel eerder bouwjaar dan '84!
Haha Kreng nou uberfeministisch niet, en ik zou iemand er ook niet op afwijzen, maar een echt goede start zou het voor mij niet zijn idd.
Als iemand me mee uit vraagt (hoi Mlle, wil je een keer met me uit eten?), verwacht ik dat hij betaalt. Meteen alles splitten, ik houd daar niet van. Iets te andijvie naar mijn smaak. Als het leuk is, betaal ik de volgende keer wel :-) Al

Maar dat ik vind ík, het splitten op zich het zegt niks denk ik. zijn reactie op jou en responstijd zegt meer. Ik zou de komende 2 weken afwachten of hij contact met je zoekt. zo nee, dan vindt hij je misschien niet superleuk (helaas).
Als man kunje het niet snel goed doen.

Er zijn op viva al diverse topics geweest over wie betaalt tijdens de eerste date, en veel vrouwen vinden het toch wel een afknapper als de man niet op zijn minst aanbiedt om de rekening te betalen. Aan de andere kant dus ook de vrouwen die 50/50 zien als een teken van afwijzing. Lastig
Idd Mlle...

Een man die je echt wil,zal alles doen om je het hof proberen te maken! Laat hem lekker zijn gang gaan dan..
Tja idd niet makkelijk voor de mannen.

Ik heb nooit echt gedate-date, meer van het een in het ander gerold, en dan is het meer 'zullen we nog ergens een hapje gaan eten'. Overigens stond mijn keuze altijd allang vast voordat er enige hofmakerij of etenjes gingen gebeuren, en veel poespas en opgehemel hou ik gewoon niet zo van (vaak ook niet echt).

Anyhow, success ermee TO, als het voor jou onprettig voelt, gewoon tegen hem zeggen.
Eens met kreng, als zijn gedrag je nu al onzeker maakt, dan voorspelt dat weinig goeds voor de toekomst.

Maar vermoedelijk is dat tegen dovemansoren omdat je helemaal gefixeerd bent op de jongen die je je in het hoofd hebt gezet.
Maar vermoedelijk is dat tegen dovemansoren omdat je helemaal gefixeerd bent op de jongen die je je in het hoofd hebt gezet

ditbedoel ik met ik ben 27 nu..had my lesson learned.
Laat 't een tijdje rusten. Doe je eigen ding. Staar je niet meer blind op hem. NIet teveel afvragen: 'wat als ik dit doe?' of 'Wat als hij dit zegt?'. Nee, gewoon je eigen leven leiden. Een man is een leuke bijkomstigheid (om 't even plat te zeggen). Heb 't leuk met jezelf en als hij niets meer van zich laat horen dan weet je dat hij niet zo into you is.
nou we zouden dus 3 december naar een party gaan. maar toen ik hem vroeg of hij zijn kaartje besteld had zei hij dat hij dat nog niet gedaan had want misschien wouden een paar vrienden mee dus hij wou daarop wachten.

Nu heb ik uiteraard ook zelf mensen meegevraagd maar vind dit wel een domper.. ik had gehoopt dat hij met mij samen wil gaan. maar goed ik heb mijn grens was eerder gezet. wil er dus helemaal een eind aan maken en dat zeg ik volgende week.

Zeg gewoon eerlijk tegen hem dat mijn gevoel voor hem teveel word en dat daarom het beter is om niet meer / of voorlopig niet.. af te spreken.. wens me maar succes..
Als je onzeker van hem wordt en hij niet voldoet aan hoe jij graag behandeld wilt worden vrees ik dat je hem dat moet zeggen en verandert er dan niets dan wordt het meestal ook nooit beter.

Dat van dat feest vind ik overigens geen goed teken, want hij grijpt de kans niet aan om met je te kunnen pronken en dat doen verliefde manen meestal wel.
Ik denk dat als je je af vraagt of hij wel "into you" is, dat het antwoord nee is.

Terugdenkend aan mijn eigen relaties ging deze vlieger altijd op.
ik had al een tijdje het idee dat hij niet helemaal into me is maar nu word die gedachte steeds sterker..

maar idd denk wel dat ik het gewoon eerlijk tegen hem zeg hoe of wat..

alleen ja dat ligt dan niet aan hem heb ik liever dat iemand rechtstreeks tegen me zegt nou ik vind je wel leuk maar je hoeft echt niets te verwachten.. en dat ie gewoon eerlijk is dan op een maniet om je aan het lijntje te houden of iets dergelijks..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven