Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
Nou, dat is dus het stomme; als we bij elkaar zijn (met zijn vijfjes of met zijn tweeen als we hebben afgesproken het er niet over te hebben), hebben we het gewoon weer heel gezellig. Zoals anderhalve week geleden, dan zitten we gewoon tot midden in de nacht wijntjes te drinken en gezellig te kletsen. Zolang we het er maar niet over hebben, gaat het goed.

En de verjaardag van jongste ging ook eigenlijk prima, ook al zonderde bijna-ex zich af en toe af (heeft bijna geen contacten met anderen momenteel).

Dus ik denk dat het qua spanning wel mee zal vallen, ik denk alleen dat het voor mij daarna weer heel moeilijk wordt omdat zo'n avondje toch weer misschien hoop wekt.

Vind het heel moeilijk, vooral omdat oudste/middelste er specifiek om vragen het samen te vieren.

Kerst heb ik al besloten niet samen te vieren; 1 dag met mijn familie, 1 dag met de zijne gaat prima. Oudjaar ben ik uitgenodigd voor een feest, weet nog niet of ik dat wil (oudjaar zonder kids lijkt me zo raar). Maar ja, kids moeten toch of bij hem of bij mij zijn, kan dan net zo goed bij hem misschien....
quote:hova schreef op 23 november 2011 @ 15:42:

@Silencer, denk je niet dat het beter is als de kids zien dat we het iig nog goed met elkaar kunnen vinden, dat we soms nog dingen samen kunnen doen? Pfff... weet dat echt niet, vind dat zo moeilijk.

En we hebben sowieso afgesproken de officiele scheiding voorlopig even te laten rusten tot jan/feb. Gaat nu zo niet goed met mij, kan het er even niet bij hebben denk ik. Eerst even rust n de tent.

Nee feestdagen etc nog samen vieren is verwarrend voor kinderen is mijn ervaring.

Daarmee houden kinderen de stille hoop dat papa en mama nog wel weer samen komen want welk kind wil dat nu niet?

Een goede verstandhouding kan je ook prima hebben door een soepele bezoekregeling etc. daarvoor hoef je geen verjaardagen feestdagen samen te vieren.

Dat kopje koffie aanbieden als pa de kinderen terug komt brengen,samen naar activiteiten op school maar verder gescheiden levens dát is wat kinderen nodig hebben.

Vroeg of laat krijgt 1 van jullie een nieuwe relatie en dan?

Dan maar ineens geen feestdagen etc meer samen vieren?

Ik heb dat om me heen al zo vaak mis zien gaan en nee dat moet je je kinderen niet aandoen.

Scheiden betekent dat jullie geen gezin meer vormen.
hova ik reageer op je post van 15:42.

nee ik denk niet dat het beter is.

de kinderen zien wel dat jullie nog goed met elkaar kunnen worden maar zou daar ook geen sprankje hoop voor hun erbij zitten. jij hebt dat ook soms ook al is het een flinterdun draadje naar hem toe hoop.

je geeft denk ik valse hoop aan je kinderen want vraag maar aan je kinderen wat ze het allerliefste hebben en dat zijn diep in hun hart echt geen wii of andere dure dingen.

nee (bijna) alle kinderen willen hun ouders bij elkaar hebben dat zien ze toch het liefst.

en natuurlijk willen je 2 oudsten het nog samen vieren logisch toch. ze weten niet beter en willen het liefst dat alles bij normaal blijft maar dat wil niet meer dus je zult dingen moeten uit gaan leggen en ook al zeggen ze: nou dat wist ik wel hoor met een bozige toon.er gaat heel wat anders in die koppies rond dan jij en ik weten.

en over oud en nieuw ik zal verbaasd zijn als je exman de kinderen dan wil hebben met zijn geparty de hele tijd. ik vind hem erg egocentrisch en ben bang dat hij je ontzettend tegen gaat staan straks bij de scheiding. fingers crossed.
mosterd superstar je was mij 1 minuutje voor.
Ach Hoof mijn ex eet nog wel eens een keertje mee bij mij thuis en weet je we kunnen het nu beter samen vinden dan toen we nog onder 1 dak woonden.

Maar naar onze dochter moet het duidelijk zijn,een relatie zit er nooit maar dan ook nooit meer in.!
@superstar is er een ander bij jullie in het spel?

Verder weer zoveel herkenbaars gelezen hier.

Wat voel ik me een idioot met mijn 11 jaar.

Vriendschappelijk dacht ik dat ex en ik ook best door een deur konden, echter zie ik dat dat alleen maar op zijn voorwaarden is gegaan.

Dat wist ik wel natuurlijk, maar ik heb naast weggaan bij ex iemand die me het meest dierbaar is in een slopende ziekte ernaast gehad waar hij handig misbruik van maakte.

Ik was emotioneel te moe voor gevechten dan liet ik het maar.

Ik heb nooit een bezoekregeling voor elkaar gekregen, dan sprak hij met me af vervolgens kwam hij niet, dan hing ik boos aan de lijn en,

Kassa! Dan had hij me " jij maakt ruzie dus ik kom niet ".

En dat lees ik hier in meerdere verhalen.

Dat vind ik het gemeenst.

Er wordt door hem gekwetst, jij reageert boos, of verdrietig dan wordt 't zo gedraaid dat jij je schuldig gaat voelen en je maar weer aanpast.

Dat is geen liefde, dat is Macht willen houden.

En ik denk dat wij allemaal, jarenlang die aanpassers zijn geweest.

Hoe langer je echter blijft aanpassen, hoe groter de weerstand zal worden..

Hier gaat het goed als ik inderdaad een kopje koffie inschenk, het gezellig maak met Kerst, verjaardag cadeautjes koop voor hem en kind, af en toe at hij mee als vriendin er niet was of als ze ruzie hadden.

Ik heb geen partner gehad, maar een kind erbij.

Zijn moeder had hem op moeten voeden, normen en waarden bij moeten brengen,

Hem moeten leren hoe je met vrouwen om gaat, met dierbaren.

Zij had hem grenzen moeten leren, en daar ging het al mis..
@champoepel: het is toch niet de schuld van zijn moeder dat jij nooit je grenzen hebt aangegeven? Het is nu eenmaal zo dat mensen er gebruik van maken als je alles van ze accepteert. Nee, dat is niet fijn en zeker ook niet netjes, maar het is wel hoe het helaas werkt.

Jullie exen gedragen zich afschuwelijk, maar ze krijgen daar ook alle ruimte voor. Ook ik gaf mijn ex ooit alle ruimte om mij lullig te behandelen.

Mijn man kreeg van zijn ex (ver voor mijn tijd, wees maar niet bang, hij was vrij toen ik hem ontmoette) die ruimte ook. Het maakte dat hij zich steeds meer terrein toe eigende. Terwijl het in ons huwelijk een attente man is, die mij veel ruimte geeft.

Geen verwijt aan jullie, verre van. Ik hoop alleen zo dat jullie de kracht vinden om het heft in eigen handen te nemen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Je hebt helemaal gelijk hoor BWitched, en ik ben ook hard ermee bezig die grenzen aan te geven.

Daar gaat het ook over.

Voor mij is de leerschool ook dat ik rechtop moet blijven en voor mezelf moet blijven opkomen.

En dat gaat me lukken.

Ik heb veel te lang met me laten spelen, en dat stuk ligt bij mij.
quote:champoepel schreef op 23 november 2011 @ 18:13:

@superstar is er een ander bij jullie in het spel?.

Ik ben inmiddels al 10 jaar bij deze man weg,hij heeft me indertijd letterlijk met onze toen 4 jarige dochter op straat gezet.

Binnen 2 weken woonde mijn opvolgster met haar kinderen en haar dierentuin bij hem in huis en ik sliep met onze dochter bij een lieve vriendin op een matrasje.
Kerels...Bah!!!
Ik ging n.l. ook vriendschappelijk met mijn ex om, en dat ging beter dan toen we bij elkaar waren.

Het veranderde alleen pijlsnel toen hij aanvoelde dat ik iemand leuk begon te vinden.

Hij gooide zijn vriendin aan de kant, kon toen ineens wel??!!?!! kwam dichtbij wonen en ik was zijn nieuwe hobby

Hij ging me in alles kontroleren, stelde vragen aan kind, kwam bijna elke dag ineens op de meest rare tijden.

Het was dus een vriendschap met een adder onder het gras.

Het gaat bij mij goed zolang ik alleen blijf.

Daarom vroeg ik me af, heb jij weleens een nieuwe partner gehad?
quote:allalone schreef op 23 november 2011 @ 19:30:

Kerels...Bah!!!

Er bestaan ook vast mannen die wél deugen.

De les die ik geleerd heb was een harde maar wel heel wijze les.!
Ik geloof ook nog in de goede man, en dat wil ik ook vast houden.

Ik ga ervan uit dat ik hem op een dag toch nog ga ontmoeten.

Op zich geloof ik ook niet zo zeer in goed of fout.

Wij zaten op de verkeerde golflengte.
quote:champoepel schreef op 23 november 2011 @ 19:31:

Ik ging n.l. ook vriendschappelijk met mijn ex om, en dat ging beter dan toen we bij elkaar waren.

Het veranderde alleen pijlsnel toen hij aanvoelde dat ik iemand leuk begon te vinden.

Hij gooide zijn vriendin aan de kant, kon toen ineens wel??!!?!! kwam dichtbij wonen en ik was zijn nieuwe hobby

Hij ging me in alles kontroleren, stelde vragen aan kind, kwam bijna elke dag ineens op de meest rare tijden.

Het was dus een vriendschap met een adder onder het gras.

Het gaat bij mij goed zolang ik alleen blijf.

Daarom vroeg ik me af, heb jij weleens een nieuwe partner gehad?

Ja ik ben na 3 jaar weer een nieuwe relatie begonnen maar ook die is misgelopen.

Nog een kind rijker en een illusie armer ben ik nu alweer een aantal jaren alleen.

Tot nu toe heb ik geen enkele behoefte om weer aan een relatie te beginnen.

Zolang mijn kinderen thuis wonen blijf ik bewust alleen.
quote:superstar_2 schreef op 23 november 2011 @ 17:27:

[...]

Nee feestdagen etc nog samen vieren is verwarrend voor kinderen is mijn ervaring.

.

Ik zal mijn ervaringen eens neerzetten, na een half jaar geen

contact heb ik december 2010 besloten dat ik niet meer boos

was en zijn we begonnen met gezamelijke activiteiten.

Heel rustig, de kinderen samen opgehaald na de kerstviering,

een middag sleëen, naar de Mac en zelfs een hele dag Volendam.

Nu gaan we dit jaar met zijn allen Sinterklaas vieren en dat

is toch wel leuk, de kleinste geloofd nog heilig in de goedheiligman

en 2x Sinterklaas vieren is pas echt verwarrend.

Om nog samen door een deur te kunnen moet er wel aan bepaalde voorwaarden voldaan worden, de "kou" moet uit

de lucht zijn en ik denk inderdaad dat het complex wordt als

er nieuwe partners zijn.

Maar goed, moet ik dan in 2011 geen Sinterklaas meer vieren

omdat er in 2012 een nieuwe vlam in haar of mijn leven is?

Ik denk het niet, voor hetzelfde geld komt die pas in 2013, 2014

of helemaal niet.

Iedere gezamelijke activiteit is toch weer een klein feestje

(oke, meestal dan) en dat pakken ze me niet meer af.

quote:allalone schreef op 23 november 2011 @ 19:30:

Kerels...Bah!!!Hahahahahaha ach over een jaar denk je er anders over.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:superstar_2 schreef op 23 november 2011 @ 19:34:

[...]

Er bestaan ook vast mannen die wél deugen.

De les die ik geleerd heb was een harde maar wel heel wijze les.!Daarom vertelde ik ook kort geleden dat het echt wel weer goed komt allemaal, ook het vertrouwen in de man
Dat is leuk Gijs, als dat zo kan.

Dat gaat bij ons ook best hoor, maar ik kom dan geen steek verder.

Bij mij is het grootste hekelpunt dat hij geen enkele verantwoording neemt voor kind.

Als hij zin heeft doet hij zijn best, heeft hij geen zin doet hij gewoon niks.

Ik kan nooit van hem op aan.

Maar goed, daarom zijn we ook uit elkaar.

Goh @Superstar, ik kan me voorstellen na twee keer met kindje alleen dat je geen relatie meer wilt voorlopig.
Tsja HBG ieder zijn ding maar ik heb zelf gescheiden ouders die dachten dat het goed voor mij en mijn broers was om allerlei gezamenlijke dingen te doen maar achteraf gezien was dat juist niet zo al was het met de beste bedoelingen.!

Wij hebben veel te lang de hoop gekoesterd dat het wel weer goed zou komen want hey als je allerlei dingen samen als gezin kan doen waarom dan niet weer samen in 1 huis?
Denk je? Is overigens niet persoonlijk bedoeld hoor..

Ben 't gewoon even hélemaal zat! Spuug en spuug en spuugzat!! Sorry hoor.. moest er even uit
Superstar.. jeetje.. wat een kanjer ben jij...
quote:superstar_2 schreef op 23 november 2011 @ 19:50:

Tsja HBG ieder zijn ding maar ik heb zelf gescheiden ouders die dachten dat het goed voor mij en mijn broers was om allerlei gezamenlijke dingen te doen maar achteraf gezien was dat juist niet zo al was het met de beste bedoelingen.!

Wij hebben veel te lang de hoop gekoesterd dat het wel weer goed zou komen want hey als je allerlei dingen samen als gezin kan doen waarom dan niet weer samen in 1 huis?Mijn kinderen hebben die hoop ook heel lang gehad en wij vierden niet eens feestdagen samen, sterker nog ex en ik zijn gezworen vijanden van elkaar dat komt never nooit meer goed ook geen vriendschap of gewoon gedag zeggen.
quote:allalone schreef op 23 november 2011 @ 19:50:

Denk je? Is overigens niet persoonlijk bedoeld hoor..

Ben 't gewoon even hélemaal zat! Spuug en spuug en spuugzat!! Sorry hoor.. moest er even uitNou dat kan toch, ik zal maar niet zeggen waar ik toe in staat was in die tijd
vertel.....ff vergelijken wie er erger is...denk dat ik op dit moment win!
quote:allalone schreef op 23 november 2011 @ 19:56:

vertel.....ff vergelijken wie er erger is...denk dat ik op dit moment win! ,, laten we het er op houden dat het maar goed was dat ik geen zwarte bivakmuts had toen, anders had ie nu tussen 6 plankjes gelegen, je ziet ik weet echt wel hoever ze je kunnen drijven
Nouwwww, als we daar lijstjes van gaan maken haha



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven