Samenwonen

27-11-2011 12:48 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw en ik lees altijd de Viva en dacht misschien kan ik mijn probleem op het forum neerzetten!

Ik woon nu een maand samen met mijn vriend, dit omdat ik constant ruzie had met mijn ouders en daarom wil ik niet meer bij die twee wonen. Ik ben dus bij mijn vriend ingetrokken, het is allemaal heel snel gegaan maar het moest wel. Ikzelf werk en studeer maar ik verdien (met alles bij elkaar) maar 300 euro in de maand. Mijn ouders waren het helemaal niet met me eens dat ik uit huis ging maar ze kunnen me niks meer vertellen aangezien ik volwassen ben.

Het samenwonen gaat opzich goed. Het probleem is dat ik hem eigenlijk helemaal niet meer zo leuk vind. Ik ben in zekere zin afhankelijk van hem dus uitmaken is niet slim op dit moment. Of ik moet weer terug naar mijn ouders.

Mijn vriend is echt heel aardig/lief en alles maar veel te jaloers. Ik ben één keer vreemdgegaan en daar is hij nog steeds niet overheen. Hij laat me wel vrij maar hij wantrouwt me constant.

Een voorbeeld is: vorig weekend ging ik naar een feest van een vriendin en daarna naar een discotheek. Ik was om 7 uur thuis, ik kruip in bed naast hem en ik rook heel erg naar alcohol (logisch ook). Is hij meteen weer boos omdat ik laat thuis kom en volgens hem teveel heb gedronken en die boosheid duurt dan weer een paar dagen.

Ik erger me aan hem en ik gebruik hem ook voor bepaalde dingen. Het siert mezelf niet, dat weet ik, maar ik heb geen andere keuze. Komt er ook nog bij dat ik me echt aan hem irriteer met zijn onzekere en wantrouwende gedrag.

Ik heb geen idee wat ik moet doen met deze situatie.. Het huis uit en terug naar mijn ouders of een andere baan zien te vinden waardoor ik een eigen studentenkamer kan betalen en waardoor ik nog steeds kan studeren, maar wat voor baan is dat?
quote:Prachtnaam schreef op 27 november 2011 @ 13:08:

[...]

Wat dacht je van in een winkel, in de horeca, in een callcenter, thuiszorg. Kom op zeg, er zijn zoveel bijbaantjes te verzinnen voor een student.Ik werk in een winkel maar ik heb iedere dag college's op de meest rare tijden. Soms heb ik op zaterdagen tentamens enzovoort, ik kan dus niet zoveel werken.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 13:10:

[...]

Omdat ze constant zeurden dat ik niet goed bezig was met mijn studie en verder niks deed in het huishouden. En omdat ik teveel naar feestjes ga, veel drink en soms blow en heel vaak te laat thuis kom. Ik werd echt gek van dat gezeur en alles dat ik maar weg ben gegaan.

Nu word ik op 1 dag wel 10 keer gebeld (als het niet meer is) hoe alles gaat enzo, maar ik ga sowieso niet terug. Ze bemoeien zich overal mee.In je OP was dat nog wel een optie. 'k Zou als ik jou was proberen hetzelfde verhaal aan te houden, voor de geloofwaardigheid enzo.
quote:Stromboli schreef op 27 november 2011 @ 13:12:

[...]

In je OP was dat nog wel een optie. 'k Zou als ik jou was proberen hetzelfde verhaal aan te houden, voor de geloofwaardigheid enzo.

Er staat dat het een optie is, niet dat ik het wil of ga doen. Er zijn zoveel drastische opties, hoeft niet te betekenen dat ik het wil of ga doen.

Begrijpend lezen is dus moeilijk voor sommige mensen..

[...]

Omdat ze constant zeurden dat ik niet goed bezig was met mijn studie en verder niks deed in het huishouden. En omdat ik teveel naar feestjes ga, veel drink en soms blow en heel vaak te laat thuis kom. Ik werd echt gek van dat gezeur en alles dat ik maar weg ben gegaan.Ik zie hier al een grote besparingspost.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 13:11:

[...]

Ik werk in een winkel maar ik heb iedere dag college's op de meest rare tijden. Soms heb ik op zaterdagen tentamens enzovoort, ik kan dus niet zoveel werken.Maar dat is geen probleem met je vele feestjes, je blowen en erg laat thuis komen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 13:07:

[...]

Paar maanden geleden.

Halfjaar of zoiets, wat dan?

Als zoiets een paar maanden geleden gebeurd is, kun je natuurlijk niet verwachten dat de ander jou direct weer vertrouwt.... En dat terwijl je zo kort bij elkaar bent? Je zou dan eigenlijk moeten overlopen van verliefdheid.

Echt gek op hem was je dus al niet, hè.

Je kunt je vriend beter niet als surrogaat-ouderlijkhuis gaan gebruiken en het uitmaken. Jij vindt hem niet leuk meer, hij vertrouwt jou niet en je bent nog heel jong, dus dat lijkt me duidelijk.

twee opties:

- terug naar je ouders

- stappen ondernemen om op jezelf te gaan (kun je ook nog doen vanuit je ouder's huis)

En nog 1 ding: als je een relatie hebt met iemand, is het niet persé normaal om het logisch te vinden dat je om 7 uur 's ochtends stinkend naar alcohol naast de ander kruipt. Dat doe je dan maar lekker als je alleen woont.
Only dead fish go with the flow
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 13:14:

[...]

Er staat dat het een optie is, niet dat ik het wil of ga doen. Er zijn zoveel drastische opties, hoeft niet te betekenen dat ik het wil of ga doen.

Begrijpend lezen is dus moeilijk voor sommige mensen..Euhhhh een optie betekent dat het een mogelijkheid is. Als je namelijk zeker weet dat je het niet wilt doen, dan is het dus geen optie.
quote:himalaya schreef op 27 november 2011 @ 13:15:

[...]

Maar dat is geen probleem met je vele feestjes, je blowen en erg laat thuis komen?Welke banen zijn 's nachts dan? Ik werk trouwens ook nog bij streetwise af en toe, dat is op straat jongeren aanspreken enzovoort (heb ik in de zomer gedaan) en daar verdien je wel veel mee als je het goed doet. Dat is inderdaad ook een optie. Maar goed, het klinkt misschien egoïstisch, ik wil ook nog kunnen genieten van mijn leven. Ik heb nog 2,5 jaar te gaan totdat ik mijn diploma heb en ik wil niet alleen maar werken en studeren tot die tijd. Ik wil ook nog genieten.
Je verdient een schop onder je hol.

ikke ikke ikke en de rest kan stikken...

Echt heeeeeeeeeeeel volwassen...
Je kan wel heel veel willen, maar als het practisch gezien niet kan dan heb je geen keus.

Wordt volwassen zeg en hou op met misbruik maken van je vriend. Zo laag.....
Als je gaat samenwonen moet je hem natuurlijk wel het exclusieve recht op seks geven, tenzij je anders bent overeengekomen.
politicus, je bent gewoon nog een tiener. En van tieners kun je niet verwachten dat ze alles al weten en zich volwassen gaan gedragen. En ja, als je zo jong bent, is het ook goed om van het leven te genieten.

Maar je hebt nu zelf besloten om bij je ouders weg te gaan en te gaan samenwonen met je vriendje, waar je niet eens echt heel gek op bent...

Wel grote stappen voor iemand, die nog niet volwassen kan zijn.

Als ik jou was, zou ik nog eens gaan praten met je ouders. Zij hebben het beste met je voor en misschien kunnen jullie wel nieuwe afspraken maken??

Ik vond het ook niet leuk op die leeftijd om me aan de regels te houden van mijn ouders, maar het is hun huis dus heb je jezelf aan regels te houden. Dus toen ik 19 was, ging ik het huis uit en besloot ik om te gaan werken en parttime te gaan studeren. Ik ben dus heel jong volwassen geworden, omdat dit de consequntie van mijn eigen beslissing was (het huis uit gaan).

Als dit voor jou te vroeg is, ga dan weer in gesprek met je ouders. Ze zijn waarschijnlijk nogal geschrokken van je beslissing en staan misschien wel open voor nieuwe afspraken. Maar dat betekent voor jou ook dat je je soms wel moet schikken in bepaalde regels. Leer je ook weer van toch?
Only dead fish go with the flow
Dus genieten betekent in jouw ogen, veel drinken en blowen. En verder heb je weinig geld, zodat je vriend waarschijnlijk veel voor je betaalt.

En je verwijt hem ook nog eens dat hij je niet vertrouwt omdat je een paar maanden geleden bent vreemdgegaan?

En je ouders zijn natuurlijk ook alleen maar lastig, en hebben vast niet het beste met je voor....?

Leuke meid ben je

[...]

Omdat ze constant zeurden dat ik niet goed bezig was met mijn studie en verder niks deed in het huishouden. En omdat ik teveel naar feestjes ga, veel drink en soms blow en heel vaak te laat thuis kom. Ik werd echt gek van dat gezeur en alles dat ik maar weg ben gegaan.

Nu word ik op 1 dag wel 10 keer gebeld (als het niet meer is) hoe alles gaat enzo, maar ik ga sowieso niet terug. Ze bemoeien zich overal mee.

Dat klinkt meer als ouders die het beste voor je willen en jij klinkt als iemand die liever lui dan moe is. Lekker profiteren van een ander, maar wel je eigen gang gaan. Wat is er mis mee als je 20 bent om je moeder eens te helpen met het huishouden? Je mag blij zijn dat je een gratis dak boven je hoofd had en ouders die probeerden je op de goede weg te houden met je studie.

Als jij in het studendenleventje wilt opgaan, veel wilt zuipen en je verantwoordelijkheden niet wilt nemen, moet je lekker gaan lenen bij de DUO of flink gaan werken om een eigen kamer te betalen. Lekker makkelijk om anderen altijd alles voor je te laten betalen. Zeker héél oneerlijk tegenover je vriend, die niet eens weet dat jij alleen nog maar bij hem bent voor het geld!
quote:Dreamglasses schreef op 27 november 2011 @ 13:16:

[...]

Als zoiets een paar maanden geleden gebeurd is, kun je natuurlijk niet verwachten dat de ander jou direct weer vertrouwt.... En dat terwijl je zo kort bij elkaar bent? Je zou dan eigenlijk moeten overlopen van verliefdheid.

Echt gek op hem was je dus al niet, hè.

Je kunt je vriend beter niet als surrogaat-ouderlijkhuis gaan gebruiken en het uitmaken. Jij vindt hem niet leuk meer, hij vertrouwt jou niet en je bent nog heel jong, dus dat lijkt me duidelijk.

twee opties:

- terug naar je ouders

- stappen ondernemen om op jezelf te gaan (kun je ook nog doen vanuit je ouder's huis)

En nog 1 ding: als je een relatie hebt met iemand, is het niet persé normaal om het logisch te vinden dat je om 7 uur 's ochtends stinkend naar alcohol naast de ander kruipt. Dat doe je dan maar lekker als je alleen woont.

Nou, ik vond hem gewoon wel interessant en hij ziet er vooral goed uit. Nu vind ik hem irritant maar hij blijft er goed uitzien. Ik was inderdaad niet echt gek op hem, denk ik.

Ik moet wel zeggen dat hij heel lief is en zowat alles voor me over heeft. Ik doe niks in het huishouden, hij doet alles en ik kan niet eens koken (alleen een ei bakken). Eigenlijk oneerlijk maar ik heb het óók druk.

Vorige week donderdag hadden we ruzie omdat ik toen om 15:00 wegging, even naar een andere stad om mooie laarzen te kopen. Ik had niet gezegd hoe laat ik thuiskwam maar ik was om 18:00 uur weer terug en toen had hij al alleen gegeten en ook niks voor mij overgehouden. Zelfs niets voor mij gekookt. Hij was boos omdat ik zomaar wegging zonder iets te zeggen, ik was juist boos dat hij niks voor mij had overgehouden en zijn argument was omdat ik niet zei hoe laat ik thuis was/waar ik heen ging. Uiteindelijk heeft hij toch nog voor mij gekookt maar dat soort dingen kan ik me ook dood aan ergeren. Ik vind dat ergens egoïstisch want we wonen wel samen.

Ik vind dat wel logisch want als je uitgaat, ga je gewoon lekker uit. Ik zie het al voor me dat als ik ooit eens getrouwd ben, ik uitga en om stipt 2 uur zonder drank weer in bed naast diegene lig. Nee, je hebt toch ook nog een eigen leven.
"

Ik ben één keer vreemdgegaan en daar is hij nog steeds niet overheen

"

Sommigen komen hier nooit meer overheen !

Vind dat je hier te luchtig over doet.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Eens met dreamglasses. Je bentnog maar een tiener. Als je zo graag volwassen dingen wilt doen en serieus genomen wil worden zou ik eerst maar eens in je woordenboek gaan opzoeken hoe grote mensen mer elkaar omgaan.

Een grote bos bloemen kopen voor je moeder en daar weer een tijdje heen gaan als dat mag.

Het uitmaken met je vriendje. Nadat je zijn huis hebt schoongemaakt.

Jij vindt hem egoistisch omdat hij niet voor je kookt als jij er niet bent en ook niet vertelt wanneer je weer thuis bent?! Je hebt echt een reality check nodig zeg. Wat een omhooggevallen pubermeisje ben je. Bah.
"

... Ik vind dat ergens egoïstisch want we wonen wel samen ...

"

Je moet nog wel wat leren op dat terrein, he !?

Je woont samen en je vertrekt zomaar zonder enige informatie over wanneer je terug bent.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
quote:flip123456789 schreef op 27 november 2011 @ 13:33:

[...]

Dat klinkt meer als ouders die het beste voor je willen en jij klinkt als iemand die liever lui dan moe is. Lekker profiteren van een ander, maar wel je eigen gang gaan. Wat is er mis mee als je 20 bent om je moeder eens te helpen met het huishouden? Je mag blij zijn dat je een gratis dak boven je hoofd had en ouders die probeerden je op de goede weg te houden met je studie.

Als jij in het studendenleventje wilt opgaan, veel wilt zuipen en je verantwoordelijkheden niet wilt nemen, moet je lekker gaan lenen bij de DUO of flink gaan werken om een eigen kamer te betalen. Lekker makkelijk om anderen altijd alles voor je te laten betalen. Zeker héél oneerlijk tegenover je vriend, die niet eens weet dat jij alleen nog maar bij hem bent voor het geld!

Ik ben nog lang geen 20. Ik ben net een paar maanden 18.

Ik ben inderdaad lui. Ik weet ook dat het oneerlijk is tegenover mijn vriend omdat hij alles betaalt en ik helemaal niets, maar ik vind het moeilijk om wel dingen te doen en mee te betalen terwijl ik ook geld wil hebben voor winkelen, uitgaan en andere leuke dingen. Maar ik zal wel moeten als ik op mezelf ga wonen.
Dit is niet echt.
Oh mijn god. Je klinkt als een kind van 13. Ik hoop dat je overdrijft of dat het niet waar is. Dat je dit alleen al durft te typen zonder je te schamen zegt genoeg.
Je bent een luie en domme kleine kleuter. Verwend nest ben je. Mijn god zeg wat een drammende peuter ben jij. Mijn dochter is nog beter opgevoed dan jij.

Ik hoop dat die vent van je, je heel snel het huis uitsodemieterd. Erger me kapot aan jouw onvolwassen uitspraken.
quote:een_man schreef op 27 november 2011 @ 13:34:

"

Ik ben één keer vreemdgegaan en daar is hij nog steeds niet overheen

"

Sommigen komen hier nooit meer overheen !

Vind dat je hier te luchtig over doet.Sommige mensen komen daar niet overheen? Waarom houden ze dan de relatie aan?
Jeetje, een en al egoïsme wat ik hier lees, ongelooflijk. En niet van hem, maar van jou. Je bent wel een prinsesje hé?

Het wordt tijd dat je eens eerlijk naar je eigen gedrag gaat kijken!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven