Visolie capsules
woensdag 30 november 2011 om 09:17
In lijnzaad zit ALA, één van de omega-3-vetzuren. Maar de belangrijkste omega-3's zijn EPA en DHA. Dat zit niet in lijnzaadolie. Het ALA wordt wel gedeeltelijk omgezet, maar die omzetting is niet efficiënt.
Visolie is dus echt wel iets anders dan lijnzaadolie. Wil je echt geen visolie gebruiken neem dan algenolie, maar let er wel op dat er dan zowel DHA als EPA inzit (vaak zit er alleen DHA in).
Daarnaast is het trouwens belangrijk om niet alleen visolie te slikken, maar ook de inname van omega-6 (in de vorm van linolzuur) in te perken. Want het gaat om de verhouding, en wij krijgen véél te veel linolzuur binnen. Het zit in zonnebloemolie, koolzaadolie etc. en daarom ook in koekjes, margarine, kant-en-klaarmaaltijden en noem maar op. Alleen visolie slikken is niet genoeg, je moet ook je gebruik van dit soort producten en oliën beperken
Visolie is dus echt wel iets anders dan lijnzaadolie. Wil je echt geen visolie gebruiken neem dan algenolie, maar let er wel op dat er dan zowel DHA als EPA inzit (vaak zit er alleen DHA in).
Daarnaast is het trouwens belangrijk om niet alleen visolie te slikken, maar ook de inname van omega-6 (in de vorm van linolzuur) in te perken. Want het gaat om de verhouding, en wij krijgen véél te veel linolzuur binnen. Het zit in zonnebloemolie, koolzaadolie etc. en daarom ook in koekjes, margarine, kant-en-klaarmaaltijden en noem maar op. Alleen visolie slikken is niet genoeg, je moet ook je gebruik van dit soort producten en oliën beperken
woensdag 30 november 2011 om 11:49
woensdag 30 november 2011 om 12:40
Ik slik visolie met veel EPA, dat werkt positief op mijn stemming omdat EPA de dopamine aanmaak stimuleert. Het hielp om die reden ook bij het stoppen met roken. Als er al meer dopamine in je hoofd zit heb je minder behoefte aan sigaretten.
Ik haal ze bij de Hema, de hooggedoseerde versie en boer ze niet op.
Nadeel vind ik dat ik er een vettere huid van krijg.
Over lijnzaadolie heb ik gehoord dat het testosteron aanmaakt? Werd er in het lijnzaadtopic ook niet over toegenomen libido gesproken?
Over lijnzaadolie heb ik gehoord dat het testosteron aanmaakt? Werd er in het lijnzaadtopic ook niet over toegenomen libido gesproken?
.
woensdag 30 november 2011 om 12:41
Ik slik visolie met veel EPA, dat werkt positief op mijn stemming omdat EPA de dopamine aanmaak stimuleert. Het hielp om die reden ook bij het stoppen met roken.
.