Geld & Recht alle pijlers

wat is smaad

09-12-2011 15:11 56 berichten
Op een forum heb ik over een bepaald persoon iets verteld. Nu wilt zij me aanklagen wegens smaad. Alleem het is geen smaad, het is waarheid en vertelde het om andere lezers te waarschuwen.

Mijn vraag, kan ik nu aangeklaagd worden? Ik kan bewijzen dat ik de waarheid vertel.

Ook gaat ze via het ip adres mijn woonadres opzoeken, zodat indien nodig zij me wel even komt uitleggen.

Het gaat om zeer kwalijke praktijken die ze doet. En ben daar onlangs achter gekomen. Ik wil mensen waarschuwen om niks bij haar te kopen.
quote:Sopsie schreef op 09 december 2011 @ 15:52:

En ze wil er toch in ieder geval iets aan doen? Mensen waarschuwen zodat ze niet kopen bij de broodfokker die het betreft.

Iets over een put dempen?

Als het goed was gegaan met het hondje zou het haar een worst geweest zijn hoe de moederhond behandelt wordt, maar ja... nou gaat het centjes kosten hé....
Alle reacties Link kopieren
Ach Momodoe, wat ontzettend naar. Er zijn veel slechte mensen in de wereld en je hoopt ze natuurlijk nooit te treffen.

Heb je zelf het idee dat je het goed hebt aangepakt? Heb je de juiste meldingen gedaan, aangifte bij de politie?

Hoe is het met je hondje? Gaat het slecht met haar, dat je er zo achter bent gekomen, of is haar gezondheid nog in orde?
Ben benieuwd hoe het met het hondje is :( Geef je nog een update TS?
Uuuh, TO is niet het slachtoffer hier hoor, die heeft willens en wetens een pup uit de broodfok gekocht.
In haar voorgaande topic gaf TO aan dat wanneer het een broodfokkerhondje blijkt met problemen dat ze dat op de koop toe zou nemen........
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat is er mis met je hondje dan?
TO heeft een foute keuze gemaakt, heeft haar gevoel laten spreken. Het veolde goed, ze zagen er goed uit, het was een familie met kinderen etc. Dom? Naief? Misschien wel, maar als we iedereen die een domme actie uithaalt moeten stenigen, dan zijn we nog wel even bezig.

Wat voor zin heeft het op TO nu nog extra door het slijk te halen?

TO is niet naar Tsjechie gereden om daar een hondje eigenhandig uit een legbatterij te halen, tussen dit en wat TO heeft gedaan zit nog wel een verschil.

Ja, TO en (vele) anderen zullen hier een grote en belangrijke les van leren
Och, Jezus, ze is door iedereen gewaarschuwd. En toch nog zo hebberig. Naar Marktplaats omdat ze geen zin in een wachttijd had :(

En natuurlijk heeft het zin om dit nu tegen haar te zeggen! Hopelijk realiseert ze zich dan waar ze aan meegewerkt heeft. En wie weet leest hier nog iemand die twijfelt en door deze reacties een goede keus maakt.

En ja, stiekem vind ik TO ook wel wat zielig. Maar kom op zeg, ze heeft deze beslissing geheel zelf genomen terwijl ze voldoende kennis had om te weten hoe dom het is.
Goh knap dat sommige forumers hier uit mijn bericht opmaken dat mijn hondje zwak, ziek of weet ik wat is.

Vooral degene die denk dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Had ik ergens vermeld wat ik voor haar betaald heb?

Jammer voor jullie, maar gelukkig is ze heel gezond.

Er is een andere reden waarom ik met een proces bezig ben. En een bekende stichting helpt ons.

Ik kan er niet te veel over zeggen.

Ik zal het tzt bekend maken.
Tot tzt dan!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Wat fijn om te horen dat het met je hond goed gaat. Ik wens jullie veel succes.

En als je aangeklaagd wordt, dan doe je gewoon een Elle Woods met Bruiser!

God ik lees hier dat ik willens en wetens een broodfok hondje had gehaald. En dat als ze ziek zou zijn op de koop toe zou nemen.

Kunnen jullie wel lezen??

Mocht mijn hondje ziek zijn/worden dan ga ik uiteraard van alles doen om haar beter te maken.

Maar sommigen zijn zo overtuigd van hun eigen dat ze overal over heen lezen.

Lees mijn topic nog eens over, voordat jullie beginnen te blaten.

Voor degene die oprecht begaan zijn, ik laat het weten hoe het afloopt. Wie weet komt er een programma over, dan toch fijn dat er iemand was die het uiteindelijk openbaar heeft gemaakt.

Beter door een fout iets oplossen dan vanuit de stoel schelden op andere mensen en vervolgens niks doen.
Er is niets met je hondje, maar toch gaat zij jou aanklagen wegens smaad omdat je iets geroepen hebt wat volgens haar niet door de beugel kan. Tja, volgens mij klopt het niet. Als er niets aan de hand met je pup zou zijn had je ook niet uit de school hoeven klappen.

Pups van broodfokkers zijn over het algemeen zwak, ziek of misselijk. Dat er nog altijd mensen zijn die deze verwerpelijke manier van geld verdienen ondersteunen, en zeker als je hier blijkbaar uitgebreid voor gewaarschuwd ben, daar kan ik geen enkel medelijden voor opbrengen.

Maar goed, on topic: ze kan je niet zomaar aanklagen voor smaad. Het is bluf. Desalniettemin zou ik toch voorzichtig zijn; dat "soort" mensen kan je wel op andere manieren je het leven zuur maken. Je moet dus wel een heel goed verhaal hebben wil je sterk staan. Dat jij zegt dat er niets met je hondje aan de hand is, is dan dus geen sterk verhaal.
Nou, TO, trek het je maar niet heel erg aan. Er zijn op dit forum nogal wat mensen bij wie het zuurstof niet helemaal meer naar boven komt zodra ze ook maar een piepklein beetje het idee hebben dat er sprake is van broodfok of mishandelde dieren. Op de één of andere manier is dat hier nogal eens reden om werkelijk alle nuance uit het oog te verliezen. Hoe dan ook, succes waar je mee bezig bent.
En maar even voor de volledigheid; je kan niet iemand aanklagen. Je kan aangifte doen en uiteindelijk is het aan de politie en het Openbaar Ministerie om er wel of niet wat mee te doen. Je klaagt dus niet zelf aan, dat doet het OM.
quote:astrape schreef op 09 december 2011 @ 20:18:

. Op de één of andere manier is dat hier nogal eens reden om werkelijk alle nuance uit het oog te verliezen..

Lees anders haar andere topic even door. Ik heb, heel genuanceerd, uitgelegd waarom je beter een pup via een rasvereniging kunt kopen; voor jezelf én voor de pup.

Als er vervolgens door de TO wordt geschreven dat "erkende fokkers alle teefjes uit het nest zelf houden en ik toch echt een teefje wil" begrijp je er echt helemaal niets van.
Ik ken het andere topic.
quote:momodoe schreef op 09 december 2011 @ 19:50:

Goh knap dat sommige forumers hier uit mijn bericht opmaken dat mijn hondje zwak, ziek of weet ik wat is.

Vooral degene die denk dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Had ik ergens vermeld wat ik voor haar betaald heb?

Jammer voor jullie, maar gelukkig is ze heel gezond.

Er is een andere reden waarom ik met een proces bezig ben. En een bekende stichting helpt ons.

Ik kan er niet te veel over zeggen.

Ik zal het tzt bekend maken.'t Blijkt alleen toch ineens een dalmatiër te zijn ipv een chihuahua.
Ik snap het even niet helemaal. Je hebt een hondje gekocht en nu wil je iedereen waarschuwen tegen de verkoopster en die beschuldigt je nu van smaad?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:klavier schreef op 09 december 2011 @ 22:14:

[...]

't Blijkt alleen toch ineens een dalmatiër te zijn ipv een chihuahua.Ik denk eerder dat de verkoopster toch niet de moederhond bij iemand anders had zitten, maar dat de moederhond ergens in het oostblok in 'n schuur zit te verpieteren.
"Ik snap het even niet helemaal. Je hebt een hondje gekocht en nu wil je iedereen waarschuwen tegen de verkoopster en die beschuldigt je nu van smaad?"

Nee daar gaat het sws niet om, als je gelezen had wat ik had geschreven weet je dat ik samen met een aantal mensen en een stichting deze persoon een proces wil aandoen, en ja dat gaat indd via justitie. Ik kan verder geen details geven.

Prima dat jullie verder fantaseren wat er nou aan de hand is, maar mijn hond is gezond, een chi en gelukkig in goede handen.

Voor de rest kan ik er niks over loslaten ik heb het antwoord wat ik vroeg en hoef verder niet te horen waar ik allemaal voor gewaarschuwd ben

Zelfs de stichting zei mij geniet van je hond, ongeacht waar ze vandaan komt.

Honden die NIET verkocht worden, vooral teefjes gebruiken ze als fokteef, reutjes die te oud worden en dus niet aantrekkelijk voor verkoop worden of in asiels gedumpt of nog erger doodgeslagen!

Dus nee ik heb absoluut geen spijt dat ik haar gekocht heb,sterker nog ik heb haar mss van eem ellendig leven gered. En ik neem het advies van deze organisatie vele malen serieuzer dan wat ik van sommigen hier op het forum lees.

Bij deze slotje op het topic, tzt laat ik meer weten.
Geen spijt dat je die pup hebt gekocht?

Je weet wel dat juist die reden 'maar ik heb een hondje gered van een rot leven' vaak wordt gebruikt door mensen die een broodfokhond kopen?

Realiseer je je wel dat er mede door jouw handelen nu een teef ergens in een schuur in Polen oid. loopt weg te rotten, bezig aan haar zoveelste nest...

Door jouw gedrag (en dat van vele met jou) blijft dat juist bestaan. Je had beter het hondje niet kunnen kopen dan er nu nog een probleem van te maken. Jouw geld is al lang op bestemming hoor. Het lijkt wel alsof je nu trot op jezelf bent dat je actie onderneemt, je had gewoon nooit dat beest moeten kopen.
quote:momodoe schreef op 09 december 2011 @ 23:18:

"Ik snap het even niet helemaal. Je hebt een hondje gekocht en nu wil je iedereen waarschuwen tegen de verkoopster en die (broodfokker) beschuldigt je nu van smaad?"

Nee daar gaat het sws niet om, als je gelezen had wat ik had geschreven weet je dat ik samen met een aantal mensen en een stichting deze persoon een proces wil aandoen, en ja dat gaat indd via justitie. Ik kan verder geen details geven.

Prima dat jullie verder fantaseren wat er nou aan de hand is, maar mijn hond is gezond, een chi en gelukkig in goede handen.

Voor de rest kan ik er niks over loslaten ik heb het antwoord wat ik vroeg en hoef verder niet te horen waar ik allemaal voor gewaarschuwd ben

Zelfs de stichting zei mij geniet van je hond, ongeacht waar ze vandaan komt.

Honden die NIET verkocht worden, vooral teefjes gebruiken ze als fokteef, reutjes die te oud worden en dus niet aantrekkelijk voor verkoop worden of in asiels gedumpt of nog erger doodgeslagen!

Dus nee ik heb absoluut geen spijt dat ik haar gekocht heb,sterker nog ik heb haar mss van eem ellendig leven gered. En ik neem het advies van deze organisatie vele malen serieuzer dan wat ik van sommigen hier op het forum lees.

Bij deze slotje op het topic, tzt laat ik meer weten.

Nee Rosanna (quote dikgedrukt bovenaan) had jouw oorspronkelijke vraag wel goed samengevat. Het gaat je nu weer heet onder de voeten worden dus slotje erop. Maar dan weer een nieuw topic openen? Met slotje erop kan je het anders niet laten weten.

Hopelijk voel je je heel erg goed met het `geredde` hondje en wetende dat je van vele andere honden van die broodfokker het leven zuur laat blijven houden. Laatste vraag, waarom steeds een nieuw topic openen om advies te vragen en toch het slechte tegenovergestelde doen? Dat blijf ik niet begrijpen.

Ik heb bewust maar niet eerder gereageerd want ik snap niet dat mensen niet zien dat ze dierenleed zo in stand houden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:momodoe schreef op 09 december 2011 @ 23:18:

En zolang er een markt blijft voor mensen die dat dus verder niet boeit blijft het bestaan!

Waarom is het zo moeilijk voor je te erkennen dat je fout zit?
O en wat smaad is? Nou dit dus:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Smaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven