(boze) stiefmoeders??!

18-12-2011 21:02 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend heeft zoontje uit vorige relatie van 5 jr. Ex woont 100 km verderop en verwacht nu dat wij t zoontje om t weekend ophalen en terugbrengen (zelf zwanger en wil niet meer ophalen)..

Is dit redelijk, kan zij dit zomaar doen? En zijn zij niet samen verantwoordelijk voor vervoer(s)(kosten)?

Daarnaast komt t zoontje ook in de vakantie bij ons logeren, komt erop neer dat hij 2/3 deel vd kerstvakantie (2 weken) hier is want mama gaat op vakantie.. Dus mn vriend moet maar opvang regelen terwijl hij zelf ook geen vrij heeft. Ik zie alles gebeuren en denk alleen maar- waarom op deze manier? Daarnaast is de huidige omgangsregeling gebaseerd op een afstand van 5 km onderling, niet 100 km. Wat is t probleem? Ik wil ook vakantie met mn vriend samen, heb maar een week en zie t niet zitten die volledig in t teken van zn kind door te brengen. Wat zouden jullie doen??
Als je jouw leven niet in het teken wil zetten van zijn kind zou ik de relatie stoppen.
Je wil ook vakantie met je vriend samen? Hij heeft nu eenmaal een kind.

Niet mee bemoeien!
Wat zou ik doen?

aan het idee wennen dat niet jij, maar zijn zoon op nr 1 staat.

Moeder van het joch mag toch best op vakantie? Is leuk voor haar. En 2 weken naar papa is leuk voor zoontje.
Alle andere zaken zijn iets tussen jouw vriend en zijn ex en wat er vastgelegd is in een convenant of omgangsregeling. Jij bent buitenstaander daarin.
Wie moet normaal gesproken de opvang regelen? Mama neem ik aan, als zij moet werken, dus dat vriend dat nu moet doen vind ik niet zo'n ramp..

Hoe komt het dat er 100 km verschil is, wie is verhuisd? Dat speelt denk ik wel mee in het halen en brengen, zolang we dat niet weten is er niet zoveel zinnigs over te zeggen
Wat fijn voor je vriend trouwens dat hij zoveel tijd met z'n kind kan doorbrengen.
Hoe vaak ziet vriend zijn zoon? Wie is er 100 kilometer verderop gaan wonen? Vriend of ex?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
papa wil kind zien, papa haalt en brengt het kind dus zelf. Lijkt me helder.
Het is logisch dat het kind ook bij de vader is.

Hij is toch niet voor niets vader geworden.

Als jij geen zin hebt in een kind, dan moet je op zoek naar een man zonder kind. Heel simpel.
Volgens mij is het zo dat degene die het kind in de weekenden heeft ook zelf zorgt voor het vervoer.

Bovendien zijn het jouw zaken niet, even kort gezegd, zijn zoontje heeft recht om zijn vader te zien. En hoe zijn ex en hij onderling dingen afspreken in het belang van zoon, daar heb je vrij weinig over te zeggen.

Ik vind het al erg zat dat jij het zorgen voor zijn eigen zoon, logeren noemt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Zij is eerst verhuisd naar t noorden (70 km) en toen hij naar t zuiden (30 km)..
Och jee, ik hoop niet dat ex zo'n meid als jij tegen het lijf loopt....
Ik kan mij to's frustratie eigenlijk wel voorstellen.

Het is tenslotte niet haar kind
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zou me er vooral niet teveel mee bemoeien. Het is aan jouw vriend om dit met zijn ex te regelen. Jij moet denk ik maar afwachten welk deel jou toekomt.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Overigens, logeren??? Zoontje is gewoon bij zijn vader, neem ik aan, dat noem je toch geen logeren?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Je vriend op zijn flikker geven dat hij het voor de volgende keer beter regelt met zijn ex en met jou. Lijkt mij.

En voor nu zit er niks anders op dan er het beste van maken. Of als je dat niet kunt zorgen dat je er niet bent. Dat kind kan er ook niks aan doen dat zijn ouders er zo'n potje van maken.
Jij hebt je vriend het hele jaar, zijn zoontje heeft zijn papa op afspraak. Lijkt me dat je niet moeilijk moet gaan doen over 1 week vakantie.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Of verwacht jouw vriend dat jij je vrije week opoffert om voor zijn zoon te zorgen terwijl hij aan het werk is?
Stressed is just desserts spelled backwards
Nou Malificent, ik las over dat 'logeren' heen. Erg dat TO het zo noemt
calvijn1, 14 seconden geleden

Ik kan mij to's frustratie eigenlijk wel voorstellen.

Het is tenslotte niet haar kind

Dit noemen ze ook wel het 'welkomstritueel' voor de stiefmoeders. Kunnen ze vast wennen aan de frustraties die nog komen gaan
dat meen je serieus calvijn? Ze wist toch waarze aan begon? Gelukkig heeft mijn kind wel een leuke stiefmoeder die haar als een toevoeging ziet, niet als een belemmering. Tssssss....
quote:mariamena schreef op 18 december 2011 @ 21:07:

papa wil kind zien, papa haalt en brengt het kind dus zelf. Lijkt me helder.Wat een rare beredenatie, alsof het uitgangspunt enkel de moeder is en dat vader blij mag zijn dat hij hem mag zien en daarom alle concessies moet doen.
Wat vindt je vriend er zelf van?
Ik kan me TO's frustratie helemaal niet voorstellen, dat zijn de consequenties van het daten van een man met een kind. Zij heeft zich maar aan te passen, zijn kind was er veel eerder dan zij en zal er nog steeds zijn als zij weer opgehoepeld is. Logeren...
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven