(boze) stiefmoeders??!

18-12-2011 21:02 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend heeft zoontje uit vorige relatie van 5 jr. Ex woont 100 km verderop en verwacht nu dat wij t zoontje om t weekend ophalen en terugbrengen (zelf zwanger en wil niet meer ophalen)..

Is dit redelijk, kan zij dit zomaar doen? En zijn zij niet samen verantwoordelijk voor vervoer(s)(kosten)?

Daarnaast komt t zoontje ook in de vakantie bij ons logeren, komt erop neer dat hij 2/3 deel vd kerstvakantie (2 weken) hier is want mama gaat op vakantie.. Dus mn vriend moet maar opvang regelen terwijl hij zelf ook geen vrij heeft. Ik zie alles gebeuren en denk alleen maar- waarom op deze manier? Daarnaast is de huidige omgangsregeling gebaseerd op een afstand van 5 km onderling, niet 100 km. Wat is t probleem? Ik wil ook vakantie met mn vriend samen, heb maar een week en zie t niet zitten die volledig in t teken van zn kind door te brengen. Wat zouden jullie doen??
quote:calvijn1 schreef op 18 december 2011 @ 21:08:

Ik kan mij to's frustratie eigenlijk wel voorstellen.

Het is tenslotte niet haar kind

Nee, maar goed, ze heeft een relatie met de vader van dit jongetje en dus vind ik dat ze wel wat meer begrip op kan brengen.

TO: toen jij 5 was, waren je ouders toen nog samen? als dat niet zo was, zou jij het toch ook fijn gevonden hebben je beide ouders te kunnen zien? zonder dat de nieuwe partner daarover ging zuchten en steunen?

Het is gewoon zo dat je vader bent voor het leven, of je nu nog samen met de moeder van het kind bent of niet.

Als je het écht erg vervelend vind allemaal, dan zou ik een punt achter de relatie zetten, denk ik.
Ja logeren, hij is hier, het is idd iets anders.. Zo was t niet bedoeld overigens, kan prima met t ventje overweg maar ik werk zelf fulltime en wil ook graag n beetje rust in de vakantie. Heb sinds de zomer geeen vrij meer gehad en het is ook prettig om gewoon 'samen' te zijn. Het is niet mijn kind.. Geen bloedband.

En dat van halen en brengen vind ik vreemd, in feite is zij als eerste verhuisd en kan toch niet zo zijn dat vader t dan maar kan uitzoeken hoe hij de zoon ophaalt?? Ik dacht toch dat dag ook gezamenlijk te delen is dan? Nu is het op zaterdag 2 uur heen en op zondag 2 uur terug, niet echt een relaxed weekend dus..
ik vind je nogal zeuren! dit zijn zaken tussen jou'n vriend en zijn ex, en daar sta jij eigenlijk buiten.

zoontje heeft simpel weg recht om zijn vader te zien in het weekend en vakantie's.
Toch erg nieuwsgierig, als het geen logeren is, hoe heet het dan?

Wonen is het niet, want kind is er tijdelijk, en gaat terug naar moeder, waar hij woont.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
appeltje; kort door de bocht komt het daar wel op neer ja. Ik vond ook dat mijn ex zelf zijn handjes wel kon laten wapperen alsie zijn kind graag wilde zien. Daarbij zat ik hem geen strobreed in de weg, maar ging het hem ook niet te gemakkelijk maken.
quote:all3_gra schreef op 18 december 2011 @ 21:15:

Ja logeren, hij is hier, het is idd iets anders.. Zo was t niet bedoeld overigens, kan prima met t ventje overweg maar ik werk zelf fulltime en wil ook graag n beetje rust in de vakantie. Heb sinds de zomer geeen vrij meer gehad en het is ook prettig om gewoon 'samen' te zijn. Het is niet mijn kind.. Geen bloedband.

En dat van halen en brengen vind ik vreemd, in feite is zij als eerste verhuisd en kan toch niet zo zijn dat vader t dan maar kan uitzoeken hoe hij de zoon ophaalt?? Ik dacht toch dat dag ook gezamenlijk te delen is dan? Nu is het op zaterdag 2 uur heen en op zondag 2 uur terug, niet echt een relaxed weekend dus..Op zaterdag halen? Waarom niet op vrijdagavond?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Als het de moeder is die zo ver weg is gaan wonen vind ik dat moeders het vervoer heen en terug moet regelen en betalen. Ze had ook op die 5 km afstand kunnen blijven wonen tenslotte.

Denk dat je aan 't kortste eind trekt in 'n relatie waarbij de man 'n kind heeft, je komt voor hem nooit op de eerste plaats te staan, met 'n beetje pech niet eens op 'n gedeelde eerste plaats. Ga niet samenwonen met die man en trek je eigen plan. Vakanties zullen er ook niet inzitten als je man vrij neemt als ie z'n kind ontvangt. Dan blijven er voor hem geen dagen/weken meer over om samen met jou weg te gaan. Richt je dus op vakanties alleen of met vrienden terwijl hij vadert of zet 'n punt achter deze relatie en probeer iemand te vinden die wél vrij is.
Ik snap het juist wel die frustraties, maar zou om die reden niet kiezen voor een man die al een kind heeft... Veel teveel gedoe.
Kunnen de vader en moeder elkaar niet halverwege tegemoet komen? op tankstation X afspreken; vader haalt hem dan daar op...

jeetje, net alsof t om een pakketje gaat, als ik t zo lees..maar goed, was maar een idee..
Je bent nogal gesteld op je rust merk ik. Gaat em niet worden met een kindje van 5 hoor. Ik vind dat je zeurt.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Ik wist niet waar ik aan begon! Wat een onzin! Je valt toch op een man! Niet op zijn kind(eren).. Niemand hier in een vergelijkbare situatie!? Ik snap niet dat jullie zo hard oordelen, ik vind t zelf ook echt een vervelende situatie want ben oprecht gek op mn vriend en wil aan een toekomst samen werken- ook met zijn zoontje daarin.. Alleen is het nu nog vaak wat stroef en moeizaam..
quote:mariamena schreef op 18 december 2011 @ 21:11:

dat meen je serieus calvijn? Ze wist toch waarze aan begon? Gelukkig heeft mijn kind wel een leuke stiefmoeder die haar als een toevoeging ziet, niet als een belemmering. Tssssss....Uiteraard, maar dat wil toch niet zeggen dat ze het altijd maar leuk moet vinden?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Djin schreef op 18 december 2011 @ 21:17:

Je bent nogal gesteld op je rust merk ik. Gaat em niet worden met een kindje van 5 hoor. Ik vind dat je zeurt.

je hebt gelijk!
Euhm.. jij wilt vakantie met je vriend samen terwijl hij geen vakantie heeft? Ik zou blij zijn voor vriend dat hij zijn zoontje zoveel kan zien. Is toch ontzettend leuk? Hij hoort nu eenmaal in het leven van je vriend, daar doe je niets aan.
Nou, juist als je vriend zijn zoontje maar 1 nacht "heeft" per 2 weken zou ik het aanmoedigen om in de vakantie wat meer tijd samen door te brengen.

Waarom haalt de een niet, en brengt de ander? Zo doen ex en ik dat ook, we rijden allebei een keer.
Komt zijn zoontje 1 keer in de twee weken van zaterdag op zondag of elke week van zaterdag op zondag?
Ik zou trouwens gewoon gaan werken als dat zoontje komt en dan die dagen op 'n later tijdstip opnemen. Zonde van je vrije dagen anders.
Ja zeker wel in een vergelijkbare situatie, juist daarom mijn serieus bedoelde adviezen. Stiefmoeder zijn is een frustrerende en vaak ondankbare taak.
quote:all3_gra schreef op 18 december 2011 @ 21:17:

Ik wist niet waar ik aan begon! Wat een onzin! Je valt toch op een man! Niet op zijn kind(eren).. Niemand hier in een vergelijkbare situatie!? Ik snap niet dat jullie zo hard oordelen, ik vind t zelf ook echt een vervelende situatie want ben oprecht gek op mn vriend en wil aan een toekomst samen werken- ook met zijn zoontje daarin.. Alleen is het nu nog vaak wat stroef en moeizaam..

Nou, lees Elninjoo's post nog eens.

Is niet hard, is geen orrdeel, maar wel een visie van een kindloze forumster waar je echt wel wat aan hebt!
Als je vriend zijn zoontje maar zo weinig heeft, zou het toch erg fijn zijn als hij nu twee weken zijn zoontje bij zich kan hebben? En rust met een kleuter van 5?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
All3_gra,

Even afkloppen hoor, maar stel er gebeurd iets met zoontje z'n moeder en hij komt 'fulltime' bij z'n vader wonen, wat dan? Daar al aangedacht? Dan werk je ook fulltime en hebben jullie 'nooit' een moment samen.
quote:calvijn1 schreef op 18 december 2011 @ 21:08:

Ik kan mij to's frustratie eigenlijk wel voorstellen.

Het is tenslotte niet haar kindNope.. Maar wel haar vent.. Die zij geaccepteerd heeft zoals hij is. Mét kind. Dat wist ze toen ook al.
Oh beter lezen, om het weekend dus.

En dan vind je het raar dat moeder een keer op vakantie wil en de zorg aan vader overlaat?
quote:Tikker schreef op 18 december 2011 @ 21:11:

Wat vindt je vriend er zelf van?

Ik denk dat dit de allerbelangrijkste vraag is.

En een man met kind is een total package, wees je daar bewust van, nog veel meer dan je nu doet, dus wat minder ikke ikke.
je hebt het alleen maar over je rust, en je vakantie en je dit en je dat. Emmer niet zo, het belang van het kind staat voorop lijkt me, hoop dat de papa er ook zo over denkt. En ik weet niet of je zelf kinderen wilt, maar dan kan je fluiten naar je rustige weekend en je lange vakanties!

En wat dacht je van de moeder van het ventje? Leef je eens in in haar ipv zo te klagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven