Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Open en eerlijk zijn ligt dus daar..daar waar je gevoel niet strookt. waar je

grens ligt... en niet daar over heen. niet er tegenaan.. maar daarvoor...en wie kan dat? Wie bereikt dat? Wie durft dat?

Dan stel je je dus in alle opzichten bloot.. Anders gaat dit niet...deze manier van openheid..

Ik moet de eerste die dat kan en durft nog tegenkomen..

En ik wil het graag..zou ultiem zijn..
Dan snap ik je denk ik niet. Want ik vind mezelf open en eerlijk, niet over de grens en ook niet ertegenaan. Gewoon, eerlijk. En hoezo stel je je dan in alle opzichten bloot?
quote:JanJurk schreef op 19 december 2011 @ 18:06:

Daarnaast is het eigenlijk ook nog wel zo dat ik een droom heb, ik heb een droom om te "leven" met iemand waartegen ik 100% eerlijk kan zijn omdat dat de basis is waar vanuit ik feitelijk leven wil. Of dat haalbaar is...?Mooie droom JJ! Wil je met mij trouwen dan? ... dat wil ik ook wel namelijk, 100% eerlijk kunnen zijn.

Haha.. je bent weer lekker bezig JJ, het valt ook niet mee als je zelfs je peut sprakeloos weet te krijgen met je visie; kom je ons lekker het vuur aan de schenen leggen hier. Van mij mag het, niks mis mee met discussie;

Ja... het is egogericht

Nee... het deugt niet

Ja ... ik heb heel bewust gekozen voor een minnaar

Nee... ik ben er niet trots op,

Ja ... ik heb er echt een hekel aan om te liegen en toch:

Nee... ik heb er geen greintje spijt van.

Een open relatie met Nr.1 zit er niet in, dus ik had ook m'n relatie met nr.1 op kunnen blazen.... alsof dat dan niet egogericht zou zijn geweest; in mijn geval wel.

Ik vind het trouwens niet de makkelijkste weg hoor, een open relatie waarbij je volledig eerlijk kunt zijn naar elkaar verdient absoluut mijn voorkeur.

En het ergste is ook nog ..., zo tegen Kerst, als ik een oorlogsmoeder zou zijn, zonder inkomen op de vlucht met mijn kinderen; dan zou ik echt niet begrijpen waar iedereen zich druk over maakt hier.

Het is een hoop hedonistisch gehannes. Ik geef toe!
Femm en Rooss, hebben jullie het niet over verschillende dingen, misschien? De discussie gaat hier over 'openheid' waarbij je dingen die de ander of je relatie zouden kunnen schaden, niet in het geheim doet voor elkaar. Terwijl Femm het heeft over de eerlijkheid waarbij je je 'altijd' vrij voelt om je gevoel uit te spreken, dat is een ander soort openheid misschien?

En oh ja.... ik snap dat je in een open relatie altijd een zoektocht hebt over wat je nou wel en wat je nou niet deelt met elkaar. Ook niet makkelijk!
Zou maar zo kunnen Gaar. Ik heb het over de openheid en de eerlijkheid zoals we dat hier eerder beschreven hebben.

Eigenlijk bestaat er wat dit soort dingen betreft geen makkelijke weg. Misschien is dat juist ook hetgeen dat ons drijft, golven maken, zorgen dat je leven niet te hard kabbelt. Lastige dingen aangaan omdat je dan voelt dat je leeft. Niet te hard rusten want dan komt het nadenken...

Hm, of het is de wijn...
Hee, Roossie, ik miste je al op "jouw" topic.. even offtopic: hoe gaat het met je??!

Lees hier ook niet echt mee (daar ook niet, alleen soms), maar denk je niet dat jij zo eerlijk kan zijn omdat Zeb het hebben kan? Hoe eerlijk je kan zijn over en weer hangt ook van je partner af, hoe oordelend, snel beledigd/afgewezen voelt of juist hoe vrijdenkend die is?

Om heel eerlijk te kunnen zijn schat je toch je partner in, zoals je die kent in je relatie. (niet dat dat altijd klopt, dat is je eigen filter, je eigen ontvanger, je eigen angsten die je kan projecteren).

En ik denk ook dat het "makkelijker" is als belevingen nogal uiteen liggen, die je niet van de ander kan verwachten, want dan is het minder persoonlijk op die persoon te betrekken en dus minder afwijzend tov die partner dan wanneer je in principe dat bij elkaar zou kunnen vinden, maar die partner gewoon minder spannend is geworden (dat kan je wel op die partner zelf betrekken: ik vind jou niet spannend genoeg meer, niet meer zoals het eerder was, het gevoel is minder geworden voor jou)..

Bij jullie gaat het daar niet om, maar om een heel ander soort seksbeleving, die je niet bij elkaar kan vinden en ook niet kan verwachten en ook niet kan veranderen, omdat het 2 smaken betreft, waarin het geen kwestie is van de ander een plezier kunnen doen, dus je allebei weinig invloed op hebt..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Hai lieve Suzy! Het is mijn topic niet meer hoor... en dat is helemaal oké. Het gaat aardig met me en ik peebee je morgen even!

Het is ook waar wat je zegt, tegen zeb kon en kan ik alles zeggen. Ik zou ook geen relatie willen met iemand waar ik dat niet bij kan doen. Dan zou ik vechten tegen mezelf. Ik heb het trouwens niet over date details hoor, dat vind ik een te onbelangrijk ding om eerlijk over te moeten zijn. Over het evt gevoel dat eea met zich meebrengt weer wel.
Hee lieverd, wat dat betreft kunnen jullie aardig bij elkaar terecht, he? En dan hoeft het idd niet in detail.. Maar je weet hoe bijzonder het al is, dat jullie zoveel samen kunnen delen en opvangen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Mooie discussie weer hier.

Ik geloof niet dat ik 100% open en eerlijk kan en wil zijn in een relatie. Het komt heel mooi over hoor, hoe Rooss (en Zeb) het hier beschrijft(beschrijven), maar eerlijk over alles? Ik vind dat je bepaalde dingen voor jezelf mag houden. Wie fantaseert er niet eens over iemand anders bijvoorbeeld. Moet je dat ook allemaal vertellen?

Het is ook mijn aard trouwens om net alles te vertellen. Ik ben bang voor confrontaties, ga ze uit de weg, en zeg daarom soms dingen niet. Andersom hoef ik ook van hem niet alles te horen, mag hij best dingen voor zichzelf houden. Struisvogelpolitiek? Misschien wel, maar tot nu toe voelde ik me er altijd wel goed bij.
quote:femminile schreef op 19 december 2011 @ 21:32:

Te gemakkelijk antwoord Rooss, dat weten we allemaal.. dat dat soort eerlijkheid lastig is, en binnen de ene relatie, anders voelt dan binnen de andere.. hoe onzeker, of zeker ben je zelf binnen de relatie??

Hier gaat het om eerlijk zijn binnen een relatie an sich en wss, doelt JJ nog wel meer op de 2e relatie.. die met NR 2, of de relatie die volgt op NR. 1.. en die relatie is zo lastig.. hoe open durf je te zijn.. na gekwetst te zijn, of juist zelf de stekker er uit te trekken? of samen?

Hoe eerlijk ben je over het reil en zeil van je kids.. Hoe eerlijk ben je over de relatie met je Ex? Je rugzak? zijn je gesprekken met hem / haar open en eerlijk? praat je daar open en vrij over?? 100% eerlijk naar je nieuwe NR 1.. ik vraag het me af.. Ik zou willen dat ik dat kan... maar voorlopig niet.. ik kies dus voor een open relatie, maar niet samen.. en niet omdat ik niet eerlijk wil zijn, echt wel.. maar dat is zo lastig te rijmen...Waar ben je dan bang voor Femm, dat je dit niet in een relatie kunt delen?
@sweet...het gaat om de stelling of wens/ droom van JJ.. streven naar 100% eerlijkheid binnen de nieuwe

relatie.

Waar ik op doel is: in hoeverre is die 100% haalbaar? En bedoel ermee dat je tegenstrijdige belangen

kunt hebben. Eerlijk zijn naar je nieuwe partner, en eerlijk naar je kids, en eerlijk naar jezelf..enz.

En bang? Nee niet bang daarvoor... het is alleen zo moeilijk...

Edit...de eerlijkheid over open relatie enz...bedoel ik dus niet...
quote:Rooss4 schreef op 19 december 2011 @ 23:52:

Niet te hard rusten want dan komt het nadenken...

Hm, of het is de wijn...

Haha... nou misschien een beetje van allebei. Ik ben de eerste die zou willen toegeven dat af en toe niet al te veel nadenken en gewoon genieten, een prima manier is om plezier te hebben in het leven hoor. Cheers !

PS: Leuke discussie over openheid versus eerlijkheid. Begint toch met eerlijk te zijn naar jezelf... of niet?
quote:femminile schreef op 20 december 2011 @ 12:41:

@sweet...het gaat om de stelling of wens/ droom van JJ.. streven naar 100% eerlijkheid binnen de nieuwe

relatie.

Waar ik op doel is: in hoeverre is die 100% haalbaar? En bedoel ermee dat je tegenstrijdige belangen

kunt hebben. Eerlijk zijn naar je nieuwe partner, en eerlijk naar je kids, en eerlijk naar jezelf..enz.

En bang? Nee niet bang daarvoor... het is alleen zo moeilijk...

Edit...de eerlijkheid over open relatie enz...bedoel ik dus niet...Femm, kun je aangeven wat je daar dan zo moeilijk in vind? Ik begrijp je nog niet helemaal. Waarin kan je dan niet open zijn naar je kinderen of je relatie?
@ All, wat een mooie eerlijke reacties hier weer.

Dat ik een wens heb om in mijn nieuwe relatie 100% eerlijk te zijn naar mijn partner komt ook voort uit de oneerlijkheid die ik zelf heb gecreeërd in mijn oude relatie. Ik heb mijzelf in die relatie weggestopt en daardoor was het nodig om te liegen/ oneerlijk te zijn, feitelijk is het niet liegen tegen je partner maar liegen tegen jezelf. Op het moment dat je oneerlijk bent over wat je wil/ verlangd van zowel je partner als jezelf zal dat elke relatie in de weg staan.

Het heeft niets met een ultieme droomwens te maken, eerder met mijn eigen gevoel wat ik zou willen in een relatie, zeker nu ik na zoveel jaar dan toch opnieuw mag beginnen zou ik willen dat de basis goed is. Met nr 2 ben ik nog steeds heel eerlijk, dat is overigens ook zo vanuit haar kant naar mij toe. We hebben in dit stadium namelijk niets te verliezen naar elkaar en ook niet te verwachten. Als er zich straks een onderwerp voordoet wat niet strookt met mijn of haar gevoel of dat daar een punt is wat voor één van de partijen niet geaccepteerd zal worden kan je daar over praten en je conclusies trekken. Het moment dat je dat gaat verstoppen zal voor mij het moment zijn dat ik niet meer kan zijn wie ik ben. Oude valkuilen kunnen echt dicht gegegooit worden als je er samen aan werkt. Dat is ook precies wat Roos doet en daar kan je alleen maar bewondering voor hebben. Openheid en eerlijkheid houden trouwens niet in dat je per definitie nooit geen discussie of practische problemen met elkaar zal hebben en oud word met elkaar. Wel is het een heel mooi vertrekpunt en kan je als je dan elkaars minnen kan accepteren het in elk geval een eerlijke kans geven.

Wat ik zeg is trouwens best persoonlijk en ik snap best dat mensen er heel anders over denken. Maar zeg nou eerlijk, als je dan ooit opnieuw mocht beginnen zou dan die eerlijkheid naar elkaar niet het allereerste wat je zou willen omdat je nu weet hoe moeilijk het is om oneerlijkheid te hebben naar elkaar?

Verder is een open relatie hier op dit moment geen issue en trouw ik (voorlopig) niet meer . Mijn peut die ik afgezwaait hebt werd inderdaad sprakeloos van me die uitwerking heb ik meest wel op vrouwen trouwens.... Dat is een geintje overigens (voor de halve sekspeiler weer over me heen valt)
@jj; je weet in het begin van de relatie toch niet hoe deze zich zal ontwikkelen? Gevoelens en verlangens kunnen plots en onverwacht optreden. Ik denk dat je ook te eerlijk en open kunt zijn, daarmee kan je een relatie ook schaden/eindigen...
quote:sweetinez schreef op 20 december 2011 @ 13:02:

[...]

Femm, kun je aangeven wat je daar dan zo moeilijk in vind? Ik begrijp je nog niet helemaal. Waarin kan je dan niet open zijn naar je kinderen of je relatie?

Valt ook niet mee Sweeti, om mijn geschreven woorden te begrijpen. Hebben meer mensen last van En dat ligt meer aan mij, dan aan de lezer....

Het streven naar 100% eerlijkheid binnen een relatie (Nr 1.)... is moeilijk, denk ik, omdat je door eerlijk te zijn, een ander kunt kwetsen, de consequenties niet kunt overzien, dat zijn afwegingen die je soms maakt.. Dus ben je soms niet eerlijk naar je Nr. 1. en daardoor weer niet eerlijk naar jezelf... dat zijn keuzes die gemaakt worden...

Waarom lees ik hier zo vaak... Ik heb een open relatie bespreekbaar gemaakt, maar dat is binnen mijn huidige relatie NIET bespreekbaar... en vervolgens wordt het vaak doodgezwegen? Of, men zit in een sleur, dit wordt besproken, en vervolgens weet men binnen een relatie dit niet te veranderen?

Het eerlijk zijn, open zijn is echt niet gemakkelijk.. mijn streven.. voor nu, en ik begin bij mezelf...

JJ, je hebt het voor elkaar! 2 topics, waar het over eerlijk zijn gaat/ging.
quote:x_philly_x schreef op 20 december 2011 @ 16:29:

@jj; je weet in het begin van de relatie toch niet hoe deze zich zal ontwikkelen? Gevoelens en verlangens kunnen plots en onverwacht optreden. Ik denk dat je ook te eerlijk en open kunt zijn, daarmee kan je een relatie ook schaden/eindigen...

Philly, ik zit nu al meer als een jaar in de positie waarin ik met nr 1 als partner en met nr 2 een relatie had. De lezers en lezeressen weten wel hoe lang gelden dat precies was. Mijn relatie met nr 1 is inmiddels over en de relatie met nr 2 is inmiddels al zo ver dat ik wel een richting kan geven aan de ontwikkeling die we beiden zouden willen. Eerlijkheid staat vanaf het begin af aan op de "agenda" omdat we beiden weten hoe het is om oneerlijk te zijn en we dit niet willen in onze relatie. Wat jij zegt is feitelijk: "Iedereen is/ wordt oneerlijk in zijn of haar relatie" en daaraan gekoppeld dat je een relatie kan beschadigen of beeindigen door eerlijk te zijn. Ik denk dat oneerlijkheid en liegen veel schadelijker is en zal dus eerder kiezen voor eerlijkheid.

@ femminile, iedereen die hier post als ervaringsdeskundige heeft het, al dan niet voor de spanning of het ontbreken van andere persoonlijke zaken gezocht en wellicht gevonden bij een nr 2. Sommigen hebben het bespreekbaar gemaakt binnen hun relatie met nr 1 en hebben dus te horen gekregen dat het niet bespreekbaar was, of juist wel. Dat zijn zaken waar je echter ook de keuze hebt, om eerlijk te blijven, net zoals je de keuze hebt om vrijwillig voor een nr. 2 te kiezen. Je geeft aan dat je een ander, nr 1, je kids, je gezin en of familie kan kwetsen. Hoe denk jij dat die mensen zich voelen als het uitkomt en je nooit geprobeerd hebt je wensen kenbaar te maken? Hoe zou jij je voelen als blijkt dat je nr 1 of nr 2 zonder enig signaal met iemand anders op de proppen zou komen?

Ik weet dat ik chargeer nu maar ik vind nog steeds van niemand hier een argument dat voor mij kan verdedigen dat oneerlijkheid en leugens beter zijn als eerlijkheid en openheid. Ik vind het wel vreselijk interessant hoe en met welke argumenten hier oneerlijkheid verdedigd word. Ik lees zo vaak in openings/ voorstelposts hier dat mensen zo blij zijn eindelijk een manier hebben gevonden om eerlijk hun probleem of verhaal te kunnen delen en er in anonimiteit eindelijk over te kunnen praten, Wat moet het heerlijk zijn dat altijd te kunnen doen met je partner toch?
Nee hoor JJ; ik wil helemaal niet zeggen dat iedereen oneerlijk wordt in een relatie, hoe kom je erbij? Natuurlijk niet, gelukkig maar. Wat ik wil zeggen is dat ik aan het begin van mijn relatie niet in kon schatten hoe ik er nu in zou staan. Anders zou ik andere afspraken gemaakt hebben, maar dat wist ik toen niet.

Ik denk dat iedereen weet dat open en eerlijk over het algemeen beter is.
Ik denk dat ik dat ook niet helemaal zo begrepen had philly, maar wat jij zegt kan ik ook heel goed begrijpen. Ik herken dan zelf juist ook heel erg omdat ik het zelfde mee gemaakt heb in mijn relatie met nr. 1, ik denk dat het ook heel belangrijk is dat ik en nr.2 daar op focussen mocht dat ooit zo ver komen.

Om weer "on topic" te komen: Zijn jullie wel eerlijk tegen je nr 2, als je jezelf eenmaal aan hem/ haar gehecht hebben en verliefd cq verlustigd bent?

Daarnaast lees ik nog steeds graag jullie perikelen en avonturen hier, ik mis wel een paar posters die ik ook altijd graag las... (niet dat de nieuwe posters niet interessant zijn) maar ik ben best nieuwsgierig
quote:JanJurk schreef op 20 december 2011 @ 20:44:

Om weer "on topic" te komen: Zijn jullie wel eerlijk tegen je nr 2, als je jezelf eenmaal aan hem/ haar gehecht hebben en verliefd cq verlustigd bent?

Ik vond eerlijk zijn tegenover nr2 makkelijker. Is het niet vaak zo dat de relatie met nr1 vanzelfsprekend is. Terwijl je met nr2 een groot geheim deelt, een geheim dat beider leven op zijn kop kan gooien. Dan moet je elkaar wel heel erg vertrouwen! En dan is eerlijk zijn zo makkelijk.
JanJurk, hoe deed/doe jij dat dan, als je verliefd bent op je nr 2, zeg je dat dan, of verzwijg je dat of probeer je het te onderdrukken?

En hoe doen anderen dat? Het is immers wel taboe, om gevoelens te krijgen voor je minnaar/es?
ik heb het eerlijk gezegd en zij ook , wat niet wil zeggen dat alles dan makkelijker word , je weet het dan wel , maar kan er niets mee..
quote:JanJurk schreef op 20 december 2011 @ 20:26:

[...]

@ femminile, iedereen die hier post als ervaringsdeskundige heeft Hoe zou jij je voelen als blijkt dat je nr 1 of nr 2 zonder enig signaal met iemand anders op de proppen zou komen?

JJ, ik weet hoe ik me dan voel.. heb zo ongeveer alles wat hier de revue passeert meegemaakt. Nr. 1 relatie beeindigd (met vader van mijn kids).. kort daarop bleek hij met (onze) beste vriendin verder te gaan... En ik vrij snel met een ander... Die werd mijn Nr. 1, nadat de eerste relatie verbroken was. In deze relatie zijn we voor een open relatie gegaan... Dat is doordat herstel, mede doordat hij verliefd werd op zijn Nr. 2 inmiddels ook beeindigd......

En nu? nu heb ik een SV... geen Nr. 1 en geen Nr. 2....

In a nutshell....
Ik heb het ook nooit verteld. Veel te bang dat hij dan dacht dat ik wat van hem zou verwachten. Dat ik hem daarmee indirect zou vragen zijn relatie te verbreken. Wel met omwegen aangegeven hoeveel we voor elkaar betekenden.

Nadat we allebei onze relatie hadden verbroken vlogen we elkaar op een tochtige pleintje in de armen en durfden we te zeggen hoeveel we van elkaar hielden!
quote:zammm schreef op 20 december 2011 @ 21:05:

JanJurk, hoe deed/doe jij dat dan, als je verliefd bent op je nr 2, zeg je dat dan, of verzwijg je dat of probeer je het te onderdrukken?

Zamm, ik heb het eigenlijk heel snel bekend en verteld en dat was ook zo bij nr. 2, bekennen was eigenlijk stukken gemakkelijker als dat ik dacht. Verliefd waren we al heel lang voordat we besloten een stap verder te gaan.

@ elise, ook ik kon bij nr 2 eerlijk zijn en ben dat altijd geweest. Dat wil ik en ook nr 2 volhouden en dat bespreken we met regelmaat met elkaar.

Wat een mooi verhaal wat je verteld over je tochtige pleintje, ook al is het natuurlijk doffe ellende dat je eerst iemand heel erg pijn moet doen van jullie beider kanten. Zijn jullie nog steeds samen Elise?

@ triky Dat je het wel samen verteld aan elkaar maar er vervolgens niets mee kan is volgens mij een heel moeilijk moment. Ik kan dat fout hebben overigens en ik bedoel het niet rot, maar kwam dat omdat jullie relatie al "verzand" was of gewoon omdat jullie er beiden geen manier voor hadden ermee om te gaan? Ik ken je verhaal niet helemaal natuurlijk maar kan me vanuit mijn perspectief met nr 1 de laatste maanden wel iets bij voorstellen. Bij ons viel de laatste maanden de eens zo normale communicatie helemaal stil en werd er bijna nergens meer over gesproken. Ik vond dat heel erg en was er zelf voor meer als 50% verantwoordelijk voor.....

@ femminile, wat een nutshell! Je hebt een heel moeilijke tijd achter de rug denk ik zo maar. Jouw "verhaal" doet me beseffen dat ik niet voor niets steeds zeg dat ik er geen rot bedoelingen mee heb als ik weer eens een stelling neerzet hier. Ik weet dat ik op dit moment niet in een bepaald fijne positie/ fase zit maar als ik dan jou ervaring lees weet ik dat ik er nog lang niet ben en alles nog zo anders kan aflopen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven